طرح توجیهی تولید نخ بخیه سال 1400 + کامفار + pdf + word

Medical tool of shark viscera

جهت سفارش طرح توجیهی تولید نخ بخیه جراحی سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید نخ بخیه جراحی از احشاء کوسه را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

گوشت برخی از کوسه ها مانند کوسه باله کوتاه در بازار از ارزش بالایی برخوردار است . از دندان های کوسه استفاده تزیینی و از غضروف آن استفاده دارویی می شود . باله کوسه صادراتی است و سوپ باله از گرانترین غذاها در جنوب شرق آسیا است . استخراج مواد چربی از کوسه برای تهیه مواد آرایشی و بهداشتی و همچنین تهیه نخ بخیه جراحی از باله کوسه از دیگر کاربرد آن در صنعت است .


نکاتی درباره طرح توجیهی تولید نخ بخیه از احشاء کوسه


خلیج فارس بزرگترین پناهگاه موجودات دریایی به ویژه آبزیان کوچک و مکانی آرام برای گونه های مختلف است ، که از هزاران سال پیش تا امروز به زندگی خود ادامه داده اند .

خلیج فارس دریای نیمه بسته ای است که با مساحتی برابر با 58 هزار کیلومتر مربع از طریق تنگه هرمز به اقیانوس هند می پیوندد .

خلیج فارس با وجود تمامی مشکلات محیطی و اقلیمی که بر آن حاکم است ، از تنوع زیستی بالایی برخوردار است و به گونه ای که زیستگاه 588 تا 518 گونه ماهی به شمار می آید ، که تعداد زیادی از آنها بهره برداری اقتصادی دارند .

علاوه بر ماهی ها بیش از 988 تا 518 نوع دیگر آبزی نیز در خلیج فارس زندگی می کنند و این عامل باعث شده است تا خلیج فارس از نظر تنوع زیستی جزو مناطق کم نظیر معرفی شود ، که در این گزارش به شماری از آنها اشاره می شود .

در آب های خلیج فارس بیش از 588 گونه ماهی زندگی می کند ، که تعداد زیادی از این ماهی ها مصارف غذایی دارند .

یکی از آبزیان مهم خلیج فارس ، کوسه ها هستند . کوسه ها جزیی از ماهیان غضروفی هستند ، که در خلایج فارس و دریای عمان دارای 13 گونه در قالب چهار خانواده عمده هستند .

کوسه ها حلال گوشتند و از 588 گونه شناسایی شده در دنیا 38 گونه مهاجم هستند که از این میان نیز فقط سه گونه به نام های ببری ، سفید و ماکو اشتباهی به انسان حمله می کنند ، که خوشبختانه این گونه ها در خلیج فارس وجود ندارد .

کوسه ها از قدیمی ترین گونه های آبزی جهان هستند که به ندرت دستخوش تغییر شده اند ، و امروزه این گونه در خلیج فارس به دلیل صید بی رویه با خطر انقراض روبرو شده است .

از انواع کوسه ها می توان کولی بیلی ، کاولیسیاف یا کولی اره ای ، که این کوسه ماهی در جلو سرش یک اره دو سر تیز و برنده و خطرناک به طاول دو متر دارد و طول خود این کوسه 6 تا 10 متر است .

کولی گرگ ، کولی گربه ، کولی سیاه گوش ، کولی کر ، کوسه ماهی سرچکشی ، کولی نادی ، کولی سهره سرخ و کولی گرسنه را نام برد .

کوسه ماهیان علاوه بر تعادل اکولوژیکی دریاها ، مصارف مختلفی در جهان دارند . پوست کوسه در برخی کشورها مصرف غذایی دارد ، اما بیشتر پوست کوسه ها در تهیه چرم استفاده می شود .

از چرم کوسه نیز در تهیه وسایل لوک مانند کیف دستی ، کفش ، چکمه ، بند ساعت ، جاکلیدی ، جلد هفت تیر و دسته چاقو استفاده می شود .

همچنین از کبد این آبزی علاوه بر استخراج ویتامین A برای تهیه روغن استفاده می شود . تعدادی از کوسه ها پوست با ارزشی دارند ، در حالی که گوشت آنها بای ارزش است .

از طرف دیگر گوشت برخی از کوسه ها مانند کوسه باله کوتاه در بازار از ارزش بالایی برخوردار است و از دندان های کوسه استفاده تزیینی و از غضروف آن استفاده دارویی می شود .

باله کوسه صادراتی است و سوپ باله از گرانترین غذاها در جنوب شرق آسیا است و استخراج مواد چربی از کوسه برای تهیه مواد آرایشی و بهداشتی و همچنین تهیه نخ بخیه از باله کوسه از دیگر کاربرد آن در صنعت است .

با توجه به پتانسیل های موجود در خلیج فارس در ارتباط با منابع آبزیان صنعتی ، در این طرح هدف تولید اقلام زیر از قسمت های مختلف کوسه و دیگر آبزیان مشابه است .

نخ بخیه جراحی Suture

نخ های بخیه جراحی ، نخ های تک و یا چند فیلامنتی استریل می باشد ، که نقش در کنار هم نگه داشتن بافت های مجروح را تا زمان بهبودی آنها به عهده دارند .

نخ های بخیه جراحی معمولا به وسیله سوزن برای بخیه زدن در محل بریدگی و یا برش های جراحی مورد استفاده قرار می گیرند و یا اینکه به عنوان شزیان بناد ( لگاتور) بدون استفاده از سوزن برای گره زدن انتهای رگ ها و یا مجرا های دیگر جهت جلوگیری از خونریزی و یا نشات مایعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند .

نخ های بخیه جراحی ممکن است دارای پوششی از چربی - فلوئورو کربنها و سیلیکن ها باشند . این پوشش ها برای کاهش خاصیت مویینه و بهبود خواص دیگر انجام می شود . نخ های چند فیلامنتی ممکن است به صورت صاف یا بافته شده ( قیطان ) مورد استفاده قرار بگیرد .

نخ بخیه نوع قیطانی از نظر کارکرد راحت تر بوده و گره پایدارتری دارد . نخ های بخیه صاف در مقابل ، از نظر عبور از بافت راحت تر عمل کرده و همچنین راحت از بافت بیرون کشیده می شوند . این نوع نخ ، کشش بافت با خود را ندارد .

انواع پماد ، بخش عمده پمادها از چربی ها ساخته می شوند ، که در این طرح از چربی بدن کوسه برای این منظور استفاده خواهد گردید . پمادهای تولیدی این طرح شامل پماد ضد التهاب و سوختگی و سایر انواع پمادها خواهد بود .

کرم ها ، کرم ها امولسیون چربی در آب می باشند . در طرح حاضر از آنجائی که هدف تولید محصولات طبی می باشد ، لذا کرم های مورد نظر نیز از نوع طبی خواهد بود .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید نخ بخیه از احشاء کوسه


نخ بخیه جراحی در بیمارستان و به عنوان بخیه زخم های انسان و همچنین در عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع نخ از نوع جذب شدنی می باشد و لذا اکثرا در بخیه های درونی و حساس کاربرد دارد .

استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید نخ بخیه جراحی از احشاء کوسه

تولید مواد داروئی مطابق ضوابط وزارت بهداشت و فرمولاسیون خاص دارو سازی انجام گرفته و استاندارد خاصی چه ملی و چه بین المللی در آن نقشی ندارد .

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده نخ بخیه :

با انجام جستجوهای اینترنتی ، کشورهای زیر را می توان به عنوان کشورهای عمده تولید کننده نخ بخیه جراحی معرفی کرد : هندوستان ، چین ، سنگاپور، مالزی ، ترکیه ، آمریکا ، مکزیک ، پرتغال

شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید نخ بخیه از احشاء کوسه

مطابق اطلاعات کسب شده از دست اندرکاران صنعت دارو ، در حال حاضر در مورد محصولات مورد بررسی صرفا در مورد نخ جراحی واردات وجود داشته و کرم ها و پمادها در داخل کشور تولید می گردند .

البته نمونه هایی از کرم های خارجی نیز در بازار به چشم می خورد ، ولی چگونگی واردات آنها مشخص نمی باشد . در مورد نخ بخیه جراحی ، حقوق گمرکی به میزان 98 درصد است ، که با پرداخت آن واردات میسر می گردد .

نکته ایکه در اینجا الزام است در مورد واردات مواد دارویی ذکر گردد ، این است که واردات دارو تحت ضوابط وزارت بهداشت صورت می گیرد ، که از جمله این ضوابط ثبت منبع دارو است . فرایند ثبت منبع دارای زمانبری حدود 10 ماه و هزینه های مرتبط بوده و استخدام یک دکتر داروساز به عناوان مسئول فنی از ضوابط دیگر آن است .

شرایط صادرات :

  • برخورداری از مزیت رقابتی به لحاظ قیمت
  • برخورداری از مزیت رقابتی به لحاظ کیفیت
  • برخورداری از توان مالی مناسب
  • آشنایی کامل با امور تجارت جهانی
  • تولید دارو با تنوع مختلف

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید نخ بخیه از احشاء کوسه

در سالهای اخیر رویکردی همه جانبه جهت استفاده از داروهای با منشاء طبیعی در بین مردم بوجود آمده است .

بطوری که بخش عمده ای از داروهای عرضه شده در برخی از کشورهای جهان را داروهای با منشاء گیاهی و طبیعی تشکیل می دهند .

از طرف دیگر دارو یکی ازکالاهای مهم است که در توسعه سلامتی جامعه نقش بسزایی دارد .

بنابراین داروهای تولیدی طرح حاضر را می توان به عنوان یک کالای مهام در صنعت داروئی کشور محسوب کرد .


فرایند اجرای این طرح توجیهی تولید نخ بخیه از احشاء کوسه

در این فرآیند ابتدا مواد اولیه با مواد کمکی ترکیب و سپس مواد پر کننده به ترکیب اضافه شده و مخلوط کامل هم زده می شود .

پس از تولید مخلوط ، مواد نگهدارنده به آن اضافه شده و با میک کامل مخلوط ، دارو آماده می گردد .

مرحله آخر در فرایند تولید ، بسته بندی است که این امر با استفاده از ماشین های مخصوص انجام می گیرد .

مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان روش تولید داروهای طبیعی ، که در بند قبل شرح داده شد .

بنابراین در صورتی که این روش تولید در کشورهای مختلف مورد مقایسه قرار گیرد ، نتایج زیر حاصل خواهد شد:

تکنولوژی مورد استفاده در تولید داروهای طبیعی ، که پیشتر شرح آن ارائه گردید ، به صورت خرید تکنولوژی از کشورهای دیگر بدست آمده است .

از این رو می توان این تکنولوژی را هم سطح تکنولوژی جهان فرض کرد . لذا در اینجا باید گفت که در مورد بیشتر کشورها تفاوت خاصی بین تکنولوژی ها وجود ندارد .

لیکن آنچه که سبب ایجاد تمایز بین محصولات تولیدی از نظر کیفیت آن نسبت به همدیگر می تواند بشود ، شامل موارد زیر خواهد بود :

  • توان مهندسی واحد تولیدی در طراحی و اجرای مناسب فرایند تولید
  • توان مهندسی واحد تولیدی در انتخاب درست مواد اولیه و کیفیت آن
  • توانایی ماشین آلات در انجام عملیات مختلف فرایند تولید
  • اضافه کردن مواد بهبود دهنده خواص مکانیکی و شمیائی و زمان دقیق افزودن آنها
  • دقت عمل کنترل کیفیت در جلوگیری از ورود مواد نامرغوب به فرایند تولید

البته باید گفت که در برخی متون علمی ، بر حسب نوع مواد افزودنی به فرایند تولید و همچنین چگونگی ترکیب و میک مواد و همچنین دما و فشار مورد استفاده در فرایند تولید ، روش های تولید مختلفی را تعریف کرده اند .


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید نخ بخیه از احشاء کوسه

  • دانش فنی و مهندسی
  • مهندسی تفضیلی و پایه
  • مخازن مختلف ذخیره و تغذیه
  • میکسرها
  • کمپرسورهای هواده
  • پمپ های انتقال
  • سانتریفویوژ
  • اکسترودر ساخت نخ
  • خشک کن
  • ماشین پرکن تیوب
  • سیستم استریل
  • دستگاه بسته بندی
  • تجهیزات آزمایشگاهی
  • نصب و راه اندازی و آموزش

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید نخ بخیه از احشاء کوسه

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید نخ بخیه

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.