ایمان حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09126277388
امیر حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09127975250
ایمان حبیبی (سفارش ماشین آلات)
09360555304
پمپ ترمز ، محرك سیستم ترمز بوده و علاوه بر ایجاد فشار جهت ترمز گرفتن ، روغن ترمز را نیز ذخیره می کند . این محصول که در انواع ترمز خودروها به کار گرفته می شود ، شامل قطعاتی از قبیل پوسته ، پیستون ها ، کاسه نمدهای اولیه و ثانویه ، مخزن روغن ، فنر و غیره می باشد .
پمپ ترمز در سیستم ترمز ، فشار هیدرولیکی لازم را جهت عمل ترمز گیری تولید میکند و نیروی مورد نیازش را از پدال ترمز و بوستر می گیرد و آن را مستقیماً به سیستم ترمز اصلی اعمال میکند . در واقع پمپ ترمز محرك سیستم ترمز بوده و علاوه بر ایجاد فشار جهت ترمز گرفتن روغن ترمز را نیز ذخیره می کند . پمپ ترمز شامل قطعاتی از قبیل : پوسته ، پیستون ها ، کاسه نمدهای اولیه و ثانویه ، مخزن روغن ، فنر و غیره می باشد . برای پرهیز از حادثه و افزایش ضریب اطمینان معمولاً پمپ ترمزها با دو خروجی مجزا از هم طراحی میشوند .
این دو سیستم فرعی بوسیلۀ پدال ترمز و بوستر ترمز تحریک میشوند . وجود دو سیستم مجزا به این دلیل است که اگر در یکی از پیستونها نشتی زیادی رخ بدهد ، دیگری توانائی کنترل وسیله نقلیه را داشته باشد . این دو سیستم فرعی و مجزا می توانند به دوطریق تغذیه شوند یعنی می توانند بوسیلۀ دو مخزن مایع جداگانه قابل تغذیه باشند و یا با یک مخزن مشترك مایع مورد نیاز خود را تأمین کنند که در خودروی پراید از نوع دوم می باشند .
هنگامیکه به پدال فشار وارد میشود میله فشار ، پیستون اولیه را به سمت جلو در داخل پمپ ترمز حرکت می دهد و پیستون اولیه یکی از سیستم های فرعی را فعال میکند و فشار هیدرولیکی لازم را ایجاد میکند . با افزایش فشار هیدرولیکی و نیروی فنر پیستون اولیه ، پیستون ثانویه نیز بسمت جلو به حرکت در می آید .
هنگامیکه جابجائی به سمت جلوی پیستون ها باعث مسدود شدن سوراخ های برگشت روغن توسط کاسه نمدهای اولیه شد ، فشار زیاد شده و به سیلندرهای چرخ منتقل میشود .پس از عملیات ترمز گرفتن و هنگامیکه پا از روی پدال ترمز برداشته شد ، نیروی فنر پیستون را به عقب برمی گرداند تا مجدداً محفظه های جلوی پیستون ها و محلتولید فشار از روغن ترمز پر شود . سپس پیستون ها تا حدی به عقب بر میگردند تا از مقابل سوراخ های تعادل پمپ ترمز عبور کنند و فشار درون سیلندر تا حد صفر افت نماید .
علل تعویض قطعه پمپ ترمز عبارتند از :
1- پایین گرفتن ترمز یا ضعیف بودن ترمز
2- روغن ریزی از پایه های مخزن
3- خالی کردن ترمز در حین فشردن پدال ترمز( مشروط به سلامت بوستر )
4- خرابی سنسور مایع ترمز داخل مخزن
5- روغن ریزی از محل اتصال به بوستر
محصول مد نظر در انواع سیستم های ترمز خودروها استفاده می شود .
برای تولید پمپ ترمز خودرو باید استانداردهای شماره 7793-7795-7796-7798-7799-7800-7801 رعایت شود .
کشورهای عمده تولید کننده
آلمان - ایالات متحده - چین - انگلیس - کره - فرانسه - ژاپن
شرایط صادرات
هیچ محدودیتی جهت صادرات محصول وجود ندارد اما با توجه به نیاز داخل اولویت با نیاز داخل است .
با توجه به استراتژیک بودن خودرو بالطبع قطعات مصرفی در خودرو هم استراتژیک می باشند .
پمپ ترمز خودرو از چند جزء مشکل است . بدنه اصلی آن یا سیلندر از جنس چدتن ریخته گری شده است که می تواند در دیگر کارگاه های ریخته گری تولید و به عنوان قطعه نیمه ساخته دراختیار این واحد جهت انجام ماشین کاری قرار گیرد . سایر اجزا وقطعات که از مواد اولیه نظیر میلگرد فولادی و ورق فولادی و غیره متشکل است پس از ماشین کاری و پرس کاری و .... آماده برای مونتاژ می گردند .
برخی از اجرا استاندارد نظیر خار حلقوی – فنر برگردان و ...برای مونتاژ قابل تدارك از بازار می باشند . مراحل نهایی شامل کنترل کیفی اجزا و مونتاژ نهایی وتست و کنترل نهایی محصول می باشد .
- فرز انیورسال
- ماشین تراش 1 متری
- ماشین سری تراش
- دریل ستونی 32 میلیمتری
- ماشین پرس ضربه ای 25 تن
- ماشین پرس هیدرولیک 10 تن
- تجهیزات تست سوپاپ
- تجهیزات تست مخزن روغن
- تجهیزات تست عملکرد پمپ
- تجهیزات تست برودت و حرارت
:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پمپ ترمز خودرو
در صورتی که برای اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، نیاز به تدوین طرح توجیهی تولید پمپ ترمز خودرو ، کاملا به روز ، اختصاصی و بانکیبل ، با پشتیبانی تا زمان اخذ وام دارید از طریق شماره های موجود در همان صفحه با ما تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان ما ، در مورد شرایط تدوین طرح توجیهی بهره مند شوید . همینطور در صورت انعقاد قرارداد طرح توجیهی با ما ، میتوانید از کارشناس مربوطه خود ، مشاوره های لازم در مورد روشهای اخذ وام و اخذ مجوز را نیز دریافت نمایید .