طرح توجیهی پرورش شتر داشتی و شیری سال 1400 + pdf + word

Breeding dairy camels

جهت سفارش طرح توجیهی پرورش شتر شیری و شتر داشتی با آپدیت سال 1402 و با نرم افزار کامفار 3 به همراه مشاوره های اداری و بانکی ، این صفحه را مطالعه نموده و با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید طرح توجیهی پرورش شتر داشتی سال 99 را با 54 صفحه اطلاعات مفید از لینک انتهای صفحه دانلود نمایید.


معرفی شتر


شتر از حیواناتی است که دارای مقاوت بدنی بسیار خوبی می باشد . شتر ماده در سن 3 سالگی و شتر نر در سن 4 تا 5 سالگی به بلوغ خواهد رسید .

البته بهترین سن برای استفاده از شتر ها سن 8 سالگی می باشد . هر شتر ماده دارای 370 تا 390 روز دوره آبستنی است و در پایان سن 4 سالگی یا سن 5 سالگی اولین زایمان خود را انجام می دهد .

هر شتر از سن 5 سالگی شروع به شیر دهی می نماید ، البته ممکن است که از زمان پنج یا شش ماهگی دوره حاملگی ، شیردهی شتر قطع شود . البته هر شتر ماده تا سن 20 سالگی می تواند حامله شود و در طول این مدت بین 7 تا 8 کیلو کره تولید خواهد کرد .

وزن شتر ماده نیز با توجه به نوع آن متفاوت بوده اما وزن یک شتر ماده دارای یک کوهان تقریبا 350 کیلوگرم می باشد . وزن یک شتر نر نیز در صورتی که پروار شود به 530 کیلوگرم خواهد رسید .

معرفی شتر شیری

شتر حیوانی است که در فصل های گرم و خشک بین 10 تا 20 روز یکبار آب می خورد . به همین جهت پرورش شتر در مناطق گرم و خشک به صرفه است .

شیر شتر دارای ارزش غذایی بالایی می باشد ، شیر شتر حاوی ویتامین C ، آهن و پتاسیم می باشد . هر شتر شیری به صورت میانگین در تمام طول دوره پرورش خود تقریبا 2000 لیتر شیر تولید خواهد کرد .

تقریبا یک شتر در طول یک روز 9 کیلوگرم شیر تولید خواهد کرد . طول دوره شیردهی هر شتر بین 12 تا 18 ماه می باشد . تقریبا 80 درصد از مساحت کشور ایران دارای اقلیم نیمه خشک و خشک می باشد .

به علاوه نوع تغذیه و مقاومت بدنی شتر شیری سبب شده است که ، این حیوان دارای صرفه اقتصادی بالا شود .

با توجه به ارزش غذایی و دارویی شیر و گوشت این حیوان ، پروش شتر به جای پرورش دام های سبک سبب کسب درآمد زیادی می شود .

معرفی شتر داشتی

پرورش شتر به دلیل مزایای اقتصادی آن دارای طرفداران زیادی می باشد . برای تداوم نسل شتر ها ، شتر هایی پرورش و نگهداری می شوند که این به این کار ، شتر داشتی نامیده می شوند .


فرایند اجرای طرح توجیهی پرورش شتر شیری و شتر داشتی و شتر لاما

برای پرواربندی شتر چند روش وجود دارد . در روش اول پروار بندی شتر در مراتع انجام می شود ، به این صورت که شتر در مراتع چرا می کند و هیچ تغذیه ای به صورت دستی در اختیار شتر گذاشته نمی شود و در سال هایی که باران زیاد می بارد این روش مناسب است .

در روش دوم که به صورت نیمه بسته است ، روز ها شتر در مراتع برای چرا برده می شود و در شب در جایگاه های ساده ای نگهداری می شود و مقداری کنسانتره برای تغذیه در اختیار دام قرار داده می شود .

در روش سوم که به صورت بسته است ، شتر در مکانی که کاملا بسته است نگهداری می شود ، در این روش تمام تغذیه شتر به صورت دستی در اختیار شتر قرار داده می شود .

در روش بسته محیط پروار بندی دارای دو بخش بهار بند و قسمت سایبان می باشد . علوفه و کنسانتره های مورد نیاز برای تغذیه شتر ها نیز در انبار ذخیره می شوند .

معمولا برای هر 6 شتر ، سایبانی به اندازه 3 متر مربع و بهاربندی به اندازه 6 متر مربع ساخته می شود . معمولا سایبان و بهاربند با مصالحی ارزان قیمت ساخته می شوند .

لازم به ذکر است که برای هر شتر 1 متر آخور و 0.5 متر آبشور ساخته می شود .

سود بدست آمده پس از اجرای طرح توجیهی پرورش شتر شیری و شتر داشتی و شتر لاما
  • فروش شیر شتر
  • فروش گوشت شتر
  • فروش پوست شتر

:: دانلود طرح توجیهی تیپ پرورش شتر داشتی و شیری

:: آموزش صفر تا صد پرواربندی شتر ( دانلود کتب علمی پرورش شتر )

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.