طرح توجیهی تولید انواع پارکت یا کفپوش سال 1402 + کامفار ( Word و Pdf )

Parquet factory 5

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید انواع پارکت یا کفپوش سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید انواع پارکت یا کفپوش را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

پارکت ها دارای انواع مختلفی ازحمله پارکت های چوبی می باشند ، که دارای کاربرد فراوانی در صنایع ساختمانی و صنعتی هستند .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع پارکت یا کفپوش


Parquet factory 7

به منظور شناخت دقیق محصول و مطالعه کلیه زمینه های لازم پیرامون تعیین شرایط و میزان تولید ابتدا لازم است کلیه مشخصات و ویژگی های آن مورد بررسی قرار گرفته و انواع مختلف آن نیز متناسب با استاندارد های ملی و جهانی تعیین و مشخص گردد .

مقایسه کیفی میان این محصولات و سایر پوششهای موجود در بازار که از جنس های دیگری تولید می گردند با توجه به میزان کاربرد و دگر خصوصیات مربوطه و بررسی چگونگی امکان جایگزین هریک از آنها با محصول اصلی از دیگر مسائلی است که همراه با مطالعات مذکور از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید انواع پارکت یا کفپوش

تمرکز روزافزون جمعیت جهان در شهرها و همچنین رشد عظیم جمعیت و افزایش فعالیت های اجتماعی و اقتصادی مربوط به آن ها ، رشد پروژه های عظیم اقتصادی ، عمرانی و ... که ملزم این تحولات است .

الزاما باعث رشد مصرف مصالح ساختمانی و صنعتی که شامل انواع پارکت های چوبی ساختمانی نیز می شود ، خواهد بود . پارکت های چوبی ساختمانی در گروه کالاهای مصالح ساختمانی ، صنعتی قرار می گیرند .

بنابراین بازار مصرف بالقوه بسیار بالایی برای آن ها وجود دارد ، لذا احداث واحدهایی جهت رفع نیازهای مربوطه ضروری به نظر می رسد .

پارکت های چوبی ساختمانی محدوده وسیعی از کالاها را در بر می گیرد ، که تنوع این تولیدات تفاوت های بسیاری را در جنس ، شکل و خصوصیات آن ها ایجاد می کند ، که بالطبع روش های ساخت گوناگونی را طلب می کند .

از آنجا که تولید تمامی انواع پارکت های چوبی ساختمانی ، به دلیل تفاوت روش های ساخت آن ها در یک واحد تولیدی صنعتی امکان ندارد ، طرح حاضر احداث واحدهایی که عمده ترین انواع اینگونه کالاها را تولید می نمایند ، مد نظر دارد .

مهمترین ویژگی های تولید پارکت های چوبی ساختمانی ماهیت کارگاهی ، ناپیوسته و سیکلی بودن آن است .

محصولات از مواد مختلفی تشکیل شده ، که هر یک از این مواد به فراخور نیاز به روش مناسبی تهیه می گردد و در نهایت با عملیات فراورش کلیه مواد با یکدیگر محصول نهایی آماده می گردد ، مواد به صورت ناپیوسته اما مداوم و سیکلی در یک یا چند مرحله تولید می شود و پس از ساخته شدن انبار می گردد .

پارکت ها در گروه کالاهای مصالح ساختمانی ، صنعتی قرار می گیرند ، بنابراین بازار مصرف بالقوه بسیار بالایی برای آنها وجود دارد ، لذا احداث واحدهایی جهت رفع نیازهای مربوطه ضروری به نظر می رسد .

استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید انواع پارکت یا کفپوش

استانداردهای مدرن پارکت های چوبی ساختمانی ، جهت عرضه هر کالای مصرفی در بازار ، داشتن کیفیت بالا از اهم وظایف تولید کنندگان است ، در این راستا رعایت استانداردهای ملی جهت مصرف داخل و استانداردهای بین المللی و جهانی جهت صادرات امری الزامی است .

از طرفی هر کالایی در بازارهای مختلف دارای رقبای مشابهی است و لازم است جهت بالابردن میزان فروش در میدان رقابت حداکثر کیفیت به موازات کاهش قیمت انجام گیرد .

بنابراین به نظر می رسد ، جهت رسیدن به این امر باید استانداردهای ملی و جهانی به عنوان حداقل کیفیت و خواست مشتری در مد نظر باشد .

فهرست کلیه استاندارهای موجود در رابطه با انواع پارکت های چوبی ساختمانی در طرح حاضر خواهد آمد .

استانداردهای مربوطه توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تهیه شده است .

لازم به ذکر است که در ایران و جهان طیف استاندارهای پارکت های چوبی ساختمانی بسیار گسترده است و در سطح جهانی استانداردهای قابل قبول متعلق به موسسه های استاندارد آمریکا STMو انگلستان BSI و مهمتر از همه موسسات بین المللی استاندارد 150 می باشد .


فرایند تولید انواع پارکت یا کفپوش

تمامی خطوط تولید پارکت یکی است و تنها بسته به نوع محصول و فراورش دارد . برای تهیه انواع پارکت روش تولید بدین گونه می باشد ، که مواد اولیه را به مناسبت نیاز از انبار مواد اولیه تهیه کرده و طبق نظر قسمت کنترل کیفیت مواد اولیه ، مواد انتخاب می گردید و توسط دستگاه ها عمل آوری شده و به اشکال مور نظر تبدیل و عملیات مقاوم سازی و تزئین و رنگ انجام می گیرد .

سپس در ظرفی که دارای حجم استاندارد و مشخص است بسته بندی شده و بر چسب کارخانه تولیدی به همراه مشخصات پارکت روی آن چسبانده خواهد شد و سپس در کارتن قرار گرفته و به انبار محصول هدایت خواهد شد . نکته مهم در خرید مواد اولیه است ، که در هربار خرید مواد اولیه ممکن است ، که کیفیت مواد اولیه تفاوت داشته باشد و با عوامل جوی و محیطی روی آن اثر گذاشته باشد .

بنابراین قبل از هرگونه تولید انبوه ، مقداری از مواد اولیه تولید آزمایشگاهی خواهد شد و سپس تولید انبوه انجام می گیرد و درصدهای مواد طبق آزمایش انجام شده خواهد بود.

ویژگی های عملکرد هر یک از ماشین آلات به کار رفته در خط تولید پارکت و شرایط خاص حاکم بر صنعت تولید این محصولات ، ضوابط ویژه ای را برای استقرار ماشین آلات و تجهیزات مربوطه به همراه خواهد داشت که خلاصه ای از آنها به قرار زیر است . پارکت بیشتر و اتلاف وقت و نیروی کمتری صورت گیرد .

بدین ترتیب مواد اولیه از یک طرف وارد سالن تولید گشته و مراحل مختلف عملیات به ترتیب با استقرار ماشین آلات مربوطه انجام خواهد شد ، که در نهایت محصول از نقطه ای دیگر وارد انبار نگهداری محصول می گردد .

دستگاه های برش ، دستگاه های فرآوری و آماده سازی مواد در فاصله کمتری از یکدیگر قرار داشته باشند . بدین ترتیب می توان این بخش از سالن تولید را از سایر بخش ها به کمک یک دیوار شیشه ای جدا نمود .

بخش فرآورش پارکت ، مجهز به دستگاه های آخرین مدل فراورش پارکت ، بهتر است در مجموعه ای مجزا از سایر دستگاها نصب گردد ، تا بدین ترتیب خط تولید از حداقل آلودگی برخوردار گردد .

البته لازم به ذکر است که تجهیزات هر یک از این دستگاه ها به سیستم جمع آوری ذرات حاصل از فرآیند وجود دارد .

سایر بخش های خط تولید نیز به لحاظ عدم دارا بودن شرایط خاص محدود کننده ، می توانند در یک محل نصب گردند ، که در نهایت منتهی به انبارهای نگهداری محصول خواهد شد .

سیستم استقرار هر یک از دستگاه ها علاوه بر دارا بودن شرایط فوق باید به گونه ای باشد ، که ایجاد هیچ گونه محدودیتی در تردد ، حمل و نقل مواد ننماید و اعمال مربوط به تغذیه و تخلیه دستگاه ها به سهولت انجام پذیرد .

تکنولوژی جدید در این طرح به علت نیاز میوم خط تولید واحد تولیدی به عملیات نهایی خط سنگ زنی و سنباده زنی اتوماتیک ، به همراه خط رنگ و خشک کن اتوماتیک اضافه گردیده است ، که به علت سودآوری بیشتر و عملیات تکمیلی و همچنین رقابت و ایجاد کیفیت زیادتر و گاها عملیات ارسال صادراتی ، صد درصد موثر خواهد بود .

ماشین آلات خط تولید طرح توجیهی انواع پارکت یا کفپوش
  • اره رام نیمه اتوماتیک
  • اره فلکه
  • اره قطع کن
  • دستگاه چند اره مخصوص
  • رنده اتوماتیک
  • اره
  • گنده گیر 63 سانتی
  • فرز 70 سانتی
  • خط کانوایر
  • دستگاه بسته بندی اتوماتیک
  • اره موتوری
  • سمباده و خط رنگ
  • خشک کن و خط رنگ

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید انواع پارکت یا کفپوش

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.