جستجو در محتوای K2
جستجو در مجموعه ها
جستجو در تماس ها
جستجو در محتوا
جستجو در خبرخوان ها
جستجو در وب لینک ها
موقعیت شما: صفحه نخستدانلودستان سایتدانلود طرح های توجیهی صنعتی و معدنی کاملترطرح های توجیهی صنایع تجهیزاتیطرح توجیهی تولید ادوات کشاورزی ( دیسک افست ) سال 1400 + کامفار
طرح توجیهی تولید پوسته سیلندر خودرو سال 1400 + pdf + word - 3.0 out of 5 based on 2 votes
امتیاز کاربر:  / 2
ضعیفعالی 

Car cylinder shell

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پوسته سیلندر خودرو سال 1400 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید پوسته سیلندر خودرو را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

بلوك سیلندر به عنوان یك قسمت اصلی موتور بوده و یك پایه فلزی محكم و یكپارچه برای تمام قطعات موتور مورد استفاده قرار می گیرد ، در داخل بلوك سیلندر استوانه های تو خالی بنام سیلندر وجود داشته ، كه پیستون در داخل آن استوانه ها حركت رفت و برگشتی خود را انجام می دهد .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پوسته سیلندر خودرو


سیلندر نه تنها به یك استوانه توخالی بلكه به بدنه اصلی موتور گفته می شود كه شامل سیلندرها و نیز پوسته پوشاننده اطراف آنها مجاور عبور آب برای خنك كاری سیلندر و نیز مجاری روغن گفته می شود . سیلندر قسمت اصلی یك موتور است و سایر قسمت های موتور به آن وصل می شوند .

سیلندر ها دارای طیف وسیعی از اندازه و تعداد می باشند . لیكن تقسیم بندی سیلندرها را میتوان بر اساس نحوه ساخت و ریخت داخلی آنها انجام داد . چرا كه هر گروه از سیلندرها در ابعاد و تعداد مختلف ساخته می شوند . بدنه موتورها یا همان بلوك سیلندر معمولاً به شكل ریخته گری و از جنس چدن یا آلیاژ آلومینیم می سازند .

در حین ساخت این قطعه ریخته گری مجاری عبور آب را نیز در درون آن تعبیه می كنند . پس از تولید بدنه مجاری عبور روغن از طریق سوراخكاری در بدنه بلوك سیلندر ایجاد می شوند . البته ممكن است این مجاری نیز در مرحله ریخته گری تعبیه شوند .

بلوك سیلندر به عنوان یك قسمت اصلی موتور بوده و یك پایه فلزی محكم و یكپارچه برای تمام قطعات موتور مورد استفاده قرار می گیرد در داخل بلوك سیلندر استوانه های تو خالی بنام سیلندر وجود داشته كه پیستون در داخل آن استوانه ها حركت رفت و برگشتی خود را انجام می دهد شكل بلوك سیلندر بستگی به نوع موتور از لحاظ سیستم خنك كننده دارد در سطح بالای آن سرسیلندر بسته می شود كه دارای سوراخها و مجاری متعددی بوده كه این مجاری به طور كلی مجاری آب و روغن و تایپت ها می باشد در بعضی از موتورها (T,L) سوراخها مجاری سوپاپها در سطح بالایی بلوك قرار دارند قسمت پایین بلوك كه به ان كارتل متصل می شود .

محفظه میل لنگ گفته می شود كه در آنجا میل لنگ توسط كپه های به بلوك سیلندر متصل می شود در قسمت جلوی بلوك محل قرار گرفتن سینی جلو كه در داخل آن زنجیر و دنده میل لنگ و دنده میل سوپاپ قرار دارند قسمت عقب بلوك در انتهای میل لنگ فلایویل متصل شده كه عمل انتقال نیروی موتور به سیستم انتقال قدرت را انجام می دهد قطعاتی كه به بلوك سیلندر متصل می شود عبارتند از :

واتر پمپ ، پمپ بنزین ، سینی جلو ، پایه فیلتر روغن و یك سری قطعات دیگر كه اغلب برای آب بندی این قطعات از واشر استفاده می شود . در نهایت كلیه قطعات سوار شده روی بلوك و داخل آن موتور را تشكیل می دهند موتور روی شاسی به وسیله دسته موتور از جنس لاستیك های فشرده می باشند سوار شده است ضمناً دسته موتور علاوه بر اینكه اتصال موتور با شاسی را برقرار می كند ارتعاشات موتور و شاسی را نسبت به یكدیگر خنثی می كند .

وظایف دسته موتور عبارتند از :

1. نگهداری و تحمل وزن موتور بر روی شاسی
2. جذب ارتعاشات موتور و شاسی
3. مقاومت در مقابل چرخش موتور نسبت به شاسی

جنس بلوك سیلندر

بلوك سیلندر یكپارچه ریخته شده و جنس آن از چدن خاكستری با آلیاژ كرم دار یا نیكل دار آهن یا از جنس آلومینیوم می باشد بدنه موتور ( بلوك سیلندر ) را معمولاً به دو روش می سازند :

الف) بوسیله ریختن مواد مذاب در قالبهای ماسه ای و بعداً عملیات تراشكاری را در قسمتهایی كه لازم است انجام می دهند .

ب) استفاده كردن از قالب فلزی به این ترتیب است كه مواد مذاب را با فشار به داخل قالب فلزی تزریق می كنند .

انواع بلوك سیلندر بر حسب قرار گرفتن سیلندرها

موتورهای یك ردیفه در این نوع موتور سیلندرها در یك خط واقع و در یك ردیف قایم قرار دارند در این موتور تمام سیلندرها یكپارچه ریخته می شوند .

موتورهای دو ردیفه یا Vشكل : در این گونه موتور نیمی از سیلندرها در یك طرف و نیمی دیگر در طرف دیگر قرار دارند .

موتورهای افقی یا تخت یا خوابیده : در این نوع موتور سیلندرها را داخل یك صفحه افقی و در دو طرف محور اصلی میل لنگ قرار دارند.

موتورهای سه ردیفه یا W : این نوع موتور دو ردیف از سیلندرها در یك صفحه و در مقابل هم و ردیف دیگر عمود بر این دو ردیف قرار دارند از موتورهای سه ردیفه معمولاً در طراحی موتورهای دوازده سیلندر استفاده می شود .

موتورهای چهار ردیفه یا Xشكل : در این نوع موتورها چهار ردیف سیلندر وجود داشته و با هم زاویه 90 درجه را تشكیل می دهند .

موتورهای رادیال یا ستاره ای : این نوع موتورها با هوا خنك شده و سیلندرها در این نوع موتور دور یك مركز قرار گرفته اند .

عیوب بلوك سیلندر

در زمستان و سرمای شدید بلوك در اثر یخ زدن آب در داخل بدنه ترك خورده كه این ترك خوردگی در سطح خارجی بلوك ایجاد شده و آب از آنجا بیرون نشت می كند ترك خوردگی را می توان مانند ترك خوردگی سر سیلندر برطرف كرد .

جلوگیری از ترك خوردن بلوك سیلندر

بعد از ریختن موتور و در آوردن بلوك سیلندر از قالب ریخته گری آن را با عملیات پرداخت كاری پاك و تمیز می كنند محلهایی كه مابین پوسته و سیلندر و بلوك قرار دارد به وسیله سوراخهایی كه در بدنه بلوك ایجاد می كنند از وجود ذرات شن و بقایای ریخته گری پاك می كنند دهانه این سوراخها را با پولك می پوشانند .

وظیفه این پولكها كه قابل تعویض است جلوگیری از ترك خوردن می باشد در سرمای شدید پس از اینكه حجم آب در محفظه های بلوك بر اثر یخ زدن زیاد شده و فشار انبساط كه به همه نقاط بلوك سیلندر وارد می شود پولكها را به طرف بیرون پرتاب كرده و فشار را خنثی می كند .

پولكها را در موقع تعویض با چسب در محل خود در بلوك جا می زنند كه عمل آب بندی به خوبی انجام شود در ضمن پولكها در اثر فشار اب و گرفتگی ترموستات و لوله های رابط و در موقع تابستان بر اثر گرمای زیاد نیز با بیرون پریدن خود امكان ترك خوردن سیلندر را برطرف كند .

عیوب دیگری كه امكان دارد در بلوك پیش بیاید گرفتگی لوله ها و مجاری روغن یا مجاری آب است جهت باز كردن لوله های روغن پیچهای در روی بلوك در مسیر اصلی وجود دارد كه با باز كردن آن و سیخ زدن لوله ها را تمیز می كند و یا برای تمیز كردن مجاری آب پولك را خارج كرده مجاری آب را تمیز كرد و سپس با فشار باد كلیه كثافات را از مجاری خارج كرده و بعداً پیچ و پولكها را در محل خود قرار می دهیم .

عیب دیگر تاب داشتن بلوك سیلندر ؛ در اثر حرارت و نیروی وارد به بلوك سیلندر باعث پیچیدگی و تاب دیدگی بلوك می شود و جایاتاقانیها از محور اصلی منحرف می شود و این عیب سریع یاتاقانها را از بین خواهد برد تغییر مكان جایاتاقانیها نباید بیشتر از 05/0 میلی متر باشد اگر این تغییر مكان بیش از این باشد باید كلیه آنها را تراشیده و هم محور می كنند .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پوسته سیلندر خودرو :

سیلندر موتور جزو لاینفك موتورهای احتراقی می باشد . چنانچه ساختار سیلندر به شكل امروزی مورد استفاده ، وجود نداشت . استفاده از موتورهای احتراقی تولید كننده توان ، عملاً غیر ممكن بود .


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پوسته سیلندر خودرو


ISIRI 16168: موتورهای درون سوز - بوش سیلندر - مشخصات
ISIRI 7262 : موتورهای رفت و برگشتی احتراق داخلی : تعیین جهت چرخش ، تخصیص سیلندرها ، سوپاپها در سر سیلندرها و تعریف موتورهای خطی راست و چپ و سایر موقعیتها بر روی موتور
استانداردهای بین المللی
• BIS IS 6750:1985, Specification for cylinder liners for internal combustion engines
• ISO 1204: 1990, Reciprocating internal combustion engines -Designation of the direction of rotation and of cylinders and valves in cylinder heads, and definition of right- hand and left- hand in- line engines and location on an engine


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پوسته سیلندر خودرو


بنابر آمار سازمان تجارت جهانی ده كشور ؛ آلمان ، ژاپن ، آمریكا ، مكزیك ، چین ، ایتالیا ، تایلند ، كره جنوبی ، كانادا و مجارستان بزرگترین تولیدكنندگان و كشورهای آمریكا ، چین ، آلمان ، انگلستان ، مكزیك ، كانادا ، مجارستان ، اتریش ، فرانسه و تایلند بزرگترین مصرف كنندگان محصول مورد بررسی در دنیا هستند .


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پوسته سیلندر خودرو


شرایط واردات محصول

ورود این كالا به كشور شامل مقررات ویژه ای نمی باشد و بازرگانان می توانند با كسب مجوزهای لازم از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و پرداخت 25 % حقوق گمركی به ازاء هر عدد ، محموله را وارد كشور نمایند .

شرایط صادرات محصول

صادرات این محصول پس از اخذ موافقت وزارت صنعت ، معدن و تجارت و كسب مجوزهای مربوطه میسر می ﺑﺎﺷﺪ . ﺿﻤﻨﺎً ﺻﺎدرﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ از ﻣﺸﻮﻗﻬﺎی ﺻﺎدراﺗﻲ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﺗﻮﺳﻂ دوﻟﺖ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲ ﻣﻲﮔﺮدد ﻧﻴﺰ ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪ ﮔﺮدﻧﺪ .


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی پوسته سیلندر خودرو


بلوك سیلندر به عنوان یك قسمت اصلی موتور بوده و یك پایه فلزی محكم و یكپارچه برای تمام قطعات موتور مورد استفاده قرار می گیرد . لذا وجود آن در تمامی موتورهای احتراقی لازم و حتمی است .

با توجه به آمار تولید بسیار بالا و رو به افزایش انواع خودروهای سبك و سنگین در كشور و در سطح جهان و لزوم بكارگیری بلوك سیلندر در تمامی آنها ، میزان اهمیت این قطعه کاملاً آشكار و بدیهی است .


فرایند اجرای این طرح توجیهی پوسته سیلندر خودرو

پس از پر شدن محفظة مذاب ، فشار اضافی از روی كوره برداشته شده و مذاب باقیمانده در لوله سرامیكی ، به كوره باز می گردد . پس از پایان انجماد ، كپه های قالب از یكدیگر جدا شده و قطعه ریختگی از آن خارج می شود .

قالب ، معمولاً با سیستم گردشی آب ، خنك می شود تا انجمادی مناسب و حتی الامكان جهت دار در قطعه صورت پذیرد . ضخیم ترین و پرحجم ترین ناحیة قطعة ریختگی ، آخرین قسمتی است كه جامد می شود ، لذا باید در مجاورت نازل سرامیكی قرار داشته باشد . قطعه ای كه با رعایت این اصول تولید می شود ، دارای كیفیتی مناسب و قابل قبول است .


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی پوسته یا بلوک سیلندر خودرو

• قالب بلوك سیلندر
• بوته مذاب آلومینیوم
• دستگاه LPDC
• دستگاه فرز CNC
• دستگاه دریل
• دستگاه حكاكی
• كوانتومتر
• كمپرستور و هوای فشرده

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پوسته سیلندر خودرو

تذکر مهم : لازم به ذکر میباشد در صورت موجود نبودن آپدیت 99 ، نسخه های قدیمیتر این طرح ، در همان لینک قرار داده میشود . ولی به محض تهیه کردن آپدیت 98 و یا جدیدتر این طرح ، ورژن جدیدتر نیز در همان صفحه قرار داده خواهد شد .درصورتی که ورژن طرح مربوط به سال 97 یا 98 و یا جدیدتر از آن باشد ، سال نگارش طرح روی متن لینک دانلود قید میگردد . در صورتی که روی لینک دانلود طرح ، سال تدوین طرح توجیهی قید نشده بود ... مشخصا آن طرح مربوط به سال های قبل از سال 97 میباشد .

  • در صورتی که برای اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، نیاز به تدوین طرح توجیهی تولید پوسته سیلندر خودرو، کاملا به روز ، اختصاصی و بانکیبل ، با پشتیبانی تا زمان اخذ وام دارید از طریق شماره های موجود در همان صفحه با ما تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان ما ، در مورد شرایط تدوین طرح توجیهی بهره مند شوید . همینطور در صورت انعقاد قرارداد طرح توجیهی با ما ، میتوانید از کارشناس مربوطه خود ، مشاوره های لازم در مورد روشهای اخذ وام و اخذ مجوز را نیز دریافت نمایید .

کانال یوتیوب ما  را سابسکرایب کنید . در این کانال ما سعی داریم  کاملترین فیلم های آموزشی کشاورزی و دامپروری و فرایند های کسب و کار  ، و خبرهای مهم مربوطه را برای شما کاربر گرامی جمع آوری کنیم. با سابسکرایب کانال ما در یوتیوب و همینطور در آپارات ، جدیدترین فیلمهای آموزشی کسب و کار ، در معرض تماشای شما قرار خواهد گرفت.


Go to top

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد کانون مشاوران سرمایه گذاری ایران محفوظ می باشد :: 1389-1388 :: طراحی و اجرا با کانون مشاوران سرمایه گذاری ایران

Free Page Rank Tool