طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی ( ترموستات سماور ) سال 1400

Electronic thermostat

جهت سفارش طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی | ترموستات سماور سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی | ترموستات سماور را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

ترموستات ها کلیدهای خودکاری هستند ، که جهت تنظیم درجه حرارت بکار می روند و به دو دسته ترموستات الکترومکانیکی و ترموستات الکترونیکی تقسیم می شود .

از جمله مزایای ترموستات الکترونیکی نسبت به ترموستات الکترومکانیکی می توان به میزان دقت ، سرعت عمل و قیمت تمام شده مناسب اشاره کرد .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی | ترموستات سماور


ترموستات ها کلیدهای خودکاری هستند ، که جهت تنظیم درجه حرارت بکار می روند . در واقع دستگاهی خودکار می باشد که برای تنظیم دما در فضای بسته بکار می رود .

معمولاً آن را به دستگاه های گرم یا سرد ساز متصل می کنند تا با قطع یا وصل آنها دمای معینی محفوظ بماند .

به طور کلی ترموستات ها به دو دسته ترموستات الکترومکانیکی و ترموستات الکترونیکی تقسیم می شود .

ترموستات الکترومکانیکی

این نوع ترموستات با استفاده از فرمان سنسور حرارتی توسط یکسری رابط مکانیکی به میکرو سوییچ سبب قطع و وصل مدار الکتریکی می شود . محصول این نوع تکنولوژی دارای عمر طولانی می باشد .

ترموستات الکترونیکی

این نوع ترموستات فرمان دریافت شده از سنسور حرارتی را توسط جریان الکترونیکی به یک رله مینیاتوری منتقل و سبب قطع و وصل جریان الکتریکی می گردد .

ضمناً دارای دقت بسیار خوبی بوده و سرعت عمل آن بسیار بیشتر از ترموستات الکترومکانیکی است . علاوه بر آن تولید بسیار بالایی را با روش های نیمه اتوماتیک ایجاد کرده و از قیمت تمام شده مناسبی برخوردار می باشد .

لازم به ذکر است ترموستات ها دارای شیوه های عمل متفاوتی هستند ، که از آن جمله می توان به ترموستات بی متالی و ترموستات گازی اشاره نمود ، که شیوه کارکرد آنها در ادامه آمده است .

ترموستات بی متالی

در اثر گرما فلزات منبسط می شوند و این انبساط برای فلزات مختلف متفاوت است .

هرگاه دو قطعه فلز مختلف که دارای ضریب انبساط حرارتی متفاوت هستند را به هم جوش دهیم و آن را در نزدیکی منبع حرارتی مورد نظر و در مسیر جریان برق قرار دهیم ، هر دو فلز گرم می شوند و طول آن ها زیاد می شود .

ولی چون ازدیاد طول یکی از فلزات بیشتر از دیگری است لذا دو فلز به یک طرف خم می شوند ، این حرکت مستقیماً و یا به وسیله اهرم هایی به یک کنتاکت منتقل شده و مدار را قطع یا وصل می کند .

از این وسیله در فیوزها ، سماور برقی ، اتوی برقی و بالاخره در اکثر وسایل برقی که در آن ها یک المان حرارتی وجود دارد ، استفاده می شود . همچنین برای حفاظت موتور ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

ترموستات گازی

این ترموستات با انبساط و انقباض گازهای حساس نظیر اتر و یا جیوه کار می کند . گاز مذکور در محفظه ای بنام بلو و لوله مویی همراه آن قرار دارد و در نزدیکی منبع حرارت قرار می گیرد .

به طور خلاصه انبساط گاز درون بلو از طریق لوله مویی به فانوسک مخزن گاز و نهایتاً به پلاتین های قطع و وصل جریان فشار وارد کرده و باعث قطع جریان می شود .

با سرد شدن محیط اطراف بلو قضیه بر عکس می شود . از ترموستات های گازی در رادیاتور ، آبگرم کن ها و یخچال ها استفاده می شود و نمونه ساده تری از ترموستات گازی در رادیاتور خودرو استفاده می شود .

با توجه به نوع وسیله ای که در آنها از ترموستات استفاده می شود ، این محصول در دماهای مختلفی فعال می باشد ، که از آن جمله میتوان به ترموستات اطو ( ٦٠ تا ١٦٥ درجه سانتیگراد ) ، ترموستات صنعتی ( صفر تا ٦٠٠ درجه سانتیگراد ) ، ترموستات دیگ شوفاژ ( صفر تا ٩٠ درجه سانتیگراد ) و ترموستات سماور برقی ( صفر تا ١٠٠ درجه سانتیگراد ) اشاره نمود .

با توجه به مشخصات کالا که از سوی وزارت صنایع و معادن به این مشاور واگذار شده و توضیحات فوق محصول این طرح نوعی ترموستات الکترومکانیکی بی متالی با بازه دمایی صفر تا ١٠٠ درجه سانتیگراد می باشد ، که وظیفه قطع و وصل مدار الکتریکی در سماور را بر عهده دارد .


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی | ترموستات سماور


با مراجعه به فهرست استانداردهای تدوین شده مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سایت این مؤسسه ، شماره استاندارد ملی ١٢٢١ و ٥٥٩٩ ( استاندارد اجباری ) برای این محصول استخراج شده است .

رعایت استاندارد فوق برای کلیه تولید کنندگان الزامی است .

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی | ترموستات سماور

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده این محصول تعدادی از کشورهای صنعتی شامل آمریکا ، چین ، ایتالیا ، آلمان ، کره و انگلستان می باشند .

کشورهای آلمان ، ایتالیا ، چین ، دانمارک و کره از کشورهایی می باشند ، که بخش عمده این کالا را به کشورمان صادر می کنند .

شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی | ترموستات سماور

شرایط واردات محصول

طبق کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی سال ١٣٨٦ ، محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد . لذا با پرداخت حقوق گمرکی 30 درصد امکان واردات وجود دارد .

شرایط صادرات محصول

از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی جهت صادرات محصول تو لیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد .

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی | ترموستات سماور

اهمیت این محصول در لوازم برقی و الکترونیکی می توان اذعان نمود ، که این کالا در دنیای امروز دارای اهمیت زیادی می باشد .

در واقع به دلیل اینکه برخی وسایل و لوازم برقی می بایستی در بازه دمایی معینی کار کنند و در صورت خروج از این دما مشکلاتی نظیر خرابی وسیله برقی و یا حتی انفجار آن رخ می دهد .

لذا وجود کنترل کننده دما در آنها لازم و ضروری است و این خود نشانگر اهمیت انواع ترموستات از جمله ترموستات سماور می باشد .


فرایند اجرای طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی | ترموستات سماور

فرآیند تولید ترموستات سماور
  • سری تراشی ( انواع لوله و مفتول )
  • دریل کاری
  • فرزکاری
  • برش ( انواع ورق )
  • پرس کاری
  • مونتاژ
  • بسته بندی

فرآیند تولید مشتمل بر برش ورق و پرسکاری ، سری تراشی و سایر عملیات ماشین کاری است ، که در ذیل تشریح گردیده است :

١‐ ابتدا انواع ورق گالوانیزه ،C ٧٢ و ST ٣٧ به ابعاد ١*٢ متر مربع توسط گیوتین به صورت نوارهایی برش داده شده و نوارها بعد از این مرحله به زیر پرس برای عملیات پرسکاری هدایت می شوند .

٢‐ عملیات پرسکاری نوارها برای ساخت قطعات مختلف ( شامل دوربری ، سوراخ کاری و خم کاری ) توسط پرس ضربه ای ٤٠ تن و همچنین عمل لب برگردان محور اتصال توسط پرس دستی در این قسمت انجام می شود .

٣‐ عملیات سری تراشی روی انواع لوله برای ساخت واشر فلزی ، محور اتصال و پیچ تنظیم توسط دستگاه سری تراش انجام می شود .

٤‐ عملیات سوراخ کاری و قلاویز لازم توسط دریل MS ٢٠ انجام می شود .

٥‐ عملیات فرزکاری بر روی پیچ تنظیم توسط یک دستگاه فرز دو متری انجام می گردد .

٦‐ با استفاده از دستگاه پرچ ، پرس دستی و سایر ادوات لازم کلیه عملیات لازم جهت مونتاژ قطعات صورت می گیرد .

٧‐ برای بسته بندی محصول ابتدا هر محصول داخل یک جعبه مقوایی قرار داده شده و برای حمل و نقل بهتر هر ٣٠٠ جعبه را در یک کارتن سه لایه قرار می دهند .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید ترموستات الکترونیکی | ترموستات سماور
  • ماشین پرس ضربه ای ٤٠ تن
  • ماشین سری تراش اتوماتیک
  • ماشین گیوتین عرض ٢ متر
  • دریل MS٢٠ یک کیلو وات
  • پرس دستی ٢ تن
  • ماشین پرچ
  • قیچی دستی

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید ترموستات الکترونیکی و ترموستات سماور

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید انواع سنسور اکسیژن و سنسور آلتراسونیک

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.