طرح توجیهی سورتینگ و بسته بندی پر مرغ سال 1400 + کامفار + Word + Pdf

Stuffed chicken

جهت سفارش طرح توجیهی تولید سورتینگ و بسته بندی پر مرغ سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید سورتینگ و بسته بندی پر مرغ را که آرشیوی و مربوط به سال های گذشته می باشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.


پر مرغ پس از فرآوری به صورت سنتی ، در تهیه بالش ، لحاف ، تشک و ... مورد استفاده قرار می گیرد .

نوعی کامپوزیت جدید ساختمانی از ترکیب فشرده سیمان و پر مرغ که می توان آن را به طور گسترده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد و جایگزین ورقه های چوبی فعلی کرد که به راحتی توسط حشرات گرسنه تخریب می شوند .

صفحات پری هم برای کف و هم برای سقف و دیوارهای ساختمان قابل استفاده هستند .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی سورتینگ و بسته بندی پر مرغ


پرها یکی از انواع روییدنی های مربوط به پوست بیرونی است که بر روی پوست بدن پرندگان و بال های آنان می روید . پر یک ساقه میانی توخالی دارد که کرک های ظریفی بر آن می رویند .  

ساختمان پر

پرها معمولاً از همان ماده ای ساخته می شوند که مو و ناخن انسانها به وجود می آیند . این ماده که ( کراتین ) نام دارد ، حتی منقار پرندگان را نیز تشکیل می دهد . پر و منقار نیز همانند مو و ناخنهای انسان رشد می کنند . پرها از یک برآمدگی اپیدرمی ساخته شده اند که نشانگر پوشش خارجی و بال و پر در پرندگان است . آنها خصوصیات برجسته و منحصر کننده رده پرندگان زنده ، می باشند .

انواع پر

دو نوع اصلی پر وجود دارد :

vaned feather که قسمت بیرونی بدن را می پوشاند و feather down که در قسمتهای زیرین پرهای vaned قرار دارند . پرهای پنوسئوس pennuceous جزء پرهای vaned هستند .

همچنین contour feather  هم نامیده می شوند .

پرهای پنوسئوس در بالها و شاهپر دم که پرهای پروازی در دم است ، وجود دارند .

شکل معمولی پرهای vaned از یک ساقه اصلی به نام راکیس ساخته شده است . راکیس به شاخه ها و یا قلابهایی جوش خورده است .

این قلابها و شاخه ها ریشک نام دارند . ریشک ها دارای پایه هایی به نام ریشچه هستند که اتصال صلیبی دارند .

کرک پرها به خاطر کمبود ریشچه ایجاد می شوند . در قسمت ساقه پر ، راکیس به یک لوله توخالی به نام کالاموس تبدیل شده است که درون فولیکول پوست قرار گرفته است .

ساختار dyck باعث ایجاد رنگهای آبی و سبز در طوطی ها می شود که این ساختار بیشتر ناشی از یک پروتئین مناسب در خود پر است تا پیگمان ها ، که قبلاً به اثر تین دایل tyndall effect شناخته شده است .

برخی کاربردهای پر

از دیر باز پر مرغ و پر سایر پرندگان پس از فرآوری به صورت سنتی ، در تهیه بالش ، لحاف ، تشک و .... مورد استفاده قرار می گرفت .

نوعی کامپوزیت جدید ساختمانی از پرهای مرغ توسط یک دانشمند فیلیپینی ساخته شده است .

این ماده از ترکیب فشرده سیمان و پر مرغ و خروس ساخته شده که می توان آن را به طور گسترده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار داده و جایگزین ورقه های چوبی فعلی کرد که به راحتی توسط حشرات گرسنه تخریب می شوند .

صفحات پری هم برای کف و هم برای سقف و دیوارهای ساختمان قابل استفاده هستند .

این ماده جدید در برابر ارتش های موریانه های منطقه مقاوم خواهد بود و همچنین می تواند مشکل بزرگ محیط زیست را با ارائه روشی برای معدوم کردن میلیون ها کیلو پر مازاد که در هر سال در این کشور تولید می شود ، حل کند .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی سورتینگ و بسته بندی پر مرغ :


پر مرغ پس از فرآوری به صورت سنتی ، در تهیه بالش ، لحاف ، تشک و ... مورد استفاده قرار می گیرد .

نوعی کامپوزیت جدید ساختمانی از ترکیب فشرده سیمان و پر مرغ که می توان آن را به طور گسترده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد و جایگزین ورقه های چوبی فعلی کرد که به راحتی توسط حشرات گرسنه تخریب می شوند .

صفحات پری هم برای کف و هم برای سقف و دیوارهای ساختمان قابل استفاده هستند .

جایگزین کردن پر مرغ ( ترکیب پر مرغ با سویا ) به جای مدارهای چاپی و پلاستیک های موجود در پوشش تلفن همراه به کار می روند زیرا این مواد در محیط کاری معمول تخریب پذیر نیستند .

همچنین برای پر کردن پارچه های دوخته شده به عنوان زیر انداز ، زیر سری و ... به کار می رود و برای تولید پوشش لاش برگی ، استفاده مزرعه داران و باغداران برای جلوگیری از ارزش علف هرز برای ساخت پلاستیک تجزیه پذیر و برای تولید نوعی پارچه نیز به کار می رود .


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی سورتینگ و بسته بندی پر مرغ :


با بررسی های به عمل آمده و مراجعه به سایت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مشخص گردید برای این محصول استانداردی تدوین نگردیده است .

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی سورتینگ پر مرغ :

کشورهای عمده تولید کننده ، قطب های برتر کشاورزی و دامپروری در جهان هستند که از آن جمله می توان آمریکا ، روسیه ، چین ، ژاپن ، کانادا ، انگلستان ، هلند ، فرانسه ، ایتالیا ، آرژانتین ، برزیل ، شیلی ، پرو ، اکوادر ، مکزیک را نام برد .

اغلب کشورهای دنیا مصرف کننده این محصولات هستند .


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی سورتینگ و بسته بندی پر مرغ


شرایط واردات محصول

با مراجعه به کتاب مقررات واردات و صادرات بازرگانی هیچگونه محدودیت وارداتی در نظر گرفته نشده و ورود آنها به کشور موکول به موافقت توافق وزارت جهاد کشاورزی ، بازرگانی و بهداشت و درمان تحقق می یابد .

شروطی که برای واردات و یا صادرات این محصول در نظر گرفته شده است عبارتند از :

1 – رعایت استاندارد محصول
2 – رعایت بهداشت محصول در نگهداری آن
3 – عدم آلودگی محیط

شرایط صادرات محصول

در کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی کالاهای صادراتی و وارداتی به سه گروه تقسیم می شوند :

  • کالاهای مجاز : که صدور یا ورود آنها با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد .
  • کالاهای مشروط : که صدور یا ورود آنها با کسب مجوز از وزارت خانه ای امکان پذیر است .
  • کالاهای مشروط : که صدور یا ورود آنها به موجب شرع مقدس اسلام و قانون ممنوع است .

بازار جهانی محصول مورد بررسی تابع فضای حاکم بر بازار این صنعت می باشد و ورود به بازار رقابت این محصول مستلزم برخورداری از توانایی ها و شایستگی هایی است.

این توانایی ها و شایستگی ها در در ذیل به آن اشاره می شود :

  • برخورداری از مزیت رقابتی به لحاظ قیمت
  • برخورداری از مزیت رقابتی به لحاظ کیفیت
  • برخورداری از مزیت رقابتی به لحاظ استانداردهای موجود
  • مقررات دولتی

با مراجعه کتاب مقررات واردات و صادرات بازرگانی این کالا در گروه کالاهای مجاز بوده و هیچ محدودیتی برای صادرات آن وجود ندارد.

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی سورتینگ و بسته بندی پر مرغ :

استراتژی جهانی در حفظ و حراست از محیط زیست و ملاحظات فنی و اقتصادی باعث گردیده تا طرح فرآوری پر مرغ در دستور کار قرار گیرد . این محصول به دلیل کاربردهای متعدد ، در سالهای اخیر به دلیل سازگاری با محیط زیست به دلیل دوام زیاد و سهولت کاربرد آن از جنبه های اقتصادی موجب عدم ضایع شدن منابع گرانبهای ملی می شود . از طرفی استراتژی استقلال و دست یافتن به خودکفایی همه جانبه کشور در بخش های کشاورزی ، دامپروری و صنعتی ، کشور را به قطب برتر در بین مجامع بین المللی تبدیل خواهد کرد .


فرایند اجرای این طرح توجیهی سورتینگ و بسته بندی پر مرغ

روش اول – خط جانبی کشتارگاه های طیور

مرغ زنده به محل کشتارگاه حمل می شود این امرتوسط کامیون و یا وانت هایی که دارای قفسه های مخصوص حمل مرغ زنده صورت می گیرد .

برای رعایت بهداشت بایستی قفسه های حمل مرغ هر بار شستشو و ضد عفونی شود وانت مربوط به ایستگاه مشخص هدایت می شود و تعدادی کارگر قفسه مرغ ها را به محل ورودی خط تولید انتقال می دهند و قفسه ها توسط ریل مخصوص حمل قفسه تا محل سالن کشتارگاه انتقال داده می شود .

سپس مرغ ها یکی یکی به قلابهای مربوطه از پا آویزان شده و قفسه های خالی توسط نوار نقاله به بیرون انتقال می یابد . این عمل نیز توسط ریل قفسه صورت می پذیرد .

الف ) شوکه :

مرغ ها به صورت آویزان به پابندهای نوار نقاله هوایی متصل هستند و آرامش خود را از دست می دهند و برای سلاخان عمل ذبح مشکل خواهد شد . رفع این عیب می بایستی به مرغ شوک الکتریکی وارد نمود تا مرغ آرام شود .

این عمل توسط دستگاه شوکه اتوماتیک صورت می گیرد . مرغ در داخل این دستگاه که دارای وانی از فایبرگلاس با آب حاوی الکتریسته ضعیف می باشد به مدت 10 الی 15 ثانیه قرار می گیرد و شوکی به آن وارد گردیده و مرغ بی حس می شود .

ب ) ذبح :

با توجه رعایت موقعیت ذبح ( رو به قبله بودن ) مرغ توسط کارگران ذبح می شوند . چون مرغ ها هنگام ذبح به صورت آویزان هستند خون موجود در بدن مرغ سریع خارج می شود و پس از گذشت چند دقیقه دیگر خونی در مرغ باقی نمی ماند .

ج ) قسمت اسکالدر یا پر خیس کن :

این دستگاه عمل شستشوی اولیه مرغ را انجام می دهد و پرهای مرغ را برای عمل جداسازی آماده می کند . در این مرحله علاوه بر تمیز کردن و گرم کردن هر مرغ ( تا در  درجه 55 تا 60 درجه سانتیگراد ) بقایای خون موجود در بدن مرغ بیرون آید .

د ) قسمت پر کن :

بعد از خیس خوردن کامل ، مرغ توسط خط نقاله هوایی وارد دستگاه شده و پر آن به صورت گردش دورانی دیسکها به طور کامل کنده می شود و هیچ گونه آسیبی به مرغ وارد نمی شود .

در این مرحله مرغ ( گوشت ) وارد فرآیند دیگری شامل قسمت کله شکن ، قسمت پا انداز ، قسمت پابر ، قسمت مقعد بر ، قسمت تخلیه اتوماتیک شکم مرغ ، جداسازی ، قسمت چیلر حلزونی ، مرحله بسته بندی می شود ولی جهت آماده سازی پر مراحل بعدی انجام می پذیرد :

ه ) شستشو و ضد عفونی :

پر کنده شده توسط نقاله جهت شستشو و ضد عفونی وارد سیکل فرآیند می شود .

و ) خشک کردن پر شسته شده :

پر شسته و ضد عفونی شده توسط دستگاه های خشک کن ، خشک می شوند .

ز ) مرتب سازی ( سورتینگ ) :

عملیات مرتب سازی در این قسمت انجام می پذیرد .

ح ) بسته بندی :

پر آماده شده در کیسه های تعبیه بر اساس توزین مشخص ، بسته بندی می شوند .

روش دوم – تحویل پر از کشتارگاه های طیور

الف ) حمل پر :

کیسه های پلاستیکی پرهای حاصل از قسمتهای اسکالدر ( پر خیس کن ) و پر کن توسط وانت یا کامیون به محل واحد تولیدی انتقال می یابد .

ب ) انتقال به قسمت شستشو و ضد عفونی :

کیسه های حاوی پر روی نوار نقاله ریخته شده تا به قسمت شستشو و ضد عفونی انتقال یابند .

ج ) شستشو و ضد عفونی :

پر کنده شده توسط نقاله جهت شستشو و ضد عفونی وارد سیکل فرآیند می شود .

د ) خشک کردن پر شسته شده :

پر شسته و ضد عفونی شده توسط دستگاه های خشک کن ، خشک می شوند .

ه ) مرتب سازی ( سورتینگ ) :

عملیات مرتب سازی در این قسمت انجام می پذیرد .

ز ) بسته بندی :

پر آماده شده در کیسه های تعبیه بر اساس توزین مشخص ، بسته بندی می شوند .


ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی سورتینگ و بسته بندی پر مرغ

  • سیستم انتقال بین دستگاهی ( نقاله ) به طول 20 متر و دو کانال
  • سیستم پمپاژ آب
  • پر خیس کن ( اسکالدر ) با هود و امکان تزریق بخار به داخل وان
  • وان شستشو و ضد عفونی
  • سیستم سورتینگ
  • سیستم کنترلرمیکروپروسسوری
  • سیستم بسته بندی
  • سیستم توزین

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه سورتینگ پر مرغ

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.