طرح توجیهی تولید نخ استرچ سال 1400 + کامفار + Word + Pdf

Stretch yarn

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید نخ استرچ سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید نخ استرچ را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

نخ های استرچ در پوشاک از جمله پیراهنی ، ملحفه ای ، پرده ای ، رومبلی ، پتویی ، روفرشی ، سجاده ، روکش صندلی های خودرو ، روکش صندلی اداری و لباس های گرمکن می باشد . همچنین نخ های استرچ دارای خاصیت فنریت بالایی می باشد که از این نخ در جامه های به اصطلاح چسبان مثل جوراب و منسوجات کش باف مورد استفاده قرار می گیرد .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید نخ استرچ


نخ استرچ پلی استر چیست ؟

نخ های پلی استر آرایش نیافته به صورت رشته های صاف و نیمه کشیده هستند . این نخ ها قابلیت کشش دارند و به منظور بهبود خواص مکانیکی و حرارتی از جمله فاکتور پوشانندگی و کاهش انتقال حرارت و نزدیک کردن خواص الیاف مصنوعی به الیاف طبیعی با هدف راحتی بیشتر مصرف کننده عملیات تکسچرایزینگ ( فرم دهی ) بر روی نخ انجام می پذیرد که نخ تولید شده با این روش با نام نخ تکسچره یا نخ استرچ شناخته می شوند .

لغت تکسچرایزینگ از تکسچر یا منسوج مشتق شده است که بیان کننده مجموعه خواص منسوجات از نظر زیر دست ، ظاهر و نوع بافت است . به هر حال تکسچرایزینگ را می توان مجموعه عملیاتهایی در جهت مناسب ساختن فیلامنت های ( الیاف بلند و پیوسته ) مصنوعی برای تولید منسوجات تعریف کرد .

نخ های فیلامنتی صاف ( POY ) به علت نداشتن حجم برای تولید پوشاک مناسب نیستند و به طور کلی کاربردهای محدودی دارند . الیاف طبیعی معمولاً دارای مقداری تجعد یا فر و موج در طول خود هستند که در نتیجه آن الیاف حجیم می شوند .

این حجیم بودن باعث افزایش قدرت عایق بندی حرارتی منسوجات می شود ولی الیاف مصنوعی با توجه به نوع تولید آن غالباً دارای سطح صاف و مقطع مدور می باشند .

پارچه هایی که با فیلامنت های صاف بافته می شوند لغزنده بوده و به بدن می چسبند و قدرت عایق بندی حرارتی کمی دارند . همچنین قادر به انتقال رطوبت و عرق بدن نبوده و در کل پوشش مطبوعی ندارند .

البته این الیاف نسبت به الیاف طبیعی دارای مقاومت سایشی بیشتری هستند و راحت تر شستشو و خشک می شوند . از این رو جهت استفاده از الیاف مصنوعی در مصارف نساجی لازم است که این الیاف توسط عملیات تکسچرایزینگ دارای فر و موج شده تا حجیم شوند .

برای این کار از خاصیت ترموپلاستی آن ها استفاده می شود البته الیافی که دارای این خاصیت نیستند نیز می توان توسط هوای فشرده حجیم کرد . 8 روش مختلف تکسچرایزینگ برای الیاف استرچ وجود دارد . جعبه تراکمی ، جت هوای داغ ، لبه ، بافت و شکافت ، چرخ دنده ، ضربه ، تاب حقیقی و تاب مجازی که پرکاربردترین روش آن تاب مجازی است .

روش تاب مجازی مهمترین تکنیکی است که بیش از سایر روش ها برای تولید نخ های تکسچره شده به کار گرفته می شود . این روش در مقایسه با روش تاب حقیقی تولید بسیار بیشتری داشته و کنترل یکنواختی نخ نیز آسان تر می باشد . به علاوه مراحل تابیدن و باز نمودن تاب به صورت مداوم انجام می شود .

ویژگی های نخ تکسچره استرچ :

1- افزایش قدرت عایق بندی حرارتی ، توسط ایجاد فضا بین الیاف در نتیجه محبوس نمودن هوا .

2 - کاهش وزن مخصوص و به عبارت دیگر افزایش حجم مخصوص که افزایش ضریب پوشانندگی نخ را به همراه دارد .

3 - کاهش درخشندگی و جلای نخ بر اثر غیر یکنواخت شدن بازتابش نور از سطح آن

4 - نرم تر شدن زیر دست در اثر تغییر نخ فیلامنتی صاف به نخ بافت دهی شده با ساختمان اسفنجی .

5 - افزایش قدرت انتقال رطوبت که از جمع شدن عرق روی پوست بدن جلوگیری می کند .

6 - خاصیت فنریت و قابلیت کش باف

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید نخ استرچ :

مصرف این نخ ها در پوشاک از جمله پیراهنی ، ملحفه ای ، پرده ای ، رومبلی ، پتویی ، روفرشی ، سجاده ، روکش صندلی های خودرو ، روکش صندلی اداری و لباس های گرمکن می باشد .

همچنین نخ های استرچ دارای خاصیت فنریت بالایی می باشد که از این نخ در جامه های به اصطلاح چسبان مثل جوراب و منسوجات کش باف مورد استفاده قرار می گیرد .


فرآیند تولید نخ استرچ


روش تولید نخ استرچ ( DTY ) بدین صورت است که ابتدا نخ POY به صورت رشته های صاف و نیمه کشیده هستند که قابلیت کشش و فرم دهی دارند به دستگاه فرم دهی تغذیه می شوند . به عملیات فرم دهی به نخ POY تکسچرایزینگ گفته می شود .

8 روش برای تکسچرایزینگ نخ POY وجود دارد . یکی از این روشهای متداول در صنعت به نام تکسچرایزینگ تاب مجازی است .

کشش و حرارت باعث شکسته شدن زنجیره های موقت می شود و بعد با تاب خوردن نخ زنجیره هایی که شکسته شده فرم زیگزاگ می گیرد .

همزمان عمل سرد شدن انجام می شود ، سپس تاب باز شده و در این حالت نخ حالت فنری (Crimp) به خود گرفته به همان حالت باقی می ماند و نخ استرچ ( DTY ) تولید می گردد .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید نخ استرچ :

دستگاه تکسچرایزینگ

دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید نخ استرچ

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.