ایمان حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09126277388
امیر حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09127975250
ایمان حبیبی (سفارش ماشین آلات)
09360555304
جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی احداث پالایشگاه تولید بنزین سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی احداث پالایشگاه تولید بنزین را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.
عمده مصرف بنزین برای تأمین انرژی موتور خودرو می باشد و مقداری از آن نیز در تهیه حلال ها ، در صنایع رنگ و غیره استفاده می شود ، که با سهمیه بندی ، استفاده از آن در این صنایع محدود شده است و نسبت به کل مصرف بسیار ناچیز می باشد .
عمده مصرف این محصول برای تأمین انرژی موتور خودرو می باشد و مقداری از آن نیز در تهیه حلال ها در صنایع رنگ و ... استفاده می شود ، که با سهمیه بندی ، استفاده از آن در این صنایع محدود شده است و نسبت به کل مصرف بسیار ناچیز می باشد .
استاندارد های قابل توجه ، جهت احداث پالایشگاه تولید بنزین :
استاندارد اجباری بنزین : 4904
با توجه به آزاد بودن واردات بنزین از سوی بخش خصوصی ، آن هم در شرایطی که قیمت بنزین در داخل کشور به طور تکلیفی و از سوی دولت تعیین می شود و با اما و اگرهای بسیاری همراه است . به طوری که بسیاری از نشدنی بودن و محال بودن آن سخن می گویند .
با این حال برخی کارشناسان بر این باورند ، که عبور از جایگاه داری سنتی یعنی برندسازی جایگاه های سوخت و بحث واردات بنزین توسط بخش خصوصی به نوعی اولین گام های دولت برای آزادسازی قیمت سوخت محسوب می شود ، دولت با وارد کردن بخش خصوصی به بحث واردات و برندسازی جایگاه ها به نوعی قصد دارد جامعه را برای آزادسازی قیمت ها آماده کند .
با این حال به گفته فعالان بخش خصوصی ، ورود به این موضوعات ریسک بسیاری برای بخش خصوصی به همراه دارد و مادامی که دولت نتواند تضمین های کافی برای پوشش ریسک را بدهد و بخش خصوصی ، به این موضوعات ورود نخواهد کرد ، اگرچه بخش خصوصی می تواند واردات بنزین داشته باشد و بنزین وارداتی را در جایگاه هایی که توسط این بخش احداث شده یا خصوصی هستند ، با نرخ آزاد به فروش برساند ، اما تبعاتی به همراه دارد .
دلیل اصلی حضور بخش خصوصی در این زمینه این می تواند باشد که با وجود لغو تحریم ها ، هنوزهم ورود مستقیم دولت به این زمینه چندان ساده نیست و نمی تواند به راحتی اقدام به واردات بنزین کند ، چرا که هنوز برای انتقال پول و بسیاری مسائل دیگر این بخش خصوصی است که می تواند راحت تر ورود کند . آن طور که گفته می شود یا به بهره برداری رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس ، ایران در آینده ای نه چندان دور به صادر کننده بنزین تبدیل خواهد شد .
در حال حاضر روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود ، که کسری بنزین کشور است که توسط هیچ پالایشگاهی تامین نمی شود .
بنابراین با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها این کسری برطرف خواهد شد ، بلکه صادرات بنزین نیز ممکن به نظر می رسد .
اما با توجه به اینکه سه چهار سال است بهره برداری از این پالایشگاه به تاخیر افتاده و امسال هم به سال آینده موکول شده اما بابت واردات نگرانی وجود نخواهد داشت ، زیرا هم دولت نیاز به واردات دارد و هم ظرفیت آن وجود دارد .
بنزین از زمان تولید انبوه خودرو و نیز صنعتی شدن دنیا ، به عنوان یکی از مقوله های مورد توجه تمام کشورها و دولت ها می باشد .
در ایران به دلیل عدم توان بالا در تولید بنزین و همچنین عدم وجود پشتوانه فنی ، دولت مجبور به فروش نفت خام شده و به منظور تامین مصرف مورد نیاز کشور ، مجبور بوده است تا بنزین را از سایر کشورها وارد نماید .
بنابراین دولت از یک طرف مجبور به خام فروشی طلای سیاه شده و از طرف دیگر مقدار زیادی از بودجه کشور را صرف خرید بنزین می نماید ، که هردو باعث کاهش بودجه کشور می شود .
بنابراین اگر مقدار تولید بنزین کشور حداقل برابر با مصرف آن شود دو مشکل ذکر شده مرتفع می گردد و در نتیجه به مقدار زیادی در صرفه جویی بودجه کشور کمک می نماید .
حال با این شرایط می توان گفت بنزین جزء محصولات استراتژیک دنیا و البته ایران محسوب می شود .
تکنولوژی بکار گرفته شده در این طرح کمترین آلودگی ممکن برای محیط زیست را دارد . این ویژگی بدلیل وجود بحران های بالقوه و بالفعل در کشور ویژگی بارزی می باشد .
همچنین به دلیل تولید بنزین مطابق با الزامات استاندارد اجباری بنزین ۴۹۰۴ مطابق با تکنولوژی مورد استفاه در این طرح، به روز می باشد .