طرح توجیهی تولید پانل گچی سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Gypsum panel

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پانل گچی سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید پانل گچی را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

پانل گچی متشکل از یک هسته گچی است ، که با ورقه های کاغذ مقاوم پوشش داده شده و به خوبی به آن ها چسبیده است ، تا صفحه ای مسطح و مستطیل شکل به وجود آورد .

نوع سطوح کاغذی با توجه به نوع استفاده خاص از صفحه تغییر می کند و هسته گچی ، ممکن است برای ایجاد خواص تکمیلی دارای مواد افزودنی باشد .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پانل گچی


فرآورده ای متشکل از یک هسته گچی است ، که با ورقه های کاغذ مقاوم پوشش داده شده و به خوبی به آن ها چسبیده است ، تا صفحه ای مسطح و مستطیل شکل به وجود آورد .

نوع سطوح کاغذی با توجه به نوع استفاده خاص از صفحه تغییر می کند و هسته گچی ممکن است ، برای ایجاد خواص تکمیلی دارای مواد افزودنی باشد . لبه های طولی صفحه با کاغذ مخصوص پوشیده شده و دارای مقطعی متناسب با نوع کاربرد است .

کد آیسیک پانل گچی محصول 2695512416 ( و کد 8 رقمی 26951176 ) از گروه ساخت سایر محصولات غیر فلزی زیر گروه ساخت کانال های بتنی ، سیمانی و گچی ( 2695 ) می باشد .

پانل گچی تحت زیر فصل تعرفه 6809 مقررات گمرکی ایران با عنوان لوحه ، صفحه ، ورق ، همانند از گچ ، پوشیده شده با کاغذ و یا مقوا ، با زیر تعرفه 68091100 وارد و صادر می شود .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پانل گچی

از گچ کلسیته شده برای روکاری استفاده می شود . بهترین نوع برای این منظور گچ چند فازی است ، زیرا ترکیب فازی آن ، باعث تسریع در شروع خودگیری وخاتمه خودگیری درزمان مناسب ، صافی سطح ، پلاستیته مناسب ، قابلیت استفاده بدون نیاز به ماده افزودنی دیگر خشک شدن سریع سطح کار شده و دانسیته مناسب و استحکام خوب می شود .

گچ نیمه هیدرات B برای روکاری مناسب نیست ، زیرا خود گیری آن بسیار دیر شروع و بسیار زود خاتمه می یابد ، همچنین توزیع اندازه ذرات ان برای این کار برد مناسب نمی باشند .

با این وجود می توان با افزودن بعضی عوامل خارجی ، آن را قابل کاربرد برای این منظور ساخت ، که در این صورت گچ مخلوط و یا گچ نیمه هیدرات ممانعت شده شناخته می شود .

از انیدریت به عنوان کفپوش استفاده می شود ، زیرا در این صورت ترد بودن آن دیگر یک عیب به حساب نمی آید . مقدار بسیار زیادی انیدریت در صنعت معدن کاری ، به عنوان ماده ساختمانی سقف راهروی معادن و همچنین محفظه های تهویه هوا در معادن زغال به کار می رود .

ذرات خشک انیدریت با دانه بندی زیر 8 میلی متر در معادن استخراج زغال ( به روش زیر زمینی ) استفاده فراوان دارند .

دانه های ریز انیدریت طبیعی و فلوئوروائیدریت فراوری شده ، به عنوان عامل ایجاد چسبندگی در گچ های مورد استفاده برای کفپوش به کار می روند .

در این مورد از ماسه و گچ به نسبت 5 به 2 استفاده شد و پس از مخلوط کردن با مقدار مناسب آب به وسیله پمپ به داخل مکان هایی که نیاز به کفپوش شدن دارند ، فرستاده می شوند .

روان شدن دوغاب در محل ، خود باعث ایجاد یک سطح صاف در محل می شود و از دوغاب انیدریت به تنهایی نیز برای این منظور استفاده شده است .

به این ترتیب با توجه به این که مقدار انقباض انیدریت بسیار کم است ، می توان یک سطح بزرگ را بدون وجود و یا مشاهده هر گونه ترکی ، آماده کرد .

از گچ طبیعی و انیدریت برای تولید سیمان نیز استفاده می شود ، مطابق استانداد Din ، در سیمان پرتلند تا حداکثر 3 درصد وزنی so3 و برای سیمان کوره بلند تا حداکثر4 درصد وزنی so3 می توان از این مورد استفاده کرد .

در روسیه یک نوع سیمان گچی مخصوص با مخلوط کردن سنگ گچ و سیلیس تولید می شود ، که باتوجه به مقاومت آن نسبت به آب ، از این مخلوط در ساخت دیوارهای قابل شستشو درمنازل روستایی استفاده فراوان می شود .

از نیمه هیدرات گچ aبه عنوان یک ماده قالبگیری محکم برای ساخت کاشی پشت بام ، ریخته گری فلزات و دندانسازی استفاده می شود و اگر نیمه هیدرات های a.b باهم مخلوط شوند . یک ماده قالبگیری مناسب ، به ویژه برای سرامیک ها تولید می شود .

زیرا با تغییر نسبت نمیه هیدراتa به b می توان استحکام و زمان خودگیری مناسب را اختیار کرد . گچ قالبگیری برای ریخته گری مواد مورد نیاز در جراحی و همچینین بانداژهای ارتوپدی نیز به کار می رود .

استفاده دیگر گچ در تولید گچ تحریر است ، که اکنون تقریبا در دنیا استفاده خود را از دست داده است و تنها در برخی کشورهای پرجمعیت با امکانات مالی کم ، مورد استفاده دارد .

از سولفات کلسیم دی هیدرات به عنوان پایدار کننده خاک و کم کردن اثر سدیم ( در کشاورزی ) نیز استفاده می شود . همچنین از آن به عنوان کود شیمیایی در خاک های گوگردی استفاده می شود .

سولفات کلسیم دی هیدرات به عنوان پایدار کننده خاک و کم کردن اثر سدیم در کشاورزی نیز استفاده می شود . همچنین از آن به عنوان کود شیمیایی در خاک های گوگردی استفاده می شود .

سولفات کلسیم ، به ویژه به شکل گچ طبیعی ، انیدرایت و گچ فسفردار( phosphogypsum ) ، برای تولید اسید سیولفوریک از روش muller-kuhne بکار برده می شود .

به این ترتیب می توان اسید سولفوریک مورد نیاز برای تهیه فسفات خام را از گچ فسفردار به دست آورد ، بنابراین واحد های اسید فسفریک ، که منبع اسید سولفوریک به راحتی دراختیار آن ها نیست می توانند از این روش استفاده کنند .

از انیدریت 3 به عنوان یک ماده جاذب رطوبت ( خشک کننده ) در آزمایشگاه ها می توان استفاده نمود و در صنایع کاغذ ، از گچ با دانه بندی بسیار ریز می توان به عنوان پر کننده در صنایع کاغذ ، از گچ با دانه بندی بسیار ریز می توان به عنوان پر کننده در صنایع کاغذ استفاده نمود .

قطعات پیش ساخته گچی :

کلیه مصالح ساختمانی گچی برای مکان های داخی بدون تحمل بار و فضاهای خشک ، مناسب می باشد ، گچی پیش ساخته قبلا در کارخانه خشک شده و در حالت خشک به کار گرفته می شوند و قطعات گچی به طور عادی در هوای آزاد پس از چند روز خشک می شود .

قطعات پیش ساخته گچی را می توان پس از کارگذاردن و نصب ، در حالی که رطوبت آنها کمتر از دو درصد باشد ، رنگ کاری کرده یا با کاغذ دیواری یا کاشی کاری پوشانید و سطوح گچی دارای واکنش خثنی هستند .

گچ کار شده به دلیل این که دارای وزن مخصوص ظاهری نسبتا کم و تخلخل زیاد است ، لذا قابلیت انتقال دما را نشان می دهد .

زیرا قطر تخلیل های موجود در گچ نسبتا بزرگ است ، جذب و دفع سریع بخار آب به راحتی انجام می گیرد ، که در اصطلاح باعث تنفس آن می شود و بنابراین سطوح گچی دیوارها در منزل و محل کار عرق نمی کند و گرم می باشد .

به طور کلی مزایای استفاده از این گونه قطعات پیش ساخته گچی به شرح زیر است :

1- دیوار بلوک گچی در مقابل صدا مقاوم بوده ، بلوک گچی به ضخامت 8 سانتیمتر اصوات برابر با 34 دسیبل هر گونه صدا را تضعیف می نماید .

در مقایسه با روکش سیمان و دیوار آجری ، مقاومت در مقابل صدای ضخامت یک سانتی متر بلوک گچی برابر با ، ضخامت دیوار آجری ، روکش سیمان و ضخامت بتون می باشد .

2- در مقابل شعله آتش مقاوم بوده و 5 بار بیش از بتون مقاومت می نماید .

3- تا دمای 85 درجه سانتی گراد عایق حرارت است .

4- به راحتی قابل جابجائی می باشد .

5- زوایا و گوشه های دقیق را می توان با برش ایجاد کرد .

6- فضای کمتری را اشغال می نماید .

7- مانع از نفوذ حشرات موذی می گردد .

8- به دلیل سطوح صافی که دارد ، احتیاج به زیر سازی جهت چسباندن کاغد دیواری و یا سایر پوشش ها ندارد .

9- حمل و نقل آن به سهولت انجام گرفته و دارای کمترین تلفات می باشد .

10- نصب آن ها فوق العاده ساده بوده و احتیاج به متخصص تلفات می باشد .

11- بعضی ازانواع آن ها ( به عنوان مثال پانل های تولید شده توسط کارخانه temple ، استحکام دیواره ای که روی ان کار گزاری شده اند) را افزایش می دهند .

خواست و مزایای فوق سبب گردیده است ، که از بلوک های گچی جهت پارتیشن و تقسیم فضا در مراکز آموزشی ، بیمارستان ها ، مراکز بهداشتی و ادارات به نحو موثری استفاده شود ، علاوه بر استحکام از زیبایی نیز برخوردار بوده و کاملا بهداشتی نیز می باشد .

صفحات گچی برای مصارف روکار

این صفحات ، ورق های بزرگ و نازک ( با ضخامت 25-8 میلی متر گچی هستند ، که اطراف آن به وسیله کاغذ ضخیم یا مقوا پوشیده شده و دارای وزن مخصوص ظاهری برابر 95/0 - 75/0 گرم بر سانتی متر مکعب است .

برای تولید این نوع ورق ها گچ بتا را با آب و مواد افزودنی دیگری مانند چسب و غیره در مخلوط کن مداوم ریخته و همگن می کنند ، به گونه ای که خمیر سیال و زود گیر حاصل می شود .

این خمیر مایع بر روی مقوا که در روی مقوا ضخامت 6/0 میلی متر به وزن 350 - 300 گرم در هر متر مربع ) ، که در روی نوار متحرکی قرار گرفته و به طور مداوم قرار می گیرد ، ریخته می شود .

همزمان با این عمل ، رول ورق مقوایی دیگری بر روی سطح گچ ریخته شده قرار می گیرد و آنگاه از بین دو غلتک شکل دهنده می گذرد ، در این صورت تمام اطراف گچ توسط این مقوا پوشیده شده و قطعاتی به عرض در حدود 2/1-25/1 متر و ضخامتی بین 25-5/9 میلی متر حاصل می شود .

گچ محور شده بین این دولایه مقوا پس از مدت کمی سخت شده و ورق گچ در مرحله بعدی ، توسط قیچی ویژه ای به طول های مورد نیاز بریده می شود و مقدار آب باقی مانده که در حدود یک سوم وزن آن است ، در یک خشک کن طبقه ای با دمای غیر مستقیم یا مستقیم به روش مداوم خشک می گردد .

صفحات گچی نسبت به نوع کاربردشان در انواع مختلف از نظر ابعاد هندسی ، نوع لبه ، وزن ، استحکام ، پایداری در مقابل رطوبت و فشار تولید می شوند .

صفحات گچی ویژه ای نیز با خواص مقاومت در مقابل آتش تولید می شود ، که محتوی مقداری الیاف شیشه است .

صفحات گچی برای روکش های داخل ساختمان ، مانند پوشش دیواره ها و سقف مناسب می باشد .

ورق ها را به وسیله گچ ملات ویژه ( مانند گچ چونه ) به دیوارمعمولی یا بتن می چسبانند ، یا به وسیله پیچ یا میخ های ویژه به زیر سازی پیش آماده شده چوبی یا فلزی متصل می نماید .

درزها به وسیله گچ بتونه کاری گرفته شده و کاملا صاف می شود به گونه ای که یک سطح کاملا مسطح و یکنواختی حاصل می شود .

همچنین این ورق ها برای جدا کردن فضاهای داخل ساختمان ، با خواص مختلف قابل استفاده است .

ورق ها را می توان به ابعاد مورد نیاز با پوشش های مختلف تولید کرده ، یا با قرار دادن ورق های پلی استرول و غیره ما بین دو ورق از این صفحات به عنوان دیوارک های سبک و جداکننده استفاده نمود .

با سوراخ کردن پالن ها و چسباندن اشکال رنگی ، می توان به عنوان دکراسیون از ان استفاده کرده و یا به وسیله فویل آلومینیوم آن ها را در مقابل بخار آب مقاوم ساخت .

بلوک های گچی ( دیوارک )

مخلوطی از گچ نیمه هیدرات با آب ( نسبت آب و گچ بین 1-9/0 ) در مخلوط کننده به صورت دوغاب گچ تهیه شده و در قالب های مخصوص ، اغلب بین 18الی 24 در هر بار ریخته و تولید می شود و پس از گذشت 8 الی 10 دقیقه این بلوک ها از قالب خارج و خشک می نمایند .

بلوک های گچی را معمولا در ابعاد 500×666 میلی متر ، با ضخامت 60 ، 70 ، 80 یا 100 میلی متر تولید می نمایند .

وزن مخصوص ظاهری آن ها بین 7 - 9 گرم بر سانتی متر مکعب است و این نوع از قطعات پیش ساخته گچی برای جداسازی فضا ها و دیوار داخل ساختمان مورد مصرف قرار می گیرد .

اطراف بلوک گچی فرو رفتگی و برآمدگی ویژه ای ایجاد می شود ( کام و زبانه ) ، که در همدیگر جفت می شوند و درز آن ها به وسیله گچ مخصوص بتونه کاری کاملا پوشیده و مسطح می گردد .

قطعات پیش ساخته گچ سقفی

این قطعات از گچ بتا و آب با مقدار بسیار کمی الیاف شیشه تولید می شود . دوغاب گچ تهیه شده در قالب لاستیک ریخته و شکل مورد نظر را به خود می گیرد .

قطعات سقفی اغلب به عنوان دکور و صداگیری در پوشش سقف بکار گرفته می شود و نسب آن ها بر روی زیر سازی هایی که قبلا گرفته به عمل می آید .

ابعاد این سقف پوش ها 625*625 میلی متر و وزن آنها بین 10-20 کیلوگرم در هر متر مربع می باشد .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پانل گچی


ایالات متحده آمریکا مهم ترین کشور در عرصه تجارت بین المللی گچی است ، که محصولات گچی و گچ خام وارد کرده ( عمدتا از مکزیک و کانادا ) و محصولات گچی را به 72 کشور دنیا صادر می کند و صادرات آمریکا به کشورهایی در آسیا ، اروپا و آمریکای لاتین صورت می گیرد .

درسال 1998 تولید پانل های گچی در آمریکا با 7 درصد افزایش نسبت به سال 1997 به 8/28 بیلیون فوت مربع رسید ، که این تولید حدود دوسوم نیاز داخلی کشور آمریکا را برآورده کرد .

ساخت منازل ، مراکز تجاری و ادارات از جمله دلایل افزایش توجه به مصرف این پانل ها می باشد . طبق آمار ، بیش از 80 گچ در آمریکا به صورت کلسینه شده و 20 درصد آن به صورت کلسیه نشده ( در کشاورزی و تولید سیمان ) تولید شده است ، که در حدود 95 درصد از گچ کلسینه شده تولیدی به پانل های گچی صادر و در همین مدت حدود 2/1 بیلیون فوت مربع از این محصول را به کشور خود وارد کرده است .

باتوجه به استقبال از مصرف پانل های گچی در آسیا و اروپا ، پیش بینی می شود که این ماه مهم ترین مصرف کننده گچ خام طی سال های آتی باشد .

در ایران کارخانجات بزرگ تولید گچ ، مقدار محدودی پانل های گچی تولید می نمایند ، ولی متاسفانه آماری از میزان تولید و مصرف پانل های گچی در داخل کشور وجود ندارد .

درحالی که انواع مختلف دیوارهای گچی ( مقاوم به حرارت ، مقاوم به آب و رطوبت اکوستیک ، تقویت شده توسط الیاف ، دکوراسیون و . . . ) در خارج کشور یافت می شود .

در داخل عمدتا دیوارهای گچی به ضخامت 8 سانتی متر موجود هستند ، که جهت ساخت دیوارهای جانبی در داخل ساختمان ها و پارتیشن بندی استفاده می شوند .

منتها با افزایش ساخت و ساز و همچنین آشکار شده مزایای این گونه مصالح ، می توان به افزایش مصرف آن ها طی سال های آتی امیدوار بود .

کارخانه ایران گچ منحصرا قطعات پیش ساخته گچی تولید می نماید . 20 درصد مالکیت این واحد متعلق به شرکت ایران گچ و بقیه متعلق به شرکا آلمانی است و کلیه تجهیزات این کارخانه خارجی بوده و با مدیریت کارشناسان آلمانی اداره می شود .

گچ مورد نیاز این واحد توسط شرکت ایران گچ تامین شده و تنها عملیات ساخت قطعات پیش ساخته در داخل کارخانه انجام می گیرد .

ظرفیت این واحد برابر با شش میلیون متر مربع انواع قطعات پیش ساخته به ضخامت های 5/9 ، 12 ، 18 و 15 میلی متر است و کلیه تولیدات این واحد به کشورهای خارجی صادر می شود .

شرایط واردات و صادرات پانل گچی :

شرایط ورود آن داشتن اجازه از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و پرداخت 26 درصدی حقوق ورودی در سال 1395 ( حقوق گمرکی 4% و سود بازرگانی 22% ) می باشد .


فرایند تولید پانل گچی

در ابتدای این خط مخلوطی از گچ و آب تشکیل می گردد . این مخلوط در ادامه با برخی افزودنی ها مانند نشاسته ، چسب و فوم ترکیب شده و بر روی سیستم انتقال مواد حرکت می نماید و سپس ورق مقوا از یک طرف بر روی آن قرار می گیرد .

با وارونه شدن این مجموعه در طرف دیگر آن نیز ورق مقوا قرار می گیرد و در انتها مجموعه ی دوغاب گچ و مقوا وارد خشک کن می گردد ، تا رطوبت آن به کمتر از 5% برسد .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پانل گچی
  • سیلوی ذخیره ی گچ 100 تن
  • سیستم انتقال مواد
  • کانوایر
  • باسکول ثابت 5 تنی
  • سرند مرحله ای
  • میکسر 50 کیلویی
  • دستگاه بلوک زنی هیدرولیک
  • چرثقیل سقفی و بازویی
  • دستگاه خشک کن
  • ماشین بسته بندی هیدرولیک
  • واگن خشک کن

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پانل های گچی

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.