طرح توجیهی تولید کویل حشره کش سال 1400 + کامفار + Word + Pdf

Insecticide coil

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید کویل حشره کش سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید کویل حشره کش را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

ترکیب اصلی مواد به کار رفته در این قرصها ، پیرترویید است . با حرارت دادن قرص ، ژل و محلول حاوی حشره کش ، ترکیبات کشنده و دفع کننده حشرات به تدریج در فضا منتشر می شوند . این وسیله در سه نوع قرص ، محلول و ژل موجود است . نوع قرصی شکل آن برای 8 تا 10 ساعت موثر است . نوع محلول و ژل آن برای 45 روز ( روزی 8 تا 10 ساعت ) موثر است .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید کویل حشره کش


یکی از مشکلات گرم شدن تدریجی هوا و باز شدن در و پنجره ها برای تهویه هوای خانه ، ورود حشرات به ویژه پشه ها و ایجاد آزار و اذیت های این حشره کوچک از جمله خارش ، تورم و قرمزی است .

علاوه بر موارد ذکر شده ، بیماری هایی مانند مالاریا ، فیلاریازیس ، بیماری های ویروسی مانند تب دانگ ، آنسفالیت ژاپنی و تب زرد از دیگر مشکلاتی است که پشه ها از عوامل ایجاد کننده آن هستند .

امروزه با پیشرفت تمدن ‌، زباله ها زودتر جمع آوری می شوند ، دهات و باغات سمپاشی می شوند . بسیاری از مردم خانه های خود را نیز سمپاشی می کنند .

انواع و اقسام وسایل کشتن حشرات از قبیل حشره کش برقی ، حلقه های دود ضد حشره ، امشبی . و ده ها مایع حشره کش دیگر در اختیار مردم است و همه از آنها استفاده می کنند .در این طرح به بررسی قرص حشره کش پرداخته می شود .

ترکیب اصلی مواد به کار رفته در این قرصها همان پیرترویید است . با حرارت دادن قرص ، ژل و محلول حاوی حشره کش ، ترکیبات کشنده و دفع کننده حشرات به تدریج در فضا منتشر می شوند .

این وسیله در سه نوع قرص ، محلول و ژل موجود است . نوع قرصی شکل آن برای 8 تا 10 ساعت موثر است . نوع محلول و ژل آن برای 45 روز ( روزی 8 تا 10 ساعت ) موثر است .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید کویل حشره کش


اسپری های حشره کش

ترکیب اصلی آنها پیرتروییدها است که موجب کشته شدن حشرات می شوند .

سیستم های تبخیر کننده الکتریکی

ترکیب اصلی به کار رفته در آنها همان پیرترویید است . با حرارت دادن قرص ، ژل و محلول حاوی حشره کش ، ترکیبات کشنده و دفع کننده حشرات به تدریج در فضا منتشر می شوند . این وسیله در سه نوع قرص ، محلول و ژل موجود است . نوع قرصی شکل آن برای 8 تا 10 ساعت موثر است . نوع محلول و ژل آن برای 45 روز ( روزی 8 تا 10 ساعت ) موثر است .

حشره کش های برقی

این حشره کش ها با لامپ های فلورسنت که از خود پرتوهای فرابنفش ساطع می کنند ، حشرات را به سوی خود می کشانند . حشرات این نور را با نور خورشید یا ماه اشتباه می گیرند . همچنین پشه ها این نور را نوری می دانند که از سطح آب منعکس می شود .

پشه ها از اشعه فرابنفش بازتاب یافته از سطح آب برای شناسایی محل تخم ریزی استفاده می کنند . این حشره کش ها ترانس هایی دارند که ولتاژ برق را تا 2 هزار ولت افزایش می دهد .

هنگامی که حشرات جذب اشعه فرابنفش این حشره کش ها می شوند ، به شبکه فلزی برخورد می کنند که موجب کامل شدن مدار الکتریکی شده و جریان الکتریسیته با ولتاژ بالا از میان بدن حشره عبور می کند و سبب منفجر شدن آن می شود .

اما متاسفانه این دستگاه ها به غیر از پشه ها سایر حشرات نافع مانند پروانه ها ، بیدها و کفش دوزک ها را نیز نابود می کنند و تنها 20 درصد حشرات کشته شده پشه ها هستند .

باید بدانید که ذرات متلاشی شده حشرات که حاوی باکتری ها نیز هستند با منفجر شدن حشرات به فضای اطراف پراکنده شده و آلودگی ایجاد می کنند .

پشه بندها

به ویژه وقتی به ماده ای به نام پرمترین آغشته می شوند بسیار موثرند . این ماده موجب کشته شدن پشه ها می شود .

مواد دور کننده حشرات

ماده ای به نام دیت یکی از موثرترین مواد دفع کننده حشرات است که به صورت اسپری ، لوسیون و کرم موجود است . این ماده حس بویایی حشرات را مختل می کند . پرمترین نیز بسیار موثر است اما نباید آن را روی پوست مالید بلکه روی لباس و یا پشه بند اسپری می شود .

این مواد را برای کودکان زیر شش ماه استفاده نکنید . مواد دفع کننده حشرات را تنها در خارج از منزل به کار ببرید و هنگام بازگشت به خانه آن را به طور کامل با آب و صابون از روی پوست بدن تان پاک کنید .

همچنین دور کننده ها نباید روی زخم باز و یا خراشیدگی پوست استعمال شوند .  شمع های حاوی سنبل هندی ( CITRONELLA )  نیز در دور کردن حشرات موثر است .

تله های جذب کننده پشه ها

این دستگاه ها با پراکندن دی اکسید کربن ( که از سوختن گاز پروپان حاصل می شود ) ، ترکیبات شیمیایی جاذب پشه مثل فرومون اوکتنول ( OCTENOL )  که یک جاذب غیر سمی است ، گرما و یا نور باعث جلب و به دام انداختن پشه ها می گردند . که میتواند موثر باشد اما گرانقیمت می باشند .


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کویل حشره کش


 استاندارد ملی خودکار طی شماره 1562-59 تحت عنوان حشره کش های برقی – الزامات ایمنی ویژه ارا‌ئه گردیده است . و در ادامه استاندارد جهانی مربوط به آن ارائه گردیده است :

IEC60335-2-59(2002);Safety of household and similar electrical appliances . part 2- 59: Particular requirements for insects killer.

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید کویل حشره کش

کشورهای متعددی از جمله کشورهای چین و ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این محصول می باشند .


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید کویل حشره کش


شرایط واردات محصول

طبق قوانین و مقررات واردات جمهوری اسلامی ایران ، کالاهای وارداتی به سه گروه زیر تقسیم بندی می شوند :‌

1 – کالای مجاز : کالایی است که ورود آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد .
2 – کالای مشروط : کالایی است که ورود آن با کسب مجوز امکان پذیر است .
3 – کالای ممنوع : کالایی است که ورود آن به موجب شرع مقدس اسلام ( به اعتبار خرید و فروش یا مصرف ) و یا به موجب قانون ممنوع گردد .

در رابطه با محصول این طرح ، کویل حشره کش جزء گروه اول این دسته بندی قرار دارد و با رعایت ضوابط مشکلی به لحاظ واردات آن در حال حاضر وجود ندارد .

هر کالایی که وارد کشور می شود بسته به ماهیت آن محصول دارای مقررات و ضوابط خاص خود می باشد و تعرفه های گمرکی برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی برای محصولات مختلف متفاوت می باشد .

در این رابطه چنانچه یک محصول وضعیت تولیدکنندگان داخلی را دچار مشکل کند مسلماْ حقوق گمرکی آن محصول بالا خواهد بود و برعکس چنانچه محصولی به هر دلیلی در کشور تولید نشود یا اینکه نیاز کشور از تولید آن محصول بیشتر باشد به علت جلوگیری از مسا‌یل تورم تا حد ممکن از حقوق گمرکی آن محصول کاسته شده است .

شرایط صادرات محصول

با توجه به تعرفه گمرکی این محصول سود گمرکی برای این محصول 15 درصد می باشد .


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید کویل حشره کش


هر چه هوا رو به گرمی می رود ، موجودات موذی همچون پشه ، مگس ، سوسک و مورچه پیدا شده و گاهی وجود آنها در محیط به قدری آزار دهنده است که نه تنها سبب سلب آسایش افراد ساکن در آن محیط می شود بلکه برخی از آنها مانند بید ، سوسک و موریانه به لوازم و وسایل شخصی و خانه نیز آسیب می رسانند .

حفظ پاکیزگی و بهداشت محیط کار از انواع آلودگی ها – از جمله عاری کردن آن از وجود انواع حشرات – تأثیر بسیار چشمگیری در افزایش بازدهی داشته و بهره وری را افزایش می دهد . سلامت محیط های زندگی و کار اگر چه در نگاه اول ممکن است به عنوان اولویت های چندم باشد ولی ریزنقشی این مساله در جهت افزایش راندمان کاری و همچنین سلامت افراد جامعه غیر قابل انکار می باشد .

برای مبارزه با حشرات موذی مزاحم راهکارهایی وجود دارد که اگر درست و به جا مورد استفاده قرار گیرند دیگر اثری از این مزاحمان ریزجثه باقی نخواهد ماند . که یکی از این ابزار استفاده از قرصهای حشره کش می باشد .


فرآیند تولید کویل حشره کش

1 - ابتدا کلیه مواد خام که به عنوان عناصر اصلی کویل بکار می روند ، توزین می شوند .
2 - مواد خام در آسیاب به صورت پودر در می آید .
3 - پودر به دست آمده در یک مخلوط کن ، کاملاْ مخلوط می گردد . این مواد شامل پودر پوست چوب ، خاک اره تصفیه شده و نشاسته می باشد .
4 - این مواد به خمیر کن منتقل شده و با میزان مناسبی از مواد رنگی ، اسانس حشره کشها و آب مخلوط شده و سپس کاملاْ خمیر می گردند .
5 - الیزین ، مالاکیت سبز و دی نیتروفنل به مخلوط اضافه شده ، مجدداً خمیر می گردد .
6 - قبل از این که مخلوط به پرس اکستروژن منتقل گردد ، ابتدا به ضایعات اکسترود شده کاملاً آسیاب می گردد .
7 - مخلوط آسیاب شده به پرس اکستروژن منتقل می گردد .
8 - نوارهایی با ضخامت 2 میلی متر تولید شده با پرس اکستروژن به ضخامت منفرد بریده می شوند .
9 - سپس صفحات تولید شده در مرحله قبل به ماشینهای سوراخ کن چرخشی منتقل می گردد . این ماشین سوراخ یک سره است که 21 کویل هر بار تولید می کند . هر کویل تشکیل شده می تواند به دو کویل مارپیچی تقسیم شود .

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کویل حشره کش
  • ماشین مخلوط کن
  • ماشین خمیر کن
  • ماشین اکسترودر
  • ماشین مهرزدن چرخشی 21 قالبه
  • ماشین خردکن
  • ماشین برش
  • نقاله کمربندی
  • نقاله پله ای
  • دستگاه پرس و در برای کویل حشره کش
  • ماشین بسته بندی

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید کویل حشره کش

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.