طرح توجیهی تولید انواع سنسور ( سنسور اکسیژن و اولتراسونیک ) سال 1400

Types of sensors
جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

سنسور المان حس کننده ای است که کمیت های فیزیکی مانند فشار ، حرارت ، رطوبت ، دما ، و ... را به کمیتهای الکتریکی پیوسته ( آنالوگ ) یا غیرپیوسته ( دیجیتال ) تبدیل می کند .

این سنسورها در انواع دستگاه های اندازه گیری ، سیستم های کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند PLC مورد استفاده قرار می گیرند .

عملکرد سنسورها و قابلیت اتصال آنها به دستگاه های مختلف از جمله PLC باعث شده است که سنسور بخشی از اجزای جدا نشدنی دستگاه کنترل اتوماتیک باشد .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک


واژه سنسور از سنس یعنی احساس کردن می باشد . سنسور یعنی چیزی که می تواند احساس کند . همیشه در علم الکترونیک این نکته وجود دارد که برای اینکه بتوانید الکترونیک را در هر جایی رخنه بدهید باید پدیده ها را به به زبان ولتاژ و جریان در بیاورید سنسورها هم برای همین ساخته شدند .

سنسورها در انواع مختلف بسته به استفاده ساخته شدند منتها همه آنها پدیده مورد بررسی را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند یا اینکه بر سر راه یک مدار بسته می شوند مثلاً فتوسل ها یا سلولهای نوری که به نور حساسند شما وقتی از سنسور نوری استفاده می کنید در حقیقت می خواهید که تأثیر نور را در یک فضا با آن قطعه متوجه شوید وقتی نور به فتوسل برسد یک سیگنال الکتریکی تولید می کند .

اینکه چگونه این اتفاق می افتد این مربوط می شود به جنس ماده ای که در این سلولها استفاده می شود منتها نتیجه اینکه این سیگنال توسط یک مدار الکترونیکی تقویت و یا کنترل می شود درنهایت می تواند یک پالس الکتریکی باشد برای راه اندازی یک رله و ... تفاوت سنسورها در اینکه جنس و تحریک پذیری متفاوتی دارند مثلاً سنسور حرارتی یا ترما سنس که به حرارت حساسند وقتی حرارت محیط به یک درجه معین برسد باز همان سیگنال را تولید می کند و یا اینکه مثل یک کلید راه جریان را قطع و یا وصل می کند .

سنسورهای حساس به دود که با مواد راداکتیو ساخته می شوند و کار کردن با آنها نیاز به حساسیت بیشتری دارد آنها هم بر اثر دود تحریک می شوند و باز هم یک سیگنال الکتریکی تولید می کنند و سنسورهای صوتی و حتی حساس به امواج نیز وجود دارد .

عکس العمل مواد و عنصر های مختلف ( در از دست دادن یا گرفتن الکترون ) ترکیباتی ساخته می شوند که در یک محفظه قرار داده می شود و به نام سنسور در جاهای مختلف ازآنها استفاده می شود .

یکی از مهمترین تجهیزات استفاده شده در کنارplc در بخش اتوماسیون سنسور ها می باشند .

سنسور المان حس کننده ای است که کمیتهای فیزیکی مانند فشار ، حرارت ، رطوبت ، دما ، و ... را به کمیتهای الکتریکی پیوسته ( آنالوگ ) یا غیرپیوسته ( دیجیتال ) تبدیل می کند .

این سنسورها در انواع دستگاه های اندازه گیری ، سیستمهای کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند PLC مورد استفاده قرار می گیرند .

عملکرد سنسورها و قابلیت اتصال آنها به دستگاه های مختلف از جملهPLC باعث شده است که سنسور بخشی از اجزای جدا نشدنی دستگاه کنترل اتوماتیک باشد .

سنسورها اطلاعات مختلف از وضعیت اجزای متحرک سیستم را به واحد کنترل ارسال نموده و باعث تغییر وضعیت عملکرد دستگاه ها می شوند .

سنسور دما و رطوبت با خروجی دیجیتال

سنسور ها یا حسگر ها یکی از مهمترین قطعاتی هستند که امروزه جهان را متحول کرده اند . در واقع این سنسور ها هستند که اتفاقات فیزیکی دنیای ما را به زبان قابل فهم الکترونیک و دیجیتال تبدیل می کنند .

اگر با یک لمس کردن صفحه گوشی تماس می گیرید و یا با تکان دادن گوشی موبایلتان موزیک بعدی را اجرا می کنید همه تأثیراتی است که این سنسور ها برای ما محیا کرده اند . اگر دوست دارید که در علم رباتیک کارهای سطح بالایی اجرا کنید واجب است که با تمامی سنسور ها و نحوه کارشان آشنا باشید .

سنسور ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

سنسور های آنالوگ
سنسور های دیجیتال

در نمونه اول سنسور بر اساس کاری که انجام می دهد یک ولتاژ آنالوگ در خروجی ایجاد می کند . ولی در نمونه دوم سنسور یک عدد باینری می دهد .

همانطور که می دانید دنیای دیجیتال چیزی به نام نویز نمی شناسد و زبان قابل فهم تری برای میکرو کنترلر ها و کامپیوتر ها است . پس توصیه آن است که از سنسور های دیجیتال استفاده شود . البته باید گفت که همیشه سنسور دیجتال وجود ندارد و لازم است یک تبدیل کنندهAtoD یا آنالوگ به دیجیتال طراحی گردد .

سنسور های مورد نیاز در رابطه با رباتیک عبارتند از :

مقاومتی
ولتاژی
قطع و وصل
خازنی
CCD
سنسور های نوری ، سنسور های صوتی ، سنسور های گازی ، سنسور های رطوبتی ، سنسور های وزنی ، سنسور های ولتاژی ، سنسورهای حرارتی ، سنسور های قطع و وصل ، سنسور های مغناطیسی ، سنسور های حساس به حرکت و ...


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک


1- شمارش تولید : سنسورهای القائی ، خازنی و نوری
2- کنترل حرکت پارچه و ... : سنسور نوری و خازنی
3- کنترل سطح مخازن : سنسور نوری و خازنی و خازنی کنترل سطح
4- تشخیص پارگی ورق : سنسور نوری
5- کنترل انحراف پارچه : سنسور نوری و خازن
6- کنترل تردد : سنسور نوری
7- اندازه گیری سرعت : سنسور القائی و خازنی
8- اندازه گیری فاصله قطعه : سنسور القائی آنالوگ

حسگرها در رباتیک

سنسورها در واقع ابزار ارتباط ربات با دنیای خارج و کسب اطلاعات محیطی و نیز داخلی می باشند . انتخاب درست حسگرها تأثیر بسیار زیادی در میزان کارایی ربات دارد .

بسته به نوع اطلاعاتی که ربات نیاز دارد از حسگرهای مختلفی می توان استفاده نمود :

  • فاصله
  • رنگ
  • نور
  • صدا
  • حرکت و لرزش
  • دما
  • دود

و...

حسگرهای مورد استفاده در رباتیک :

انواع سنسورها در رباتها مورد استفاده قرار می گیرند :

الف) حس گرهای تماسی ( Contact )

مهمترین کاربردهای این حسگرها به این شرح می باشد :

آشکارسازی تماس دو جسم

اندازه گیری نیروها و گشتاورهایی که حین حرکت ربات بین اجزای مختلف آن ایجاد می شود .

ب )حس گرهای هم جواری ( Proximity )

آشکارسازی اشیا نزدیک به روبات مهمترین کاربرد این سنسورها می باشد . انواع مختلفی از سنسورهای هم جواری نظیر : القایی ، اثرهال ، خازنی ، اولتراسونیک ، نوری ممکن است در رباتها مورد استفاده قرار گیرند .

ج )حسگرهای دوربرد ( Far away) کاربرد اصلی این حسگرها به شرح زیر می باشد :

فاصله سنج ( لیزو و اولتراسونیک )
بینایی ( دوربین CCD )

د )حسگر نوری ( گیرنده – فرستنده )

یکی از پرکاربردترین حسگرهای مورد استفاده در ساخت رباتها حسگرهای نوری هستند . حسگر نوری گیرنده - فرستنده از یک دیود نورانی ( فرستنده ) و یک ترانزیستور نوری ( گیرنده ) تشکیل شده است .

خروجی این حسگر در صورتیکه مقابل سطح سفید قرار بگیرد 5 ولت و در صورتی که در مقابل یک سطح تیره قرار گیرد صفر ولت می باشد . البته این وضعیت می تواند در مدلهای مختلف حسگر برعکس باشد . در هر حال این حسگر در مواجهه با دو سطح نوری مختلف ولتاژ متفاوتی تولید می کند .

لودسل چیست ؟

لودسل یک نوع حسگر (Sensor) الکترونیکی برای اندازه گیری وزن و نیرو است که در انواع کششی ، خمشی ، فشاری و پیچشی ساخته شده است .

موارد کاربرد لودسل چیست ؟

این محصول برای اندازه گیری نیرو در کارخانجات مختلف و نیز اندازه گیری کشش کابل ها و کشش نخ درکارخانجات نساجی و سایر صنایع استفاده می شود . اندازه گیری وزن به طریقه دیجیتال در ترازوهای الکترونیکی نیز نیازمند لودسل می باشد .

امروزه انواع مختلف لودسل با ظرفیت های متفاوت در ساخت ترازوها و باسکول های الکترونیکی کاربرد فراوان دارد . سیستم های اتوماتیک بر اساس اندازه گیری وزن مواد در کارخانجات مواد غذایی - کارخانجات آسفالت - پلانت های مواد شیمیایی همه از لودسل استفاده می نمایند .

با پیشرفت سریع تکنیک اتوماسیون و پیچده تر شدن پروسه های صنعتی و کاربرد روز افزون این شاخه از تکنیک نیاز شدیدی به کاربرد سنسورهای مختلف که اطلاعات مربوط به عملیات تولید را درک و بر اساس این اطلاعات مقتضی صادر گردد ، احساس می شود . سنسورها به عنوان اعضای حسی یک سیستم ، وظیفه جمع آوری و با تبدیل اطلاعات را به صورتی که برای یک سیستم کنترل و با اندازه گیری قابل تجزیه و تحلیل باشد به عهده دارند .

در سالهای اخیر سنسورها به صورت یک عنصر قابل تفکیک سیستمهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت سریعی در جهت جوابگویی به تقاضاهای صنعت در این شاخه از علم الکترونیک انجام پذیرفته است .

سنسورها جهت تبدیل عوامل فیزیکی مانند حرارت ، فشار ، نیرو ، طول ، زاویه چرخش ، دبی و غیره به سیگنالهای الکتریکی بکار برده می شوند و به همین منظور سنسورهای مختلفی که قابلیت تبدیل این عوامل را به جریان برق دارا می باشند ، ساخته شده اند .

اهمیت سنسور دی اکسید کربن

در اکثر سالن های پرورش قارچ در ایران چه به شیوه سنتی و چه به شیوه صنعتی از سنسور دی اکسید کربن استفاده نمی شود در صورتی که یکی از مهمترین عوامل در زنده نگه داشتن میسیلیوم و قارچ در سالن ، موجودی دی اکسید کربن می باشد و باید به وسیله دما و ورودی هوای تازه کنترل شود .

این دستگاه ورودی هوای تازه و سیرکوله سالن را کنترل می کند و مانع سیرکوله اضافه در سالن می شود و همچنین با کنترل دما و ورودی هوای تازه سعی می کند به میزان لازم اکسیژن وارد سالن کند .

یکی از مهمترین معایب سیرکوله بیش از حد ، خشک کردن خاک ها می باشد . و یکی از مهمترین معایب ورود بیش از حد هوای تازه ، خارج شدن دمای سالن از رنج مجاز می باشد .

سنسور گاز مادون قرمز

اهمیت سنسورها به ویژه سنسورهای گاز در صنعت وفن بر همگان روشن است . امروزه سنسورها نقش بسیار مهمی را در بسیاری از جنبه های زندگی روزانه ما بر عهده دارند . سنسورهای گاز نیز از این قاعده مستثناء نبوده است .

با ظهور و تکامل تکنولوژی میکرو الکترونیک ، تکنولوژی در موردسنسورها نیز صادق بوده است تکنولوژی در مورد سنسورهای گاز بیش از 30 سال قبل با پیشرفت قطعه ای از کاتالیزر سنسور گاز ( که پلی استرگفته می شود ) پیشرفت کرده است .

عکس العمل های شیمیایی که توسط سنسور تحلیل می شود ، یک سیگنال الکتریکی ایجاد می کند که با غلظت گاز متناسب است . در سنسورگاز مادون قرمز ، آنالیز تراکم گاز توسط امواج مادون قرمز صورت می گیرد . بدین صورت که با افزایش غلظت ، میزان تابش نور بر آشکار ساز کم شده و باعث ایجاد یک سیگنال الکتریکی برای طبقات بعدی گردد .

کاربردهای سنسورهای پیزو الکتریک در پزشکی

در بخش مراقبت های پزشکی نیز از پیزوسرامیکها در مبدل تصویرگرهای تشخیصی و مانیتورهای fetal heart استفاده می شود که هزینه پایین و ایمنی بالا نشان کارایی این فراورده است . کاربردهای دیگر ، شامل تفنگ های لیزری برای درمان آب مروارید چشم ، چاقوهای کوچک جراحی و کـالبـدشکـافـی ، پـاک کننـده هـای دنـدانـی ، پمـپ هـای IV و پمپ های قلب می شود .

مبدل های کوچک که در مجاری خون جهت ثبت تغییرات متناوب ضربان قلب بیمار قـرار داده می شوند نیز از سنسورهای پیزوالکتریک ساخته می شوند . یکی دیگر از کـاربـردهـای مهـم ایـن سنسـورهـا در تـولیـد امـواج فـراصـوت است انتشار امواج در بافت های بدن به صورت امواج طولی است .

از این رو در پزشکی با اینگونه امواج سر و کار داریم که یکی از این روش های تولید امواج فراصوت ، روش پیزوالکتریسیته است . اثر پیزو الکتریسیته فقط در بلورهایی که دارای تقارن مرکزی نیستند ، وجود دارد .

بلور کوارتز از این دسته مواد است و اولین ماده ای بود که برای ایجاد امواج فراصوت از آن استفـاده مـیشـد که اکنون هم استفاده می شود . اگر چه مواد متبلور طبیعی که دارای خـاصیـت پیزو الکتریسیته باشند ، فراوان هستند . ولی در کاربرد امواج فراصوت در پزشکی از کریستال هایی استفاده می شود که سرامیکی بوده و به طور مصنوعی تهیه مـی شـونـد .

از نمـونـه ایـن نـوع کریستال ها ، مخلوطی از زیرکونیت و تیتانیت سرب Lead titanat _ Lead zirconat است که به شدت دارای خاصیت پیزوالکتریسیته هستند . به این مواد که واسطه ای برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی و بالعکس هستند ، مبدل یا تراسدیوسر transuscerمی گویند .

یک ترانسدیوسر اولتراسونیک به کار می رود که علامت الکتریکی را به انرژی فراصوت تبدیل کند که به داخل بافت بدن نفوذ و انرژی فراصوت انعکاس یافته را به علامت الکتریکی تبدیل کند .

نمونه ای از کاربرد Tactile Pressure Sensor در پزشکی

شرکت "تک اسکن" در بوستون ماساچوست واقع است و زمینه فعالیت آن سنسورهای فشار و نیرو برای مصارف گوناگون صنعتی ، تحقیق و توسعه ، پزشکی ، و دندانپزشکی است . محصولات این شرکت رنج وسیعی از سنسورهای نیرو با قابلیت ادراک یک تا 100 هزار نقطه را شامل می شود .

سنسورهای فشار لمسی یا Tactile Pressure Sensors اصطلاحاً به سنسورهایی اطلاق می شود که توزیع فشار بین یک جسم و سنسور را اندازه میگیرد . اغلب این سنسورها Resistive بوده و اثر تغییرات فشار را بصورت تغییرات مقاومت اهمی نشان می دهند . وقتی هیچ لودی به سنسور اعمال نشده است مقاومت آن بسیار بالاست .

با اعمال فشار مقاومت سنسور کاهش می یابد . مشخصات این سنسورها شامل طول و عرض و ضخامت ، دامنه فشار اعمال شده ، هیسترزیس ، زمان پاسخ ، خطای خطی بودن ، میزان رانش در پاسخ سنسور ، قابلیت تکرار ، و دمای کاری آنها می شود . علاوه بر نوع مقاومتی ، نوع خازنی این سنسورها نیز کاربرد گسترده ای دارد .

سنسورهای TactileCapacitive Pressure شامل صفحات موازی هستند که با اعمال فشار فاصله دو صفحه تغییر و این تغییرات بصورت تغییرات ظرفیت خازنی ( و یا در نمونه Capactive-MOS بصورت ولتاژ ) قابل استفاده است.

سنسور رنگ

یکی از موارد کاربرد سنسورهای فوتوالکترونیک تمام رنگ که توانایی جدیدی برای اطمینان از صحت انجام مراحل در خطوط تولید و بسته بندی را امکان پذیر می سازد ، "اثبات خطا" یا Error Proofing می باشد .

این سنسورها نه تنها قادر به تطبیق رنگها و بازتاب پذیری آنها هستند بلکه آنها قادر به شناسایی ، تفکیک و قرار دادن نزدیکترین تطبیق رنگی غیر مشابه یا مشابه با رنگ سطوح هستند . همچنین توانایی تطبیق بازتاب رنگ به این سنسورها اجازه می دهد تا علائم نامرئی روی محصولات را تشخیص دهند .

اغلب سنسورهای رنگ یا Color Sensor شامل یک امیتر نور سفید و سه گیرنده مجزا هستند . نور منتشر شده پس از برخورد به سطح هدف منعکس شده و به سنسور باز میگردد . گیرنده های سنسور طوری تنظیم شده اند تا طول موج خاصی از نور ( قرمز ، سبز ، و آبی ) را دریافت و مولفه های رنگ دریافت شده به همراه شدت آنرا ثبت کنند .

بعداً سنسور این مقادیر را با مقادیری که کاربر تنظیم کرده مقایسه می کند و اقدام لازم را صورت می دهد . برخلاف سنسورهای Vision که قادر به تشخیص طرح و قیافه یا موقعیت لبه جسم هستند ، سنسورهای رنگ نقطه معینی روی جسم را هدف قرار تشخیص رنگ قرار می دهند .

استانداردهای قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک :

4835 -5 -6: مجموعه وسایل قطع و وصل و فرمان فشار ضعیف - قسمت 5- 6 - وسایل مدار فرمان و اجزاء قطع و وصل- واسطDC برای حسگرهای نوع همجواری و قطع و وصل آمپلی فایرها ( NAMUR )

1-6868 : خودرو– وسیله نقلیه جاده ای – حسگرهای حرارتی نوع غلافدار با نشیمنگاه مخروطی و محفظه آنها درسر سیلندر قسمت اول : نوع 25, 1 – M14 ×ویژگیها

2-6868 : خودرو– وسیله نقلیه جاده ای – حسگرهای حرارتی نوع غلافدار با نشیمنگاه مخروطی و محفظه آنها در سر سیلندر قسمت دوم : نوع 25, 1 - 12 M ×ویژگیها

6966 : حسگرهای دماسنج مقاومتی پلاتینی برای مصارف صنعتی

7884 : خودرو های جاده ای- حسگرهای حرارتی نوع غلافدار- الزامات عمومی و روشهای آزمون

12765 : خودروهای جاده ای - اندازه گیری دما در وسایل آزمون آدمک- تعریف موقعیت های حسگر دما


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک


کشورهای عمده تولید کننده بیشتر آلمان ، ایتالیا ، کره جنوبی ، فرانسه ، چین ، سوئد می باشند و کشورهای مصرف کننده هم امریکا ، برزیل ، آلمان ، فرانسه ، هلند ، ایتالیا ، سوئد ، چین ، ژاپن ، کره جنوبی ، ترکیه ، ازبکستان و ... بیشتر کشورهای دنیا از این فناوری استفاده می کنند .

شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک

 شرایط واردات محصول

در زمینه واردات این محصول شرایط خاصی وجود نداشته و واردکنندگان با پرداخـت 25% حقـوق ورودی مربوط به کالا می توانند نسبت به واردات آن اقدام نمایند .

شرایط صادرات محصول

صادرات این کالا محدودیت صادراتی نداشته و صادرکنندگان عمده می توانند از مشوق های صادراتی استفاده نمایند . همچنین می توانند از مشوق های صادراتی به عنوان وثیقه بانکی استفاده کنند .

صد در صد (100%) درآمد حاصل از صادرات محصولات تمام شده صنعتی و کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیل آن و پنجا ه درصد (50%) درآمد حاصل از صادرات سایر کالاهای غیر نفتی از پرداخت مالیات معاف است .

به منظور تشویق صادرات غیرنفتی ، جوایز صادراتی کالا در دوره زمانی یک ساله براساس جدول ضریب حمایتی که متناسب با ارزش افزوده ، سهولت و صعوبت ، شرایط بازار ، سطح فن آوری و توسعه و تنظیم روابط تعیین شده توسط کمیته کارشناسی به مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایرا و عضویت گمرک ایران ، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ، اتاق تعاون مرکزی ، وزارتخانه تولیدی ذیربط ( حسب مورد ) ، وزارت امور خارجه و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ،حداکثر تا سقف 3 درصد تعیین و توسط وزیر بازرگانی جهت پرداخت مطابق مقررات ابلاغ می گردد .

یکى از راه هاى تشویق صادرکنندگان ، اجازه ورود اقلام خاصى از کالاهاى مورد نیاز براى تولید کالاى صادره یا به طور کلى کالاهائى است که متضمن منفعت مطلوب براى صادرکننده و ادامه صدور کالا و تحصیل امتیاز مجدد ورود کالاهاى موردنظر است .

البته این روش تا آنجا که مربوط به اقلامى مى شود که منحصراً در کار تولید مجدد کالاى تولیدى استفاده مى گردد ، روش مطلوب و اقتصادى مى باشد ، ولى هرگاه در رابطه با ورود کالاهایى غیر از کالاهاى صادره یا اقلام صادراتى کشور باشد ، خصوصاً زمانى که اقلام لوکس و مصرفى را تشکیل مى دهد .

صرف نظر از ضرورت ورود این قبیل کالاها یا عدم ورود آنها نه تنها فاقد جنبه اقتصادى و مطلوب ، بلکه زمینه بى ثباتى در امر صادرات را فراهم نموده و به تدریج به صورت آفتى براى صادرات کشور در خواهد آمد ، به نحوى که هرگاه دولت چنین امتیازى را نخواهد یا صلاح نباشد اعلام کند ، یک باره آمار صادرات کشور سیر و شتاب نزولى یا برعکس خواهد یافت .

اعطاء جوائز صادراتى یا سوبسید صادراتى

این سیاست به منظور تشویق صادرات ، در جایى که عرضه کالا به قیمت تمام شده براى تولیدکننده مقرون به صرفه نبوده و زیان آور خواهد بود ، یا به طور کلى به منظور تقلیل قیمت تمام شده ، به نحوى که مصرف کننده مایل به خرید کالا باشد ، به صادرکننده یا تولیدکننده ، به صورت هاى مختلف ، اعم از تخفیف یا معافیت کامل در مالیاتها ، اعمال روش باز پرداختهاى گمرکى و بالاخره با پرداخت نقدى انجام مى گیرد .

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک

بعد از غرق شدن تایتانیک دانشمندان به دنبال را ه حلی برای تکرار نشدن این فاجعه افتادند ، که اگرکاپتان کشتی به هر دلیلی قادر به دیدن جلو کشتی نبود وسیله ای هشدار دهند ه او را از وجود مانع مطلع سازد .

در سال 1912 میلادی آقایL F Richartson با الهام از طبیعت و استفاده از مسیریابی خفاشها موفق به ساخت سنسور فراصوتی شد . خفاشها به دلیل بینایی ضعیف و حساس به نور ، از امواج فراصوتی برای تشخیص موانع استفاده می کنند .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک
  • ماشین پین زنی
  • ماشین بریج زنی
  • ماشین برش رادیال
  • ماشین اکسیال
  • ماشین دریل رادیال

:: دانلود طرح توجبهی تیپ احداث کارخانه تولید سیستم اعلان حریق

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید انواع چشم الکترونیک یا کلید نوری

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید انواع سنسور | سنسور اکسیژن و اولتراسونیک

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.