طرح توجیهی تولید توربین های بادی سال 1400 + pdf + word

wind power plant

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید توربین های بادی سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید توربین های بادی را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

توربین های بادی انرژی جنبشی باد را به توان مکانیکی تبدیل می نمایند .

توربین های بادی انواعی دارد که نوع کوچک آن برای کاربردهایی مانند شارژکردن باتری ها و یا توان کمکی در قایق های بادبانی مورد استفاده قرار میگیرند و نوع دیگر برای پمپ کردن آب استفاده می شود .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید توربین های بادی


توربین بادی به توربینی گفته میشود که برای تبدیل انرژی جنبشی باد به انرژی مکانیکی به کار می رود که توان بادی نام دارد و توربین های بادی در دو نوع با محور افقی و با محور عمودی ساخته میشوند .

توربین های بادی کوچک برای کاربردهایی مانند شارژکردن باتریها و یا توان کمکی در قایقهای بادبانی مورد استفاده قرار میگیرند ، در حالی که توربینهای بادی بزرگتر با چرخاندن ژنراتور ، به عنوان یک منبع ، تولید انرژی الکتریکی به شمار می روند .

انواع دیگری از توربینهای بادی وجود دارد که برای پمپ کردن آب استفاده میشود که به آن پمپ بادی میگویند یا برای آسیاب گندم به کار میرود که آسیاب بادی نام دارد و موارد دیگر به کار می رود .

توربینهای بادی انرژی جنبشی باد را به توان مکانیکی تبدیل می نمایند و این توان مکانیکی از طریق شفت به ژنراتور انتقال پیدا کرده و در نهایت انرژی الکتریکی تولید میشود و توربین های بادی بر اساس یک اصل ساده کار میکنند .

انرژی باد دو یا سه پره ای را که بدور روتور توربین بادی قرار گرفته اند را بچرخش در می آورند . روتور به یک شفت مرکزی متصل میباشد که با چرخش آن ژنراتور نیز به چرخش در آمده و الکتریسیته تولید میشود .

توربینهای بادی بر روی برجهای بلندی نصب شده اند تا بیشترین انرژی ممکن را دریافت کنند بلندی این برجها به 30 تا 40 متر بالاتر از سطح زمین میرسند و توربینهای بادی در بادهایی با سرعت کم یا زیاد و در طوفانها کاملاً مفید میباشند .


اجزای تشکیل دهنده توربین بادی


1 - باد سنج ( Anemometer ) :

این وسیله سرعت باد را اندازه گرفته و اطلاعات حاصل از آنرا به کنترل کننده ها انتقال میدهد .

2 - پره ها ( Blades ) :

بیشتر توربینها دارای دو یا سه پره می باشند و وزش باد بر روی پره ها باعث بلند کردن و چرخش پره ها می شود .

3 - ترمز ( Brake ) :

از این وسیله برای توقف روتور در مواقع ، اضطراری استفاده می شود و عمل ترمز کردن میتواند بصورت مکانیکی ، الکتریکی یا هیدرولیکی انجام گیرد .

4 - کنترولر ( Controller ) :

کنترولرها وقتی که سرعت باد به 8 تا 16 mph میرسد ماشین را ، راه اندازی می کنند و وقتی سرعت از 65 mph بیشتر میشود دستور خاموش شدن ماشین را میدهند .

این عمل از آن جهت صورت میگیرد که توربینها قادر نیستند زمانی که سرعت باد به 65 mph میرسد حرکت کنند زیرا ژنراتور به سرعت به حرارت بسیار بالایی خواهد رسید .

5 - گیربکس ( Gear box ) :

چرخ دنده ها به شفت سرعت پایین متصل هستند و آنها از طرف دیگر به شفت با سرعت بالا متصل می باشند و افزایش سرعت چرخش از 30 تا 60 rpm به سرعتی حدود 1200 تا 1500 rpm را ایجاد می کنند .

این افزایش سرعت برای تولید برق توسط ژنراتور الزامیست و هزینه ساخت گیربکسها بالاست درضمن گیر بکسها بسیار سنگین هستند .

مهندسان در حال انجام تحقیقات گسترده ای می باشند تا درایوهای مستقیمی کشف نماید و ژنراتورها را با سرعت کمتری به چرخش درآورند تا نیازی به گیربکس نداشته باشند .

6 - ژنراتور ( Generator ) :

که وظیفه آن تولید برق متناوب می باشد و بیشتر از نوع ژنراتورهای القایی می باشد .

7 - شفت با سرعت بالا ( High-speed shaft ) :

که وظیفه آن به حرکت در آوردن ژنراتور می باشد .

8 - شفت با سرعت پایین ( Low-speed shaft ) :

رتور حول این محور چرخیده و سرعت چرخش آن 30 تا 60 دور در دقیقه می باشد .

9 - روتور ( Rotor ) :

بال ها و هاب به روتور متصل هستند .

10 - برج ( Tower ) :

برج ها از فولادهایی که به شکل لوله درآمده اند ساخته می شوند .

توربینهایی که بر روی برجهایی با ارتفاع بیشتر نصب شده اند انرژی بیشتری دریافت میکنند .

11 - جهت باد ( Wind direction ) :

توربین هایی که از این فناوری استفاده میکنند در خلاف جهت باد نیز کار میکنند در حالی که توربینهای معمولی فقط جهت وزش باد به پره های آن باید از روبرو باشد .

12 - باد نما ( Wind vane ) :

وسیله ای است که جهت وزش باد را اندازه گیری می کند و کمک می کند تا جهت توربین نسبت به باد در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد .

13 - درایو انحراف ( Yaw drive ) :

وسیله ایست که وضعیت توربین را هنگامی که باد در خلاف جهت می ورزد کنترل می کند و زمانی استفاده می شود ، که قرار است روتور در مقابل وزش باد از روبرو قرار گیرد اما زمانی که باد در جهت توربین می ورزد نیازی به استفاده از این وسیله نمی باشد .

14 - موتور انحراف ( Yaw motor ) :

برای به حرکت در آوردن درایو انحراف مورد استفاده قرار می گیرد .

:: دانلود طرح توجیهی نیروگاه بادی (هزینه احداث 1403)(وبسایت گسترش کارآفرینی)

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث نیروگاه برق خورشیدی یا فتوولتائیک | 20 و 10 مگاوات

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث نیروگاه گازی | 25 و 15 مگاوات

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث نیروگاه برق آبی

:: دانلود طرح توجیهی تیپ تولید سلول های خورشیدی یا فتوولتائیک

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.