ایمان حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09126277388
امیر حبیبی (سفارش طرح توجیهی)
09127975250
ایمان حبیبی (سفارش ماشین آلات)
09360555304
جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید جک خودرو ( جک هیدرولیکی و مکانیکی ) سال 1403 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید جک خودرو ( جک هیدرولیکی و مکانیکی ) را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.
جک مکانیکی لوزی شکل دارای چهار بازوی فلزی است که به شکل لوزی قرار گرفته اند .
کاربرد اصلی این محصول جهت بالا بردن اتومبیل به منظور تعویض پنچری و انجام تعمیرات می باشد .
محصول مورد گزارش جک مکانیکی می باشد ، جک میکانیکی لوزی شکل دارای چهار بازوی فلزی است که به شکل لوزی قرار گرفته اند و در اثر دوران پیچ بلندی که دو روی قطر لوزی قرار دارد چهار بازو به هم نزدیک شده و در نتیجه ارتفاع جک زیاد می گردد .
این عمل باعث بلند شدن اتومبیل از سطح زمین می شود .
جک مکانیکی دارای چهار بازوی فلزی است ، که به شکل لوزی قرار گرفته است و در اثر دوران پیچ بلندی که درون قطر لوزی قرار دارد چهار بازو بهم نزدیک شده و در نتیجه ارتفاع جک زیاد می گردد .
این عمل باعث بلند شدن اتومبیل از سطح زمین می شود و کاربرد اصلی این محصول جهت بالا بردن اتومبیل به منظور تعویض پنجری و انجام تعمیرات می باشد .
استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید جک خودرو | جک هیدرولیکی و مکانیکی :
٢٦٧٢ : ویژگی ها و روش آزمون جک های مکانیکی قابل حمل از نوع پیچی برای اتومبیل
در اکثر کشورهای جهان جک های مکانیکی به دلیل سادگی تکنولوژی ساخت ، قابل تولید در ظرفیت های مختلف می باشد.
از لحاظ میزان تقاضا نیز کلیه افراد دارای خودروی سواری از آن استفاده می نمایند که البته این محصول در آینده به تدریج جای خود را به جکهای هیدرولیک خواهد داد .
شرایط واردات جک هیدرولیکی و مکانیکی
واردات انواع جک مکانیکی شامل هیچ گونه شرایط یا محدودیتی جهت تولید یا واردات نمی باشد .
همچنین این محصول جزء فهرست کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد برای واردات نمی باشد .
حقوق ورودی تعرفه واردات انواع جک مکانیکی به ازای هر کیلوگرم 15 درصد می باشد .
موارد مصرف قطعات مورد مطالعه در گروه خودرویی می باشد ، که بازار فوق شرایط خاصی را در واردات قطعات اعمال می نمایند ، که در اینجا اشاره ای کوتاه بر آن شده است .
بازار قطعات خودرو
بازار قطعات خودرو درکشورمان به سه گروه OES- OEM و AM تقسیم می گردد و شرایط خرید این گروه ها به صورت زیر است .
بازار OEM
در این بازار به طورکامل قطعات از داخل کشور تهیه می شود و لذا در صورتی که امکان ساخت داخل برای قطعه ای موجود نباشد .
خودروساز خود رأساً اقدام به واردسازی قطعه مورد نیاز می نماید .
لذا واردات توسط غیر و فروش آن به خودروساز اتفاق نمی افتد ( خودروساز قطعات وارداتی را خرید نمی کند . )
بازار OES
شرایط این بازار نیز مشابه شرایط عنوان شده برای بازار OEM است .
بازار AM
در این بازار شرایط رقابتی برقرار است لذا در صورتی که قطعات وارداتی قابلیت رقابت به لحاظ کیفی و قیمت به موارد مشابه داخلی را داشته باشند ، امکان واردات وجود خواهد داشت .
با توجه به مطالب ذکر شده ، می توان عنوان کرد که عملاً امکان واردات و فروش قطعات در بازار OEM و OES تنها برای شرکت های خودروساز قابل انجام بوده ولی در بازار AM واحدهای مختلف امکان واردسازی و فروش قطعات منفصله خودرو را دارا هستند .
شرایط صادرات جک هیدرولیکی و مکانیکی
این محصول جزو فهرست کالاهای مشمول اجرای استاندارد اجباری جهت صادرات نبوده و لذا دارای هیچ محدودیتی در این زمینه نمی باشد .
اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید جک خودرو | جک هیدرولیکی و مکانیکی :
این کالا یک ابزار عمومی جهت بالابردن خودرو به منظور تعویض پنجری و انجام تعمیرات جزیی توسط کاربر خودرو می باشد ، لذا بعنوان یک ابزار کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولیکن یک کالای استراتژیک محسوب نمیشود .
فرایند تولید جک خودرو شامل مراحل زیر است :
1‐ برش :
ورقهای فولاد ی ٢٤‐ST به ضخامت ٤ میلیمتر و ٣ میلیمتر جهت ساخت پایه بازوی زیرین و فوقانی نگهدارنده پایه بالایی و زیرین و قلاب توسط گیوتین برش داده می شوند .
همچنین میلگردهای فولادی ٠٥‐ST به ضخامت قطرهای ٦،١٣،١٦،٢٦ توسط مفتول به اندازه های موردنظر جهت ساخت توپی مهره دار ، دسته جک ، پین برش داده می شوند .
2‐ تراشکاری :
میلگردهای فولاد ی به قطر ٢٦ میلیمتر پس از برش توسط سری تراش ، تراش داده می شوند ، جهت ساخت توپی ها میلگرد فولادی به قطر ١٦ میلیمتر پس از برش توسط مفتول بر، توسط ماشین تراش رو تراش می گردد ، میلگرد فولادی به قطر ٦ میلیمتر نیز توسط سری تراش جهت ساخت پین تراش داده می شود .
3‐ پرسکاری :
ورق های فولادی پس از مراحل برش اول یه جهت ساخت پایه ها و بازوها توسط پرس صد تن برشکاری لبه ها شده ، سپس توسط پرس ٤٠ تن سوراخکاری شده و توسط پرس ٢٥ تن خم کاری می گردد .
4‐ مونتاژ : قطعات ساختنی و خریدنی توسط پرس دستی مونتاژ می گردند .
5‐ تمیزکاری :
جک ها توسط عملیات رنگ کاری توسط تری کلرواتیلن تمیز می گردند ، تا به راحتی بر روی جک ها قرار می گیرد .
6‐ رنگ کاری :
دراین مرحله جک ها توسط پیستوله رنگ آمیزی شده و درون کوره پخت رنگ قرار گرفته تا رنگ پخته شود .
7‐ بسته بندی :
جک ها در داخل پوشش پلاستیکی قرار گرفته و تعداد٣٦ عدد از جک ها پس از بسته بندی اولیه در یک جعبه چوبی قرار می گیرند .
لینک دانلود طرح توجیهی تولید جک خودرو | جک هیدرولیکی و مکانیکی