طرح توجیهی پانل و بلوک بتن سبک ( هبلکس ) ( AAC ) سال 1401 ( مشاوره تخصصی هزینه ها )

AAC block 1

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پانل و بلوک بتن سبک (هبلکس)(AAC) سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید پانل و بلوک بتن سبک (هبلکس)(AAC) را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.


هبلکس یا بتن سبک (AAc) چیست و چه ویژگیهایی دارد ؟


هدف از اجرای این طرح احداث کارخانه تولید تولید بتن سبک اتوکلاو شده ( هبلکس) می باشد. کد آیسیک هبلکس ۲۶۹۵۵۱۲۳۶۶ از گروه ساخت سایر محصولات کانی غیر فلزی 26 و زیر گروه ساخت کالاهای بتنی، سیمانی و گچی 2695 می باشد .

بتن سبک یا هبلکس تحت زیر فصلهای تعرفه 6810 مقررات گمرکی ایران با عنوان اشیاء ساخته شده از سیمان، از بتون یا از سنگ مصنوعی، حتی مسلح شده، با زیر تعرفه 68101110 از بتون سبک (برپایه پوکه خرد شده، سرباره یا گدازه، دانه بندی شده) وارد و صادر می شود. شرایط ورود آن داشتن اجازه از وزارت بازرگانی و وزارت صنایع معادن پرداخت ۱۵ درصدی حقوق ورودی در سال ۱۳۹۵ (حقوق گمرکی 4% و سود بازرگانی ۱۱%) می باشد.

بتن سبک هوادار اتوکلاوشده یا AAC نوعی بتن است که به دلیل ساختار اسفنجی، سبک شده و دامنه وزن واحد حجم آن بین 300 تا 800 کیلوگرم بر مترمکعب است.

ازآن جا که این بتن مانند بتن معمولی به صورت درجا ریخته نمی شود، در محل کارخانه در اندازه های مختلف و بسته به نوع مصرف، به شکل بلوک های غیرمسلح یا پانل های مسلح تولید و به محل مصرف حمل می شود.

رنگ سفید این نوع بتن بسته به ناخالصی ها به شیری، صورتی یا خاکستری نزدیک می شود. باوجود این که بیش از سه چهارم (75%) حجم این بتن از فضای خالی ناشی از تخلخل تشکیل شده است، اما مقاومت فشاری خوبی دارد.

پایین بودن جرم حجمی هم چنین باعث شده است که ضریب هدایت حرارتی آن کاهش یابد و عایق حرارتی خوبی محسوب شود. بافت متخلخل و در عین حال یکپارچه این بتن مزایا و خصوصیاتی دارد که درادامه به آ نها اشاره می کنیم.

وزن مخصوص کم، ساختار یکپارچه و توپر، قابلیت تبدیل به قطعات کوچکتر، مقاومت حرارتی بالا، مقاومت در برابر آتش و سرایت آن، عایق صوتی،عایق رطوبتی، عدم استفاده از خاک رس و جلوگیری از تخریب خاک، عدم ایجاد نخاله ساختمانی ،کاهش آلودگی هوا بدلیل کاهش مصرف سوخت برای سرمایش و گرمایش ساختمان و استفاده از ضایعات برخی صنایع در فرآیند تولید .


کاربرد های بتن سبک یا هبلکس یا AAC کدامند ؟


AAC block 2

محصولات هبلکس یا بتن متخلخل AAC را می توان در حالت کلی به دو دسته غیرمسلح و مسلح تقسیم بندی کرد:

1- بلوک و پانل بتن سبک غیرمسلح

در نوع بدون آرماتور، از بلوک های AAC به شکل هایی چون آجر، بلوک و سفال معمولی هبلکس در کاربری های باربر یا غیرباربر استفاده می شود.

در ملات این بلوک های هبلکس می توان از طیف وسیعی از مواد شامل ماسه سیمان معمولی، گچ و خاک، چسب و غیره استفاده کرد که به کارگیری چسب مخصوص بلوک برای این کار مناسبتر است، زیرا علاوه بر استحکام زیاد، باعث کاهش ضخامت درزها و هموارتر شدن سطح دیوار بلوک چینی شده می گردد و درنتیجه، نیاز به اندودکاری را کاهش دهد.

2- بتن سبک مسلح

پانل مسلح تولید شده از بتن سبک هوادار اتوکلاوشده ( AAC ) را می توان در سه دسته کلی طبقه بندی کرد:

  • پانل های مسلح برای سقف و کف
  • پانل های مسلح برای سیستم دیوار غیرباربر
  • پانلهای مسلح برای سیستم دیوار و سقف باربر ( پانل های قایم

محل های پیشنهادی طرح

مواد اولیه مورد نیاز طرح ماسه سیلیسی، سیمان، پودر آلومینیوم، آهک و روان کننده بتون می باشد که در این میان بیشترین سهم را ماسه سیلیسی به خود اختصاص داده است. کلیه مواد اولیه مورد نیاز طرح از منابع داخلی تهیه شده و جهت کاهش هزینه های تولید بهتر است مکان طرح در نزدیکی منابع تهیه ماسه سیلیسی احداث گردد.


مواد اولیه، کمکی و مصرفی تولید بلوک و پانل هبلکس (بتن سبک) کدامند ؟

AAC block 3

این بتن مانند آجر ماسه آهکی، در واکنشهای شیمیایی بین سیلیس ( 2SiO ) و آهک(CaO) مقاوم می شود. از ماسه سیلیسی و از آهک زنده، آهک هیدراته یا سیمان تأمین می شود. بنابراین این محصول دارای پایه آهکی یا پایه سیمانی است و فرمول تولید آن نیز براین اساس که سیمان یا آهک منبع اصلی هستند، متفاوت است.

ساختار بتن سبک اتوکلاو شده از مواد اولیه زیر تشکیل شده است:

1-  مصالح بر پایه سیلیس (ماسه سیلیسی یا خاکستر یا دوده سیلیسی)

2-  .سیمان

3-  آهک

4-  مواد ایجادکننده حفره و تخلخل (مثل پودر آلومینیم)؛

5-  آب

6-  مواد افزودنی

دانلود طرح توجیهی آماده تولید بلوک سبک هبلکس یا هبل به صورت آماده

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.