ایمان حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09126277388
امیر حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09127975250
ایمان حبیبی (سفارش ماشین آلات)
09360555304
جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید گوگاس یا سولفور پلیمر از گوگرد به عنوان بهبود دهنده آسفالت سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید گوگاس یا سولفور پلیمر از گوگرد به عنوان بهبود دهنده آسفالت را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.
افزودنی بهبود دهنده آسفالت ، که دارای نام تجاری گوگاس می باشد ، جایگزین بخشی از قیر در آسفالت می شود و ماده اصلی تشکیل دهنده آسفالت گوگردی می باشد .
میلیون ها اتومبیل در سطح جاده های دنیا در حرکتند و هرساله میلیاردها دلار برای تأمین نیاز حمل و نقل ، به عنوان اصلی ترین شریان اقتصادی جهان امروز هزینه می شود.
نقش جاده و به تبع آن آسفالت ، به عنوان عامل تسریع در حرکت و کاهش هزینه استهلاک غیر قابل انکار است . اروپا که خود مخترع و سازنده اتومبیل است .
همزمان با تولید اتومبیل در دو زمینه حساس به موازات تولید وسایل نقلیه فعالیت جدی و گسترده ای را به منظور گستراندن فرشی به نام آسفالت در زیر چرخ های آن و برای کاهش استهلاک و بالا بردن عمر اتومبیل آغاز کرد .
در سال ۱۸۷۰ یک شیمیدان بلژیکی با نام درسمدت ( Desmedt ) اولین سنگفرش آسفالت واقعی را ، که مخلوطی از ماسه بود ، در برابر تالار شهر در نیویورک ایجاد نمود و طراحی دسمدت در بزرگراهی در فرانسه در سال۱۸۵۲ مورد الگوبرداری قرار گرفت .
سپس دسمدت خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن را آسفالت کرد ، که سطح این پروژه ۴۵۱۴۹ متر مربع بود ، یکی از نمایندگان محلی کنگره به دسمدت گفت: « این کار هرگز عمومیت نخواهد یافت ».
با این حال ، بر اساس تقاضای رو به رشد بازار ، پس از ۱۳۷ سال ( در سال ۲۰۰۷ ) بازار آسفالت - قیر معدنی به ۱۰۷ میلیون تن رسید ، که در این میان آسفالت معلق بیشترین رشد را داشت .
در دهه هفتاد میلادی شرکت بزرگ و چند ملیتی shell به فناوری استفاده از گوگرد ، به منظور بهبود و ارتقای کیفیت آسفالت دست یافت ، لیکن به دلیل کامل نبودن این دانش و بروز مشکلاتی مانند خطر آلودگی محیط زیست ، خطرات ناشی از حمل و نگهداری و انفجار و ... استفاده از آن مشروط به رفع نقاط ضعف این اختراع گردید .
پس از سال ها تحقیق سرانجام در سال ۲۰۰۴ میلادی ، این شرکت با تحمل هزینه های سنگین تحقیق و پژوهش ، توانست با افزودن اصلاح کننده ها و ادتیوهای ضروری به گوگرد ، شرایط به کار گیری گسترده را از این ماده در تهیه آسفالت با مقاومت بالا و در شرایط اقلیمی متفاوت به دست آورد ، اما از صدور دانش آن به جهان خودداری نمود و فرمول آن را به صورت محرمانه نزد خود نگه داشت .
در چند سال اخیر واحد تحقیق و توسعه شرکت زنیط به همت متخصصین خود و با پشتوانه دانش بالا تولید ، توانسته است به فناوری تولید افزودنی اصلاح کننده خواص آسفالت ، گوگاس ، ماده اصلی تشکیل دهنده آسفالت گوگردی دست یابد ، که بی شک گام مهمی در عرصه صنعت جاده سازی کشور است .
آسفالت ماده ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می شود و در ساخت جاده ، باند فرودگاه و پشت بام ساختمان ها به کار گرفته می شود .
این ماده به صورت عام به مایع غلیظ ، شبه جامد یا جامدی اطلاق می شود ، که عمدتا از هیدروکربن ها و مشتقات آن ها تشکیل شده است .
آسفالت با توجه به نحوه کار برد و اختلاط ، به سه دسته آسفالت گرم ، آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم بندی می شود .
آسفالت گرم به آن دسته از آسفالت هایی اطلاق می گردد ، که در آن ها قیر و مصالح سنگی گرما گرم مخلوط شوند و گرما گرم پخش و متراکم گردند .
با توجه به این نکته که افزودنی اصلاح کننده آسفالت ماده اصلی تشکیل دهنده آسفالت گوگردی است و جایگزین بخشی از قیر در آسفالت می شود ، تأثیرات بهبود کیفی افزودنی گوگاس در آسفالت بر اساس بعضی از آزمون های آسفالت مانند تست مارشال و ... مشخص می گردد .
لذا استانداردهای مربوط به آسفالت در مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران عبارتند از : 11498 ، 1688 ، 2957 ، 1689 ، 10868 ، 12380 ، 12381 ، 12382 ، 12651 .
شرایط واردات و صادرات گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت :
در کتاب « آمار صادرات و واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران » ، آمارهای کلی در مورد قیر و آسفالت طبیعی وجود دارد و نامی از بهبود دهنده های آسفالت به طور خاص برده نشده است .
با توجه به ذخایر عظیم نفتی کشور، میزان واردات قیر بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی، اما میزان صادرات آن قابل توجه است.
فرآیندهای مختلف و پیچیده شیمیایی همیشه فرآیندهای پاک و بدون مواد مضر زیست محیطی نیستند . در بسیاری از واحدهای تولید مواد پتروشیمی ، گوگرد و ضایعات گوگردی نیز تولید می شوند و رها کردن این ضایعات در طبیعت تقریبا غیر ممکن است .
بنابراین ، یافتن راه حلی مناسب برای استفاده از این ضایعات در کاربردهای پایین دست ضروری است ، قیر مخلوطی از انواع هیدروکربن های سیر شده و آروماتیک های چند حلقه ای است ، این مخلوط ساختار شیمیایی و فیزیکی بسیار پیچیده ای دارد و کاربرد اصلی آن در راه سازی است .
یک مخلوط آسفالتی گرم آمیخته ای از تقریبا ۹۵ وزنی مصالح سنگی با اندازه ذرات مختلف و ۵۷ وزنی قیر است ، این لایه های آسفالتی در معرض شرایط آب و هوایی و دمایی بسیار متفاوت از گرم و خشک گرفته تا گرم و مرطوب ، سرد و بسیار سرد و شرایط بارگذاری دینامیکی جاده و خیابان ها قرار دارند .
در این شرایط قیر به عنوان محمل و حافظ یکپارچگی ( integrity ) لایه آسفالتی ، رفتار رئولوژیکی - مکانیکی بسیار متفاوتی را نشان می دهد ، که در صورت عدم احراز خواص مناسب یا عدم قابلیت تطبیق ، سریعا لایه آسفالتی تخریب شده و باید آن را تعمیر کرد .
این کار بسیار هزینه بر است و از طرفی ، به دلیل بارش باران و جمع شدن آپ روی لایه های آسفالت معمولی ، امنیت رانندگی کاهش یافته و بار ترافیک و احتمال تصادف افزایش می یابد .
در حالی که با استفاده از قبرهای اصلاح شده می توان لایه های آسفالتی مناسب تری را ساخت ، که آب حاصل از بارندگی را زه کشی کنند و از طرفی ، در سرما لایه های آسفالتی تحت تنش های گرمایی می شکنند ، در دماهای بالا زیر بار ترافیک شیاردار می شوند و در دماهای متوسط زیر بار دینامیک ترافیک خسته شده و ترک های شبکه ای بر می دارند .
مواد اولیه مورد نیاز گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت :
عمده ترین مواد اولیه برای تولید گوگاس اصلاح کننده خواص آسفالت گوگرد و ادتیو هستند ، که تماما در داخل کشور تولید می شود و برای تامین مواد اولیه نیازی به واردات نیست .
:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید گوگاس از گوگرد | بهبود دهنده آسفالت