طرح توجیهی تولید بخاری برقی و گازسوز سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

all heaters

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید بخاری برقی و گازسوز سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید بخاری برقی و گازسوز را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

بخاری برقی دستگاهی است كه انـرژی الكتریكی را به انـرژی گرمـایی تبدیل می كند و به علت نداشتن آلودگی سوختی در محیط های كوچك مورد استفاده فراوان دارد و بدین دلیل مورد استفاده منازل ، مراكز اداری و تجاری می باشد .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید بخاری برقی و گازسوز


محصول تولیدی طرح ، بخاری برقی می باشد . بخاری برقی دستگاهی است كه انـرژی الكتریكی را به انـرژی گرمـایی تبدیل می كند و به علت نداشتن آلودگی سوختی در محیط های كوچك مورد استفاده فراوان دارد.

ﻃـﺮﺡ ﺣﺎﺿـﺮ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺮﻗﻲ ﺑﺨﺎﺭﻱ با ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ فنی 3 ﺷﻌﻠﻪ ﺑﺎ ﻟﻮﻟﻪ ﺍﻟﻤﻨﺖ ﺳﺮﺍﻣﻴﮑﻲ 2000 وات و 220 ولت می باشد . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﺳﺖ ﻛـﻪ ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﻣﻘﺮﻭﻥ ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪﻱ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺧـﻮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﻨﻮﻉ ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺗﻮﻟﻴﺪﻱ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻃﺮﻳﻖ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻛﺎﻫﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺳﻬﻢ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺧـﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺩﻫﻨﺪ .

استاندارد های قابل توجه بخاری برقی و گازسوز :

با مراجعه به فهرست استانداردهای تدوین شده موسسه استاندارد ملی ایران ، گرم كن های برقی محـیط ( بخـاری های برقی ، كرسیهای برقی و وسایل مشابه ) با شماره استانداردهای ٣٠‐١٥٦٢ و ١‐١٥٦٢ جزء فهرست كالاهـای مشمول اجرای اجباری استاندارد جهت تولید و توزیع داخلی و صـادرات می باشد كه رعایت استاندارد فوق جهت کلیه تولید کنندگان الزامی می باشد .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید بخاری برقی و گازسوز


این محصول جهت گرم كردن هوای محیط های كوچك مورد استفاه قرار می گیرد و بدین دلیل مورد استفاده منازل ، مراكز اداری و تجاری می باشد . از این رو می توان اذعان نمود که تولید و مصرف آن در بسیاری از کشورهای جهان عمومیت دارد .

ارمنستان ، چین ، آلمان ، انگلیس و تایوان از عمده تولیدكنندگان این محصول در دنیا می باشند و از جمله عمده ترین كشورهایی كه این محصول را به ایران صادر می كنند كشورهای امارات متحده عربی ، چین و تركیه می باشند . تاجیكستان ، قزاقستان ، قرقیزستان و تركمنستان نیز از جمله كشورهایی هستند كه بخش عمده صادرات ایران را به خود اختصاص داده اند .

شرایط واردات بخاری برقی و گازسوز

با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی نتیجه گیری شده است که محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد . لذا با پرداخت حقوق گمرکی 55 درصد امکان واردات وجود خواهد داشت .

معرفی شرایط صادرات بخاری برقی و گازسوز

از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی جهت صادرات محصول تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد .

اهمیت استراتژیک تولید بخاری برقی و گازسوز :

با توجه به بررسی های انجام گرفته در ارتباط با اهمیت استراتژیكی كالا ، محصول طرح در ایران دارای اهمیت استراتژیكی نبوده اما این محصول در صورت داشتن قابلیت رقابت از لحاظ كیفی با محصولات خارجی می تواند بازار خارجی را به خوبی پوشش داده و درآمدزایی به نسبت زیادی برای تولیدكننده به همراه داشته باشد .

این محصول قابل تولید در اكثر كشورها بوده و در ضمن این كالا دارای هیچ گونه موانع سیاسی ، اجتماعی و ... جهت ورود به بازار نمی باشد . دانش فنی و مهارت های لازمه جهت تولید این محصول و تكنولوژی مربوط به آن در كشور وجود دارد .


فرایند تولید بخاری برقی و گازسوز


1- برش ورق ( ورق های فلزی )

2- پرسکاری

3- خمکاری

4- جوشکاری

5- رنگ کاری

6- پخت رنگ

7- برش مفتول ( مفتولها )

8- جوشکاری

9- فرم دهی شبکه محافظ

10- مونتاژ

11- تست و بسته بندی

انواع بخاری برقی برحسب شکل ، مصرف برق و نوع المنت حرارتی طبقه می شوند البته در این میان طبقه بندی بر اساس المنت از اهمیت بیشتری برخوردار است .

در ذیل طرح تولید بخاری برقی با المنت سرامیکی و سه شعله ( بصورت افقی ) تشریح گردیده است :

1‐ برش ورق برای تولید قطعات بدنه ، صفحات انعکاسی ، پایه ترمینال و پایه المنت متناسب با ابعاد به وسیله قیچی گیوتین مکانیکی انجام می گیرد .

2‐ پرسکاری قطعات ساختنی برای مجموعه های بدنه ها ، صفحات انعکاسی بر پایه ترمینال و المنت با توجه به فرآیند مورد نیاز شامل سوراخ کاری ، دور بری ، کشش و خمکاری آنها با استفاده از پرسهای ٥ تن ، ١٠ تن و ٢٥ تن ضربه ای و ١٥ تن هیدرولیک صورت می گیرد . بدیهی است تمام این عملیات نیاز به قالب مربوطه دارد .

3‐ خمکاری صفحه انعکاسی اصلی و پایه المنت با استفاده از خم کن انجام می گیرد . خمکاری صفحه انعکاسی به صورت فرم و خمکاری پایه المنت با زاویه ٩٠ درجه انجام می گیرد .

4‐ جوشکاری مقاومتی یا نقطه جوش : جوش قطعات بدنه کناری به بدنه اصلی در ٨ نقطه انجام می گیرد البته قبل از این فرآیند ، جوشکاری دستگاه برای بدنه های کناری صورت می گیرد . همچنین جوش نقطه پایه ترمینال نیز برای بدنه اصلی انجام می شود .

5‐ رنگ کاری : مجموعه بدنه با استفاده از رنگ کوره ای و به وسیله تجهیزات آبشاری انجام می شود .

6‐ پس از رنگ کاری ، بدنه ها را برای پخت رنگ به کوره منتقل می نمایند تا در اثر اعمال حرارت پخت رنگ انجام گیرد .

7‐ برش مفتول در تولید شبکه محافظ و دسته با استفاده از اره لنگ صورت می گیرد برای تولید شبکه محافظ میلگرد در دو اندازه بریده می شود .

8‐ جوشکاری مفتولهای شبکه با استفاده پخت نقطه جوش با الکترود قرقره ای صورت می گیرد .

9‐ پس از جوشکاری مفتول ها ، فرم دهی شبکه محافظ با استفاده از پرس برگ استفاده می شود .

10‐ مونتاژ اجزاء با اتصال سیم ها و ترمینال آغاز شده و بستن مجموعه ها با پیچ بر روی بدنه انجام می گیرد .

11‐ پس از مونتاژ و تست بسته بندی بخاری با قرار دادن آن درون کارتن به ابعاد ٣٠*١٩*٤٧ سانتی متر انجام می شود .


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید بخاری برقی و گازسوز

 

• ماشین پرس

• قالب های فلزی

• قیچی گیوتن

• اره لنگ

• مخزن و كوره

• نقطه جوش

• ماشین خم كن

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید بخاری برقی و بخاری گازسوز

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.