طرح توجیهی تولید تایل از ماسه های كویری سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Floor tile

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید تایل از ماسه های کویری سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید تایل از ماسه های کویری را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

تایل به عنوان یکی از مصالح ساختمانی نوین در چند دهه اخیر پا به عرصه صنعت گذاشته که ویژگی های بالایی دارد . تایل حاصل شده از ماسه های کویری به دو شکل تایل روف و تایل های گچی می تواند عرضه شود .


نکاتی درباره محصول طرح توجیهی تولید تایل از ماسه های کویری


تایل از جمله مصالح ساختمانی محسوب می شود ، که انواع گوناگونی دارد و در ساخت و سازهای مدرن کاربرد های فراوانی دارد .

تایل ها با هدف کاهش ضایعات ساختمانی و استفاده بهینه از منابع طبیعی ، ارتقاء کیفیت ساختمان سازی ، صرفه جویی در زمان و هزینه های ساخت و ساز ، تامین ایمنی بناها در برابر زلزله و بهینه سازی مصرف انرژی طراحی و تولید شده اند .

تایل ها از سهولت ، سرعت و دقت اجرایی بسیار بالاتری نسبت به روش های سنتی ( بنایی ) برخوردار بوده و به همین دلیل در زمان و هزینه های ساخت صرفه جویی قابل ملاحظه ای را امکان پذیر می سازند .

کاربرد محصول در طرح توجیهی تولید تایل از ماسه های کویری

تایل به عنوان یکی از مصالح ساختمانی نوین ، در چند دهه اخیر پا به عرصه صنعت گذاشته که ویژگی های بالایی داشته ، که به چند نمونه از این ویژگی ها اشاراتی می شود :

کاهش ضایعات ساختمانی ، ارتقاء کیفیت ساختمان سازی ، صرفه جویی در زمان و هزینه های ساخت ، استفاده بهینه از منابع طبیعی ، بهینه سازی مصرف انرژی ، طراحی و تولید تامین ایمنی بناها در برابر زلزله .

تایل حاصل شده از ماسه های کویری به دو شکل تایل روف و تایل های گچی می تواند عرضه شود .

به دلیل اهمیت بالا و ویژگی های منحصر به فرد این محصول ، به تشریح کاربردهای این محصول می پردازیم :

هتل ها ، فرودگاه ها ، عایق کاری حرارتی و صوتی سقف و پیلوت ساختمان ها ، رستوران ها ، فروشگاه ها ، مراکز تجاری ، آمفی تئاتر ها ، سالن های اجتماعات و اتاق های کنفرانس .

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده تایل از ماسه های کویری :

با توجه به اهمیت ویژه محصول ، در بحث ساخت و ساز و مدرن سازی ساختمان ها و همچنین بحث مقاوم سازی و کاهش وزن ساختمان ها ، این محصول در اکثر کشورها ، به خصوص کشورهای در حال پیشرفت و همچنین کشورهایی که با خطر زلزله روبرو هستند ، کاربرد فراوانی دارد و کشورهای آمریکا و آلمان از جمله کشورهای پیشتاز در صنعت تایل می باشند.

شرایط واردات و صادرات محصول طرح توجیهی تولید تایل از ماسه های کویری

جهت واردات این محصول هیچ گونه شرایط خاصی لحاظ نشده و وارد کنندگان می توانند با پرداخت حقوق گمرکی نسبت به واردات این محصول اقدام نمایند.

صادرات این محصول از جمله کالاهای مجاز جهت صادرات بوده و پس از انجام امور گمرکی ممانعت و یا شرایط خاصی برای صادرات آن وجود ندارد .

اهمیت استراتژیک محصول طرح توجیهی تولید تایل از ماسه های کویری

تایل ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند ، اهمیت های فراوانی در دنیای امروز دارند ، که در ذیل به چند مورد از آنها اشاره شده است .

  • بهینه سازی انرژی
  • زلزله
  • صوت
  • مقاوم سازی و سبک سازی و کاهش هزینه های ساخت

از آنجا که بحث هدر رفت انرژی در ایران در مقایسه با مقدار جهانی بیشتر است . اطلاعات اجمالی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته می شود ، تا حساسیت در این زمینه بیشتر لمس شود .

وجود منابع فراوان انرژی در کشور و ارزان قیمت بودن آن باعث شده تا در اکثر موارد انرژی بی رویه افزایش یابد و به مقدار قابل توجهی نیز اتلاف انرژی داشته باشیم .

ساختمان ها از جمله مکان هایی هستند ، که انرژی به مقدار زیادی در آن ها مصرف و اتلاف می شود .

در حال حاضر انرژی مصرفی در بخش ساختمان و خانگی نزدیک به 40% از کل مصرف انرژی در کشور را در بر می گیرد ، که بیشترین بخش را در میان بخش های مختلف به خود اختصاص داده است .

این در حالی است که با رعایت الگوی بهینه مصرف انرزی ، می توان 35 تا 40% از انرژی مصرفی در بخش ساختمان را صرفه جویی نمود .

لذا علاوه بر کاهش هزینه ، از استفاده بی رویه ذخایر پایان پذیر انرژی جلوگیری شده و آلودگی های زیست محیطی و پیامدهای ناگوار نیز ، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در اکثر مناطق کشورمان ، در بخش قابل توجهی از سال شرایط دمایی در فضای خارج به گونه ای است ، که نیاز است با گرم یا سرد کردن فضاهای کنترل شده ی داخل ساختمان ، شرایط آسایش حرارتی برای ساکنین و کاربران تامین گردد.

این اقدام در اکثر موارد با مصرف بیش از حد انرژی صورت می گیرد و هر چه میزان انتقال حرارت از پوسته ی خارجی ساختمان بیشتر باشد ، انرژی مورد نیاز برای آسایش حرارتی افزون تر بوده و لازم است ، برای جبران انرژی هدر رفته ، به صورت مداوم انرژی برای گرمایش یا سرمایش مصرف شود .

در صورتی که می توان با تمهیداتی ، انتقال حرارت از پوسته خارجی ساختمان را کاهش داده و به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی نمود .


فرایند تولید تایل از ماسه های کویری

به طور کلی روش تولید تایل از ابتدایی تا پیشرفته ترین روش را می توان در سه قسمت اصلی تهیه خشت ، خشک کردن و پخت خلاصه کرد .

فرایند تولید تایل از ماسه های کویری را می توان در 5 مرحله طبقه بندی کرد :

  • استخراج مواد
  • تهیه گل
  • فرم دادن
  • خشک کردن
  • پخت

استخراج :

با توجه به نوع ماده ( خاک یا ماسه ) استخراج کلی آن از طریق محاسبه در زمین طرح محسوب می شود ، به طوری که میزان محصول تولیدی از خاک فشرده نشده از یک متر مکعب ( با احتساب این میزان در عمق پنج متر مکعب ) و ظرفیت تولید به مدت بیست سال میزان استخراج خاک یا ماسه در متراژ زمین در نظر گرفته می شود .

تهیه گل :

در این مرحله خاک را ضمن آب زدن و جداسازی سنگ یا مواد خارجی از آن براساس سختی و خشکی آن با آسیاهای مختلف خورد نموده و به دانه بندی در حدود 1 تا 5,1 میلی متر می رسانند .

پس از مخلوط کردن آن با آب ، آن را انبار نموده ، آماده برای قالب گیری و فرم دهی می سازند .

فرم دادن :

در تولید صنعتی گل شده وارد پرس مخصوص می شود و بعد از اینکه هوای داخل گل به طور کامل تخلیه شد ، توسط مکانیزم ساده ای فشرده می شود .

در حین عبور از محل خروجی ماشین ، شکل قالب که در آن محل نصب شده است را به خود می گیرد و به صورت نواری با ابعاد تعیین شده خارج می شود . مقدار آب در گل فشاری بیش از 50% و در تولید صنعتی کمتر از این مقدار است .

بلافاصله بعد از قالب گیری ، دستگاه برش اتوماتیک وجود دارد ، که توسط یک سیستم فولادی ، این خمیر را دائماً به اندازه های معینی می برد .

خمیر گل مقداری آبی را که رای شکل پذیرفتن و فرم گرفتن لازم داشته در خشک کن و کوره از دست می دهد ، که این امر موجب تغییراتی در ابعاد خشت می شود . این تغییرات باید قبل از هر چیز مطالعه شود .

خشک کردن :

خشتی که به کوره می رود ، باید خشک شده باشد و مقاومت آن به حد مورد نیاز رسیده باشد . خشت تر دارای 25 % وزنی آب است .

اگر خشت تر را به کوره بفرستیم ، کوره دچار شک حرارتی شده که موجب خرابی و ریزش آن می گردد .

ضمن اینکه در گرمای کوره آب موجود در خشت تر بخار شده و گاز کوره را نمناک می کند و گرد خاکستری که در گاز نمناک است ، بر روی خشت نشسته ، بر آن می چسبد و تایل ها را بد رنگ می کند .

خشت باید از همه سو خشک شود ، تا تاب بر ندارد و ترک نخورد . خشت در هوای آزاد پس از سه تا پانزده روز خشک می شود ، که البته در جاهای مرطوب این زمان طولانی تر است .

لذا برای آن که خشت یکنواخت خشک شود ، آن را در خشک کن های متفاوت خشک می کنند .

پخت :

در حرارت پخت ملکول های خاک در اثر تغییرات شیمیایی به هم نزدیک شده و در نتیجه جسم سختی خود را بدست می آورد .

در مرحله پخت خشت خشک شده تحت اثر حرارت های بسیار زیاد قرار می گیرد و درجه این حرارت لازم ، تابع نوع خاک است و این شرایط مدت زمان پخت بین 900 تا 1200 درجه سانتی گراد می باشد .

در حرارت های 200 تا 700 درجه سانتی گراد ، خاک آب معمولی خود را از دست می دهد و سفت و سخت می شود و در همین حرارت ها مواد آلی نیز تجزیه می شوند و بعد اکسید کربن موجود نیز متصاعد می شود .

با ازدیاد حرارت و در هم شکستن ساختمان مولکولی و نزدیک شدن مولکول ها به هم و سخت شدن از درجه نفوذ پذیری جسم کم شده و وزن جسم تقلیل پیدا می کند و با حرارت بیشتر نزدیک به نقطه ذوب شدن می رسد.

در این مرحله محصول کلینر نامیده می شود . در کلینر خاک نزدیک ترین فاصله را به هم داشته و سخت ترین جرم خود را بدست می آورند .


ماشین آلات مورد نیاز طرح توجیهی تولید تایل از ماسه های کویری

ماشین آلات خط تولید تایل از ماسه های کویری :

  • سیلوی تغذیه کننده
  • نوار نقاله با ملزومات فلزی
  • نوار نقاله لاستیکی
  • دستگاه خرد کن
  • نوار نقاله فلزی
  • غلتک
  • مخلوط کن دو محوره
  • سیلوی میانی
  • دستگاه پرس
  • تابلوی کنترل
  • تجهیزات برش ، جابجایی ، خشک کن و کوره
  • تجهیزات برش اتوماتیک و جابجایی
  • تجهیزات خشک کن اتاقکی
  • کوره هوفمن

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید تایل از ماسه های کویر

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.