طرح توجیهی تولید کود مرغی پلت شده سال 1400 + pdf + word

Pelleted chicken manure

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید کود مرغی پلت شده سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید کود مرغی پلت شده را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

کود مرغی پلت شده ، که با استفاده از فضولات مرغداری ها تولید می شود ، به عنوان کود مرغی در صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید کود مرغی پلت شده


کودهای ارگانیک ( organic ) یا آلی به کودهایی اطلاق می شود ، که منشا گیاهی یا دامی دارند .

کودهای آلی در مقایسه با کودهای معدنی یا شیمیایی ، دارای درصد پایین تری از عناصر غذایی هستند ، اما معمولا این کودها درصد قابل قبولی از مواد غذایی مورد نیاز درختان را در اختیار آن ها قرار می دهند .

کودهای آلی علاوه بر عناصر اصلی ( PK , N ) دارای عناصر میکرو ( آهن ، روی ، مس و....... ) هم هستند . می توانیم کودهای آلی با منشاهای مختلف ( مرغی ، گوسفندی ، گاوی ، کمپوست ) را با درصد مشخصی از کودهای شیمیایی مخلوط کنیم .

در نتیجه با مخلوط کردن کودهای دارای منشا organic با کودهای شیمیایی ، می توانیم کودهای آلی غنی شده با عناصر معدنی را تولید کنیم ، که برای تغذیه درختان پسته مفیدند .

به علت پایین بودن تکنولوژی تولید این دسته کودها ، بسیاری از متقلبین و سودجویان ، کودهای بسیار متنوعی با برندهای مختلف را وارد بازار مصرف کرده اند ، که باید بسیار تامل کرد ، که کود بی کیفیت و بنجل را نخریم .

امروزه انبوه فضولات باقی مانده از مرغداری های صنعتی و سنتی ، به یک معضل جدی برای صاحبان مرغداری ها تبدیل شده و این دسته افراد ، بسیار مشتاقند تا فضولات و بقایای مرغداری ها را به کارخانجات تولید کننده کودهای ارگانیک بفروشند .

انباشت این دسته مواد به تدریج باعث آلودگی شدید هوا و خاک و آب می شود .

کودهای آلی غنی شده مزایایی زیادی دارند ، که برخی از این مزایا عبارتند از :

1 ) تا حد زیادی می توانند جایگزین کودهای معدنی شوند و چون کودهای معدنی قیمت بالایی دارند ، استفاده از کودهای organic هزینه ها را کاهش می دهد .

2) در این دسته از کودها می توان درصد عناصر ماکرو و میکرو را به دلخواه تنظیم کرد ، یعنی به عبارت دیگر بر اساس نیازهای غذایی مناطق مختلف ، فرمول های مختلفی ( حاوی درصدهای دلخواه از عناصر ماکرو و میکرو ) را می توان تولید کرد .

3 ) مواد بیولوژیکی مفید برای بهبود شرایط خاک و جذب بهینه مانند باکتری ها ( مثلا تیوباسیلوس ها ) ، قارچ ها و میکروارگانیسم های مفید را می توان بر اساس شرایط خاکی و آبی به این دسته از کودها اضافه نمود .

4 ) این دسته از کودها ( ارگانیک ) بر خلاف بسیاری از کودهای شیمیایی ، ماندگاری بیشتری در خاک دارند و گاها 2 الی 3 سال می توانند تاثیر گذار باشند

5 ) همانطور که قبلا در مورد کودهای مرغی بیان شد ، چون ماده اصلی این دسته از کودها ، کودهای حیوانی است ، می توان از فضولات مختلف برای تولید کود بهره جست و آلودگی های حاصله از انباشت این دسته از مواد را کاهش داد .

در مورد بازیافت فضولات مرغی 3 روش اصلی وجود دارد ، که این روش ها به شرح زیر می باشند :

1. کمپوست کردن فضولات مرغی و نهایتا پوسیدن کامل فضولات ، که معمولا این پروسه ( کمپوست سازی کود مرغ ) چندین سال به طول می انجامد .

محصول تولید شده به این روش خشک است و دارای درصد پایینی از نیتروژن ( N ) است .

2 دومین روش فرآوری فضولات مرغی به این گونه است ، که فضولات مرغی جمع آوری شده از مرغداری ها را بدون اضافه کردن هیچگونه عنصر معدنی ، به سرعت کمپوست می کنند .

در این روش عوامل گند زدا یا Deodorizingagents را به کود اضافه می کنند و پس از گندزدایی ، موجودات میکروبی مفید مانند تیوباسیلوس ها را به مخلوط حاصله اضافه می کنند . محصول بدست آمده را کاملا خشک می کنند.

کود تولید شده نسبت به کود مرغی تازه فرآوری نشده آلودگی کمتری دارد و برای تغذیه نباتات قابل استفاده است ، اما همانطور که اشاره شد ماده معدنی به کود اضافه نمی شود .

3. در روش سوم فضولات و بقایایی موجود در کف مرغداری ها و قفس های مرغی را ، که دارای درصد بالایی از آب هستند با آهک یا lime مخلوط می کنند و سپس مقداری فسفات و یا سایر کودهای معدنی دیگر حاوی عناصر ماکرو و میکرو به آن اضافه می کنند .

تکنولوژی تولید کودهای آلی مرغی در تمام کارخانجات مشابه و دارای پروسه های خرد کردن ، کمپوست سازی ، مخلوط سازی ، گرانوله کردن ، خشک کردن و بسته بندی است .

محصول نهایی می تواند به صورت پودری یا گرانول باشد . محصول به صورت پودری به راحتی قابل استفاده در زمین های کشاورزی نیست .

محصول گرانوله شده مانند کودهای شیمیایی می تواند به راحتی در مزارع مورد استفاده قرار گیرد .

باید در نظر داشت میزان مواد غذایی موجود در کودهای آلی مرغی ، بسیار کمتر از میزان مواد موجود در کودهای شیمیایی است .

پس روش رایج در تولید کودهای پلت شده مرغی ، اضافه کردن کود شیمیایی سوپرفسفات به آنهاست ( مونو یا دوبل سوپرفسفات ) و سایر کودهای شیمیایی هم می توانند به این دسته از کودهای اضافه شوند ، از جمله فسفات آمونیوم ، کلرید پتاسیم .

علاوه بر این کودها ، کود اوره نیز می تواند برای افزایش میزان یا درصد نیتروژن به آنها اضافه شود و کود اوره و آهک در مراحل پایانی گرانوله کردن ، به کودهای مرغی اضافه می شوند .

ایجاد موازنه یا فرمولاسیون اختلاط کودهای شیمیایی با کودهای مرغی در کیفیت کودهای مرغی پلت شده بسیار تاثیر گذار است .

درصد مواد یا عناصر موجود در کودهای پلت مرغی بسیار کمتر از کودهای شیمیایی است .

نیروی انسانی موردنیاز جهت بررسی در طرح توجیهی تولید کود مرغی پلت شده

  • مدیر
  • کارگر ماهر
  • کارگر ساده
  • مسئول فنی
  • مسئول آزمایشگاه
  • نگهبان
  • راننده

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کود مرغی پلت شده

  • دستگاه پلت پرس
  • دستگاه خشک کن کود مرغی
  • سرند پلت پرس
  • بالابر
  • انتقال دهنده حلزونی
  • دیگ بخار
  • کولر پلت پرس
  • پرکن کیسه
  • سیستم کنترل مرکزی
  • دوربین مدار بسته دزدگیر
  • وسایل اطفا حریق
  • لوازم کار

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید کود مرغی پلت شده

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.