طرح توجیهی تولید شیشه ایمنی خودرو سال 1400 + pdf + word

Car safety glass

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید شیشه ایمنی خودرو سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید شیشه ایمنی خودرو  را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

شیشه ایمنی خودرو در خودروها برای ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل ضربه ، سرما و گرما می باشد . دو نوع شیشه ایمنی وجود دارد :

1- لایه لایه شده یا لامینت در این نوع شیشه سوراخ کردن آن در مقایسه با شیشه ی پنجره معمولی بسیار مشکل است .

2 - حرارت دیده یا حرارتی ، شیشه ایمنی حرارتی تنها یک تکه شیشه است که به وسیله عملیات حرارتی گرم می شود ، سپس سریع سرد شـده و شیشه تبدیل به یک جسم سخت می گردد .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی شیشه ایمنی


شیشه ایمنی خودرو در خودروها برای ایمنی سرنشینان خودرو در مقابل ضربه ، سرما و گرما می باشد .

دو نوع شیشه ایمنی وجود دارد :

● لایه لایه شده یا لامینت
● حرارت دیده یا حرارتی

سازندگان اتومبیل استفاده از شیشه ایمنی لایه ای را به عنوان سپرهای باد اتومبیل در سـال ١٩٢٧ آغاز نمودند کـه بعدها به عنوان شیشه اتومبیل شناخته شد . کارخانه یک لایه نازک انعطاف پذیر شفاف به نام پلی وینیل بوتیرال ( pvb ) را میان دو یا چند تکه از شیشه درفشار قرار می دهد .

غشاء پلاستیک شیشه را در زمان شکست در جای خود نگه می دارد که به کاهش جراحات ناشی از پرتاب شیشه کمک می کند . لایه می تواند تا زمانی که بـه شیشه چسبیده است منبسط شود . سوراخ کردن شیشه لایه ای در مقایسه با شیشه ی پنجره معمولی بسیار مشکل است .

شیشه ایمنی حرارتی تنها یک تکه شیشه است که به وسیله عملیات حرارتی گرم می شود ، سپس سریع سرد شـده و شیشه تبدیل به یک جسم سخت میگردد . عملیات حرارتی مقاومت شیشه را تا ١٠ برابر افزایش می دهد .

وقتی این نوع شیشه ضربه می خورد به تکه های تیز دندانه دار مثل ترکش های یک شیشه عادی یا یک آیینه تبدیل نمی شود در عوض به تکه های شبیه به سنگریزه بدون لبه های تیز تبدیل می شود . شیشه حرارتی در پنجره های پهلو و عقب استفاده می شود .

لازم به توضیح است با توجه به روش تولید ، محصول تولیدی این طرح شامل دو نوع شیشه هم میباشد كه شیشه لایه لایه به عنوان شیشه جلو و شیشه حرارتی به عنوان شیشه های بغل و عقب استفاده میشود .

استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی شیشه ایمنی :

با مراجعه به آخرین فهرست استانداردهای ملی موجود در سایت اینترنتی موسسه استاندارد ملی ایران شماره استاندارد ٢‐ ١‐ ٧٠٩ برای محصول مورد مطالعه استخراج شده است . رعایت استاندارد فوق برای کلیه تولیدکنندگان الزامی می باشد .

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی شیشه ایمنی

مورد مصرف قطعات تولیدی طرح در صنعت خودرو می باشد لذا کشورهای تراز اول در تولید خودرو را می توان به عنوان بزرگترین تولیدکننده و همچنین بزرگترین مصرف کننده قطعات مورد مطالعه معرفی نمود كه از آنجمله می توان به كشورهای آمریكا ، آلمان ، ژاپن و چین اشاره كرد .

محصول مورد نظر در این طرح شیشه ایمنی وسایل نقلیه می باشد كه با توجه به آمارهای وزارت بازرگانی و اداره گمرك عمده نیاز بازار كشور به این محصول از كشورهای آلمان ، تركیه و امارات متحده عربی تأمین می گردد .


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی شیشه ایمنی


شرایط واردات محصول

طبق کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی مربوط به سال ١٣٨٦ محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد لذا با پرداخت حقوق گمرکی 20 درصد امکان واردات وجود دارد .

شرایط صادرات محصول

از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی جهت صادرات محصولات تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد .

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی شیشه ایمنی

قطعه سازی یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار می آید . این قطعات خود به عنوان کالای واسطه ای در تولید انواع خودرو یا بازار خدمات پس از فروش آن مورد استفاده قرار می گیرند از اینرو توسعه صنعت قطعه سازی به مفهوم توسعه صنعت خودروسازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی را میتوان به عنوان یکی از محورهای توسعه هر كشور برشمرد .


فرایند اجرای طرح توجیهی شیشه ایمنی

1 – پولیش و لبه گیری
2- اره عمودی و افقی
3 – شستشو
4 – طلق گذاری
5 – اتوکلاو
6 – بسته بندی

مراحل تولید شیشه ایمنی خودرو به شرح زیر می باشد .

1‐ اولین مرحله این فرآیند انتقال شیشه ها از انبار به بازرسی و اندازه زنی میباشد كه پس از كنترل و اندازه گیری و علامت زنی شیشه ها آماده مرحله بعدی میشوند .

2‐ در این قسمت شیشه های تخت به دقت مورد بازرسی قرار میگیرد و هرگونه ترک که ممکن است در هنگام حمل و بارگیری بوجود آمده باشد و یا شیشه هایی که موج دار بوده و یا آنهایی که ناخالصی در آنها وجود داشته باشد از بقیه شیشه ها جدا شده و به قسمت ضایعات انتقال می یابد .

3 - در این قسمت شیشه هایی که از مرحله بازرسی عبور کرده و اندازه گیری و علامت زنی روی آنها انجام گرفته است به صورت دقیق برش داده میشود .

4 - شیشه هایی که برش روی آنها انجام گرفته است لبه هایی تیز دارند که خطرناک و خیلی خطر ساز هستند . در این قسمت لبه های برش داده شده به صورت صیقلی سنگ زده میشوند .

5 - در مرحله سوراخکاری تمام شیشه ها سوراخ نشده بلکه پس از تفکیک آنهایی را که احتیاج به سوراخ کاری دارند عمل سوراخکاری روی آنها انجام میگیرد .

6 - بعد از مراحل طی شده شیشه ها به قسمت کوره خمکاری انتقال می یابند تا خم لازم به آنها داده شود . در این کوره شیشه های مورد نظر حرارت لازم را می بینند و به صورت خم مورد نظر در می آیند .

7 - در این مرحله بعد از تنش زدایی ، شیشه ها بطور کامل با آب دیونایزر شستشو داده میشوند . در این مرحله با ید دقت شود تا آب دیونایزر به تمام سطح شیشه برسد . بعد از شستشو شیشه ها به اطاق تمیز انتقال می یابند تا در آنجا عمل طلقگذاری انجام گیرد .

8 - در این مرحله ( طلق گذاری ) برای تولید شیشه های ایمنی جلو كه شامل طلق می باشند ، دو عدد شیشه و طلق با همدیگر در یک گیره بسته میشوند به صورتی که طلق ما بین آنها قرار میگیرد و باید دقت شود که فشار به تمام نقاط شیشه به صورت یکسان برسد . بعد از آنکه تمام شیشه ها به صورت جفت درآمدند به اتوکلاو انتقال مییابند .

در این دستگاه ( اتوکلاو ) شیشه ها در فشار ٩‐١٠ اتمسفر و دمای ١٥٠‐٢٠٠ درجه سانتیگراد قرار دارند . در این قسمت فشاری که به آنها وارد میشود همراه با دمای مربوط باعث میشود که شیشه ها به خوبی به طلق مابینشان چسبیده شوند به صورتی که یک تکه شوند .

بعد از انجام مراحل قید شده شیشه ها آماده بسته بندی هستند . قبل از بسته بندی لازم است که کنترل و بازرسی لازم بر روی آنها انجام پذیرد . بعد از انجام مراحل بازرسی شیشه به قسمت بسته بندی انتقال می یابد .


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی شیشه ایمنی

• ماشین لبه گیر
• میز برش شیشه
• كوره خم ( برقی )
• اتوكلاو

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید شیشه ایمنی

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.