طرح توجیهی فارم پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار سال 1401 + مشاوره

quail chicks2

جهت سفارش طرح توجیهی فارم پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی فارم پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.


آشنایی با بلدرچین


بلدرچین پرنده ای می باشد که ، دارای جثه کوچکی بوده و قادر به پرواز کردن به صورت کوتاه و سریع است . بلدرچین از حشرات و موجودات ریز تغذیه می کند و دارای مقاومت بالایی در برابر بیماری ها و دمای هوا می باشد .

بلدرچین ها در سن 6 هفتگی به بلوغ می رسند . هر بلدرچین در هر سال حدود 260 تخم می گذارد . درواقع بلدرچین در هر هفته بین 4 تا 5 مرتبه تخم گذاری می کند . بلدرچین ها دارای نژاد های مختلفی می باشند ، که از بین آن ها بلدرچین های معمولی و بلدرچین های ژاپنی قادر هستند در مسافت های طولانی پرواز نمایند .

معمولا برای پرورش بلدرچین گوشتی ان ز گونه بلدرچین سینه سفید هندی و بلدرچین سفید آمریکایی استفاده می شود . همچنین برای تولید تخم بلدرچین ، معمولا بلدرچین های ژاپنی و بلدرچین های معمولی پرورش داده می شوند .


فرایند پرورش بلدرچین تخم گذار


quail chicks3

برای پرورش بلدرچین تخمی ابتدا باید تعدادی جوجه بلدرچین یک روزه خریداری نمایید ، البته می توانید تعدادی تخم نطفه دار بلدرچین خریداری نمایید و با استفاده از دستگاه جوجه کشی ، جوجه بلدرچین پرورش دهید . در این روش باید تخم های نطفه دار بلدرچین را به مدت 17 روز داخل دستگاه جوجه کشی قرار دهید .

پس از اینکه جوجه ها از تخم بیرون بیایند باید به مدت 50 روز از آن ها مراقبت نمایید . پس از گذشت 50 روز بلدرچین ها بالغ شده و آماده جفت گیری و تولید مثل می شوند .

اگر بخواهید به صورت همزمان بلدرچین گوشتی و بلدرچین مولد پرورش دهید ، باید دو مکان جداگانه داشته باشید ، بلدرچین های تخم گذار را در یک مکان و بلدرچین های گوشتی را در مکانی دیگر نگهداری نمایید .

بهتر است که برای پرورش بلدرچین تخم گذار ، ابتدا بلدرچین های 50 روزه خریداری نمایید . زیرا بلدرچین ها از سن 50 روزی تا سن 9 ماهگی تخم می گذارند .

پس از رسیدن سن بلدرچین ها به 9 ماهگی میزان تخم گذاری آن ها خیلی کاهش پیدا می کند . برای پرورش بلدرچین تخم گذار باید سالنی را انتخاب نمایید که فاقد سر و صدا باشد . همچنین سالن باید دارای سیستم تهویه مناسب ، سیستم سرمایشی و گرمایشی باشد . به علاوه سالن باید دارای نور کافی بوده و دارای سیستم تامین رطوبت باشد .

در هر شبانه روز سالن پرورش باید 17 ساعت روشن باشد ، دمای محیط نیز بین 21 تا 24 درجه سانتی گراد باشد . بلدرچین ها را باید در قفس های فلزی مکانیزه قرار دهید . بدین طریق آبدهی و دان دهی به آن ها و همچنین جمع آوری تخم ها بسیار راحت تر می شود .

معمولا تا 15 روز اول تخم گذاری ، تخم ها کوچک بوده و بیشتر به عنوان تخم خوراکی مصرف می شوند . اما پس از 15 روز میزان تخم های نطفه دار افزایش پیدا کرده و می توان اقدام به جوجه کشی بلدرچین نمود . پس از گذشت مدت زمان 18 روز از تخم گذاری ، جوجه بلدرچین از تخم خارج می شود .


فرایند پرواربندی بلدرچین گوشتی


quail chicks1

برای پرورش بلدرچین گوشتی چندین جوجه بلدرچین یکروزه را بخرید ، سپس از جوجه بلدرچین ها در یک مکان سرپوشیده نگهداری نمایید . مکانی که انتخاب می کنید باید دارای سیستم تهویه مناسب ، سیستم سرمایش و گرمایش و ... باشد .

به ازای هر یک بلدرچین باید یک متر مربع فضا داشته باشید . تا هفته اول باید دمای محیط بین 35 تا 36 درجه سانتی گراد باشد . معمولا از لامپ مادر مصنوعی برای تامین حرارت مورد نیاز استفاده می شود .

نوررسانی به جوجه ها تا دو هفته اول باید 24 ساعته باشد و از هفته سوم به بعد نوررسانی باید 12 ساعته باشد . تا دو سه روز اول پرورش فقط به بلدرچین ها آب و شکر بدهید ، سپس می توان ظروف دانخوری و آب خوری را در اختیار پرندگان قرار داد .

هنگامی که بلدرچین ها بالغ شوند ، باید به ازای هر بلدرچین 2 متر مربع فضا داشته باشید . معمولا پس از گذشت مدت زمان 6 تا 7 هفته بلدرچین ها آماده فروش می شوند . هر بلدرچین بالغ بین 25 تا 35 گرم غذا در روز مصرف خواهد کرد.

دانلود فایل طرح توجیهی تیپ فارم پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار ( سال 1400 )

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.