جستجو در محتوای K2
جستجو در مجموعه ها
جستجو در تماس ها
جستجو در محتوا
جستجو در خبرخوان ها
جستجو در وب لینک ها
موقعیت شما: صفحه نخستدانلودستان سایتدانلود طرح های توجیهی صنعتی و معدنی کاملترطرح های توجیهی صنایع تجهیزاتیطرح توجیهی تولید ماکو و چوب ضربه سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )
طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو سال 1400 + pdf + word - 4.0 out of 5 based on 4 votes
امتیاز کاربر:  / 4
ضعیفعالی 

Car Clutch Plate Disk

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو سال 1400 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

كلاچ اولین عضو بكار رفته در خط انتقال قدرت خودرو می باشد ، كه بعنوان كلید قطع و وصل كننده قدرت عمل می كند . در واقع با عمل كلاچ كردن ، می توان ارتباط بین موتور و گیربكس را برای مدت كوتاهی قطع نمود و پس از رها كردن كلاچ مجددا این ارتباط را برقرار نمود . دیسك كلاچ نیز جزء اصلی كلاچ خودرو می باشد .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو


با توجه به مشخصات فني ارائه شده محصول از سوي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران طرح حا ضر مربوط به ديسك كلاچ خودرو مي باشد كه مشخصات فني محصول اين طرح از نوع خورشيدي با ممان اينرسي٠٤٣.٠ كيلوگرم بر متر مربع و وزن ٩.٤ كيلوگرم و ضريب اصطكاك صفحه فشاري ٣.٠ است .

ديسك كلاچ از قطعات فلزي ( ورق و مفتول ) ساخته ميشود كه دو قطعه آن تحت فرآيند ريختگي و فرج فرم دهي شده و به علت مقرون به صرفه بودن ، اين دو قطعه به صورت نيمه ساخته مصرف مي شود .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو


دیسك كلاچ جزء اصلی كلاچ خودرو می باشد . كلاچ اولین عضو بكار رفته در خط انتقال قدرت خودرو می باشد كه بعنوان كلید قطع و وصل كننده قدرت عمل می كند .

در واقع با عمل كلاچ كردن ، می توان ارتباط بین موتور و گیربكس را برای مدت كوتاهی قطع نمود و پس از رها كردن كلاچ مجددا این ارتباط را برقرار نمود . یك اتومبیل نیاز به یك كلاچ دارد زیرا موتور همه وقت می چرخد .

برای اینكه یك اتومبیل بدون خاموش كردن موتور بایستد ، چرخها نیاز دارند تا از موتور به نحوی جدا شوند . عمل كلاچ به این شكل می باشد كه به نرمی یك موتور چرخشی را به یك انتقال غیر چرخشی توسط كنترل كردن شیب بین آنها ترغیب می كند .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو


محدودیت های عمده ای در راستای گسترش صنعت تولید قطعات خودرو وجود ندارد و این صنعت محدود به چند ناحیه در جهان نیست و همچنین مصرف این محصول با توجه به فراگیر بودن خـودرو در سطح جهان در كلیه نقاط دنیا بسیار وسیع میباشد .

از عمده كشورهای تولید كننده دیسك كلاچ در جهان می توان چین ، هند ، كویت ، آلمان ، برزیل ، تركیه ، تایوان ، رومانی ، فرانسه ، اسپانیا ، ایتالیا وجمهوری كره را نام برد .


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو


• شرایط واردات

طبق کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی سال ١٣٨٦ محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد لذا با پرداخت حقوق گمرکی 15 درصد امکان واردات وجود دارد . مطابق مقررات منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی ، هیچگونه محدودیت قانونی برای واردات قطعات خودرو وجود ندارد لیکن لازم است در این خصوص به موارد بسیار مهم زیر توجه شود .

الف ‐ بازار قطعات خودرو در كشورمان به سه گروه OES ، OEM و AM تقسیم می گردد و شرایط خرید این گروه ها به صورت زیر است .

بازار OEM

این بازار را خودروسازان کشور تشکیل می دهند که شرکت های تأمین کننده آنها اقدام به تأمین قطعات مورد نیاز خود از قطعه سازان می نمایند . شرکت های ساپکو ( تأمین کننده شرکت ایران خودرو) شرکت سازه گستر سایپا ( تأمین کننده شرکت سایپا ) شرکت دسكو ( تأمین شرکت پارس خودرو) از شرکتهای اصلی فعال در این بازار به شمار می آیند .

در این بازار به طورکامل قطعات از داخل کشور تهیه می شود و لذا در صورتی که امکان ساخت داخل برای قطعه ای موجود نباشد خودروساز خود رأساﹰ اقدام به واردسازی قطعه مورد نیاز می نماید لذا واردات توسط غیر و فروش آن به خودروساز اتفاق نمی افتد ( خودروساز قطعات وارداتی را خرید نمی کند )

بازار OES

این بازار خدمات پس از فروش خودروها می باشد که وابسته به شرکتهای خودروساز است . سازمان خدمات پس از فروش ایران خودرو ( ایساکو) ، شرکت سایپا یدك ، شرکت گسترش خدمات پارس خودرو و مزدا یدك از شرکت های این گروه محسوب می شوند . شرایط این بازار نیز مانند شرایط عنوان شده برای بازار OEM است .

بازار AM

این بازار قطعات خودرو شامل کلیه لوازم یدکی فروش های مختلف در سطح کشور می باشد که به صورت آزاد ( بدون ارتباط خاص با خودرو سازان ) اقدام به فروش قطعات خودرو می نمایند . در این بازار شرایط رقابتی برقرار است لذا در صورتی که قطعات وارداتی قابلیت رقابت به لحاظ کیفی و قیمت با موارد مشابه داخلی را داشته باشند ، امکان واردات وجود خواهد داشت .

عملا امکان واردات و فروش قطعات در بازار OEM و OES تنها برای شرکتهای خودرو ساز قابل انجام بوده ولی در بازار AM واحدهای مختلف امکان واردسازی و فروش قطعات منفصله خودرو را دارا هستند .

ب - قطعات و اجزاء فورج در گروه قطعات کند مصرف خودرو طبقه بندی می گردند لذا مصرف آن در بازار خدمات پس از فروش بسیار پایین تر از بازار خودروسازان است، بطوریکه بخش قریب به اتفاق این قطعات در بازار OEMمصرف می شود و از این رو میزان واردات نیز در سطح پایین خواهد بود.

ج - با توجه به مطالب ذکر شده ، قابل نتیجه گیری است که علیرغم نبود محدودیت برای واردات ، عمـلاﹰ واردات این قطعات امکان ناپذیر و یا در سطح بسیار پایین اتفاق می افتد .

• شرایط صادرات

از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی ، بر ای صادرات محصول تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد . لیکن از آنجایی که این محصول ، یک کالای صنعتی و مهندسی محسوب می گردد ، ورود به بازارهای جهانی مستلزم برخورداری تولیدکننده از شرایطی می باشد که در زیر به شرایط فوق اشاره شده است .

برخورداری از مزیت رقابتی به لحاظ قیمت

یکی از معیارهای مهم در صادرات ، قیمت های رقابتی جهانی می باشد که این مورد نیز به شرایط اقتصاد کلان کشور در مقایسه با کشورهای مقصد صادرات و قیمت جهانی این محصول باز می گردد .

از جمله این شرایط می توان به نرخ ارز، نرخ بهره ، قیمت مواد اولیه ، نرخ تورم و موارد مشابه اشاره نمود که با توجه به متغیر بودن عوامل فوق ، لازم است توجیه پذیری اقتصادی صادرات در زمان واقعی صادرات و کشور های مقصد مورد تحلیل قرار گیرد .

برخورداری از مزیت رقابتی به لحاظ کیفیت

کیفیت یکی از موارد عمده دیگر است که در صادرات كالا های صـنعتی نقش محوری دارد . در صنعت قطعه سازی کیفیت به مفهوم رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت ، استفاده از مواد مرغوب و کیفیت در فرایند ساخت است که تولید کننده برای ورود به بازارهای جهانی لازم است از توانائی های فوق برخوردار باشد .

برخورداری از استاندارد جهانی

محصول تولیدی بـرای عرضه در خارج از كشور می بایست از حداقل استانداردهای جهانی برخوردار باشد تا در بازارهای جهانی با محصولات سازندگان خارجی قابل رقابت باشد .

آشنایی کامل با امور تجارت جهانی

فعالیت در بازار های جهانی مستلزم آگاهی کامل صادر کننده از مقررات و الزامات تجارت جهانی می باشد .


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو


امروزه سود خودروسازی در دنیا بالا نیست و حفظ آن بیشتر به خاطر اشتغال و قطعه سازی است . مزیت ها ی نسبی کشورها از قبیل بازار، انرژی ، هزینه ، موقعیت از نظر حمل ونقل و سایر قابلیت ها ی صنعتی همانند نیروی انسانی آموزش دیده به همراه قابلیت مالکیت و توسعه دانش فنی و تکنولوژی باعث ایجاد و شکل گیری زمینه های مختلف صنعت خودرو در مناطق مختلف جهان هستند .

تغییرات رشد اقتصادی و میزان رشد و رفاه جوامع به عنوان عامل مهم دیگری در رونق این صنعت شناخته می شود . هم اكنون درزنجیره تامین قطعات خودرو، در کشور ما حدودهزار واحد كوچك و بزرگ در حال فعالیت بوده و امكان ایجاد٥٠٠ هزار شغل را فراهم نموده است .

گردش مالی این شبكه تامین قطعات ، حدود ٥٠ تریلیون ریال درسال است كه پیش بینی می شود این گردش در چند سال آینده به ١٠٠ تریلیون ریال افزایش یابد . برای خدمات رسانی به صنعت خودروی داخل كشور باید صنعت قطعه سازی كاركرد جهانی پیدا كرده و وارد سایر بازارهای خارج از كشور شود ، زیرا بدون جهانی شدن صنعت قطعه سازی ، برای حضور در بازارهای جهانی خودروسازان نیز با مشكل مواجه خواهد شد .

جذب دست كم یك درصد ازسهم بازارجهانی قطعه سازی از جمله اهداف كمی صنعت قطعه سازی كشور می باشد و پیش بینی می شود در طول دهه آینده حدود ١٠ میلیارد دلار درآمد ارزی از این طریق نصیب كشور شود . اشباع بازارهای توسعه یافته جهان و نیاز به انتقال سرمایه به بازارهای نوظهور، رشد ٧٠ درصدی صنعت قطعه سازی جهان تا سال ٢٠١٥، نیاز جهانی به تولید قطعات خودرو با هزینه پایین ، از جمله فرصت هایی است كه صنعت قطعه سازی كشور باید آن را بطور جدی مورد توجه قرار دهد .


فرایند اجرای این طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو

1- برشکاری ( انواع ورق مفتول فولاد ST42)
2 – پرسکاری
3 – سوراخکاری
4 – خمکاری
5 – عملیات حرارتی
6 – تراشکاری ( فولاد و چدن ریخته گری شده )
7 – مونتاژ
8 – تست بالانس
9 – بسته بندی
10 – دیسک کلاچ ( محصول )

1 - برشكاری : به منظور تهیه قطعاتی چون پوسته كلاچ ، فنر خورشید ، قسمت نگهدارنده دیسك ، بوش تثبیت كننده ورقهای ٤٢st-50 ،st- و٥٠‐ck را با عرضهای مشخص بوسیله قیچی گیوتین برش داده و یا توسط پرس ضربه ای ١٥٠، ٢٥٠ و ٥٠ تن گرد بری می كنند . قطعاتی چون رینگ تكیه گاه كه از مفتول تهیه می شوند توسط اره دیسكی به طول های مشخص برش می خورد .

2 - پرسكاری و كشش : بمنظور فرم دهی و كشش لازم بوسیله پرس هیدرولیك ٦٠ تن و ضربه ای ١٥٠ تن قطعاتی چون پوسته كلاچ ، فنر خورشیدی و بوش تثبیت كننده تحت كشش و پرس قرار می گیرند .

3 - سوراخكاری : در بعضی قطعات مانند پوسته كلاچ ، قسمت نگهدارنده دیسك به منظور ایجاد سوراخ در بعضی قسمتها و گرده بری و دوربری بوسیله پرس ضربه ای ٥٠ تن سوراخ های لازم انجام می گیرد .

4 - خمكاری : مفتول های ٤٢‐st و ورقهای٥٠‐ck برای تولید قطعاتی همچون رینگ تكیه گاه پس از برش برای خمكاری دو سر آن با زاویه ٩٠ درجه ، به این واحد ارسال می شوند كه توسط خم كن برقی یا میلگرد خم كن به تناسب فرم مورد نظر توسط فیكسچر مخصوص خمكاری می شوند . همچنین ورقه هـای ٥٠‐ck به منظور دوربری توسط پرس هیدرولیك خمكاری می شود .

5 - تراشكاری : قطعاتی كه برای تولید دیسك فشاری ، آسیابك بصورت نیمه ساخته و ریخته گری یا فورجینگ شده وارد واحد شده در این قسمت توسط ماشین تراش یونیورسال پیشانی تراشی و داخـل تراشی می شوند . ( توسط فیكسچر مخصوص )

6 - عملیات حرارتی : پس از فرم دهی و كشش و یا خمكاری در بعضی قطعات همچون فنـر خورشیدی و بسـت نگهدارنده فنر احتیاج به عملیات حرارتی دارند . بدین ترتیب كه در كوره های سخت كاری تا درجه حرارت معین حرارت دیده و بعد یكباره توسط آب یا روغن سرد می شوند .

7 - مونتاژ : پس از ساخت و تولید قطعات ، قطعات به ترتیب تقدم و تاخر بر روی یكدیگر مونتاژ می شوند . در این مرحله برای متصل كردن بعضی قطعات به یكدیگر از پرچ دیسكی و یا پرس دستی استفاده می شود .

8 - تست بالانس : محصول پس از مونتاژ بوسیله دستگاه بالانس تست می گردد .

9 - بسته بندی : پس از مونتاژ و تست ، قطعات درون جعبه چوبی به ظرفیت ٤ عدد قرار گرفته و با میخ درب آن بسته می شود .


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو

• ماشین تراش یونیورسال
• ماشین تراش اتوماتیک
• انواع پرس
• گیوتین
• ماشین خم كن میلگرد
• ماشین تست بالانس
• كمپرسور باد

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید دیسک کلاچ خودرو

تذکر مهم : لازم به ذکر میباشد در صورت موجود نبودن آپدیت 98 ، نسخه های قدیمیتر این طرح ، در همان لینک قرار داده میشود . ولی به محض تهیه کردن آپدیت 98 و یا جدیدتر این طرح ، ورژن جدیدتر نیز در همان صفحه قرار داده خواهد شد .درصورتی که ورژن طرح مربوط به سال 97 یا 98 و یا جدیدتر از آن باشد ، سال نگارش طرح روی متن لینک دانلود قید میگردد . در صورتی که روی لینک دانلود طرح ، سال تدوین طرح توجیهی قید نشده بود ... مشخصا آن طرح مربوط به سال های قبل از سال 97 میباشد .

  • در صورتی که برای اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، نیاز به تدوین طرح توجیهی تولید دیسک و صفحه کلاچ خودرو ، کاملا به روز ، اختصاصی و بانکیبل ، با پشتیبانی تا زمان اخذ وام دارید از طریق شماره های موجود در همان صفحه با ما تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان ما ، در مورد شرایط تدوین طرح توجیهی بهره مند شوید . همینطور در صورت انعقاد قرارداد طرح توجیهی با ما ، میتوانید از کارشناس مربوطه خود ، مشاوره های لازم در مورد روشهای اخذ وام و اخذ مجوز را نیز دریافت نمایید .

کانال یوتیوب ما  را سابسکرایب کنید . در این کانال ما سعی داریم  کاملترین فیلم های آموزشی کشاورزی و دامپروری و فرایند های کسب و کار  ، و خبرهای مهم مربوطه را برای شما کاربر گرامی جمع آوری کنیم. با سابسکرایب کانال ما در یوتیوب و همینطور در آپارات ، جدیدترین فیلمهای آموزشی کسب و کار ، در معرض تماشای شما قرار خواهد گرفت.

 


Go to top

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد کانون مشاوران سرمایه گذاری ایران محفوظ می باشد :: 1389-1388 :: طراحی و اجرا با کانون مشاوران سرمایه گذاری ایران

Free Page Rank Tool