طرح توجیهی تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن سال 1400

plastic bag

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

فیلم و کیسه پلاستیکی تولید شده از پلی پروپیلن ، عمدتاً در بسته بندی منسوجات به کار می رود ، که در آن مجموعه ای از براقیت بالا ، مه گرفتگی پایین و عدم خرابی رنگ مورد نظر است . فیلم ریخته گری شده PP برای لفاف پیچی کامل کالاهای کاغذی نیز بکار می رود .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن


فیلم و کیسه های پلاستیکی طبق کدبندی ISIC جزء محصولات لاستیک و پلاستیک (٢٥ ) و در این دسته بندی جزء محصولات پلاستیکی (٢٥٢٠ ) محسوب می شود . بر این اساس کد کامل ISIC کیسه هاس پلاستیکی با شماره ٢٥٢٠١٥١١ مشخص شده است.

لازم به ذکر است که علاوه بر کد ذکر شده برخی واحدهای تولیدی در این زمینه با کد ٢٥٢٠١٢١٩ و ٢٥٢٠١٢١٢ که مربوط به فیلمهای پلاستیکی می باشد فعالیت دارند . در بخش عرضه و تقاضای محصول کلیه شرکتهایی که در زمینه تولید فیلم و کیسه های پلاستیکی پلی پروپیلن با روش CAST فعالیت دارند مورد بررسی قرار می گیرند .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن

این فیلم عمدتاً در بسته بندی منسوجات به کار می رود ، که در آن مجموعه ای از براقیت بالا ، مه گرفتگی پایین و عدم خرابی رنگ مورد نظر است و فیلم ریخته گری شده PP برای لفاف پیچی کامل کالاهای کاغذی نیز بکار می رود .

فیلم ریخته گری شده به عنوان لایه سیل در ساختارهای لمینت مناسب برای حرارت دهی ، مثل ضد عفونی با اتوکلا و کاربردهای جوشاندن در کیسه نیز به کار می رود .

ورق آن در شکل دهی حرارتی برای ظروف قابل ضد عفونی و بسته بندی مواد غذایی بکار برده می شود . از جمله کاربردهای آن بسته های " پخت در ظرف" ( CONTAINER THE IN COOK ) می باشد.

تولید شده به روش ( CASTCPP ) در بسته بندی شیرینی و شکلات مصرف عمده ای دارند .

از این فیلم ها می توان به عنوان فیلم های متالایز نیز استفاده کرد ( هم اکنون در کشور برای تولید فیلم های متالایر از فیلم های ( BOPP ) و استفاده می شود ، فیلم CPP خواص بصری عالی دارد.

اما خواص چقرمگی آن در مقایسه با LDPE نسبتا ضعیف است . این مسئله به خصوص از دماهای پایین صادق است . این فیلم در دمای C°١٠ شکننده است .

از این فیلم می توان به عنوان بسته بندی های تزئینی استفاده کرد . از موارد کاربرد این فیلم بسته بندی منسوجات ، لفاف پیچی کامل کالاهای کاغذی ، شیرینی ، شکلات ، ماکارونی ، سرنگ و لوازم جراحی می باشد.

به منظور ارائه تصویر کامل تری از موارد کاربرد فیلم های پلیمری چند لایه توضیحاتی پیرامون فیلم های متالایز و فیلم دو سرپیچ ( TWIST ) ضروری به نظر می رسد. فیلم متالایز عبارت از فیلمی است ، که با یک لایه نازک از آلومینیوم پوشیده شده است .

به منظور تولید این فیلم ها که عمدتاً BOPP, PE, CPP می باشد. ابتدا فیلم از حالت رول خارج می گردد ، تا در معرض بخار آلومینیوم قرار گیرد ، که در نتیجه لایه ای نازک از این بخار روی فیلم را می پوشاند .

در پایان لفاف تولید شده نه تنها ظاهری درخشنده تر و جالب توجه دارد ، بلکه مقاومت بیشتری در برابر نفوذ اکسیژن و بخار آب از خود نشان می دهد .

فیلم TWIST ) دو سرپیچ ) به فیلم هایی اتلاق می شود ، که خاصیت پیچشی مطلوبی از خود نشان می دهند .

این فیلم ها رفته رفته جایگزین فیلم های PVC مورد مصرف در صنایع تولید شکلات و شیرینی می گردند ، که دلیل آن را می توان در مضرات ناشی از حرارت فیلم های PVC هنگام دوخت بسته بندی دانست .

زمینه های کاربرد انواع فیلم های پلیمری از یک نگاه دیگر به سه قسمت اصلی تقسیم بندی می شوند :

  • صنایع بسته بندی
  • عایق کاری کابل ها ( Base for other active materials)
  • چسب ها نوار

استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن


بسیاری از روش های آزمون برای کنترل کیفیت تولید فیلم به صورت استاندارد در آمده اند و ترکیب شیمیایی فیلم ها توسط دستگاه " Spectrum IR "مشخص می گردد .

این دستگاه بر اساس حذف طیف ، وزن سنجی و آنالیز مولکولی عمل می کند و براساس وزن مولکولی بدست آمده توسط دستگاه ، ماهیت نوع ترکیب شیمیایی فیلم مشخص می گردد .

ضخامت متوسط بر اساس استاندارد ٥٣٣٧٠ DIN یا ASTME٢٥٢ تعیین می گردد و در این روش ها تا ضخامت 0.1 Mm قابل اندازه گیری می باشد .

روش های محاسبه خصوصیات فیزیکی فیلم ها دراستانداردهای ASTM یا ١٥٠١١٨٤ آمده است و قسمت های مخصوص نیز در استاندارد زیر می باشد.

تست استحکام پارگی ١ ٢ ٥٣٤٥٥ DIN ، تغییر طول در نقطه شکست ٥٣٣٧٥ DIN ، مدل الاستیسیته ٣ DIN ٥٣٤٤٨ ، مقاومت ضربه ٤ ٥٣٣٧٤ DIN ، مقاومت پارگی ٥ ٥٣٣٧٥ DIN و مقاومت رشد پارگی ٦ DIN ٤٠٦٣٤- ٥٣٣٦٣ ضریب اصطکاک یکی از ضرایب مهم بحث فیلم ها می باشد ، که در استاندارد ٥٣٣٧٤ DINو ٨٩٤ASTU DI به آن پرداخته شده است.

دانسیته فیلم بر اساس استانداردها ١٥٠٥IC ASTM قابل اندازه گیری می باشد و خصوصیات الکتریکی فیلم ها نیز با توجه به ١٠٦٥/٠٣٤٥ VDE و١٠٦٥/٧/٠٣٠٣ بر اساس استاندارد ASTM I٤٩ ، ٥٠ ، ٢٢٩، قابل اندازه گیری می باشند.

نقطه ذوب ، دمای انتقال شیشه ای Tg دمای تجزیه ، آنالیزهای حرارتی مختلف به راحتی قابل اندازه گیری می باشند .

پایداری حرارتی فیلم ها برای طراحی عایق های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن

طبق آمار جهانی ، ظرفیت تولید فیلم CPP بین سال های ١٩٩٨ تا ٢٠٠٤ دارای نرخ رشد ٢٤ درصد بوده است و این نرخ بالاترین نرخ رشد این محصول طی سال های گذشته بوده است .

با توجه به این آمار نرخ رشد ظرفیت این محصول در آینده ١١ درصد برآورد می گردد و بنابراین ظرفیت جهانی این محصول در سال ٢٠١٣ به ٤٠٢١ هزار تن خواهد رسید.

طبق آمار جهانی ، مصرف فیلم CPP بین سال های ١٩٩٨ تا ٢٠٠٤ دارای نرخ رشد ٢١ درصد بوده است و این نرخ بالاترین نرخ رشد این محصول طی سالهای گذشته بوده است .

با توجه به این آمار نرخ رشد ظرفیت این محصول در آینده ١١ درصد برآورد میگردد و بنابراین ظرفیت جهانی این محصول در سال ٢٠١٣ به ٣١١٧ هزار تن خواهد رسید.

شرایط واردات و صادرات فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن :

محدودیت خاصی برای واردات کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن وجود ندارد و همچنین تعرفه گمرکی مجزایی برای فیلم و کیسه CPP وجود ندارد و این محصول با تعرفه محصولات دیگر وارد کشور می شود.

لذا با توجه به کد تعرفه مشابه این محصول حقوق گمرکی آن در حال حاضر ٣٠ الی٤٠ درصد می باشد .

اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن

بر اساس آمار منتشره از طرف صنایع ملی پتروشیمی ، تبدیل مواد بالا دستی پتروشیمی به صنایع مصرفی بیشترین ارزش افزوده را خواهد داشت .

به همین علت است ، که اغلب کشورهای توسعه یافته اغلب مواد بالا دستی را وارد و محصولات مصرفی ( پایین دستی ) را به کشورهای مصرف کننده که اغلب کشورهای صادر کننده مواد بالا دستی می باشند صادر می کنند .

چنانچه این صنایع در کشور فعال باشند ، می توان حداقل شاهد موارد زیر بود :

جلوگیری از خروج ارز بخاطر واردات

ایجاد ارزش افزوده محصول

امکان صادرات محصول و ورود ارز به کشور با توجه به طرح های صنایع ملی پتروشیمی در خصوص تولید PP در سال های آتی مقادیر بالایی از پلی پروپیلن به بازار عرضه خواهد شد .

بنابراین یکی از بهترین راهکارهای پیشنهادی برای این حجم محصول ، راه اندازی صنایع پایین دست آن که فیلم های CPP نیز شامل آن می شود ، خواهد بود.

صنعت بسته بندی در حال حاضر به عنوان یکی از کلیدی ترین رمزهای موفقیت شرکت های تولیدی می باشد ، که متاسفانه تولید کنندگان داخلی به این مسئله توجه زیادی ندارند .

بر طبق آمار جهانی ، کشور امارات متحده عربی ، در حال حاضر وارد کننده محصولات به صورت فله ای است .

در این کشور صنعت بسته بندی به صورت مدرن فعالیت دارد و با استفاده از بسته بندی مناسب، در بازارهای زیادی نفوذ پیدا کرده است.

ارزش افزوده یک بسته بندی مناسب ممکن است از تولید آن محصول نیز بیشتر باشد و در دنیای کنونی که رقابت زیادی بین تولید کنندگان وجود دارد ، بسته بندی مناسب می تواند به عنوان یکی از راه کارهای موفقیت آن صنعت باشد.

مصرف کیسه و فیلم CPP که مد نظر این مطالعه می باشد ، اغلب در بسته بندی صنایع غذایی می باشد .

بنابراین در خصوص تولید این محصول باید دقت شود که محصولی تولید شود ، که از هر لحاظ دارای کیفیت و جذابیت باشد .

در این خصوص نیز دولت می بایست ، تولید کنندگان این صنعت را مورد حمایتهای خاصی قرار دهد.


فرایند تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن

ابتدا خوراک واحد که پلی پروپیلن می باشد ، با ضایعات برگشتی از خط تولید مخلوط شده و به اکسترودر ( ١٠١ -S ) فرستاده می شوند .

درصد ترکیب خوراک با جریان برگشتی به ترتیب حدود ٩٤و ٦ درصد می باشد .

برای جلوگیری از ذوب شدن زود هنگام پلی پروپیلن بخش خوراک دهی خط تولید توسط آب ، خنک می شود .

چنانچه این بخش خنک نشود باعث اتصال پلیمرها به همدیگر و تشکیل زنجیره و در نهایت گرفتگی این قسمت خواهد شد .

برای خنک نگه داشتن اکسترودر یک چرخه آب خنک کننده تعبیه شده است . آب استفاده شده برای این قسمت ، آب دی یونیزه شده می باشد .

در داخل اکسترودر عملیات ذوب پلیمر انجام می شود ، دما در این حدود ٢٠٠ درجه سانتی گراد می باشد .

بعد از این که پلیمر ذوب شد ، از بخش غربال و تنظیم (١٠٢-S ( عبور کرده و توسط لوله های اتصال (١٠٣ -S (به دای هدایت می شوند و هیچگونه تجهیزات کششی در این خط وجود ندارد .

باز شدن دای برای تولید فیلم با ضخامت ١ میلی متری کنترل می شود . تنظیم سوراخ دای باید به صورتی انجام گیرد ، که از متورم شدن فیلم بعد از خروج از دای جلوگیری شود .

بعد از این که پلیمر مذاب از دای خارج شد ، از روی رول های مخصوص که اغلب از جنس کرم می باشند ، عبور داده می شوند . این رول ها از داخل توسط ١ آب ٤ درجه سانتی گراد خنک می شود .

جریان کوچک هوا که توسط برش هوایی تولید می شوند . از دو لحاظ حائز اهمیت می باشند .

اولاً برای خنک کردن فیلم مؤثر می باشند و در ثانی از چسبیدن فیلم به سطح رول ها جلوگیری می کند .

در اولین رول دمای فیلم به حدود ٣٠ درجه سانتی گراد می رسد و در مرحله بعد در رول دوم این دما به ١٠ درجه سانتی گراد کاهش می یابد .

این رول ها توسط آب چیلر از داخل سرد می شوند . یکنواختی دما در رول مسئله بسیار مهمی می باشد ، که باید مورد توجه قرار گیرد .

این امر توسط چرخش آب سرد با دبی بالا و دمای پائین محقق می گردد . در نهایت اندازه گیری خالی و عملیات نهایی روی فیلم انجام می شود .

این عملیات شامل خالی کردن بارهای الکتریکی از فیلم به خاطر چاپ فیلم در مراحل بعد و جداکردن کناره های فیلم و برگردان آن به اکسترودر و... می باشد .

تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن
  • انشعابات
  • چیلر تاسیسات آب خنک کننده
  • فشرده هوای تاسیسات دیزل ژنراتور اضطراری
  • تاسیسات سرمایش و گرمایش ساختمان اداری
  • تاسیسات سرمایش و گرمایش ساختمان تولید
  • تاسیسات اطفاء حریق

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید فیلم و کیسه پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.