ایمان حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09126277388
امیر حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09127975250
ایمان حبیبی (سفارش ماشین آلات)
09360555304
جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید دسته راهنما سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید دسته راهنما را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.
دسته راهنما از ابزارهای اعلام مسیر در هنگام رانندگی است ، که استفاده صحیح و به موقع آن توسط راننده می تواند از بروز سوانح رانندگی جلوگیری نماید . حرکت دسته راهنما به سمت بالا ، چراغ های راهنمای جلو و عقب سمت راست خودرو را روشن می کند و حرکت رو به پایین آن باعث روشن شدن لامپ های جلو و عقب سمت چپ می شود .
ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﻲ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻛﻮﭼﻚ ﻭ ﺷﻬﺮﻙ ﻫﺎﻱ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ، ﻃـﺮﺡ ﺣﺎﺿـﺮ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺩﺳﺘﻪ ﭘﻴﻜﺎﻥ می باشد . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺩﺳﺘﻪ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺑـﺮﺍﻱ ﺧـﻮﺩﺭﻭ ﭘﻴﻜـﺎﻥ ﺑـﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﻗﻒ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﻤﻲ ﺭﺳﺪ ﻟﺬﺍ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺩﺳﺘﻪ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺧـﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺍﻳـﻦ ﻃـﺮﺡ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ .
مشخصات فنی محصول مورد نظر : ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﻮﺍﺭﻱ ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ راه ﺍﻧﺪﺍﺯﻱ ﻛﻠﻴﺪ ﻧﻮﺭ ﺑﺎﻻ ﺩﺭ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺛﺎﺑﺖ ﻭ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﻱ راهنمای چپ و راست .
سوییچ چراغ های راهنما روی دسته راهنما قرار دارد . دسته راهنما عموماً در سمت چپ و یا بر روی لوله فرمان خودرو بسته می شود . این وسیله از ابزارهای اعلام مسیر در هنگام رانندگی است که استفاده صحیح و به موقع آن توسط راننده می تواند از بروز سوانح رانندگی جلوگیری نماید .
حرکت دسته راهنما به سمت بالا ، چراغ های راهنمای جلو و عقب سمت راست خودرو را روشن می کند و حرکت رو به پایین آن باعث روشن شدن لامپ های جلو و عقب سمت چپ می شود . حالت خاموش سوییچ راهنما هنگـام اسـتفاده از چراغ های راهنما بعد از گردش به راست یا چپ خودرو عموما بصورت خودکار و یا برگشت فلكه فرمان به وضعیت اولیه خود توسط فیبر برگردان روی میله فرمان انجام می شود .
در انواع خودروها از دسته راهنماهای مختلفی استفاده می شود . انواع رایج آن نوع حرارتـی ( بی متالی ) ، مغناطیسـی ‐ حرارتی و ترانزیستوری است .
مورد مصرف قطعه تولیدی طرح در صنعت خودرو می باشد لذا کشورهای تراز اول در تولید خودرو را می توان بـه عنوان بزرگترین تولیدکننده و همچنین بزرگترین مصرف کننده قطعه مورد مطالعـه معرفی نمود كه از آن جملـه می توان به كشورهای آمریكا ، آلمان ، ژاپن و چین اشاره كرد .
شرایط واردات محصول
طبق کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی مربوط به سال ١٣٨٦ محدودیت خاصی جهـت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد لذا با پرداخت حقوق گمرکی 30 درصد امكان واردات وجود دارد .
شرایط صادرات محصول
از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی جهت صادرات محصولات تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد .
قطعه سازی یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار می آید . این محصولات خود بعنوان کالای واسطه ای در تولید انواع خودرو مورد استفاده قرار می گیرند از اینرو توسعه صنعت قطعه سازی به مفهوم توسعه صنعت خودرو سازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی را می توان به عنوان یکی از محورهای توسعه هر كشور برشمرد .
در دنیای امروز و با توجه به اینكه صنعت خودروسازی و تولید قطعات آن منحصر به كشور خاصی نیست و كشورهای صنعتی تولیدكننده هر نوع خودرو ، خود درصدد تولید قطعات جانبی و لوازم یدكی آن می باشند لذا تولید قطعات خودرو منحصر و در اختیار شركتهای تولیدكننده آنهاست و كشورهای دیگر بدون دریافت مجوز از آن شركت مجاز به تولید آن نمی باشند .
تكنولوژی تولید این قطعات منحصر به كشور خاصی نبوده و اكثر كشورها با فرآیند تولید آن و كاربرد آن آشنا می باشند . مزیت های نسبی کشورها از قبیل بازار ، انرژی ، هزینه ، موقعیت از نظر حمل و نقل و سایر قابلیت های صنعتی همانند نیروی انسانی آموزش دیده به همراه قابلیت مالکیت و توسعه دانش فنی و تکنولوژی باعث ایجاد و شکل گیری زمینه های صنعت خودرو در مناطق مختلف جهان هستند .
تولید قطعات جانبی پیكان مانند دسته راهنما نیز در اختیار تولیدكنندگان داخلی است هرچند كه در حال حاضر تولید خودرو پیكان متوقف شده است و به نظر می رسد این نوع دسته راهنما تنها بر روی وانت پیكان نصب می گردد .
در فرآیند مذكور قطعات پلاستیكی به روش تزریق پلاستیك و قطعات فلزی به روش برشكاری پرس در صورت نیاز خم كاری و سپس مونتاژ می گردند كه شرح تولید آن بصورت زیر می باشد .
١‐ تزریق پلاستیك : پلی آمید و ABS به دستگاه تزریق ٢٠٠ گرمی جهت ساخت قطعات پلاستیكی تزریق می شوند .
٢‐ برشكاری : ورقها از جنس و ضخامتهای مختلف توسط دستگاه گیوتین بریده شده تا نوارهایی برای پرسكاری بدست آید .
٣‐ سری تراش : در این قسمت میلگرد به قطرهای مختلف و طول ٦ متر روی دستگاه سری تراش بسته میشوند و این دستگاه عملیات مختلف لازم برای ساخت محور فلزی در رابطه اتصال بوق انجام می شود .
٤‐ پرسكاری : در این قسمت نوارها به طولها و اندازه های مختلف به دستگاه پرس ضربهای ٤ تن و پرس دستی تغذیه میشوند و عملیات برش ، گرده برداری را روی آن جهت ساخت قطعات انجام می دهد .
٥‐ خمكاری و قلاویزكاری : عملیات مته كاری ، آج زنی ، خمكاری و همچنین خم كردن لوله انجام می شود . آج زنی برقی ، غلتك دندانه دار ، فیكسچر ، مته مرغك بر روی یك میز كارگاهی قرار دارند .
٦‐ مونتاژ : در این قسمت از فرآیند كلیه عملیات های مونتاژ كاری صورت می گیرد .
٧‐ بسته بندی : محصول بعد از مرحله ساخت و بازرسی به همراه پیچهای نصب بسته بندی می شوند و سپس در كارتنهایی قرار داده و انبار می شوند .
• تزریق پلاستیك
• ماشین پرس
• ماشین گیوتین
• سری تراش
• مته
• ماشین خم كن
• خم كن لوله
• آج زن
• لوله بر
• پرس دستی