طرح توجیهی تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور سال 1400 + pdf + word

Car and bicycle speedometer

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

سرعت سنج وسیله ای جهت ثبت سرعت ، مسافت و زمان پیمایش وسیله نقلیه موتوری به منظور کنترل سرعت در مراحل مختلف رانندگی می باشد و با نشان دادن لحظه ای سرعت به عنوان ابزاری مناسب می تواند راننده را از خطر سرعت بیش از سرعت مطمینه آگاه نماید .


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور


با مراجعه به آخرین فهرست استانداردهای ملی موجود در سایت اینترنتی موسسه استاندارد ملی ایران شماره استاندارد ٨٣١٥ با عنوان سرعت سنج موتورگازی و موتورسیكلت تدوین شده در سال ١٣٨٤ بدست آمد .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور


مورد مصرف قطعات تولیدی طرح در صنعت موتورسیكلت و دوچرخه سازی می باشد که از جمله کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده این قطعه چین می باشد . با توجه به آمارهای وزارت بازرگانی و اداره گمرك عمده نیاز بازار کشور به این محصول از کشورهای امارات متحده عربی ، تایوان ، چین تأمین می گردد.


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور


شرایط واردات محصول

طبق کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی مربوط به سال ١٣٨٦ محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد لذا با پرداخت حقوق گمرکی 40 و 2٥ درصد امكان واردات وجود دارد .

شرایط صادرات محصول

از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی جهت صادرات محصولات تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد .


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور


در صنعت قطعه سازی در چند سال اخیر می توان دریافت که کالاهای عرضه شده توسط رقبای جدید مانند چین در بازار داخلی به سرعت جایگزین کالاهای ایرانی شده و تولیدکنندگان ایرانی با از دست دادن سهم خود از بازار در حاشیه قرارگرفته اند .

در این راستا بهره گیری از استعدادها و توانمندی های بالقوه مزیتهای نسبی موجود و قابل خلق ، ارتقا بهره وری عوامل تولید ، دستیابی به دانش نوین و مهارتها و فن آوری های روز در تولیدکنندگان داخل در حد نیاز وجود دارد .

اما به دلیل عدم توانایی رقابت قیمت محصولات داخل با مشابه خارجی آن بسیاری از قطعه سازان با رکود مواجه شده اند و در حال کناره گیری از تولید می باشند .

این امر سبب افزایش نرخ بیكاری و کاهش رشد صنعت در بخش قطعه سازی خواهد شد .

این قطعه شاید از نظر استراتژیک اهمیت چندانی نداشته باشد اما به جهت خودکفا نمودن کشور و کاهش نرخ بیكاری با توجه به نیاز آن جهت موتورسیكلت های تولیدی دارای اهمیت می باشد که توقف تولید آن و استفاده از قطعات وارداتی می تواند سبب افزایش نرخ بیكاری به عنوان بزرگترین معضل جامعه امروز شود .


فرایند اجرای این طرح توجیهی تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور

١‐ آهن ربای دایم متحرک که به وسیله سیم کیلومتر شمار حرکت دورانی کرده و حوزه دواری بوجود می آورد .

٢‐ پوسته ثابت مغناطیسی که آهنربای دایم داخل آن حرکت می کند حوزه مغناطیسی آهنربای متحرک توسط این پوسته محدود می گردد .

٣‐کلاهک غیرآهنربایی که عقربه به آن متصل بوده و بین پوسته و آهنربای دایم قرار دارد .

٤‐یک فنر حلزونی به عقربه اتصال دارد و تمایل دارد آنرا روی صفر نگه دارد .

در ادامه فرآیند تولید محصول تشریح گردیده است .

محور محرک ازجنس فولاد نقره بصورت قطعه نیمه ساخته است که قسمت تحتانی دارای سوراخ مربعی شکل بوده و جهت تکمیل ساخت آن از کپی تراشی استفاده می شود .

بعد از کپی تراشی به قسمت سنگ زنی فرستاده می شود و سطح آن به کمک ماشین سنگ رومیزی سنگ زده می شود . بدنه اصلی سرعت سنج به کمک فرآیند دایکاست ساخته می شود .

برای این منظور زاماک٣ معروف به سرب خشک در داخل دستگاه تزریق ریخته می شود .

دایکاست مجهز به کوره ذوب می باشد . بعد از دایکاست قطعات به کمک پلیسه گیر ، پلیسه گیری شده و سپس توسط دریل٢٠ MS قلاویزكاری می شود .

برای برش انواع ورق از گیوتین استفاده میشود و قطعات بریده شده به شکل نوار قطعات چندضلعی وارد مرحله پرسکاری می شوند .

عملیات پرسکاری قطعات در این واحد با استفاده از پرس ضربه ای ١٠ تن صورت می گیرد . برای ساخت انواع قطعات که ماده اولیه آنها مفتول یا میلگرد است از دستگاه سری تراش رومیزی استفاده می شود .

بعد از سری تراشی و بازرسی قطعات به قسمت مونتاژ فرستاده می شوند . عملیات مونتاژ سرعت سنج به سادگی و به کمک ابزار ساده و پرچ امکان پذیر است .

محصولات تولیدی بعد از بازرسی بسته بندی می شوند . بدین صورت که ابتدا در یک کیسه پلاستیکی سپس در یک جعبه مقوایی و در نهایت هر ١٥٠ جعبه در یک کارتن سه لایه قرار داده می شود . بعد از بسته بندی محصولات به انبار فرستاده می شود .


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور

• ماشین دایكاست
• ماشین گیوتین
• دریل ستونی
• سری تراش
• ماشین پرس
• ماشین سنگ
• دستگاه پرچ

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید سرعت سنج دوچرخه و موتور

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.