طرح توجیهی تولید بتن سبک یا هبل یا سیلیکا سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

autoclaved concrete2

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید بتن سبک یا هبل یا سیلیکا سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید بتن سبک یا هبل یا سیلیکا را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

مصالح سبک به مصالحی اطلاق می شود ، که وزن مخصوص آن ها از نمونه های مشابه کمتر بوده و استفاده از آن ها به کاهش وزن کلی ساختمان بیانجامد .

مصالح سبک در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

1) مصالح سبک سازه ای

2) مصالح سبک غیر سازه ای


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید بتن سبک یا هبل یا سیلیکا


روش های سبک سازی ساختمان به طور عمده به دو دسته تقسیم می گردند .

1) سبک کردن اجزای باربر ساختمان

2) سبک کردن سازه ساختمان

روش های سبک سازی ، بخش عمده ای از مباحث مربوط به سبک سازی وتکنیک های رایج در مورد دستیابی به وزن مناسب ساختمانی را در بر می گیرد ، که شامل :

شناخت مصالح سبک رایج در صنعت ساختمان ( در داخل و خاج کشور ) و تکنولوژی استفاده از آن ها ، معیار های ارزیابی ، میزان کارایی این مصالح به عنوان مصالح سبک و میزان تاثیر به کار گیری مصالح نو در کاهش وزن ساختمان ، هزینه و زمان مورد نیاز اجرای یک ساختمان.

تعریف مصالح سبک :

مصالح سبک به مصالحی اطلاق می شود ، که وزن مخصوص آن ها از نمونه های مشابه کمتر بوده و استفاده از آن ها به کاهش وزن کلی ساختمان بیانجامد .

مصالح سبک در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

1) مصالح سبک سازه ای

2) مصالح سبک غیر سازه ای .

قاب های ساختمانی چند منطقه و دیوارهای جداکننده ، سقف های پوشاننده ، صفحات انعطاف پذیر پل ها ، عناصر پیش تنیده و پس تنیده و بقیه اجزا از جمله این مواد هستند ، در بسیاری از موارد فرم های معماری از تلفیق شده طرح های عملکردی ، می تواند به آسانی و بهتر از هر مصالح دیگر به وسیله بتن سبک حاصل شود.

مزایای استفاده از بتن سبک سازه ای عبارتست از :

برخورداری از امتیاز سرعت در نصب ، انطباق با هر نوع نقشه ساختمانی ، وزن کم ، مقاومت زیاد و به صرفه می باشد ( بتن مصرفی در دیوار های غیر باربر ) مصارف تیر آهن را حذف کرده یا به حداقل ممکن کاهش می دهد و انرژی مصرفی اولیه آن 10 درصد آجر هم حجم خود است ( بتن سبک سازه ای ) دارای خاصیت ویژه ای از نظر ایزولاسیون در برابر حرارت وصدا است ( بتن های عایق حرارتی ) .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید بتن سبک یا هبل یا سیلیکا


بتن سبک را می توان از لحاظ هدف از کاربرد آن به سه دسته کلی تقسیم کرد .

  • بتن سبک سازه ای
  • بتن سبک مورد مصرف در واحد
  • بتن غیر سازه ای ( بتن عایق بندی و جداکننده( کاربرد بتن سازه ای سبک در مرحله اول مبتنی بر ملاحظات اقتصادی است .

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده بتن سبک یا هبل یا سیلیکا :

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ، کشورهای دارای منابع اولیه و دارای ساخت ساز بالا و همچنین زلزله خیز می باشند ، نظیر ایالات متحده ، چین ، برزیل و آلمان

شرایط واردات و صادرات بتن سبک یا هبل یا سیلیکا :

محدودیتی جهت صادرات محصول وجود ندارد ، اما با توجه به نیاز بالای کشور در حال حاضر تنها تولید کنندگان می توانند پاسخگوی نیاز داخل باشند .

اهمیت استراتژیک بتن سبک یا هبل یا سیلیکا :

با توجه به استراتژیک بودن صنعت ساخت و ساز در جهان ، بالطبع محصول مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است .


فرایند اجرای طرح توجیهی تولید بتن سبک یا هبل یا سیلیکا

زمانی که یک استاندارد جدید محیط زیست وضع می شود ، به دلیل فشارهای زیست محیطی ، برای از بین بردن آلودگی های موجود ، هزینه و نیروی انسانی زیادی را متوجه خود می سازد ، تا درصدی از آلودگی ها را کاهش دهد .

محاسبات مشخص ساخته که اگر تکنولوژی جدیدی که در صنعت مورد نظر به کار گرفته می شود ، با استانداردهای مورد نظر مطابقت داشته باشد ، علاوه بر کاهش آلودگی ، با راندمان بالای خود موجب افزایش تولید نیز می شود ، که در این راستا شرکت با توجه به بروز بودن تکنولوژی آن و داشتن تمامی استانداردهای زیست محیطی و کیفی جهان ، می تواند این موضوع را اثبات نماید .

حفظ محیط زیست می تواند ارتقای تکنولوژی را نیز فراهم آورد و این روش در کشورهای اروپائی به کار گرفته شده و تکنولوژی هایی که به پایان عمر خود رسیده اند و با استانداردهای مذکور مطابقت ندارند ، جمع آوری می شوند .

البته گاهی این تکنولوژی ها به کشورهای در حال توسعه فرستاده می شود ، که ایران نیز در این بین بی نصیب نبوده است .

صاحب نظران حوزه محیط زیست بر این عقیده اند که اگر صنعت ما توانمندی تولید فراورده ای با حفظ استانداردهای زیست محیطی را ندارند ، در عین حال توان دستیابی به تکنولوژی مناسب را در خود نمی بینند ، نباید به سمت تولید آن فرآورده ها برود .

زیرا در برخی واحدها به دلیل بهره گیری از تکنولوژی های منسوخ و قدیمی ، به حدی مواد اولیه و انرژی حدر می رود ، که بحث تقدم صرفه اقتصادی بر حفظ محیط زیست را نیز بی معنا ساخته است ، چنانچه هزینه هایی که باید پرداخت شود ، تا تکنولوژی گرانتر ولی بروزتر تهیه شود .

با هزینه هایی که به دلیل کارگیری تکنولوژی نامناسب در مصرف مواد اولیه ، انرژی واحیای محیط زیست هدر می رود مقایسه شود ، این نتیجه حاصل می شود ، که این موارد بسیار به صرفه تر و از نظر توسعه تکنولوژی و رشد صنایع نیز مفید تر خواهد بود .

ماشین آلات خط تولید در طرح توجیهی بتن سبک یا هبل یا سیلیکا :
  • سیستم درصد بندی ( Aqqreqate ) محل تحمیل ماسه میکرونیزه شده
  • سیستم حاضر کننده سیمان
  • قالب های محصول به ابعاد cm 60 120×120× به تعداد حداقل 100
  • دستگاه جمع آوری محصول
  • جرثقیل متحرك به ظرفیت حداقل 3 تن
  • سیستم مخلوط کننده گاز
  • میکسر مواد ( گروه میکسر )
  • تونل متحرك ( زنجیر موتور )
  • سیستم اتوماتیک و الکترونیک
  • گرمکن آب
  • کمپرسور هوا
  • اندازه گیری و برش
  • مونتاژو راه اندازی سیستم
  • مخلوط کن لرزاننده ( بونکر )
  • خرد کن
  • الک لرزاننده 2 طبقه
  • بونکر ذخیره سازی
  • سیستم حمل به بالا
  • ریموت الکتریکی کنترل کننده

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید بتن سبک یا هبل یا سیلیکا

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.