طرح توجیهی گلخانه سبزی و صیفی سال 1400 + word و pdf + کامفار

Greenhouse cucumber

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی احداث گلخانه سبزی و صیفی سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید. ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی احداث گلخانه سبزیجات و صیفی جات را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

عملکرد گلخانه ، فراهم کردن شرایط محیطی لازم و مورد نیاز محصولی معین است.

گلخانه ها بر حسب اینکه چه نوع مصالح ساختمانی در آن ها بکار برده شده است ، به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند.

گلخانه های ثابت، به گلخانه هایی گفته می شود که مصالح ساختمانی بکار رفته در آن ها از جنس پایدار و با دوام باشد.پس باید سالیان سال از آن ها استفاده کرد.

در گلخانه ها محصولات متنوعی تولید می شوند ، که عبارتند از :

خیار درختی  ، گوجه فرنگی ، بادمجان ، فلفل دلمه ای ، توت فرنگی ، طالبی ، سبزیجات پهن برگ کدو و ....


توضیح مختصر راجع به محصول مورد بررسی در طرح توجیهی گلخانه سبزی و صیفی


Greenhouse Eggplant

کشت ‌وکار گلخانه‌ ای یکی از مهم ‌ترین کسب ‌‌وکارهای دنیای امروز است که ، موازی با اهداف جهانی انرژی پیش می‌رود و سعی در به حداقل رساندن مصارف آن دارد . ضمن اینکه تولیدات گلخانه ‌ای نسبت به کشاورزی سنتی بازده بالاتری نیز دارند و به همین دلیل تقاضای بازار جهانی برای آنها بیشتر است ، به‌ طوری‌ که پیش‌بینی می‌شود این صنعت در سال‌ های آینده رشد چشمگیری پیدا کند .

انواع گلخانه های سبزی و صیفی

در حال حاضر دو نوع گلخانه رواج دارد

1 - گلخانه دو طرفه : در گلخانه های دو طرفه دیوارهای جانبی عمودی هستند و سقف آن ها حالت مثلثی دارد .

2- گلخانه کوانست : در گلخانه کوانست از کمانهای لوله ای یا چوبی ( بیشتر لوله های فولادی ) استفاده می شود ، در این روش کمانها را که دارای قوسی حدود 180 درجه هستند ، بموازات هم و بفواصل مشخص 1.5 تا 3.5 متر در زمین فرو میکنند و کمانها بوسیله تیرهای افقی که در امتداد طولی گلخانه قرار دارند ، بهم اتصال می یابند و مستحکم می شوند .

فاصله تیرهای افقی که بطور موازی در روی کمانها قرار گرفته و اولین کمان را به آخرین کمان وصل میکنند، 100 تا 150 سانتی متر است . به این ترتیب یک فضای درونی بزرگ و واحد بوجود می آید .

برای پوشاندن گلخانه کوآنست معمولا از پلاستیک استفاده می کنند . بدین منظور در فواصل بین لوله های افقی و بفاصله 25 تا 30 سانتی متر سیم های گالوانیزه به موازات لوله های افقی نصب میکنند که برای پوشش پلاستیکی سطح مناسبی بوجود می آورند و پس از پوشاندن گلخانه با پلاستیک تعدادی از همین سیم ها روی پوشش پلاستیکی نصب می شوند تا پوشش گلخانه مستحکم تر شود .


درباره انواع پوشش گلخانه 


مهمترین خصوصیت پوشش گلخانه این است که بیشترین مقدار نور و حرارت آفتاب را از خود عبور داده و به گیاه برساند .

در هیچ یک ازانواع پوشش ها انتقال نور و حرارت صد درصد نیست زیرا در ىر حال مقداری از نور، منعکس شده و یا جذب پوشش می شود . بین پوشش های مختلف شیشه از نظر عبور نور مقام اول را دارد و پوشش پلاستیکی بعد از شیشه در مقام دوم قرار دارد .

پوشش شیشه ای :

کیفیت و مرغوبیت شیشه و نیز ابعاد آن در میزان عبور نور تأثیر دارد . هر چه درصد آهن در شیشه بیشتر باشد، شیشه کدرتر شده و درصد نور کمتری را از خود عبور میدهد . قطعات بزرگتر شیشه از نظر عبور نور بهتر از قطعات کوچک است ، زیرا به قاب آهنی یا چوب کمتری نیاز دارد و سایه اندازی کمتری در گلخانه انجام میشود . ولی شیشه های بزرگ در برابر برف و باد مقاومت کمتری دارند و زودتر میشکنند .

درز بین شیشه ها و قالب های فلزی اکثرا مقداری هوا را از خود عبور می دهند . به همین دلیل پوشش شیشه ای دائما تهویه مختصری در گلخانه ایجاد نموده و به علت خارج کردن رطوبت اضافی کمتر از پوشش پلاستیکی عرق میکند .

امروزه گلخانه با پوشش شیشه ای از پرهزینه ترین انواع گلخانه ها است و اگرچه چنین ساختمان هایی صد سال یا با نگهداری صحیح حتی بیش از این دوام می آورند ولی هزینه بالای ساخت و نگهداری آنها به اضافه مشکل تر بودن احداث آن ها نسبت به پوشش های پلاستیکی سبب شده است ، که اکثر تولیدکنندگان محصولات گلخانه ای روی به استفاده از این پوشش پلاستیکی بیاورند .


تاسیسات مورد نیاز برای اجرای طرح توجیهی گلخانه سبزی و صیفی عبارتند از


  • استخر آب و چاه
  • آبیاری تحت فشار
  • سیستم حرارتی
  • سیستم دوجداره
  • اسکلت گلخانه

اهداف اجرای طرح توجیهی گلخانه سبزی و صیفی عبارتند از :

  • اشتغال زایی
  • خارج کردن کشت از حالت فصلی به دائمی
  • برگشت مطمئن و متمادی سرمایه
  • نیاز کشور به محصولات تازه و فراورده ای و قابلیت منطقه برای محصولات کشاورزی

محوطه سازی مورد نیاز به منظور اجرای طرح توجیهی گلخانه سبزی و صیفی عبارتند از

  • خاکبرداری و تسطیح
  • گود برداری
  • حصارکشی
  • فضای سبز ، خیابان کشی
مزایای اجرای طرح توجیهی گلخانه سبزی و صیفی عبارتند از :
  • بازدهی مناسب
  • کوتاه بودن دوره تولید نسبت به کشت در فضای باز
  • عدم استفاده از خاک در فرایند تولید

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی احداث گلخانه سبزی و صیفی سال 1400 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید

لینک دانلود طرح توجیهی کشت صیفی جات و سبزیجات

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.