طرح توجیهی تولید بخار پز دو جداره سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Steamer

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید بخار پز دو جداره سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید بخار پز دو جداره را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

بخارپز دوجداره جهت پخت مواد غذایی به وسیله بخار آب مورد استفاده قرار می گیرد و بدین دلیل جهت مصارف خانگی بكار گرفته می شود .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید بخار پز دو جداره


محصول تولیدی طرح ، بخارپز دوجداره استیل می باشد . این دستگاه جهت پخت مواد غذایی به وسیله بخار آب مورد استفاده قرار می گیرد .

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﻲ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻛﻮﭼﻚ ﻭ ﺷﻬﺮﻙ ﻫﺎﻱ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻃـﺮﺡ ﺣﺎﺿـﺮ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺨﺎﺭﭘﺰ با مشخصات فنی ﺩﻭﺟﺪﺍﺭﻩ ، ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻓﻮﻻﺩ ﺿﺪ ﺭﻧﮓ ، ﺩﺭ اندازه های 2 ، 4 و 6 لیتری می باشد . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﺻـﺮﻓﺎً ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﻣﻘﺮﻭﻥ ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪﻱ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﻨﻮﻉ ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺗﻮﻟﻴﺪﻱ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﻫﺰﻳﻨـﻪ ﻫـﺎ ﺭﺍ ﻛـﺎﻫﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺳـﻬﻢ ﺑـﺎﺯﺍﺭ ﺧـﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺩﻫﻨﺪ

استاندارد های قابل توجه بخار پز دو جداره :

با مراجعه به فهرست استانداردهای تدوین شده موسسه استاندارد ملی ایران ، دستگاه های الكتریكی تجاری پخت با بخار با شماره استانداردهای ٦‐١٥٦٢ و ١‐١٥٦٢ و دیگ زودپز با شماره استاندارد ١٤٥ جزء فهرست كالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد جهت تولید و توزیع و صادرات می باشد كه رعایت استاندارد فوق جهت کلیه تولید کنندگان الزامی می باشد .

کشور های عمده تولید کننده بخار پز دو جداره :

این محصول جهت پخت غذا به وسیله بخار آب مورد استفاه قرار می گیرد و بدین دلیل جهت مصارف خانگی بكار گرفته می شود . از این رو می توان اذعان نمود که تولید و مصرف آن در بسیاری از کشورهای جهان عمومیت دارد . كشورهای آلمان ، ژاپن ، چین و فرانسه از عمده تولیدكنندگان این محصول در دنیا می باشند و از جمله عمده ترین كشورهایی كه این محصول را به ایران صادر می كنند كشورهای امارات متحده عربی ، چین و تركیه می باشند . عراق و افغانستان نیز عمده كشورهایی هستند كه كالاهای ساخت كشور به آنها صادر می گردد .


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید بخار پز دو جداره


شرایط واردات محصول بخار پز دو جداره

با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی نتیجه گیری شده است که محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد . لذا با پرداخت حقوق گمرکی 40 درصد امکان واردات وجود خواهد داشت .

شرایط صادرات محصول بخار پز دو جداره

از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی جهت صادرات محصول تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد .

اهمیت استراتژیک تولید بخار پز دو جداره

با توجه به بررسی های انجام گرفته در ارتباط با اهمیت استراتژیكی كالا محصول طرح در ایران دارای اهمیت استراتژیكی نمی باشد اما از قابلیت صادراتی كمی برخوردار می باشد كه دلیل آن عدم توانایی شركت های تولیدكننده داخلی در طراحی های متفاوت و مورد پسند مشتری می باشد كه این مسیله مانع از برخورداری این صنعت از شاخص های رقابتی می باشد .

این محصول قابل تولید در اكثر كشورها بوده و در ضمن این كالا دارای موانع سیاسی ، اجتماعی و ... جهت ورود به بازار را ندراد . دانش فنی و مهارت های لازمه جهت تولید این محصول و تكنولوژی مربوط به آن در كشور وجود دارد .


فرایند تولید بخار پز دو جداره


فرآیند تولید بخارپز دوجداره استیل به صورت زیر می باشد :

1 – نسب پایه سوپاپ ( پایه سوپاپ چند کاره خارجی لبه تحتانی )

2 – مونتاژ ( جوش آرگون )

3 – تست و کنترل ( دسته فلزی )

4 – نصب دسته فلزی

5 – نصب دسته ( دسته درب ، درب بخار پز )

6 – بسته بندی

در تولید بخارپز از روش طراحی و مونتاژ استفاده می شود بطوری که مواد اولیه لازم و اساسی خط تولید توسط واحد خریداری و سپس ضمن طراحی قطعات اساسی به ابعاد مورد نظر ، مواد خریداری شده جهت ساخت قطعات مورد نظر بصورت حق العمل کاری به واحد های سازنده دیگر سفارش داده می شود .

بخارپز شامل قطعات زیر می باشد :

1‐ جداره خارجی ( از جنس استیل به ضخامت ٨.٠ میلی متر )

2‐ جداره داخلی

3‐ پایه سوپاپ ( از جنس برنج آبکاری شده به ضخات ٢٥ میلی متر )

4‐ سوپاپ ( از جنس میلگرد آبکاری شده به ضخامت ١٨ میلی متر )

5‐ واشر لاستیکی سوپاپ و پایه سوپاپ

6‐ درب بخار پز ( از جنس استیل به ضخامت ٨.٠ میلی متر )

7‐ دسته بخارپز ( استیل )

8‐ دسته بخارپز ( باکالیتی )

9‐ دسته درب قابلمه از جنس میلگرد برنجی آبکاری شده به ضخامت ٢٥ میلی متر

10‐ لبه های تحتانی

11‐ پیچ خودکار ( 4 میلی متری )

از میان قطعات فوق واشرهای لاستیکی و پیچ خودکار بصورت خرید ، دسته درب ، دسته باکالیتی ، سوپاپ ، پایه سوپاپ بطور کامل و به صورت حق العمل کاری ساخته می شوند . بخشی از مراحل تولید جداره خارجی و جداره داخلی در واحد و بخش دیگر بصورت حق العمل کاری توسط واحدهای دیگر ساخته می شوند و تولید لبه تحتانی ، دسته فلزی و درب بخارپز با استفاده از مراحل برش ، پرس و قالبگیری صورت می پذیرد .

بعد از آنکه کلیه قطعات تولیدی و سفارشی آماده شدند مونتاژ بشرح مراحل ذیل انجام می پذیرد :

١‐ پایه سوپاپ بر روی بدنه ( جداره خارجی ) نصب می گردد یک عدد واشر لاستیکی ( خریداری شده ) نیز جهت ممانعت از خروج بخار در محل اتصال سوپاپ بر روی بدنه ( در قسمت داخل ) نصب می شود .

٢‐ جداره داخلی و خارجی بخارپز توسط دستگاه جوش آرگون در قسمت لبه بالایی لبه جوش و اتصال داده می شود .

٣‐ با دستگاه نقطه جوش دسته استیل بر روی جداره خارجی نصب می شود .

٤‐ دسته باکالیتی بر روی دسته استیل نصب می شود .

٥‐ دسته به درب قابلمه نصب می شود .

٦‐ عملیات مونتاژ صورت می گیرد .

٧‐ سوپاپ بر روی پایه سوپاپ تعبیه می شود .

٨‐ نهایتا بخارپز مونتاژ شده ابتدا در نایلون و سپس در جعبه های مقوایی بسته بندی و انبار می گردد .


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید بخار پز دو جداره

 

• ماشین پرس ضربه ای

• ماشین گیوتین

• ماشین جوش

• قالب

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید بخارپز دوجداره استیل

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.