طرح توجیهی تولید انواع شیلنگ های پلی آمید سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Polyamide hoses

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید انواع شیلنگ های پلی آمید سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید انواع شیلنگ های پلی آمید را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

شیلنگ های پلی آمید به دلیل دارا بودن خواص ویژه ، در محیط هایی که تماس با مواد شیمیایی و همچنین انعطاف پذیری و مقاومت مکانیکی بالا در محدوده دمایی گسترده مدنظر است ، مورد استفاده قرار می گیرند .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع شیلنگ های پلی آمید


1- پلاستیک هایی با کاربرد عمومی حدود 85 درصد از کل پلاستیک های تولیدی جهان به تولید پلاستیک های GP اختصاص دارد .

از مهم ترین پلاستیک های این خانواده می توان به پلمیرهای زیر اشاره نمود :

پلی اولفین ها ، پلی وینیل کلراید پلی آمید ، پلی استایرن ، کوپلیمراستایرن ، اکریلونیتریل ، بوتادین

2- پلاستیک های مهندسی : پلاستیک های مهندسی به پلمیرهایی اطلاق می شود ، که در بعضی موارد به دلیل دارا بودن خواص فیزیکی و مکانیکی بالا ، می توانند جایگزینی برای سرامیک و شیشه و برخی فلزات باشند .

به طور کلی اغلب پلاستیک های این خانواده ، می توانند حرارت و فشار بالا را تحمل کنند ، قابلیت ماشینکاری دارند و دارای پایداری ابعادی قابل قبولی نیز هستند.

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع شیلنگ های پلی آمید

شیلنگ های پلی آمید به دلیل دارا بودن خواص ویژه ، در محیط هایی که تماس با مواد شیمیایی و همچنین انعطاف پذیری و مقاومت مکانیکی بالا در محدوده دمایی گسترده مدنظر است ، مورد استفاده قرار می گیرند .

علاوه بر آن به دلیل خواص زیست سازگاری این پلمیرها ، شیلنگ هایی از جنس پلی آمید در کاربردهای پزشکی و داروسازی نیز کاربرد دارند .

برخی خواص فیزیکی و مکانیکی پلی آمید استفاده شده در ساخت شیلنگ ها متفاوت است ، که باعث اولویت استفاده در بعضی کاربردها می شود .

ولی در مجموع موارد کاربرد انواع شیلنگ های پلی آمید تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. عمده کاربرد شیلنگ های پلی آمید برای انتقال آب می باشد .

در حال حاضر در اکثر منازل و واحدهای صنعتی ، از این نوع شیلنگ برای مصارف عمومی استفاده می شود و علاوه بر مصارف عمومی در صنایع خودروسازی و همچنین صنایع پزشکی نیز این نوع شیلنگ استفاده می گردد .


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید انواع شیلنگ های پلی آمید


شایان ذکر است که شیلنگ های از جنس پلی آمید ، دارای انعطاف پذیری و مقاومت مناسبی در برابر عوامل جوی و مواد شیمیایی دارد . همچنین مقاومت حرارتی و مقاومت نسبت به مواد شیمیایی این شیلنگ ها در محدوده قابل قبول قرار دارد .

در ادامه استانداردهای ملی تدوین شده برای شیلنگ های پلاستیکی با توجه به موارد کاربرد آن ارائه شده است :

  • استاندارد ملی 6288 (سال 1381) ویژگی شیلنگ های سیستم تهویه خودرو
  • استاندارد ملی 7765 ( سال 1382 ) : ویژگی ها و روش های آزمون ، مجموعه شیلنگ های مورد استفاده در سیستم های ترمز هیدرولیکی خودرو
  • استاندارد ملی 4566 ( سال 1377 ) : روش آزمون هیدرواستاتیک برای شیلنگ های لاستیکی و پلاستیکی

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده تولید انواع شیلنگ های پلی آمید :

شیلنگهای پلی آمید از آنجا که دارای تکنولوژی پیچیدهای نیست در اکثر مناطق تولید میشود .

در حال حاضر تکنولوژیهای جدید محصولاتی تولید میکنند که دارای استحکام و مقاومت بسیار بالاتری نسبت به شیلنگ های معمولی است و این عمل با تقویت پلی آمید با الیاف و... انجام میگیرد .

شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع شیلنگ های پلی آمید

سود بازرگانی این محصول در سال های گذشته معادل 35 درصد بوده است ، که در سال اخیر به 16 درصد کاهش یافته است ، در ضمن واردات و صادرات این محصول دارای شرایط خاصی نمی باشد .

اهمیت استراتژیک تولید انواع شیلنگ های پلی آمید :

  • سودآوری ، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری
  • توانمندی متقاضی از نظر سابقه صنعتی ، نیروهای متخصص و مجرب جهت اجرا و راه اندازی و همچنین توانمندی مالی به منظور تأمین به موقع سهم آورده متقاضی و تسریع در اجرای پروژه
  • بازار مصرف رو به رشد بالقوه و بالفعل مطلوب داخلی و ایجاد شرایط مناسب برای صادرات
  • واردات بالای این ماده در سال های اخیر باعث خروج ارز زیادی از کشور شده است ، که در صورت تولید و جوابگوئی نیاز داخلی از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود .

فرایند تولید انواع شیلنگ های پلی آمید

تولید شیلنگ یک فرایند پیوسته بوده و تولیدکنندگان این محصول در دنیا ، اغلب از فرایند اکستروژن برای تولید شیلنگ استفاده می کنند . لذا فرایند انتخاب شده فرایند اکستروژن می باشد ، که فرایند پیوسته ای است .

به طور کلی جهت تولید پیوسته محصولات پلیمری اغلب از روش اکستروژن استفاده می شود ، زیرا در این روش سطح اتوماسیون و کنترل بر روی دما و فشار و در عین حال شرایط محصول خروجی بالاتر می باشد .

همچنین فناوری منتخب جزء بهترین و به روزترین فناوری موجود می باشند و به طور کلی محصولاتی با این روش قابل تولید هستند ، که دارای سطح مقطع پیوسته باشند .

از جمله این محصولات می توان به انواع لوله ، ورق و پروفیل اشاره کرد . در این روش ماده پلیمری خام به صورت گرانول یا پودر وارد اکسترودر گردیده و پس از تبدیل شدن به حالت مذاب و هموژن شدن در طول اکسترودر ، در قالب شکل دهی شده و سپس محصول بعد از طی کردن دستگاه های پایین دست ، به محصولی با ابعاد و شکل نهایی مدنظر تبدیل می شود .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید انواع شیلنگ های پلی آمید
  • اکسترودل
  • قالب
  • تجهیزات قالب
  • دستگاه اندازه گیری ضخامت
  • تجهیزات جانبی
  • حمام خنک کن
  • خشک کن
  • تجهیزات جانبی دستگاه اندازه گیری قطر
  • کشنده
  • دستگاه برش
  • تجهیزات کامپیوتری

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید انواع شیلنگ های پلی آمید

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.