طرح توجیهی لامپ های کم مصرف SMD سال 1401 (PDF+WORD)

lamp 2

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید لامپ های کم مصرف SMD سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید لامپ های کم مصرف SMD را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.


معرفی طرح توجیهی تولید لامپ های کم مصرف SMD


با پیشرفت تکنولوژی در قرن 21 ، تحولی عظیمی در صنعت تولید لامپ ایجاد شد و در این سیر تحولی ، لامپ هایی با حجم بسیار کم ، زاویه دید بهتر ، تنوع رنگ بیشتر ، وضوح بالاتر وصرفه جویی انرژی بیشتر ، با نام لامپ SMD تولید و به بازار عرضه گردیدند . زاویه دید لامپ های اس ام دی ۱۲۰ درجه بوده و فضای بیشتر و بهتری را پوشش می دهد و سایر مشکلات لامپ های ال ای دی نیز در مورد لامپ های اس ام دی صدق نمی کند.

کلمه SMD در واقع مخفف کلمه SURFASE MOUNTED DEVICE است که به معنای قطعات نصب شده روی سطح می باشد.

بخش های تشکیل دهنده لامپ های کم مصرف SMD شامل موارد زیر می باشند :

1- بدنه

2- بورد ال ای دی

3- درایور یا یکسو کننده

لامپ های اس ام دی را میتوان بر اساس نوع ساختار بدنه در دسته های زیر طبقه بندی کرد :

1- ریسه ال ای دی

2- لامپ SMD حبابی

3- چراغ پنل ال ای دی

4- لامپ ال ای دی دانلایت

5- لامپ اس ام دی پرژکتوری

6- پرژکتور وال واشر ال ای دی

لازم به ذکر است که یکی از ساختار های پرکاربرد لامپ های اس م دی شکل پروژکتوری آن می باشد .

بدنه لامپ های کم مصرف SMD ویژگی هایی مانند ارزان بودن ، دردسترس بودن ، انعطاف پذیری بالا و قابلیت آلیاژ شدن با دیگر فلزات را دارد که این ویژگیها از منظر تولید کنندگان و سرمایه گذاران در صنعت تولید لامپ ، بسیار مهم و استراتژیک می باشند .


لامپ های اس ام دی نسبت به سایر لامپ ها مزایای فراوانی دارند که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد


1- لامپ های کم مصرف SMD فاقد مادون قرمز و فرابنفش می باشد .

2- شدت نور لامپ های اس ام دی با گذر زمان افت نمیکند .

3- روشنایی ایجاد شده توسط لامپ های اس ام دی ، ایجاد خیرگی نمیکند .

4- تعداد دفعات روشن و خاموش شدن لامپ های کم مصرف SMD باعث خرابی یا کاهش طول عمر آن نمی شود .

5- لامپ های اس ام دی قابلیت تنظیم شدت و رنگ نور را دارند .

6- لامپ های اس ام دی دوستدار طبیعت بوده و موجب آلودگی محیط زیست نمیشوند .

همچنین یکی دیگر از قابلیت های لامپ های اس ام دی ، این است که به علت توانایی قرار دادن 3 دیود در هر تراشه آن ، می توان در نور خروجی ، رنگ دلخواه را تنظیم و به دست آورد .

طول عمر مفید لامپ های اس ام دی به طور میانگین ، تقریبا 100,000 ساعت می باشد که درصورتی که به صورت مداوم استفاده شود میتواند حدود 11 سال روشنایی را فراهم نماید .

جالب است بدانیم که لامپ های کم مصرف SMD کاربردهای وسیعی در صنایع گوناگون دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره مینماییم :

1- استفاده در سیستم روشنایی خودرو ها

2- استفاده جهت نور پردازی در نمای ساختمان ها

3- استفاده جهت نور پردازی باغ ها

4- استفاده جهت ایجاد نور در سالن های همایش و اداره جات

5- استفاده جهت نورپردازی سقف های کشسان

6- به کارگیری آنها جهت نورپردازی سقف های آسمان مجازی

لازم به ذکر است که در تکنولوژی جدید ساخت لامپ های اس ام دی تراشه های بیشتری قرار می دهند که باعث میشود بهره نوری بالایی داشته باشد که آن را با نام لامپ های اس ام دی 314 به بازار معرفی نموده اند ، این لامپ ها به علت نداشتن معایب لامپ های ال ای دی قبل و داشتن مزایای بیشتر ، از بازار مطلوبی برخوردار می باشند.


درآمد ، هزینه و سود حاصل از تولید لامپ های SMD

در یکی از بررسی های انجام شده برای احداث کارخانه تولید لامپ های کم مصرف SMD با ظرفیت 4 میلیون عدد در سال ، با فرض اینکه نرخ دلار برابر با 23 هزار تومان باشد ، سرمایه ثابت مورد نیاز 2,6 میلیارد تومان برآورد شده است و همچنین قیمت ماشین آلات تولید لامپ های کم مصرف SMD با همین میزان ظرفیت حدود 900 میلیون تومان می باشد .

همچنین برای تولید همین میزان ظرفیت لامپ اس ام دی ( 4 میلیون عدد در سال ) زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه معادل 2500 متر مربع و سطح زیربنای مورد نیاز 700 متر مربع می باشد. نرخ بازدهی داخلی این پروژه نیز 39 درصد می باشد .

در مطالعه بعدی که برای این پروژه با ظرفیت متفاوت انجام شده اطلاعات مالی به صورت زیر برآورد میشود :

برای احداث کارخانه تولید لامپ SMD باظرفیت 20 تن سالانه با فرض این که نرخ دلار برابر با 16 هزار تومان باشد ، سرمایه ثابت مورد نیاز 800 میلیون تومان تخمین زده شده و همچنین قیمت ماشین آلات تولید لامپ های کم مصرف SMD با همین میزان 350 میلیون تومان می باشد .

همچنین برای تولید همین میزان ظرفیت لامپ های اس ام دی ( 20 تن سالانه) زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه معادل 1500 متر مربع و سطح زیر بنای مورد نیاز 450 متر مربع برآورد می شود‌ . نرخ بازدهی داخلی این پروژه نیز 34 درصد و میزان تولید داخلی آن 80 میلیون عدد تخمین زده می شود .


تفاوت لامپ های کم مصرف SMD و COB

lamp 1

1- تراشه های SMD و COB هردو دارای چندین دیود در یک سطح هستند اما تفاوت آن ها در این می باشد که ال ای دی های cob دیود بیشتری دارند .

2- لامپ های SMDقابلیت کنترل رنگ و ایجاد رنگ های مختلف را دارند که این موضوع در مورد لامپ‌های cob صدق نمیکند و این لامپ ها تنها در کاربرد های تک رنگ کارآمد هستند .

3- لامپ های کم مصرف SMD در مقایسه با لامپ های COB عمر طولانی تری دارند و انرژی کم تری نیز استفاده می کنند .

4- لامپ های COB نور بیشتری نسبت به لامپ های کم مصرف SMD تولید می کنند بنابراین زمانی که نور زیادی برای محیط نیاز است باید از لامپ های COB استفاده شود ، تفاوت دیگر این دو لامپ در نوع انتشار نور آنها می باشد که لامپ های کم مصرف SMD نور را به صورت یکنواخت تر منتشر می‌کنند اما لامپ های cob نور را به صورت متمرکز و موضعی انتشار می دهند .

5- میزان تولید گرما در این دو نوع لامپ‌ متفاوت می باشد ، لامپ های کم مصرف SMD در مقایسه با لامپ های cob گرمای کمتری تولید می‌کنند .

6- بازده نوری لامپ های COB نسبت به لامپ های کم مصرف SMD بیشتر می باشد ، لامپ های SMD، به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ لومن نور در هر وات تولید می کند، در حالیکه شار نوری لامپهای COB به میزان ۸۰ لومن در هر وات می باشد.

7- در اتصال چیپ ها در لامپ های کم مصرف SMD از سیم هایی با آلیاژ های طلا استفاده شده است در صورتی که در لامپ های COB از بورد هایی از جنس فلز مرغوب استفاده می شود

دانلود فایل طرح توجیهی لامپ های کم مصرف

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.