طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی سال 1400 + pdf + word

Disc saw blade

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

تیغه اره که آن را تیغ اره می نامند ، ابزاری است که در درودگری و بسیاری از پیشه ها و رشته های فنی و صنعتی جهت برش انواع فلز و چوب و غیره کاربرد دارد . تیغ اره انواع گوناگونی دارد از جمله تخت ، کمانی ، لنگ ، چاقویی ، خشکه بر ، دستی ، دیسکی ، دورکند ، فولادبر ، الماسه ، سنگبری و غیره . در بسیاری از اره های برقی از تیغ اره مدور استفاده می شود .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی


تیغه اره که آن را تیغ اره می نامند ابزاری است که در درودگری و بسیاری از پیشه ها و رشته های فنی و صنعتی جهت برش انواع فلز و چوب و غیره کاربرد دارد .

تیغ اره انواع گوناگونی دارد از جمله تخت ، کمانی ، لنگ ، چاقویی ، خشکه بر ، دستی ، دیسکی ، دورکند ، فولادبر ، الماسه ، سنگبری و غیره . در بسیاری از اره های برقی از تیغ اره مدور استفاده می شود .

دندانه های تیغ اره گاه نامتقارن هستند و برش به وسیله آنها تنها در یک سو امکان پذیر است . وسیله ای که برای تیز کردن لبه تیغ اره بکار می رود سوهان اره تیزکن نام دارد . تیغ اره از نظر جنس با توجه به مصارف دستی و یا ماشینی به شرح زیر طبقه بندی می شود :

١ ‐ انواع تیغ اره هایی كه از فولاد كم آلیاژ ساخته می شود :

• تمام سخت ، خم پذیر و پشت فنری برای اره دستی
• تمام سخت ، خم پذیر و پشت فنری برای استفاده در ماشین اره با نیروی كم
• تمام سخت ، برای استفاده در ماشین اره با نیروی زیاد

2 - انواع تیغ اره هایی كه از فولاد تند بر ساخته می شود :

• تمام سخت ، برای اره دستی
• تمام سخت ، برای استفاده در ماشین اره با نیروی كم
• تمام سخت ، برای استفاده در ماشین اره با نیروی زیاد

در زیر به معرفی برخی انواع تیغ اره های متداول در صنعت اشاره میشود :

تیغه های دور كند معروف به تیغه های ماشین آب صابونی (HSS) عمده ترین كاربرد آنها بعنوان تیغه فرزی و تیغه برشی است . تیغه ها به عنوان فرزی قادرند از تمامی فولادهای آلیاژی ، غیر آلیاژی و دیگر فلزات براده برداری نمایند و به عنوان تیغه برشی ، در ماشینهای دارای مایع خنک کننده ( آب صابون ) میتوانند تمام مقاطع تو پر و تو خالی ( گرده ها ، لوله ها وپروفیلها ) را به شرط آنكه دندانه مناسب انتخاب شود برش نمایند .

این گروه تیغه ها چنانچه با تعداد دندانه كم (١٠٠ ‐٨٠) انتخاب شوند قادرند پروفیلها و دیگر مقاطع آلومینیومی را در ماشین مخصوص برش آلومینیوم بدون مایع خنك كننده ، برش نمایند .

استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی :

٧٠٧ : دامنه كاربرد: طبقه بندی تیغ اره ، اصطلاحات ، ساخت ، نمونه برداری ، علامتگذاری ، آزمونها

٧٤٢٠ : ابزار آلات صنایع چوب تیغه های اره گرد ابعاد

استاندارد بین المللی : DIN ١٨٣٨- type "B"


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی


تولید این محصول از تکنولوژی تولید پیچیده ای برخوردار نیست ولیكن میزان ظرفیت تولید آن در هر كشور بستگی به سهولت دسترسی به مواد اولیه اصلی كه عمدتاً شامل فولاد ، كروم ، نیكل و تنگستن می باشد دارد .

این کالا در اکثر نقاط جهان با ظرفیتهای متفاوت قابل تولید می باشد . در حال حاضر بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول در سطح جهان کشور چین می باشد .

از لحاظ مصرف نیز با توجه به کاربرد منحصر به فرد این محصولات در برش انواع چوب ، فلز ، پلاستیك و غیره هیچ کشوری را نمی توان یافت که متقاضی استفاده از آن نباشد .


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی


شرایط واردات محصول

واردات انواع تیغ اره شامل هیچ گونه شرایط یا محدودیتی جهت تولید یا واردات را شامل نمیشود همچنین این محصول جزء فهرست كالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد برای واردات نمی باشد . حقوق ورودی تعرفه های مذكور به ازای هر کیلوگرم 10 ، 15 ، 20 درصد میباشد .

شرایط صادرات محصول

این محصول جزو فهرست كالاهای مشمول اجرای استاندارد اجباری جهت صادرات نبوده و لذا دارای هیچ محدودیتی در این زمینه نمی باشد . با توجه به اینکه تیغ اره دارای استاندارد بین المللی DIN ١٨٣٨- type "B" می باشد ، لذا جهت صادرات این محصولات رعایت شرایط و ضوابط آن الزامی می باشد .


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی


کالاهای استراتژیک ، کالاهایی هستند که در صورت عدم تأمین و توزیع آن در کشور باعث ایجاد مشکلات سیاسی و اقتصادی شدیدی در کشور می گردند و کشور را با بحران مواجه می سازند . کمبود تیغ اره در کشور باعث افزایش قیمت این محصول در کشور خواهد بود ، اما این کالا یک ابزار عمومی در دست ابزارکار است و به عنوان یک کالای استراتژیک محسوب نمی شود .


فرایند اجرای این طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی

1 ‐ برش ورقه گیوتین هیدرولیکی صورت می گیرد . ورقها را در دو مرحله توسط این دستگاه بریده و در نهایت قطعات مربع شکل به ابعاد کمی بیش از قطر تیغ اره د یسکی بدست می آید .

2‐ بعد از برش ورق توسط گیوتین قطعات در دو مرحله به ترتیب توسط پرس ضربه ای ٢٥٠ تن و پرس هیدرولیک ٦٠٠ تن پرسکاری می شوند . در مرحله اول سوراخهای وسط قطعه و در مرحله دوم دوربری از دستگاه پرس هیدرولیک ٦٠٠ تن استفاده می شود .

3‐ سنگ کاری اره دیسکی در سه مرحله صورت می گیرد مرحله اول اطراف محور تیغ اره توسط ماشین سنگ عمودی سنگ زده می شود . در مرحله دوم بغل دانه ها از دو طرف توسط ماشین سنگ مخصوص انجام می گیرد . در مرحله آخر سنگ زنی دانه ها بطور یک در میان بسته به شکل دانه ها و نوع تیغ اره سنگ زده می شود .

4‐ خم کار ی دانه ها معمولاً برای تیغ اره های چوب بر و فلزات نرم صورت می گیرد این کار توسط غالب سمبه ماتریس که روی پرس پرس ضربه ای ٤٠تن بسته می شود انجام می گیرد .

5‐ عملیات حرارتی شامل سه مرحله تنش زدایی ، سخت کاری و برگشت می باشد که برای این کار از کوره های الکتر یکی استفاده می شود در این کوره ها قطعه به دمای ٧٥٠ ‐٦٨٠ درجه سانتیگراد رسیده و بعد آرام خنک می کنند برای سخت کاری نیز قطعه را به دمای ٨٣٠ ‐٨٠٠ درجه سانتیگراد رسیده به مدت ٥ ‐٢ دقیقه در این دما نگه داشته و بلافاصله پس از خروج در داخل مایع خنک غوطه ور می شود .

عملیات حرارتی برگشت بدین صورت است که ابتدا برای جلوگیری از تاب برداشتن داخل فیکسچر مخصوص قرار داده در کوره به دمای ٢٥٠ ‐١٨٠ سانتی گراد رسانده به مدت یک ساعت در همان دما قرار می دهند و سپس از کوره خارج می کند .

6‐ بسته بندی : پس از بازرسی نهایی در آخر کار بسته بندی می شود بدین ترتیب که ابتدا در کاغذ مومی پیچیده شده سپس هر ٥ تیغ اره در یک جعبه مقوایی و هر ٥ جهبه در یک کارتون سه لایه بسته بندی شده و به انبار ارسال می شود .


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید تیغه اره دیسکی

• پرس ضربه ای ٢٥٠ تن
• پرس هیدرولیک ٦٠٠ تن
• ماشین سنگ
• پرس ضربه ای ٤٠ تن
• ماشین گیوتین

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید تیغه اره دیسکی

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید دستگاه برش سی ان سی (CNC)

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید سنگبری سخت بر

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.