طرح توجیهی تولید ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس سال 1401 + pdf + word

Plexiglass

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.


ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس چیست و چه کاربردهایی دارد ؟


ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس با نام فنی پلی متیل متاکریلات یا به اختصار PMMA پلیمر مشهوری است که بعلت شفافیت بسیار زیاد در ابتدای کشف از آن بعنوان جایگزین شیشه استفاده می شد.

پلکسی گلاس حدودا پنج برابر شیشه مقاومت دارد (مقاومت پلکسی گلاس بستگی به ضخامت آن دارد) و دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و به راحتی می توان آنها را خم کرد.

پلکسی گلاس یا ورق آکریلیک محصولی مبتنی بر نفت است و یکی از ارزشمندترین پلاستیکهای آکریلیک دنیاست. در علوم مختف از زیست شناسی گرفته تا معماری و رباتیک کاربرد دارد.

شما در زندگی روزمره بسیار زیاد با پلکسی گلاس یا ورق آکریلیک سروکار دارید. پنجره هواپیما،عایق های صوتی، صفحه نمایش های رایانه، تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ و... چراغ عقب خودروها، آباژور، لوح های یادبود، تندیس ها، سقف های کاذب و ... همه و همه محصولاتی هستند که با استفاده از پلکسی گلاس ساخته شده اند.

مقاومت در برابر ضربه و تغییرات آب و هوایی، امکان عبور نور باعث می شود تا پلکسی گلاس در معماری کاربردهای فراوانی پیدا کند و به عنوان ماده ای مناسب برای ساخت گلخانه ها و پنل های خورشید مورد استفاده قرار گیرد.

پلکسی گلاس در شرایط بد آب و هوا مثل باد و باران، برف و تگرگ و ... بسیار مقاوم است و در مقابل سرما، گرما، ضربه و فشار پایداری زیادی دارد.


انواع ورق پلکسی گلاس


پلکسی گلاس شفاف (Transparent plexiglass)

از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به شیشه است با این تفاوت که استحکام بالایی در مقابل ضربه دارد و به هیچ وجه نمی شکند. بیشتر مواقع به عنوان جایگزین شیشه استفاده می شود.

پلکسی گلاس رنگی (Colored plexiglass)

پلکسی گلاس رنگی در طیف رنگی بالایی تولید می شود و یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع پلکسی گلاس هاست.

امروزه یکی از کاربردهای جالب پلکسی گلاس های رنگی در مرمت ابنیه تاریخی به جای شیشه های رنگی است تا استقامت و ماندگاری بیشتری در تغییرات جوی آب و هوا داشته باشند.

پلکسی گلاس مات (opaque plexiglass)

میزان نوری که از پلکسی گلاس مات رد می شود خیلی کم است و اجسام پشت آن دیده نمی شوند. پلکسی گلاس های مات نسبت به انواع دیگر کاربردهای کمتری دارد در جاهایی که وجود نور اهمیت ندارد استفاده می شود.

پلکسی گلاس آینه ای

مانند آینه های معمولی بعد از صیقلی کردن یه طرف پلکسی گلاس شفاف با جیوه به آینه تبدیل می گردند. پلکسی گلاس های آینه ای کم کم دارند جای آینه های معمولی را می گیرند زیرا در مقابل ضربه مقاومت دارند و نگهداری از آنها ساده تر است.


روش تولید ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس


Plexiglass2

سه روش اصلی تولید ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس، اکستروژن، ریخته گری مداوم و ریخته گری سلولی است.

خط تولید ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس به ساخت شیشه شباهت بسیاری دارد. به منظور ساخت پلکسی گلاس مواد اولیه (دانه های یا پلاستیک های تقویت شده، پودر خشک و...) را به دمای بالا می رسانند تا به ماده نرم و خمیری تغییر حالت پیدا کند. حالا آماده مرحله سرمایش است.

در مرحله سرمایش پلاستیک به طلق سخت تغییر شکل پیدا کند زیرا از خصوصیات مهم پلاستیک تغییر حالت و شکل آن در مواجه با تغییر دما می باشد.

طلق های پلکسی گلاس آماده شده را به قطعات مورد نظر برش می دهند و به بازار عرضه می نمایند.


منابع و تجهیزات مورد نیاز برای تولید پلکسی گلاس یا ورق آکریلیک


Plexiglass1

  • ظرفیت تولید سالیانه : 2600 تن
  • نرخ برابری دلار : 23000 تومان
  • مساحت زمین مورد نیاز : 5000 متر مربع
  • زیربنای کل: 1800 متر مربع
  • تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : 42 نفر
  • میزان سرمایه گذاری ثابت : 36 میلیارد تومان
  • ارزش ماشین آلات و تجهیزات : 26 میلیارد تومان
  • نرخ بازده داخلی : 42 درصد

مقایسه ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس ایرانی و خارجی


پلکسی گلاس ایرانی نسبت به خارجی آن قیمت پایین تری دارد و این تفاوت قیمت به خاطر پایین بودن کیفیت آن نمی باشد استحکام و کیفیت پلکسی گلاس ایرانی هم مانند نوع خارجی آن بسیاربالاست.

کمتر بودن قیمت پلکسی گلاس ایرانی در مقایسه با نوع خارجی به علت مخارج انتقال از کشورهای خارجی به داخل ایران و هزینه های گمرکی است.

معایب پلکسی گلاس یا ورق اکریلیک

-در برابر حلال ها به خصوص استرها،کتونها، هیدروکربنهای آروماتیک و فرئون و کلروکربنها مقاومت پایینی دارد.

-قابل اشتعال است، درجه حرارت کاری پیوسته به 71.11 درجه سانتیگراد (160 درجه فانهایت) محدود شده است.

-رطوبت باعث تغییرات سایزدر قطعات قالب گیری شده می شود.

-پلکسی گلاس ها در مقایسه با شیشه حساس ترند و ممکن است موقع پاک کردن خراش برداند حتی در مواردی استفاده از مواد شوینده و تمییزکننده ها ممکن است باعث خرابی یا از بین رفتن سطح پلکسی گلاس گردد.


نحوه تمیز کردن پلکسی گلاس یا ورق آکریلیک

روش درست تمییز کردن پلکسی گلاس بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا کوچکترین بی توجهی به این مساله باعث ایجاد خط و خش بر روی آن می گردد.

با استفاده از خنک ترین درجه سشوار گرد و غبار را از روی پلکسی گلاس با صبر و حوصله دور کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که همه ذرات از سطح پاک شوند.

اگر قبل از این مرحله از دستمال های میکروفایبر برای گردگیری پلکسی گلاس استفاده کنید ممکن است باعث آسیب رساندن به سطح آن شوید.

در مرحله بعد داخل یک لیتر آب یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی بریزید و حل کنید و آن را با استفاده از اسپری روی سطح پلکسی گلاس بپاشید و با استفاده از دستمالی مناسب به آرامی سطح آنرا پاک کنید.

استفاده از شوینده هایی که حاوی آمونیاک، الکل و سایر مواد اروماتیک هستند باعث آسیب های جدی به سطح پلکسی گلاس خواهد شد.


نقش پلکسی گلاس در مبارزه با ویروس کرونا

پلکسی گلاس ها بسیار با دوام هستند و نور را به راحتی عبور می دهند به همین خاطر تبدیل به ماده ای مهم برای ساخت پارتیشن ها در دفاتر کار، رستوران ها و ... شده اند.

بنا به توصیه سازمان بهداشت جهانی مراکز و سازمان هایی که نیاز به ارتباط بین مشتریان و کارمندان دارد استفاده از پنل های پلکسی گلاس شفاف باعث ایجاد فاصله مناسب بین آنها و مانع از انتشار ویروس کرونا می شود.

جهت دریافت طرح های توجیهی آماده سال 1401 به صورت word و pdf یر روی این لینک کلیک کنید

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.