طرح توجیهی تولید نوشابه گازدار با قند خرما سال 1400 + pdf + word

طرح توجیهی تولید نوشابه گازدار با قند خرما

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی احداث کارخانه نوشابه سازی ( تولید نوشابه گازدار با قند خرما ) سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید نوشابه گازدار با قند خرما را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی نوشابه با قند خرما ( احداث کارخانه نوشابه سازی )


طرح توجیهی نوشابه با قند خرما ( احداث کارخانه نوشابه سازی )

نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما جایگاه بسیار خاصی در نزد جوامع برخی از کشـور هـا پیـدا كـرده اسـت . مصرف این نوشابه ها همانند نوشابه های گاز دار معمولی عمومیت داشته و شیوه بسته بندی نیز مشابه نوشـابه هـای گـازدار است .

نوشابه در لغت به معنای هر چیز نوشیدنی می باشدو در کاربرد عامیانه نوشابه عبارت است از یک نوشیدنی خنک معمولاً شیرین است . نوشابه ها دارای حدود ۹۰% آب می باشند و یک نوشابه با طعم خوب ضمن رفع عطش کمک به آشامیدن مایعات می کند از آنجاییکه آب موجود در نوشابه ها سالمترین آبهاست لذا مصرف نوشابه در مناطقی که دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد از نظر بهداشتی حایز اهمیت است.

مصرف سرانه نوشابه در ایران ۸۴ لیتر در سال است که معادل ۱۴۴ بطری است . امروزه در سراسر دنیا صدها میلیارد دلار نوشابه گازدار به فروش می رسد و ده ها هزار کارخانه تولید نوشابه سازی وجود دارد .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی نوشابه با قند خرما :

تولید نوشابه های غیر الکلی انرژی زا با قند مایع خرما به عنوان آشامیدنی مورد استفاده قرار میگیرد که قندهای موجود در خرما بیشتر از نوع احیاء كننده آن یعنی فروكتوز و گلوكز است .

این قندها در مقایسـه با سـاكاروز ( شـكر معمـولی ) دارای مزایای نسبی بسیار خوبی می باشند كه از جمله آنها می توان بـه بهداشـتی و طبیعـی بـودن آنهـا و همچنـین قـدرت شـیرین كنندگی بیشتر اشاره كرد .

طبیعی بودن قندهای احیاء كننده، سبب جذب راحت آن توسط بدن و نبود عوارض جانبی مانند چاقی ، فشارخون ، مشكلات قندی و دیابتی می باشد .

بنابراین با عنایت كامل به خصوصیات فوق الـذكر از قنـد مـایع خرمـا بعنوان ماده اولیه اصلی در تهیه نوشابه قند مایع خرما استفاده می نمایند .

استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی نوشابه با قند خرما :

  • ١٢٥٠ : نوشابه - ویژگیها
  • ٣٦٩٠ : آیین کار بهداشتی واحدهای تولیدکننده نوشابه
  • ١٢٤٩ : نوشابه - روشهای آزمون شیمیایی

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی نوشابه با قند خرما ( احداث کارخانه نوشابه سازی ) :

نوشابه انرژی زا با قند مایع خرما یک ماده غذایی بسیار غنی از کربوهیدراته می باشد که بعنوان یک ماده غذایی انرژی ساز به راحتی قابل هضم و جذب می باشد.

به لحاظ خصوصیات موجود در این ماده غذایی و فرهنگ سازی مناسب و بیان اهمیت این کالا در مقایسه با کالاهای مشابه و مقایسه مضرات کالاهای جایگزین و محدودیت مصارف آنها به دلیل اثرات مخرب و جبران ناپذیر کالاهای مشابه ، این محصول را به یک محصول استراتژیک نموده و مصرف کنندگان جهانی و طرفداران خاص و ویژه ای را به خود اختصاص داده است . 

از آنجا كه ایران از بزرگ ترین تولید كنندگان خرما در دنیا به شمار می آید ، این اعتقاد وجود دارد كه این بخش از كشاورزی از توانایی بالفعل و بالقوه فراوانی برخوردار بوده و این استعداد در آن نهفته است كه در صورت فراهم آمدن شرایط مناسب ، توانایی قابل ملاحظه ای در عرضه به بازارهای ، جهانی داشته باشد .

لازم به ذكر است كه از حدود دو میلیون تن خرمای تولیدی در سال ١٣٨٩حدود بالغ بر ١ میلیون تن خرما با درجات کیفی پایین محسوب می شود .


فرآیند تولید طرح توجیهی نوشابه گازدار با قند خرما ( احداث کارخانه نوشابه سازی )

delester

جهت تولید نوشابه نخست لازم است که فرمولاسیون تهیه محلول آماده شود . از اینـرو ابتـدا قنـد مـایع خرمـا و آبگـرم در داخل میکسر با هم مخلوط می شوند و پس از حل شدن قند مایع خرما در آب محلول حاضر به کربوکولر یا میکسـر پمپـاژ می گردد .

کربوکولر دارای سه مخزن ( گاز CO2 ، عصاره و محلول آب و قند مایع خرما ) می باشـد کـه اخـتلاط آنهـا را بطور دقیق و به نسبت تعیین شده در دمای پایین ( ۶-۴ درجه سانتیگراد ) انجام می دهد . علت تزریق گاز به محلول در دمای پایین پیشگیری از فرار گاز می باشد .

محلول حاضر در این مرحله همان نوشابه می باشد که به سیستم تغذیه دستگاه پـرکن ارسال می گردد .

این دستگاه شامل سه ماشین در یک شاسی است که سیستم ورودی ( ماشین اول ) شستشوی بطـری هـا را بصورت چرخشی انجام می دهد.

بدین ترتیب که با ۴۲ فک متحرک مجهز به نـازل ، بطـری هـا بـه ترتیـب از ناحیـه پلیـت گلویی در بستر گلویی قرار گرفته و ضمن حرکت چرخشی ، آب با فشار به داخل آن پاشیده می شود .

در قسمتی از مسیر دایره ای شکل ، بطری به حالت مایل قرار گرفته و آب آن تخلیه می شود و در انتهای مسیر دورانی مجددا به حالـت اولیـه ( عمودی ) برگشته و توسط سیستم ستاره ای به دستگاه پرکن تحویل می گردد .

این دستگاه نیـز بـه شـکل چرخشـی عمـل نموده و دارای ۲۳ نازل می باشد که آب بندی درب بطـری بـا نشـیمنگاه نـازل از طریـق اعمـال نیـروی جـک نیومـاتیکی صورت می گیرد .

میزان پر شدن بطری توسط سنسورهای ویژه کنترل میگردد . به هـر حـال بطـری هـای پـر شـده بطـور خودکار به سیستم درب بند تحویل گردیده که میزان محکم بستن درب از طریق کلاچ مگنتی هدهای درب بند قابل تنظیم می باشد .

پس از مراحل پر شدن و درب بندی بطری ، عملیات لیبل زنی توسط ماشینی به همین نام صورت می گیرد .

بدین ترتیب که بطری حین دوران ، لبه آزاد برچسب را که به قسمت پیرامون میانی بطری تماس مییابد ، به همراه خود گردانیده و پس از طی طول محیط بطری ، برچسب توسط کاتر جدا می گردد .

سپس جهـت درج مشخصـات قیمـت و تـاریخ تولیـد و ... از دستگاه کدزن جوهر افشان استفاده بعمل می آید و سرانجام بسته بندی شیرینگ بطری ها که معمولاً بصـورت مجموعـه ۶ تایی می باشد توسط دستگاه ردیف کن ، طاقه پیچ و شیرینگ انجام می گردد.

پس از ردیف شدن بطری ها ، لبه یک لای نایلون که در زیر قرار دارد با حرکت بازوی فوقانی به همدیگر اتصال یافته و بسته به درون اطاقک گرم انتقال می یابد که در اثر گرما پوشش نایلونی نرم شده و شکل برآمدگی های بطری را به خود می گیرد.

بلافاصله پس از خارج شـدن از اطاقک ناگهان هوای سرد به بسته دمیده شده و در اثر سرد شدن نایلون منقـبض گردیـده و مجموعـه بطـور محکـم در قلافی از نایلون یکپارچه می شود که توسط لیفتراک به انبار محصول انتقال داده خواهد شد .

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی نوشابه با قند خرما ( احداث کارخانه نوشابه سازی )
  • میکسر و مخاز ن ذخیره
  • ماشین شستشو ، پر کن و درب بند (٢٠٠٠ در ساعت)
  • کربوکولر ( میکسچر ) و مخزن و کپسول
  • ماشین لیبل زن
  • ماشین کد زن
  • ماشین ردیف کن و بسته بندی شیرینک
  • نوار نقاله
  • لوله و اتصالات استنلس استیل به همراه پمپ های انتقال
  • کمپرسور هوا

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید خرما کولا (نوشابه گازدار با قند خرما)

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.