طرح توجیهی تولید سماور برقی سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Electric samovars

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید سماور برقی سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید سماور برقی را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

سماور وسیله ای فلزی است که در منازل، سفره خانه های سنتی، مجالس و .... برای آماده نمودن چای به منظور نوشیدن مورد استفاده قرار می گیرد .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سماور برقی


با توجه به مشخصات فنی ارایه شده محصول از سوی سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران طرح حاضر مربوط به تولید سماور برقی و نفتی می باشد اما با توجه به اینكـه در حال حاضر استفاده از سماور نفتـی در حال منسوخ شدن است لذا در این طرح به بررسی سماور برقی و گازی پرداخته شده كه مشخصات فنی محصول این طرح عبارت است از : مطابق با استاندارد ملی ١٩٣١ و با توانهای ٨٠٠، ١٠٠٠، ١٣٠٠ و ٢٠٠٠ وات و ظرفیت های ٣، ٥/٤، ٥ و ٦ لیتر .

کاربرد سماور برقی :

سماور وسیله ای فلزی است که برای آماده نمودن چای به منظور نوشیدن بکار می رود . سال ها پیش سماورها با ذغال كار می كردند . هنگامی كه استفاده از نفت سفید رایج شد خانواده های پردرآمدتر خانه های خود را با سماورهای نفتی زینت دادند .

سه دهه پیش با ورود برق به اكثر خانه های ایرانی و رواج گرم كننده های برقی ، سازندگان سماور اولین نسل سماورهای برقی را روانه بازار كردند و خانواده های شهری سماورهای نفتی را كنار گذاشتند . البته برخی خانواده ها به دلیل طعم بهتر چای دم شده روی سماورهای نفتی این سماورها را دور نریختند . اما سماورهای برقی نسل قدیم با مشكلاتی نظیر اتصال برق و سوختن المنت روبه رو بود .

در همین حین با رشد مشتركان گاز طبیعی سماور سازها به این فكر افتادندكه سماور گازی تولید كنند . به این ترتیب سماورهای گازی در اندازه های بزرگ و كوچك برای استفاده در اماكن بزرگ و خانه ها روانه بازار شد . امروزه در بسیاری از منازل و ادارات از سماورهای برقی و گازی جهت جوشاندن آب و آماده نمودن چای استفاده می گردد .


استاندارد های قابل توجه سماور برقی


با مراجعه به فهرست استانداردهای تدوین شده مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سایت این مؤسسه ، شماره استاندارد ملی ٧٨٧٥ ( استاندارد اجباری ) جهت این محصول بدست آمده كه رعایت استاندارد فوق برای كلیه تولید كنندگان الزامی است .

کشور های عمده تولید کننده سماور برقی :

كشورهای عمده تولید كننده این محصول آلمان ، روسیه ، ایران و تعدادی از كشورهای آسیای میانه می باشند . كشورهای آلمان و روسیه كشورهایی می باشند ، كه بخش عمده این كالا را به كشورمان صادر نموده و كشورهای كویت و عربستان مقصد اصلی صادراتی كشورمان می باشند .


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سماور برقی


 شرایط واردات محصول سماور برقی

طبق کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی سال ١٣٨٦ محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد لذا با پرداخت حقوق گمرکی 50 درصد امکان واردات وجود دارد .

معرفی شرایط صادرات سماور برقی

از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی جهت صادرات محصول تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد .

اهمیت استراتژیک تولید سماور برقی

با وجود كالای جایگزین این محصول ، سماورهای برقی و گازی دارای اهمیت استراتژیك نمی باشند . البته ذكر این نكته ضروری است كه استفاده از انواع كم مصرف آن به دلیل اهمیت استفاده بهینه از انرژی دارای اهمیت می باشد .


فرایند تولید سماور برقی

 1- برشکاری :

با استفاده از دستگاه برش ورقهای برنجی بریده می شوند .

2‐ پرس کاری :

با استفاده از سمبه ماتریسهای متفاوت شکل اولیه قطعات ساخته می شود . قسمتهایی که نیاز به پرس کاری دارند عبارتند از قطعه جوش سوز ، قاب مطلق ، شعله پخش کن ، سوراخ بادگیر ، زیر قوری و نعلبكی ، درب سماور ، زیر تانکی و روتانکی .

3‐ خمکاری یا چرخ کاری :

تقریباﹰ ٥٠ درصد اجزاء سماور به کمک دستگاه چرخ کاری تولید می شود . ورقهای برنجی پس از برش به شکل مشخص ( با استفاده از شابلون ) قبل از فرم دهی توسط این دستگاه با عملیات حرارتی نرم ( آنیله ) می گردد .

قطعاتی از قبیل بدنه ، شرفه درب ، پاتو ، بادگیر ، سرپیچ چراغ ، طوقه و غیره توسط این دستگاه فرم داده می شوند .

4‐ لحیم کاری :

قطعات مختلف سماور پس از تولید با اتصالات لحیمی یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند . لحیم کاری با سرب برای اتصال لوله مرکزی به بدنه و لحیم کاری قلع برای لحیم زیرتانکی به روتانکی استفاده می گردد .

5‐ آبکاری :

آبکاری قطعات سماور با استفاده از نیکل و کروم صورت می گیرد . قبل از آبکاری ، سطح قطعه مورد نظر باید تمیز و یکنواخت باشد . بدنه سماور ابتدا با نیکل آب کاری شده سپس با بهره گیری از کروم آب کاری نهایی روی آن شکل می گیرد .

لازم به ذکر است کلیه قسمتهای برنجی سماور اعم از درب ، بدنه و غیره آبکاری می شوند .

6‐ پولیش :

قطعات پس از آبکاری باید پولیش داده شده تا سطح آنها براق و آیینه وار شوند . این عمل توسط برسهای مخصوصی که به دستگاه پولیش متصل هستند و به کمک واکس خاصی که بر روی قطعات مالیده می شود انجام می گیرد .

7‐ مونتاژ قطعات :

قطعات مختلف پس از تولید باید مونتاژ شوند که مراحل مونتاژ در سماورهای برقی و گازی متفاوت بوده كه به شرح ذیل می باشد .

1‐ جهت مونتاژ سماورهای برقی به صورت ذیل عمل می شود .

الف‐ قسمت برقی سماور شامل ترموستات ، المنت الکتریکی و اتصالات الکتریکی آنها در سماور نصب می شود .

ب‐ با پرچمکاری سه قطعه مجزای درب سماور به یکدیگر متصل می شود .

ج‐ دسته باکالیتی و شیر سماور به آن متصل می گردد .

د‐ دسته های باکالیتی و شیر سماور با پیچ به بدنه بسته می گردد .

2‐ جهت مونتاژ سماورهای گازی ابتدا شعله پخش كن و قسمت انتقال گاز در سماور نصب شده و سپس مراحل بعدی مونتاژ همانند سماور برقی انجام می گیرد .

پس از اتمام مراحل مونتاژ و تولید ، سماور ابتدا در نایلون بسته بندی و سپس در کارتن مخصوص گذاشته و به انبار محصول حمل می گردد .


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید سماور برقی

• ماشین پرس ضربه ای ٧٠ تن ضربه ای

• ماشین پرس ضربه ای ٣٠ تن ضربه ای

• گیوتین عرض ٢ متر

• دریل ستونی

• دستگاه خم كاری دستی

• ماشین پولیش

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید سماور برقی و گازی

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.