طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا سال 1400 + word و pdf + کامفار

Cage fish farming

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا رنگین کمان در قفس یا استخرهای خاکی یا با استفاده از سیستم مدار بسته ، برای سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا رنگین کمان در قفس را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.


توضیح مختصر راجع به محصول مورد بررسی در طرح توجیهی ماهی قزل آلا رنگین کمان


Rainbow Fish2

با اجرای طرح توجیهی ماهی قزل آلا رنگین کمان ، امکان پرورش ماهی قزل آلا که ، یکی از مشهور ترین ماهیان پرورشی سرد آبی می باشد فراهم خواهد شد . قزل آلای رنگین کمان از جمله ماهیان سردآبی است که ، در میانگین حرارتی 7 تا 17 درجه سانتی گراد زندگی می کند .

گوشت ماهی قزل آلا بسیار لذیذ است و از لحاظ خوراکی از جمله ماهیان با ارزش محسوب می شود . حداکثر طول این ماهی به 70 سانتی متر و وزن آن نیز به 7 کیلو گرم می رسد و به خاطر رشد سریع در ردیف اول ماهیان سردآبی کارگاه های تکثیر و پرورش نقاط مختلف جهان از جمله ایران درآمده است .

توصیف طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا رنگین کمان در قفس

ماهی را می توان یکی از مهمترین و اصلی ترین ماده های غذایی مفید دانست ، که خوشبختانه به صورت گسترده در تمام جهان و به خصوص در ایران یافت می شود و امروزه علاوه بر روش های سنتی صید ماهی از آب های آزاد و رودخانه ها، پرورش ماهی در قفس نیز ، به عنوان یکی از رویه های صنعت شیلات در حال توسعه است.

کاهش هزینه نسبت به پرورش ماهی در استخرهای خاکی یا سیستم های مدار بسته ، مدیریت آسانتر و کم هزینه تر، سهولت در مشاهده و بررسی میزان تغذیه ماهی و سلامت آن ها، سهولت و اقتصادی بودن درمان بر علیه انگل ها و بیماری ها، در مقایسه با استخرهای خاکی و سیستم های مدار بسته به سرمایه گذاری کمتری نیاز دارد.

از همه منابع آبی از قبیل دریا، دریاچه، استخرهای ذخیره آب کشاورزی ، استخر، چشمه ها و نهرها، رودخانه ها که از آن در مصارف دیگر بهره برداری نمی شود میتوان استفاده نمود. همچنین در هنگام نصب قفس در استخر پرورشی می توان از استخر برای پرورش گونه های دیگر آبزیان استفاده نمود.


مزایای اجرای طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلارنگین کمان در قفس


ترویج صنعت پرورش آبزیان در قفس میتواند ، شامل آبزیان حلال با هدف بازارهای داخلی و کشورهای مسلمان باشد، در عین حال بسیاری از گونه های غیر ماکول نیز با اهداف صادراتی میتوانند ، در این صنعت جایگاه داشته باشند.

روند منظم و قابل برنامه ریزی تولید محصول به روش پرورش در قفس میتواند صنایع متعددی مانند کنسروسازی، تولید پودر، بسته بندی و فیله کنی را به خوبی تغذیه نموده و بازدهی این صنایع را به حداکثر برساند.

به بیان دیگر، این روش میتواند سنگ بنای ایجاد مجتمع ها و یا خوشه های شیلاتی شده و از نوسانات رایج در روش صید سنتی در امان باشد .

قابلیت دیگر روش پرورش ماهی قزل آلا در قفس ، اشتغالزایی آن بوده که به ویژه در مناطق محروم و توسعه نیافته میتواند ، برای گروه های بزرگی از مردم شغل و رفاه تأمین کند.

همچنین این روش میتواند جایگزین خوبی برای روشهای منسوخی نظیر ، صید پره و یا استفاده از قایق ها و لنج های نامطمئن باشد .

پرورش ماهی قزل آلا در قفس نسبت به پرورش ماهی در استخرهای خاکی یا پرورش ماهی غزل آلا در سیستم های مدار بسته کم هزینه تر است و همین امر یکی از مزایای آن میباشد.

از مزایای دیگر آن میتوان به مدیریت آسانتر و کم هزینه تر، سهولت در مشاهده و بررسی میزان تغذیه ماهی و سلامت آن ها، سهولت و اقتصادی بودن درمان بر علیه انگل ها و بیماری ها، در مقایسه با استخرهای خاکی و سیستم های مدار بسته اشاره کرد.

از همه منابع آبی از قبیل دریا، دریاچه، استخرهای ذخیره، استخر، چشمه ها و نهرها، رودخانه ها که از آن در مصارف دیگر بهره برداری نمی شود میتوان استفاده نمود.

در هنگام نصب قفس در استخر پرورشی ماهی قزل آلا ، می توان از استخر برای پرورش گونه های دیگر آبزی استفاده نمود، در صورت بروز آلودگی های محیطی و یا وجود مواد معلق که برای قفس مشکل ساز می باشد می توان قفس را جابجا نمود .

کاهش هزینه های ساخت استخرها، کانالهای آبرسانی، پمپاژ آب و همینطور عدم انجام عملیات هوادهی از دیگر مزایای پرورش ماهی در قفس است .

همچنین وجود گونه های بومی قابل پرورش در تمامی آب های ساحلی جنوب و شمال کشور وجود شرایط زیست محیطی و امکانات مناسب اکولوژیك در سواحل سرزمینی کشور امکان به کارگیری سیستم های نوین پرورش ماهیان دریایی در قفس زمینه افزایش تولید ماهیان پرورشی دریایی به منظور کاهش فشار صید وجود بخش های خصوصی علاقمند سرمایه گذاری از دیگر مزایا و نقاط قوت این طرح است.


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا  در قفس


ماهی را می توان یکی از مهمترین و اصلی ترین ماده های غذایی مفید دانست که خوشبختانه به صورت گسترده در تمام جهان و به خصوص در ایران یافت می شود.

کشور ما به دلیل بهره مندی از دو دریای بزرگ در شمال و جنوب و همچنین پرورش ماهی در سطح های شهرهای مختلف این ماده غذایی را به راحتی تمام ما می توانیم به آن دسترسی پیدا کنیم و از خاصیت های آن بهره مند شویم.

فرایند اجرای طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا  در قفس

در این روش گونه هایی از ماهیان با بازار پسندی زیاد مانند قزل آلا و... انتخاب و بچه ماهی 2 تا 3 گرمی از مراکز تکثیر داخلی یا خارجی تأمین و در مراکز به وزن رسانی به وزن 15 تا 20 گرم رسانده می شوند و سپس در قفس هایی از جنس پلی اتیلن گرد تقویت شده ( به قطر 20 متر ) ذخیره سازی می شوند. در این طرح امکان غذادهی اتوماتیك و دستی وجود دارد .

کد های آیسک مرتبط با طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا رنگین کمان در قفس

کد آیسیک فیله و گوشت ماهی آب شیرین به صورت تازه، سرد شده : 1512512303   ، تعرفه گمرکی : 03027300 ، حقوق ورودی : 40%

کد آیسیک ماهی کامل آب شیرین به صورت تازه، سرد شده : 1512512312 ، تعرفه گمرکی : 03021100 ، حقوق ورودی 40%

مزایای اجرایی کردن طرح توجیهی ماهی قزل آلا رنگین کمان

  • آسان بودن مديريت تغذيه و جلوگیری از پرت غذايی
  • تولید مقدار قابل توجهی ماهی در مساحت كم
  • آسان بودن مديريت آب
  • آسان بودن مديريت بهداشت و درمان
  • آسان بودن سید ماهی در این استخر ها
  • ايجاد اشتغال با اجرای طرح توجیهی ماهی قزل آلا رنگین کمان
  • امكان پرورش در كليه فصول
  • استفاده دو منظوره از آب چاه
  • استفاده بهينه از آب چاه و كاهش آلودگی محيط زيست
مواد اولیه موردنیاز به منظور اجرای طرح توجیهی ماهی قزل آلا رنگین کمان :
  • خوراک بچه ماهی
  • خوراک ماهی پرواری
  • تخم ماهی

اهداف اجرای طرح توجیهی ماهی قزل آلا رنگین کمان

  • استفاده مجدد از آب و صرفه جويی در آب
  • حداكثر استفاده از كمترين فضا و افزايش توليد در واحد سطح
  • كاهش آلودگی منابع آبی و محيط زيست
  • ايجاد فرصت شغلی برای اهالی منطقه
  • توليد گوشت سفيد و افزايش ميزان مصرف سرانه آبزيان

طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش ماهی درقفس

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.