طرح توجیهی تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض سال 1400 + pdf + word

Wide printer

جهت سفارش طرح توجیهی تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

چاپگر عریض یا پلاتر برای چاپ در ابعاد بزرگ و چاپ نقشه های طراحی شده در اتوکد ( CAD ) و ارایه جزییات در نقشه های جغرافیایی ( GIS ) استفاده می شود .

ویژگی دستگاه پلاتر در چاپ دقیق و بزرگ طرحها سبب شده تا مورد توجه طراحان و بخش معماری و عمرانی در کشور واقع شود .

ضمن آنکه شفافیت این دستگاه ها در چاپ نقوش رنگی کاربرد بالایی در بخش تبلیغاتی پیدا نموده است .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض


چاپگر عریض یا Large format printer که با نام های رسام و پلاتر در ایران شناخته شده اند ، یک دسته از خروجی ها می باشند که برای رسم نقشه های صنعتی یا معماری و جداول و تصاویر سه بعدی استفاده می شوند که در آنها ابعاد کاغذ می تواند بزرگتر از ابعاد کاغذ در چاپگر باشد در ضمن رنگی بودن خروجی کیفیت بهتری به خروجی می دهد .

از پلاترها به عنوان پرینترهای صنعتی نیز نام برده می شود که سایز کاغذ مورد استفاده آنها از A2 به بالا هست .

این چاپگرها دارای انواع مختلفی می باشند :

پلاتر قلمی ( رسام )

این پلاترها در نقشه کشی کاربرد دارند و از کاغذ با حداقل سایز A2 و حداکثر سایز 12متر استفاده می کنند .

پلاتر جوهرافشان ( جوهری- بخار جوهر )

برای چاپ پرده های سینما کاربرد دارند .

پلاتر لیزری

از این پلاترها برای چاپ اسکناس استفاده میکنند این پلاترها دارای دو رنگ نقر ه ای و طلایی هستند که سایر پرینترها و پلاترها فاقد این دو رنگ هستند .

نگهداری و استفاده از این پلاترها غیر مجاز بوده و نیاز به مجوز دارد . به علت قابلیت جعل اسکناس

کاتری

برای برش شبرنگ یونولیت فیبر و تخته سه لایه ای از آن استفاده می کنند .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض

از پلاترها برای چاپ در ابعاد بزرگ و چاپ نقشه های طراحی شده در اتوکد ( CAD ) و ارایه جزییات در نقشه های جغرافیایی ( GIS ) استفاده می شود .

ویژگی دستگاه پلاتر در چاپ دقیق و بزرگ طرحها سبب شده تا مورد توجه طراحان و بخش معماری و عمرانی در کشور واقع شود .

ضمن آنکه شفافیت این دستگاه ها در چاپ نقوش رنگی کاربرد بالایی در بخش تبلیغاتی پیدا نموده است .

خروجی های کاغذی از قبیل نقشه های موضوعی ، نمودارها ، جداول و گزارش های آماری از موارد عمده کاربرد این محصول می باشد.


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض


استاندارد بین المللی این محصول با شماره استاندارد ISO/IEC 10561: 1999 مشخص شده است .

شماره استاندارد 6100 ، فناوری اطلاعات ـ تجهیزات اداری ـ دستگاه های چاپ ـ روش اندازه گیری توان عملیاتی چاپگرهای کلاس 1و2

استاندارد فناوری اطلاعات ـ تجهیزات اداری ـ دستگاه های چاپ ـ روش اندازه گیری توان عملیاتی چاپگرهای کلاس 1و2 که پیش نویس آن توسط کمیسیونهای مربوط تهیه و تدوین شده است. 

در سومین جلسه کمیته ملی استاندارد رایانه و فرآوری داده ها مورخ 5/12/80 مورد تأیید قرار گرفته است ، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه ، در حد امکان بین این استاندارد و استاندارد ملی کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود .

منابع و مأخذی که برای تهیه این استاندارد به کار رفته به شرح زیر است :

ISO/IEC 10561: 1999
Information technology - Office equipment - Printing device - Method for measuring throughput - Class I and Class 2 printers

شرایط واردات و صادرات محصول در طرح توجیهی تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض :

شرایط واردات محصول

1 - ورود هرگونه ماشین آلات چاپ ، لیتوگرافی ، گراورساز ، حروف چینی و صحافی موکول به اجازه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است .

2 - صدور کالاهای این فصل موکول به موافقت وزارت بازرگانی است .

3 - به موجب مصوبه شماره 28681/ ت 7751 ه مورخ 12/2/76 هییت وزیران سود بازرگانی اجزاء و قطعات منفصله (C.K.D ) جهت ساخت رایانه و تجهیزات جانبی آن که توسط واحدهای تولید کننده رایانه وارد می شوند ، مشمول هر یک از تعرفه های موضوع جدول پیوست قانون تعیین حقوق گمرکی کالاهای وارداتی براساس سیستم هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالا باشند ، به تشخیص وزارت صنایع و شورای عالی انفورماتیک 1% می باشد .

مبنای تشخیص اجزاء و قطعات مزبور جدول زمانبندی شده مورد تأیید وزارت صنایع و شورای عالی انفورماتیک می باشد . محصول طرح با حقوق ورودی 1 درصد ، سود بازرگانی 2 درصد و نام واحدهای ورود یا خروجی ، حتی محتوی واحد حافظه در همان محفظه صورت می گیرد .

شرایط صادرات محصول

کالاهای صادراتی از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف هستند ، لیکن مشمول پرداخت هزینه های تخلیه و بارگیری و انبار داری می باشند .


کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول در طرح توجیهی تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض

در بازار این قبیل چاپگرها مشتریان چندان حق انتخاب مارک خاصی را ندارند .

زیرا سهم بسیار بالایی از بازار فروش پلاتر ، به شرکت HP تعلق دارد و تنوع زیادی نیز بین مارک های تجاری تولیدکننده در این بخش وجود ندارد.

در اکثر نقاط دنیا دارای نمایندگی های فعال و بازار مصرف چشمگیر می باشد . EPSON دیگر تولیدکننده بزرگ در این عرصه می باشد .

چاپگرها به عنوان یکی از قطعات جانبی کامپیوتر ، امروزه از اهمیت خاصی برخوردار می باشند و تقریباً کارایی بالایی در کاربردهای مختلف دارند و امروزه در تمامی نقاط دنیا استفاده از چاپگرها به خصوص به جهت استفاده فراوان از آنها در تولید بنرها و اهداف تبلیغاتی و همچنین نوع صنعتی بودن چاپگرهای عریض به جهت دقت بالای آنها در نقش تصاویر و طرحها ، مرسوم و متداول شده است به طوریکه نمی توان بازار مشخصی را برای فروش هدف قرار داد .

کشورهای عمده مصرف کننده دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض

آذربایجان آلمان – آمریکا – اتریش – اسپانیا – استرالیا - امارات متحده عربی – اندونزی – انگلستان – ایتالیا – ایرلند – بحرین – بلژیک – پاکستان – تایلند – تایوان - ترکیه - چین – دانمارک – رومانی – ژاپن – سنگاپور – سوید – سوییس – عراق - فرانسه فنلاند – فیلیپین - کانادا

اهمیت استراتژیک محصول در طرح توجیهی تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض :

با توجه به آنکه محصول مورد نظر طرح به لحاظ نوع فعالیت به دسته چاپ و نشر تعلق دارد ، در بحث تبلیغات جایگاه ویژه ای یافته است .

دستگاه چاپگر عریض ضمن آنکه با شفافیت چاپ و سهولت انجام کار و همچنین قابلیت چاپ در سایزهای مختلف ، سبب شده تا شرکتهای تبلیغاتی به استفاده از آن در جهت تولید بنرهای تبلیغاتی روی آوردند .

همچنین صنعتی شدن دنیای امروز در بخش های مختلف عمرانی که نیاز به نقشه های با دقت بالا را ضروری می نمایاند ، باعث شده تا این محصول با ویژگی بزرگ نمایی نقشه ها ، به چاپگر صنعتی نیز شهرت یابد .

مجموع عوامل یاد شده نقش موثر این نوع چاپگر را در زندگی امروز و بخشهای مختلف به خصوص بخشهای صنعتی لازم جلوه می دهد .

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید دستگاه پرینتر یا چاپگر عریض

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تونر چاپگر لیزری

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.