طرح توجیهی تولید ورق MDF و نئوپان سال 1402 + word + pdf

chipboard mdf

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید ورق MDF و نئوپان اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1402 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی تولید ورق MDF و نئوپان را که قدیمی هستند ، صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.


معرفی طرح توجیهی تولید ورق MDF و نئوپان (مصنوعات چوبی)


ام دی اف یک نوع چوب مصنوعی می باشد که ، با استفاده از ذرات چوپ خرد شده ساخته می شود . MDF نسبت به چوب های رشته ای ، هم سبک تر می باشد و هم محکم تر ، به همین جهت کاربرد فراوانی در صنایع ساختمانی دارد. MDF نسبت به چوب ، یکنواخت تر بوده و فاقد گره و رگه می باشد. ام دی اف ها نیز مانند چوب ، قابلیت سوراخکاری ، برشکاری ، رنگ پذیری و ... دارند . ام دی اف ها به شکل خام و یا به شکل روکش شده تولید و در صنایع تولید مبلمان ، تولید کابینت ، آشپزخانه ، تولید کفپوش و ... دارای کاربرد می باشد .

نئوپان نیز نوعی چوب چند لایه می باشد که ، با استفاده از تراشه های چوب و خرده چوب و چسب تولید می شود . نئوپان نسبت به سایر چوب ها دارای قیمت پایین تری می باشد . همچنین نئوپان دارای وزن پایین تر و ظاهر و استحکام مناسبی می باشد . نئوپان ها در ساخت کابینت ها ، ساخت کمد ، ساخت سرویس خواب و ... دارای کاربرد می باشند .ورق نئوپان بدون روکش را تخته فیبر خام نیز مینامند که از بازیافت ضایعات چوب حاصل میگردد.


فرایند تولید ام دی اف مندرج در اجرای طرح توجیهی تولید ورق ام دی اف و نئوپان ضد آب


برای تولید ورق MDF ، ابتدا چوب درختان که قطع شده اند ، به صورت گرده بینه به کارخانه انتقال داده می شوند . در کارخانه ابتدا با استفاده از دستگاه پوست کن ، پوست گرده بینه ها را جدا می کنند . در مرحله بعد گرده بینه ها به دستگاه خرد کن منتقل شده و به خرده چوب تبدیل می شوند . در مرحله بعد ابتدا خرده چوب ها شستشو داده می شوند ، سپس به دیگ بخار تحت فشار انتقال داده می شوند . بدین طریق با استفاده از بخار و فشار ، لیگنین نرم می شود . در مرحله بعد خرده چوب ها به پالایشگر تحت فشار انتقال داده می شوند . در پالایشگر با ایجاد فشار و چرخش صفحات ، الیاف چوبی از یکدیگر جدا خواهد شد . در مرحله بعد الیاف مرطوب شده به دستگاه خشک کن گردان اولیه انتقال داده می شود . در مرحله بعد رزین را داخل چسب ریخته ، سپس الیاف به دستگاه چسب زن منتقل می شود . در مرحله بعد الیاف چوب که به چسب آغشته شده است ، با استفاده از مخزن ذخیره الیاف به ماشین فرمینگ منتقل خواهد شد . سپس الیاف آغشته به چسب ، به سیستم الک متحرک پیوسته منتقل می شود . در مرحله بعد از محصول تولیدی اندازه بری شده و ضایعات به ماشین فرمینگ منتقل می شوند . سپس با استفاده از پرس و بخار یا روغن داغ ، الیاف ها به یکدیگر می چسبند . در مرحله بعد تخته های تولید شده خنک می شوند . سپس عملیات سنباده زنی و برش تخته ها انجام می شود . در مرحله بعد ، تخته های تولیدشده رنگ و پوشش دهی می شوند . در نهایت محصول تولیدشده بسته بندی می شود .


فرایند تولید نئوپان ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید ورق ام دی اف و نئوپان ضد آب


برای تولید ورق نئوپان در مرحله اول ضایعات درختان به خرده چوب تبدیل می شوند . سپس در مرحله بعد عملیات رطوبت گیری و همگن شدن خرده چوب ها انجام می شود . در مرحله بعد خرده چوب ها با چسب ترکیب می شوند . سپس با استفاده از پرس حرارتی ، خرده چوب ها پرس می شوند . پس از چند بار فشرده سازی ، چسب و خرده چوب ها ، به خوبی با یکدیگر ترکیب خواهند شد . پس از ترکیب نهایی ، مایعی بدست می آید که فشرده سازی می شود . سپس ورق هایی تولید می شود که ، این ورق ها یکنواخت بوده و دارای وزن متعادلی می باشند . در نهایت ورق ها را سرد کرده و عملیات سمباده کشی روی محصول نهایی انجام می شود و بدین ترتیب تخته فیبر خام بدست میآید .

ماشین آلات خط تولید ورق ام دی اف ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید ورق ام دی اف و نئوپان ضد آب
  • دستگاه خشک کن

دستگاه پرس

سیستم الک متحرک

ماشین فرمینگ

دستگاه چسب زن

دیگ بخار

دستگاه چسب زن

دستگاه خرد کن

دستگاه آغشته ساز

مخزن ذخیره

پالایشگر تحت فشار


دانلود فایل آرشیوی طرح توجیهی تولید ورق MDF و نئوپان


 

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.