طرح توجیهی تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

baby pacifier

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

استفاده از پستانک خصوصاً در حین خواب در طول سال اول عمر نوزادان ، به دلیل باز نگهداشتن دهان در حین خواب احتمالا از توقف تنفس نوزاد جلوگیری می کند.

بنابراین می توان گفت که پستانک یک کالای مهم و کاربردی برای نوزادان بوده که کاربرد منحصر بفردی دارد .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه


مکیدن یک بازتاب طبیعی در نوزادان است و اغلب یک کودک آشفته با مکیدن پستانک تسکین می یابد .

گرچه مکیدن پستانک تا چهار سالگی مشکلی به حساب نمی آید ، کودک نباید از هنگام شروع رویش دندان های دائمی به پستانک خوردن ادامه دهد .

اگر کودک پس از ٤ سالگی به استفاده از پستانک ادامه دهد ، دندان های دائمیش ممکن است به نحوی نادرست رشد کند .

اغلب کودکان داوطلبانه مکیدن پستان را کنار می گذارند ، اما بعضی در هنگام قطع کردن این عادت دچار مشکل می شوند .

ترک کردن عادت مکیدن شست که باعث مشکلات دندانی مشابهی می شود ، ممکن است حتی از این هم سخت تر باشد.

به طور کلی پستانک می تواند به نوزاد کمک کند در فاصله وعده های غذا خوردن خوشحال و آرام باقی بماند .

با وجود این که پستانک ها معمولاً بی خطرند ، رعایت چند قاعده برای پیشگیری از حوادث اهمیت دارد :

هرگز سعی نکنید در خانه پستانک بسازید ، تنها از پستانک های یک تکه تأیید شده استفاده کنید.

برای ثابت کردن پستانک به لباس کودک بایستی از یک گیره استفاده نمود ، اما هرگز پستانک را با نخ یا چیزهای مشابه که می توانند دور گردن کودک بپیچند، به لباس متصل نگردد .

تنها پستانک هایی را به کودک بدهید که نوک آنها توخالی هستند ، از پستانک های پرشده با مایع پرهیز کنید ، زیرا ممکن است حاوی میکروب باشند.

هیچ وقت پستانک را با مایع شیرین آغشته نکنید ، زیرا این کار ، کودک را در معرض پوسیدگی دندان قرار می دهد .

پس از هر بار استفاده یا در صورتی که پستانک روی زمین افتاده است ، آن را بشویید . اگر پستانک آسیب دیده یا شکسته است ، آن را فوری دور بیندازید .

در آمار ثبت شده واحدهای تولیدی معاونت توسعه صنعتی وزارت صنایع کد آیسیک ٣ پستانک بچه ٢٥١٩١٣١١ می باشد .

شایان ذکر است که این کد آیسیک تمامی انواع پستانک بچه را شامل می شود .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه


اغلب ما فکر می کنیم که پستانک یک وسیله فانتزی است ، که فقط برای ساکت کردن نوزاد کاربرد دارد . ولی آخرین دستورالعمل انجمن اطفال آمریکا که به تازگی منتشر شده است ، پستانک را یکی از بهترین وسایل محافظت از جان نوزاد معرفی کرد .

در این دستورالعمل آمده است که پستانک میتواند از مرگ ناگهانی نوزادان جلوگیری کند و لذا این انجمن توصیه می کند ، که نوزاد باید در طول سال اول عمر حداقل در حین خواب پستانک در دهان داشته باشد .

با وجودی که پیش از این اغلب بحث های علمی در مورد پستانک ، در نهایت آن را نوعی اسباب بازی و بدون فایده بر می شمردند ، ولی تحقیقات جدید نشان داده اند ، که ارتباطی بین استفاده از پستانک و کاهش احتمال بروز مرگ ناگهانی نوزادان وجود دارد .

به همین دلیل در اظهارنظر اخیر انجمن متخصصان اطفال آمریکا ، استفاده از پستانک خصوصاً در حین خواب در طول سال اول عمر نوزادان ، برای پیشگیری از این نشانگان توصیه شده است .

احتمالا پستانک به دلیل باز نگهداشتن دهان در حین خواب از توقف تنفس نوزاد جلوگیری می کند . بنابراین می توان گفت که پستانک یک کالای مهم و کاربردی برای نوزادان بوده که کاربرد منحصربفردی دارد .

استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه

استاندارد ملی پستانک لاستیکی بطری شیر کودک طی شماره ۲۴۷۰ ، تحت عنوان ویژگی ها و روش های آزمون پستانک لاستیکی بطری شیر یچه ارائه گردیده است .

- آزمون فشردگی :

چنانچه پستانک با روش استاندارد ملی ۲۴۷۰ مورد آزمون قرار گیرد . باید بدون عیب باقیمانده و هیچگونه اثری از ترک یا شکستگی در صفحه محافظ ، در پوش ، حلقه و با دگمه آن دیده نشود و توک آن نیز هیچگونه صدمه ای نبیند .

- آزمون ضربه :

چنانچه پستانک طبق روش استاندارد ملی ۲۴۷۰ مورد آزمون قرار گیرد ، نباید هیچگونه ترک یا شکستگی در صفحه محافظ در پوش ، حلقه و دکمه آن ایجاد شده و نوک پستانک نیز باید سالم مانده و شکل خود را حفظ نماید .

- آزمون گاز گرفتن :

چنانچه پستانک طبق روش استاندارد ملی ۲۴۷۰ مورد آزمون قرار گیرد ، نباید هیچگونه ترک یا شکستگی در صفحه محافظ در پوش ، حلقه یا دکمه آن ایجاد شده و در نوک پستانک نیز نباید آسیبی که آن را غیر قابل استفاده و یا غیر ایمن نماید دیده شود .

اگر عیب یا شکستگی در قسمت های سخت پستانک ایجاد گردد ، پستانک در این آزمون مردود شناخته می شود .

- آزمون کشش :

چنانچه پستانک طبق روش استاندارد ملی ۲۴۷۰ مورد آزمون قرار گیرد ، باید بی عیب باقیمانده و تغییری در آن به وجود نیاید ، که آن را غیر قابل استفاده و یا غیر ایمن بنماید . در نوک پستانک نیز نباید عیب قابل رؤیتی دیده شود .

- مواد موجود در پلاستیک یا لاستیک قابل حل در اسید :

در پستانک ها یا قسمت های تشکیل دهنده آن ها که از لاستیک یا پلاستیک ساخته شده اند ، نباید نسبت جرمی آنتیموان آرسنیک ، باریم ، کادمیم ، کرم سرپ ، جیوه و یا هر ترکیب قابل حل این مواد که با استاندارد ملی ۲۴۷۰ مورد آزمون قرار می گیرد از مقادیر مندرج در جدول ۱-۱ موجود در طرح حاضر تجاوز کند .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه


از آنجائی که مناسب ترین روش برای ساخت سر شیشه لاستیکی روش های متداول اختلاط ، شکل دهی و سر شیشه لاستیکی پخت با استفاده از ماشین آلات متداول صنعت لاستیک می باشد.

امکانات و سطح تکنولوژی برای تهیه این محصول در بسیاری از کشورها موجود است ، بنابراین نیاز به خرید تکنولوژی نمی باشد .

کشورهای متعددی از جمله کشورهای چین و ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله تولید کننده و مصرف کننده این محصول می باشند .

شرایط واردات و صادرات پستانک و درب شیشه شیر بچه :

این محصول دارای کد تعرفه مجزایی نمی باشد ، تا قوانین صادرات و واردات آن مشخص باشد ، با توجه به محصولات مشابه این محصول ، سود گمرکی برای این محصول ۴ درصد می باشد .

اهمیت استراتژیک تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه

مطالعات جدید نشان می دهد پستانکی که والدین اغلب برای آرام کردن و راحتی نوزادانشان استفاده می کنند ، تا حدود ۹۰ درصد مرگ ناگهانی نوزاد را کم می کند.

مطالعات نشان داده اگر به عقب برگردیم و زنانی را که بچه هایشان از SIDS ( مرگ ناگهانی نوزاد ) فوت شده اند با گروه مشابه که بچه هایشان فوت نکرده اند مقایسه کنیم ، می بینیم که بیشتر آنها که نوزادشان با مرگ ناگهانی مرده اند در آن زمان پستانک استفاده نکرده اند .

تقریباً در اکثر مطالعات این نتیجه بدست آمده که پستانک ارزان ترین وسیله پزشکی برای استفاده طولانی مدت است .

آکادمی کودکان آمریکا نقش پستانک را در کاهش مرگهای ناگهانی نوزادان ۶۱ درصد دانست و همین انجمن ، استفاده از پستانک را به صورت یک توصیه و پیشنهاد در نشریات در حال چاپش قرار داد .

موانع طبیعی برای استفاده از پستانک شامل مشکلات دندانی ، افزایش ناچیز ریسک عفونت های گوش و مشکل شیرخوردن نوزاد ( مکیدن پستان مادر ) هیچ یک از این موارد در برابر نقش مهم پستانک در پیشگیری از مرگ ناگهانی نوزاد اهمیت چندانی ندارند .

در مورد علل مرگ ناگهانی نوزاد هنوز ابهام وجود دارد ، اگر چه نظریاتی مبنی بر ارتباط با راه هوایی و تنفس وجود دارد . پستانک با ایجاد کانالی در اطراف صورت بچه از خفگی جلوگیری می کند .

لازم به ذکر است بچه هایی که از شیرمادر تغذیه می شوند ، معمولاً در ماه اول تا مکیدن سینه مادر را بخوبی یاد نگیرند ، پستانک را قبول نمی کنند.

با توجه به توضیحات فوق ، نقش اساسی و غیر قابل انکار پستانک در ادامه حیات نوزادان نقشی غیر قابل انکار بوده و نمیتوان آن را نادیده گرفت.


فرایند تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه

پستانک بچه متشکل از قطعات لاستیکی و پلاستیکی می باشد . روش معمول تولید پستانک بچه روش تزریق پلاستیک می باشد .

مراحل تولید و روش فرآیند پستانک و درب شیشه شیر بچه به شرح زیر میباشد :

الف) تزریق پلاستیک :

قطعات پلاستیکی مورد نیاز در ساخت محصول شامل سری پستانک ، درپوش محافظ سری پستانک ، حلقه ، فلنج پستانک و رابط پستانک به روش تزریق پلاستیک تهیه می گردند .

مواد اولیه جهت تولید تمامی قطعات به غیر از سری پستانک از پلی اتیلن سنگین ( HDPE ) تهیه می شوند. سری پستانک از جنس لاستیک سیلیکون می باشد.

ب) پخت لاستیک سری پستانک :

لاستیک سیلیکونی پس از عمل تزریق پلاستیک جهت رسیدن به خصوصیات مطلوب احتیاج به عمل پخت لاستیک دارد .

پخت درون قالب ها توسط المنت های برقی انجام می گیرد . عوامل پخت نیز باید به اندازه مناسب در آمیزه لاستیک سیلیکونی وارد گردد .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت تولید پستانک و درب شیشه شیر بچه :

  • دستگاه تزریق
  • دستگاه های مخصوص مونتاژ
  • قالب های تزریقی

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پستانک بچه

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید درب شیشه شیر بچه

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.