طرح توجیهی تولید انواع گیره و رخت آویز پلاستیکی سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

plastic hanger

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید انواع گیره و رخت آویز پلاستیکی سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید انواع گیره و رخت آویز پلاستیکی را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

از رخت آویز پلاستیکی جهت نگهداری البسه مانند کت و شلوار و دسته بندی و منظم قرار دادن لباس ها ، درون کمد یا آویزان کردن استفاده می شود .

از گیره لباس وقتی استفاده می شود ، که البسه شسته شده بر روی بند یا جایی برای خشک شدن آویزان شده اند و برای اتصال و جلوگیری از افتادن به وسیله جریان باد از آن کمک گرفته می شود .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع گیره و رخت آویز پلاستیکی


دو ویژگی موجود در رخت آویز و گیره پلاستیکی ، باعث ایجاد طبقه بندی شده اند . یکی از این دو ویژگی فرم ظاهری آن ها می باشد ، که در رخت آویز معمولا بر اساس نوع لباس آویزان شده ، طرح های مختلفی ساخته می شود .

ویژگی دیگر ابعاد و اندازه آن ها می باشد ، که رخت آویزها و گیره های لباس بر اساس اندازه لباس در اندازه های مختلفی تولید می گردند .

رخت آویز پلاستیکی را معمولا از جنس پلی پروپیلن تولید می کنند ، که باید نوع ترکیبات و افزودنی های موجود در آن طوری باشد ، که با توجه به وزن البسه ( مثل کت و شلوار ) در مقابل تغییر فرم مقاومت داشته باشد .

استحکام رخت آویز به طرح ظاهری ، ابعاد و اندازه های آن بستگی دارد. شکل ظاهری رخت آویزها بسیار متنوع می باشد .

گیره پلاستیکی نیز مانند رخت آویز از پلی پروپیلن ساخته می شود و یک حلقه فنری نیز که جنس آن از فولاد فنری می باشد ، در بین دو قسمت پلاستیکی قرار می گیرد و قطر مفتول بکار رفته ٥/١ میلیمتر می باشد . ابعاد و اندازه گیره ها متفاوت می باشد .

استحکام گیره ها بستگی به نوع مواد مصرفی و افزودنی و نیز ضخامت دیواره ها دارد ، که بر اساس نمونه انتخابی باید به این موارد توجه شود ، تا از شکستن گیره در سمت اعمال نیرو جلوگیری شود .

طبق اطلاعات اخذ شده از وزارت صنایع ، کد آیسک رخت آویز ( پلاستیک ) ٢٥٢٠١٢٤٣ و گیره پلاستیکی برای لباس ٢٥٢٠١٢٨٦ می باشد .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع گیره و رخت آویز پلاستیکی

از رخت آویز پلاستیکی جهت نگهداری البسه مانند کت و شلوار و دسته بندی و منظم قرار دادن آن درون کمد یا آویزان کردن استفاده می شود .

از گیره لباس وقتی استفاده می شود ، که البسه شسته شده بر روی بند یا جایی برای خشک شدن آویزان شده اند و برای اتصال و جلوگیری از افتادن به وسیله جریان باد از آن کمک گرفته می شود.

کشور های عمده تولید کننده گیره و رخت آویز پلاستیکی :

گیره و رخت آویز پلاستیکی محصول نهایی هستند و در ضمن فرآیند تولید محصول پیچیده نبوده و بسیار آسان می باشد .

از طرفی به دلیل حجم بالا و وزن کم این محصولات ، هزینه حمل و نقل بالایی داشته و به همین دلیل تجار تمایلی به واردات این محصول نداشته و کلا تبادلات جهانی آن از رونق چندانی برخوردار نیست .

به عبارت دیگر اکثر کشورها نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می کنند .

شرایط واردات و صادرات انواع گیره و رخت آویز پلاستیکی :

کد تعرفه گمرکی منحصر بفردی در مورد صادرات و واردات برای این محصول ثبت نشده و ظاهرا مبادلات این محصولات تحت عنوان "سایر مصنوعات از مواد پلاستیک" با تعرفه گمرکی ٩٠/٣٩٢٦ انجام می شود .

ولی با توجه به آمار عرضه تولید کنندگان داخلی ، در حال حاضر نیاز بازار توسط این تولید کنندگان تأمین می شود و نیاز وارداتی آن زیاد نمی باشد .


فرایند تولید انواع گیره و رخت آویز پلاستیکی

تولید گیره لباس و رخت آویز پلاستیکی فرآیندهای پیچیده ای ندارد . کلیه فرآیندهای تولید این محصول هر چند به ظاهر ممکن است اندکی متفاوت به نظر آیند ، اما در عمل و از لحاظ اصول فرآیند کاملا مشابه یکدیگر می باشند .

تفاوت های جزئی در انجام برخی از مراحل فرآیند عمدتا ناشی از تفاوت شرایط عملکرد ، پیشرفت های تکنولوژی و امثال آن می باشد . در این واحد از روش تزریق پلاستیک برای تولید محصول استفاده می شود .

پس از این که ماده پلاستیکی که به شکل گرانول می باشد ، در ماشین تزریق ریخته شد و با حرارت ١٥٠ درجه سانتیگراد به حالت خمیری نزدیک به مایع درآمد ، با فشار به داخل قالب تزریق می شود.

پس از سرد شدن در داخل قالب دوباره به صورت جامد در می آید و سخت می گردد و در این مرحله قطعه از قالب خارج می شود . ذوب کردن مواد پلاستیک و تزریق آن داخل قالب از مراحل مهم تولید جنس مرغوب به شمار می رود.

ماشین تزریق ( Injection ) از دو قسمت اصلی تزریق و قالب گیر تشکیل شده ، که هر یک از این قسمت ها بر حسب ابعاد و خصوصیات هر ماشین و متناسب با آن ساخته می شود.

قسمت تزریق در این قسمت عمل ذوب ، اختلاط و تزریق مواد انجام می گیرد ، به این ترتیب که مواد پلاستیکی داخل قیف تزریق ریخته شده و از قیف به تدریج به داخل سیلندر راه می یابد و با گردش مارپیچ به جلو رانده می شوند .

پوسته سیلندر به وسیله گرمکن های برقی ، که در طول جدار خارجی سیلندر قرار گرفته اند ، کاملا گرم می شود و مواد نیز ضمن گردش در داخل سیلندر با تماس به جدار داخلی به تدریج گرم شده و به جلوی سیلندر می رسند .

مارپیچ با چرخش به دور خود عمل موادگیری را انجام می دهد و یک حرکت افقی به سمت عقب نیز دارد .

پس از انجام عمل تزریق و گذشتن زمان لازم ، مارپیچ جهت بارگیری مواد به گردش در می آید و سیلندر تزریق به عقب برمی گردد .

پس از گذشتن مدتی که برای خنک شدن قطعه لازم است ، طرفین قالب از هم گشوده و قطعه تولید شده به بیرون پرتاب می شود.

قسمت قالب طریقه صحیح ساخت قالب آن است ، که طرح و نقشه قالب توسط طراح ماهر از روی نقشه قطعه تهیه گردد و تمام جزئیات در اختیار قالب ساز قرار گیرد .

قسمت هایی از قالب که مستقیما با پلاستیک در تماس است ، از مواد مخصوص مثل فولاد گرم کار ساخته می شود . قسمت های دیگر قالب از فولاد معمولی تولید می شود.

از ویژگی های مهم فرآیند تزریق پلاستیک ، خنک کاری قالب می باشد و این عمل به منظور افزایش نرخ تولید و حفاظت از کیفیت محصول انجام می شود .

در جریان عمل تزریق نیاز است ، که قالب توسط یک سیستم جریان سیال (معمولا آب ) خنک شود و در حقیقت خنک کردن تنظیم دمای درون قالب ها است .

هر قدر آب مصرفی جهت خنک کردن سردتر باشد ، زمان مورد نیاز برای تولید قطعه کمتر شده و نرخ تولید افزایش می یابد .

ماشین آلات مورد نیاز تولید انواع گیره و رخت آویز پلاستیکی :
  • تأسیسات آب
  • دیزل ژنراتور
  • سرمایش و گرمایش
  • اطفاء حریق

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید گیره و رخت آویز پلاستیکی

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.