طرح توجیهی تولید پارچه اسپان باند سال 1402+ word + pdf

spanband fabric

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پارچه اسپان باند اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1402 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی تولید پارچه اسپان باند را که قدیمی هستند ، صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.


آشنایی با پارچه اسپان باند و ویژگیها و کاربردهای آن !


پارچه اسپان باند مانند سایر منسوجات بي بافت (NON-WOVEN) منسوجاتي مي باشند كه بر خلاف منسوجات ديگر از نخ ساخته نمي شوند بلكه الياف مستقيماً به منسوج تبديل مي گردد.

با نظر به تعريف ياد شده از پارچه اسپان باند و سایر منسوجات بي بافت اين موضوع بديهي است كه تاريخچه ساخت منسوجات بي بافت به عنوان يكي از اولين منسوجاتي كه بشر ساخته است به گذشته اي دور بر مي گردد و اگرچه امروزه اين نوع منسوجات بسيار مورد توجه قرار گرفته اند وليكن روش ايجاد آن داراي قدمت بسياري است.

زيرا در گذشته يكي از راه هاي توليد منسوجات استفاده از پشم و در هم تنيدن آن توسط مالش و رطوبت براي ايجاد نمد بوده است كه امروزه نيز توليد مي گردد. بنابراين روش اصلي توليد يعني همان تبديل الياف جدا از هم به منسوج در نمد و منسوجات بي بافت يكسان است. هرچند كه روش هاي جديد توليد اين محصولات بسار متنوع و متفاوت مي باشند.

با توجه به روش هاي مختلفي كه براي اتصال الياف به يكديگر وجود دارد در واقع روش هاي مختلف توليد اين منسوجات شكل مي گيرند كه با توجه به اين نوع توليد منسوجات بي بافت با خصوصيت هاي مختلف و براي كاربردهاي مختلف به وجود مي آيند.

امروزه با توجه به حذف قسمت تشكيل نخ و با توجه به خواص منحصر به فرد منسوجات بي بافت و تنوع بي نظير اينگونه منسوجات كاربردهاي بسيار فراواني براي آنها وجود آمده است كه توانسته طي سال هاي اخير جايگزين بسياري از منسوجات گردد.

پارچه نبافته اسپان کاربرد های بسیار زیادی دارد ، که از میان آنها می توان به استفاده در تولید چای کیسه ای ، صنایع نظامی ، مصارف پزشکی و بهداشتی ، مصارف کشاورزی ، صنایع بسته بندی و کاور و تولید فیلتر های صنعتی اشاره کرد .

عواملی که در پارچه های اسپان باند تنوع ایجاد می کنند ، عبارتند از :

  • وزن یا گرماژ
  • عرض و طول هر رول پارچه
  • رنگبندی

فرایند تولید پارچه اسپان باند :

در ابتدا ، مواد اولیه وارد دستگاه اکسترودر می شوند . بعد از ذوب ، پلی پروپیلن وارد تعدادی از سوزن های سرنگ مانند می شود . فشار اکسترودر به این سوزن ها باعث خروج مواد مذاب به صورت الیاف بسیار باریک و به شکل رشته های فیلامنتی می شود . پس از خشک شدن ، این فیلامنت ها روی نقاله های خط تولید قرار گرفته و به شکل آیرودینامیک کش داده می شوند تا لایه های اسپان تولید شود .


تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز جهت تولید پارچه اسپان باند


همانطور که گفته شد ، پارچه اسپان باند کاربرد های زیادی دارد ، که برای ورود به تولیدات هر یک از آنها ، دستگاه های زیر مورد نیاز می باشد :

  • دستگاه دوخت پارچه اسپان باند
  • دستگاه برش
  • دستگاه دوخت حرارتی
  • دستگاه های چاپ روی پارچه اسپان باند
  • دستگاه اکسترودر

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این پارچه الیاف ویسکوز و پلی استر می باشد .

همچنین میزان اشتغال زایی در راه اندازی تولید این محصول در حدود 37 نفر است .

پیش بینی بازار جهانی اسپان باند :

بر اساس گزارشی از اسپان باند لند ، پیش بینی می شود حجم فروش منسوجات بی بافت از 10 .1میلیون دلار در سال 2016 تا 18 .7میلیارد دلار در سال 2023 افزایش یابد .


دانلود فایل آرشیوی طرح توجیهی تولید پارچه اسپان باند


 

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.