طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

UPVC profile

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

UPVC به عنوان محصولی پرطرفدار برای کاربردهای ساختمانی در دنیا مطرح می باشد .

ویژگی های خاص این ماده از جمله عایق بودن در برابر گرما و سرما ، صدا ، عدم پوسیدگی ، پایداری و استحکام در کنار ارزانی و امکان تولید در تیراژ بالا ، انعطاف پذیری در طراحی ، عدم نیاز به تعمیرات بعدی و مقاومت در برابر آتش ، از جمله ویژگی های خاص UPVC است ، که باعث توسعه استفاده از این ماده شده است و به جزئی اساسی در صنعت ساختمان تبدیل شده است .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC


پروفیل UPVC طبق کدبندی ISIC جزء محصولات لاستیک و پلاستیک (٢٥ ) و در این دسـته بنـدی جـزء محصولات پلاستیکی (٢٥٢٠ ) محسوب می شود .

بر این اساس کد کامـل ISIC پروفیـل UPVC بـا شـماره ٢٥٢٠١١٨٧ مشخص شده است .

لازم به ذکر است که علاوه بر کد ذکر شده ، برخی واحدهای تولیـدی در ایـن زمینـه بـا کـد ٢٥٢٠١٢١٧ کـه مربوط به پروفیل PVC می باشد ، فعالیت دارند .

در بخش عرضه و تقاضای محصول ، کلیـه شـرکت هایی کـه بـا کدهای ذکر شده معرفی شد مورد بررسی قرار می گیرند .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC

سال ها است که UPVCبه عنوان محصولی پرطرفدار برای کاربردهای ساختمانی در دنیا مطرح می باشد .

ویژگی های خاص این ماده از جمله عایق بودن در برابر گرما و سرما ، صدا ، عدم پوسیدگی ، پایداری و استحکام در کنار ارزانی و امکان تولید در تیراژ بالا ، انعطاف پذیری در طراحی ، عدم نیاز به تعمیرات بعدی و مقاومت در برابر آتش ، از جمله ویژگی های خاص UPVCاست ، که باعث توسعه استفاده از این ماده شده است و به جزئی اساسی در صنعت ساختمان تبدیل شده است .

از نظر مصرف انرژی مطالعات نشان می دهد ، که پائین ترین میزان مربوط به چوب و بالاترین مربوط به آلومینیوم و آهن است .

از نظر آلودگی هوا چوب و UPVC مناسب ترین و آلومینیوم و آهن نامناسب ترین انتخاب است .

در مورد صنایع پائین دستی پروفیل می توان صنایع مختلف از جمله موارد زیر را نام برد :

  • صنایع تولید درب و پنجره
  • شرکت های تبلیغاتی و تولید کننده تابلوهای تبلیغاتی
  • صنایع ساخت میز ، پارتیشن و تجهیزات اداری
  • صنایع تولید تجهیزات ساختمانی شامل سقف کاذب ، دیوارهای پیش ساخته و . . .
  • صنایع تولید کابینت ، کمد و ...

به طور کلی این محصول دارای مصارف خانگی ، اداری و صنعتی است و دارای طیف وسیعی از مصرف کنندگان می باشد ، که از مزایای طرح محسوب می شود .

استاندارد های محصول طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC

در محصولات نهایی که به دست مصرف کنندگان می رسد ، کیفیت هر محصول بستگی به عوامل زیر دارد :

  • کیفیت مواد اولیه
  • کیفیت خط تولید
  • تجربه پرسنل تولیدی

عامل اول یعنی کیفیت مواد اولیه بیشترین تاثیر را روی کیفیت محصول نهایی خواهد داشت .

بنابراین قبل از استفاده از مواد اولیه در خط تولید ، می بایست تست های اولیه ای در مورد این مواد انجـام پـذیرد و در صـورت دارا بودن استانداردهای مجاز از آنها در خط تولید استفاده شود .

در این بخش استانداردهای مهمی که در این رابطه موجود است آمده است .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC


تولید جهانی پروفیل UPVC در حال حاضر حدود ٢,٢ میلیون تن در سـال مـی باشـد ، کـه بیـانگر اسـتقبال صنایع مصرفی در مناطق مختلف جهان است . رشد تولید این محصول بین سـال های ٢٠٠٠ تـا ٢٠٠٧ حـدود ٢,٣ درصد می باشد .

اروپای غربی بـا ٤٣ درصـد ، آمریکـای شـمالی بـا ٣١ درصـد و کـشورهای آسیایی بجز خاورمیانه با ١٦ درصد به عنوان سه منطقه اصلی تولید پروفیل شناخته می شوند . همچنین اروپای غربی با ٤٢ درصـد ، آمریکـای شـمالی بـا ٤١ درصـد و کـشورهای آسیایی بجز خاورمیانه با ١١ درصد ، به عنوان سه منطقه اصلی مصرف کننده پروفیل شناخته می شوند .

شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC

در حال حاضر بـا رعایـت ضـوابط ، مشکلی به لحاظ واردات پروفیل UPVC وجود ندارد .

هر کالایی که وارد کشور می شود ، بسته به ماهیت آن محصول دارای مقررات و ضوابط خاص خود می باشـد و تعرفه های گمرکی برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان داخلی برای محصولات مختلف متفاوت می باشد .

در این رابطه چنانچه یک محصول وضعیت تولید کنندگان داخلی را بـه مخـاطره بیانـدازد .

مـسلما حقوق گمرکی آن محصول بالا خواهد بود و بر عکس چنانچه محصولی به هر دلیلی در کشور تولید نـشود ، یـا این که نیاز کشور از تولید آن محصول بیشتر باشد ، به علت جلوگیری از مسائل تـورم تـا حـد ممکـن از حقـوق گمرکی آن محصول کاسته شده است .

همانطور که در بند قبل نیز اشاره شد ، تعرفه گمرکی مجزایی برای پرفیل UPVC وجود ندارد و این محصول با تعرفه محصولات دیگر وارد کشور می شود . لذا با توجه به کد تعرفه مشابه این محصول حقـوق گمرکـی آن در حال حاضر ٤ درصد می باشد .

همانطور که اشاره شد ، این محصول دارای کد تعرفـه مجزایـی نمـی باشـد ، تـا قـوانین صـادرات و واردات آن مشخص باشد . با توجه به محصولات مشابه این محصول ، سود گمرکی برای این محصول ٤ درصد می باشد .

با مذاکرات انجام شده با تولید کنندگان داخلی ، اغلب بازارهای داخلی را پوشش می دهند و در این زمینـه بـا توجه به محصولات ترکیه ، نفوذ در بازارهای هدف صادراتی به آسانی امکان پذیر نیست .

در حال حاضـر تولیـد کشور تقریبا با نیاز کشور همسان می باشد ، ولی با راه اندازی واحدهای جدید و استفاده از تکنولوژیهای برتـر و حمایت های دولتی ، امکان دسترسی به بازارهای منطقه امری دور از ذهن نخواهد بود .

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC

پروفیل UPVC به خاطر سبکی ، استقامت و دوام بالا ، شکل ظاهری و قیمت آن باعث شده است ، که در زمینـه فعالیت های عمرانی به عنوان یک کالای مناسب در ساختمان ها استفاده شود .

صنایع ساختمانی با رشد فزاینده ای در حال توسعه می باشد و کشور ما نیز در این بخش شـاهد پیـشرفت های زیادی در طی چند سال اخیر بوده است .

همانطور که در بخش کالای جایگزین این محصول اشاره شـد ، دنیـا به سمت جایگزینی مواد سنتزی به جای مواد طبیعی می باشد .

استفاده از انـواع پلیمرهـا در زنـدگی روزمـره نشان دهنده این مطلب است . پروفیل های UPVC به علت مزایایی که نسبت به چوب و فلزات دارد ، در چند سال اخیر مورد توجه صنایع تولیـد کننده قرار گرفته است و با وجود واردات مواد اولیه آن ، تمایل به تولید آن وجود داشته است .

این امـر بیـانگر استقبال مردم از این محصول و جایگزینی آن بجای کالاهای مشابه است .

از طرف دیگر در کشورهای توسـعه یافته ، این محصول سالیان سال به عنوان محصول شماره یک در مباحث ساختمانی مـورد اسـتفاده قـرار مـی گیرد .

بر اساس آمار منتشره از طرف صنایع ملی پتروشیمی ، تبدیل مواد بالا دستی پتروشـیمی بـه صـنایع مـصرفی بیشترین ارزش افزوده را خواهد داشت .

به همین علت است ، که اغلب کشورهای توسعه یافته اغلب مـواد بـالا دستی را وارد و محصولات مصرفی ( پایین دستی ) را به کشورهای مصرف کننده کـه اغلـب کـشورهای صـادر کننده مواد بالا دستی می باشند ، صادر می کنند .

چنانچه این صنایع در کشور فعال باشند ، مـی تـوان حـداقل شاهد موارد زیر بود :

  • جلوگیری از خروج ارز به خاطر واردات
  • ایجاد ارزش افزوده محصول
  • امکان صادرات محصول و ورود ارز به کشور
  • امکان استفاده از چوب و فلزات در سایر صنایع
  • کمک به محیط زیست و جلوگیری از قطع بی رویه درختان جنگلی کشور

با توجه به طرح های صنایع ملی پتروشیمی در خصوص تولید PVC ، در سال های آتی حدود یـک میلیـون تـن محصول به بازار عرضه خواهد شد .

بنابراین یکی از بهترین راهکارهای پیشنهادی بـرای ایـن حجـم محـصول ، راه اندازی صنایع پایین دست آن که پروفیل UPVC نیز شامل آن می شود ، خواهد بود .


فرایند تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC

به طور کلی این مجموعه دارای ٤ خط تولید پروفیل با ظرفیت یکسان می باشد و قادر است سالانه ٥٥٠٠ تن در دو مدل پروفیل ٥٦٠٠ و پروفیل ٧٤٠٠ تولید کند .

مواد اولیه بوسیله کانتینرهای مخصوص به مخزن تغذیه منتقل شده و به وسیله سیستم انتقال مواد به ماشین همزن ( Machine Mixing ) وارد می شوند . این ماشین دارای دو بخش مخزن گرم و مخزن سرد می باشد . مواد اولیه ابتدا وارد مخزن گرم می شوند و به دلیل دمای بالا ذوب شده و مخلوط ایجاد می شود ، حداکثر گنجایش این قسمت ٦٧٠ لیتر بوده و به وسیله ابزار مخصوص همزنی ، مخلوط یکنواختی ایجاد می شود .

در مخزن گرم یک فیلتر مخصوص با مساحت حدود m ٦,١٢ ناخالصی های خاص مخلوط به وجود آمده را گرفته و بعد از این مرحله مواد نرم شده به مخزن سرد منتقل می شوند ، تا دمای مخلوط کاهش یافته و پودر مورد نظر بدست آید . حجم کاری این مخزن در حدود ١٣٥٠ لیتر می باشد و چون لازم است ، مدت زمان کافی برای کاهش دمای مخلوط در نظر گرفته شود ، مخزن سرد از مخزن گرم بزرگتر طراحی شده است .

همانند مخزن گرم این مخزن هم دارای فیلتری با مساحت m ٦,١ می باشد . پودر Blend Dry که خروجی ماشین همزن می باشد ، در یک انبار برای مدت ٢٤ ساعت ذخیره می شود ، تا پودر به صورت آهسته در هوا خنک شده و به دمای محیط برسد ، از جمله دلایل دیگر توقف مواد در این انبار ، داشتن ذخیره مورد نیاز برای حالتی است ، که مشکلی برای ماشین همزن پیش بیاید .

به وسیله سیستم انتقال مواد و پمپ های مربوطه پودر ذخیره شده به ٤ خط تولید تزریق شده و فرآیند تولید پروفیل ادامه می یابد . در هر کدام از خط های اکسترودر ( Extruder ) که از شرکت Cincinnati خریداری خواهد شد ، قرار گرفته و پودر وارد این ماشین می شود . پس از خروج پروفیل ها از قالب فرم دهنده دستگاه کالیبراسیون ( Calibration Total ) پروفیل ها را کالیبره کرده و به وسیله سیستم آب چرخان باعث سرد شدن و حفظ شکل پروفیل ها خواهد شد .

بعد از این مرحله دستگاه Off-Haul پروفیل ها را با مقدار کشش مشخص به وسیله خلاء می کشد و مقدار این کشش بوسیله گرفتن اطلاعات مربوط به میزان خروجی پودر Blend Dry از دستگاه همزن تنظیم خواهد شد .

در مرحله بعد کار بر چسب زنی روی سطح پروفیل ها انجام شده و با توجه به نیاز مشتری و بازار فروش پروفیل ها در اندازه های متنوعی توسط دستگاه برش بردیده شده و در بسته ها و جعبه های مخصوص بسته بندی خواهند شد . در مرحله آخر بسته ها بوسیله جرثقیل سقفی به انبار محصول منتقل خواهد شد .

 ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پروفیل و درب و پنجره UPVC
  • Hot-cooler
  • Vacuum feeder unit
  • Extruders
  • Co-Extruder
  • Extension Tools
  • Profile bending unit
  • Profile lamination machine
  • Mixing system for sheet line
  • Control instrument
  • Sheet line cininnati
  • قطعات یدکی
  • خدمات
  • بسته بندی و حمل و نقل

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پروفیل و درب و پنجره upvc

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.