طرح توجیهی تولید پوشاک مردانه | پیراهن مردانه سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

men shirt

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پوشاک مردانه مانند پیراهن مردانه سال 1400 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید پوشاک مردانه مانند پیراهن مردانه را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

پیراهن یکی از پر مصرف ترین البسه خصوصا در آقایان می باشد ، که به عنوان یکی از پوشش های غالب مورد استفاده توسط مردان ( در تمام سنین ) در هر کشور می باشد .

 


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پوشاک مردانه


 

صنعت پوشاک در بردارنده مجموعه فعالیت ها و فرآیندهایی است که منجر به تولید پوشش های مختلف برای بدن می شود . هرچند امروزه ، تولید انواع پوشش ها برای کاربردهای مختلفی از قبیل پوشش تجهیزات نظامی ، خودروها ، وسایل منزل و.... نیز در حوزه فعالیت صنعت پوشاک می دانند ، اما رسالت اصلی این صنعت ، تولید انواع پوشش برای اندام مختلف انسان است .

مطابق این تعریف مهمترین محصولات این صنعت عبارت است از :

- بارانی

- کت و شلوار مردانه

- کت و دامن زنانه

- لباس غیر رسمی و ورزشی

- شلوار مردانه و زنانه

- پیراهن مردانه

- بلوز زنانه

- پیراهن یا لباس زنانه

- پوشاک زیر و لباس خواب

- پوشاک بچه گانه

- لباس کار و یونیفرم

- لباس بافتنی ( کاموایی ) ویژه و بزرگسالان

با توجه به اهمیت تناوب تغییرات در صنعت پوشاک ، محصولات این صنعت به صورت زیر طبقه بندی می شوند :

- محصولات بدون تغییر در طراحی : مانند لباس زیر مردانه

- محصولات با تغییر کم در طراحی : مانند کت و شلوار کلاسیک مردانه

- محصولات با تغییر زیاد در طراحی : مانند انواع کت و ژاکت زنانه

- محصولات مدی :

پیراهن مردانه یکی از انواع البسه موجود در صنعت پوشاک می باشد . پیراهن یکی از پر مصرف ترین البسه خصوصا در آقایان می باشد . پیراهن به عنوان لباس رسمی می باید دارای ویژگی های خاصی باشد . راحتی ، قیمت مناسب ، دوام بالا و برخی خواص دیگر از جمله مواردی هستند که در فرآیند تولید اعم از طراحی و دوخت رعایت گردد .

 


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پوشاک مردانه


 

پیراهن مردانه به عنوان یکی از پوشش های غالب مورد استفاده توسط مردان در هر کشور می باشد . بررسی ها نشان می دهد که مردان ( از محدوده سنی 16 تا 70 سال ) می توانند از این نوع محصول استفاده نمایند .

استاندارد های قابل توجه پوشاک مردانه :

2255  : پیراهن مردانه – ویژگی ها

2907  : پارچه پیراهنی ( پنبه – پلی استر ) ویژگی ها

Standard Performance Specification for men’s and boys Woven Shirt Fabrics D3477

Standard Performance Specification for men’s and boys Knitted Dress Shirt Fabrics D4119

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده پوشاک مردانه :

کشورهای عمده تولید کننده : چین ، ترکیه ، ایتالیا

از آن جایی که این محصول تقریبا استفاده عام دارد در تمامی کشورها مورد استفاده قرار میگیرد .

شرایط واردات و صادرات پوشاک مردانه :

شرایط خاصی برای واردات و صادرات این محصول وجود ندارد .

 


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پوشاک مردانه


 

مبحث مد امروزه به عنوان یکی از مقوله های مورد توجه در صنعت تولید پوشاک می باشد . علاوه بر نوع محصول و کیفیت نهایی آن ، ظاهر و شکل لباس نیز از جمله مواردی است که مورد توجه خریداران امروزی می باشد .

پیراهن از جمله البسه ای است که از طرف خریدار توجه فراوانی به آن می شود . از این رو تولید محصول با استفاده از مواد اولیه مناسب و در نهایت تولید این محصول در شکل و ظاهر مناسب از جمله عواملی است که در فروش آن مؤثر می باشد .

از این رو تولید پیراهن های با کیفیت و قیمت مناسب و ظاهر آراسته سبب می شود تا تقاضا جهت آن بیشتر شود . از طرف دیگر با توجه به سهولت تولید این محصول و فراهم بودن مواد اولیه آن در کشور به برنامه ریزی دقیق در تولید این محصول سبب می شود تا تولید محصول علاوه بر رفع نیازهای داخلی و خارجی ، سبب ایجاد اشتغال و سوددهی در کشور گردد .

 


فرایند تولید پوشاک مردانه

 

بخش های مختلف یک کارخانه تولیدی پوشاک عبارتند از :

1- واحد طراحی :

واحد طراحی به نوعی واحد تحقیق و توسعه کارخانه پوشاک محسوب می شود . زیرا در این واحد ، نمونه اولیه پوشاک ، طراحی شده یا نمونه های قبلی توسعه داده می شود . به طور کلی وظایف واحد طراحی در بیشتر کارخانه های پوشاک شامل هشت مرحله زیر است :

- پیش بینی نیاز بازار

- طراحی پارچه

- برنامه ریزی انتخاب الگوهای فصل ( کلکسیونی ) جهت ارزیابی بازار

- الگوسازی

- نمونه دوزی

- سایزبندی الگو

- تهیه مارکر

2- واحد برش :

مرحله برش به عنوان یک بخش مستقل ، در مقایسه با سایر مراحل تولید پوشاک ، تأثیر قابل ملاحضه ای در قیمیت تمام شده ی محصول دارد . فرآیندهای تولید در سالن برش عبارتند از :

- برنامه ریزی الگو

- پهن کردن

- برش

- آماده سازی برای دوخت

برای برش پارچه از ابزارهای برش یا قیچی های مختلفی استفاده می شود که می توان به دو گروه کلی دستی و ماشینی تقسیم بندی نمود . ابزارهای برش ماشینی خود شامل ماشین های برش ثابت و متحرک می باشند و نیروی محرکه آنها عمدتا انرژی الکتریکی می باشند در حالیکه ابزار دستی به کمک نیروی دست کارگر عمل برش را انجام می دهند .

ماشین های برش ثابت شبیه ماشین اره نواری می باشد . همچنین علاوه بر دسته بندی های فوق ماشین های برش را از نظر نوع تیغه نیز می توان به دو دسته تیغه مستقیم و تیغه دورانی تقسیم بندی کرده و از طرفی ماشین های برشی متحرک در مواقعی که طول و ارتفاع لایه های پارچه زیاد باشد مورد استفاده قرار می گیرند .

در غیر این صورت وقتی طول و ضخامت لایه های کم بوده و جابجا نمودن مجموعه لایه ها موجب بهم ریختن آنها نگردد از ماشین های برش ثابت استفاده می شود ، عوامل مختلفی در انتخاب صحیح ماشین دخیل می باشند که مهمترین آنها عبارت است از نوع پارچه ، فرم ها ، اشکال برش ، فاکتورهای مؤثر در انتخاب یک نوع ماشین خاص عبارت است از :

1- اندازه تیغه ( یا ارتفاع استاندارد )

2- وزن ماشین

3- قدرت و سرعت موتور

4- مقدار بالا آمدن تیغه ( مقدار ضریب تیغه )

5- نوع صفحه نگدارنده دستگاه

6- نوع تیغه و.....

همچنین اندازه تیغه یا ارتفاع استاندارد برای برش بین 4 الی 13 اینچ است .

3- واحد فیوزینگ :

فیوزینگ یا لایه چسب زنی عبارت است از چسباندن لایی گداختنی به یک طرف پارچه پایه ( اصلی ) توسط گرما و فشار که عمل چسبیدن لایی گداختنی یک طرف پارچه با ذوب شدن رزین گرمانرم آن صورت می گیرد .

4- واحد دوخت :

فرآیند میانی در صنعت پوشاک ، اتصال قطعات یا اجزای لباس به یکدیگر است . این فرآیند را دوخت گویند . با وجود انواع مختلف ماشین دوخت ، اما اساس کار آنها یکی است . ماشین آلات و تجهیزات دوخت به قرار زیر هستند :

- ماشین های دوخت پایه مانند ماشین لبه دوز ، جادکمه زنی و.....

- ماشین های دوخت تخصصی

- تجهیزات کمکی : مانند میز ماشین دوخت ، صندلی کار ، نگهدارنده کار و ....

5- واحد پرس :

انجام عملیات پرس در خلال یا انتهای فرآیند تولید پوشاک ، یک نیاز اساسی جهت شکل دادن و تکمیل آنهاست ، لذا فرآیند پرس کاری به دو دسته تقسیم می شود:

1- پرس در خلال تولید : شامل عملیات اتوکاری در خلال تولید

2- پرس تکمیلی : انجام عملیات پرس بر روی کادری تکمیل شده ( پوشاک ) است .

 


ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پوشاک مردانه

 

• ماشین برش اره ای

• قیچی کوریس

• ماشین راسته دوز

• اورلوک پنج نخ

• مادگی دوز

• ماشین دگمه دوزی

• اطو

• دیگ بخار

 

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارگاه تولید پوشاک مردانه | پیراهن مردانه

تذکر مهم : لازم به ذکر میباشد در صورت موجود نبودن آپدیت 1400 ، نسخه های قدیمیتر این طرح ، در همان لینک قرار داده میشود . ولی به محض تهیه کردن آپدیت 1400 و یا جدیدتر این طرح ، ورژن جدیدتر نیز در همان صفحه قرار داده خواهد شد . در صورتی که ورژن طرح مربوط به سال 97 یا 98 و یا جدیدتر از آن باشد ، سال نگارش طرح روی متن لینک دانلود قید میگردد . در صورتی که روی لینک دانلود طرح ، سال تدوین طرح توجیهی قید نشده بود ... مشخصا آن طرح مربوط به سال های قبل از سال 97 میباشد .

در صورتی که برای اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، نیاز به تدوین طرح توجیهی تولید پنبه هیدروفیل ، کاملا به روز ، اختصاصی و بانکیبل ، با پشتیبانی تا زمان اخذ وام دارید از طریق شماره های موجود در همان صفحه با ما تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان ما ، در مورد شرایط تدوین طرح توجیهی بهره مند شوید . همینطور در صورت انعقاد قرارداد طرح توجیهی با ما ، میتوانید از کارشناس مربوطه خود ، مشاوره های لازم در مورد روشهای اخذ وام و اخذ مجوز را نیز دریافت نمایید .

کانال یوتیوب ما  را سابسکرایب کنید . در این کانال ما سعی داریم تا در حد امکان ، کاملترین فیلم های آموزشی کشاورزی و دامپروری و فرایند های کسب و کار  ، و خبرهای مهم مربوطه را برای شما کاربر گرامی جمع آوری کنیم. با سابسکرایب کانال ما در یوتیوب و همینطور در آپارات ، جدیدترین فیلمهای آموزشی کسب و کار ، در معرض تماشای شما قرار خواهد گرفت.

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.