طرح توجیهی تولید پنجره كركره ای پی وی سی سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Shutter window

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پنجره کرکرهای پی وی سی PVC سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید پنجره کرکرهای پی وی سی PVC را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

از بدو ورود پنجره های پی وی سی به بازار جهانی ، قابلیت های مطلوب پروفیل های پی وی سی در ساخت و نصب ، تنوع رنگ ، صرفه اقتصادی با در نظر گرفتن تمامی جوانب ( انرژی ، نصب ، نگهداری و ... ) و مقاومت در شرایط متنوع آب و هوایی دست به دست هم داده و به تدریج چوب و فولاد و آلومینیوم را از صحنه این صنعت خارج می سازد .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پنجره کرکره ای پی وی سی PVC


محصول مورد نظر ، پنجره کرکرهای از جنس پی وی سی ( Poly Vinyl Chloride ) می باشد .

این محصول در واقع از جهت این که می تواند به صورت کشویی و کرکره ای و رفت و برگشتی باشد ، به نام پنجره کرکره ای شناخته می شود .

برای آگاهی و شناخت کامل از محصول مورد بحث لازم است ، در ابتدا به تشریح ماده پی وی سی و سپس به بررسی بیشتر پنجره های پی وی سی پرداخته شود .

چنان که میدانیم پنجره یکی از عوامل مهم در تولید بار سرمایشی و گرمایشی ساختمان است .

انرژی انتقالی توسط پنجره از نوع انتقال هدایتی ، تشعشعی و ورزشی و نفوذ هوای خارج می باشد .

روش های جدید ساخت پنجره عوامل شرح داده شده فـوق را تحت کنترل درآورده و نتیجتاً از اتلاف انرژی بی مورد ساختمان جلوگیری می نماید .

نکته مهم در انتقال نور در حد شفافیت آن همراه با صرفه جویی در انتقال حرارت محیط خارج و داخل و همچنین زیبایی آن است .

پنجره ها عمدتاٌ با ضریب انتقال حرارت اکتسابی و مقدار نفوذ هوا از درزها مشخص می شوند .

سایر مشخصات پنجره ها از جمله جنس قاب و ساخت آن نیز در مرغوبیت پنجره مهم می باشد .

نقش پنجره در بار سرمایشی به مراتب بیشتر از بار گرمایشی است ، چون در بار گرمایشی انتقال حرارت توسط پنجره صرفاً از نوع انتقال هدایتی است ، در صورتی که در بار سرمایشی انتقال حرارت علاوه بر نوع هدایت آن شامل انتقال تشعشعی نیز می شود .

پنجره های بسیار جدید قادرند که با تغییر وضعیت خود انرژی اکتسابی تشعشعی را در فصول سرد به داخل محیط زندگی انتقال و در نتیجه در انرژی مصرفی ساختمان ها صرفه جویی به عمل آورند .

این پنجره ها علاوه بر این که در صرفه جویی انرژی مؤثر هستند ، باعث میشوند که دیگر احتیاجی به نصب وسایل گرم کننده در زیر پنجره جهت جلوگیری از کوران ، نفـوذ هوای خارج به داخل و انتقال هوای سرد از جدار شیشه به داخل نباشد .

به طور کلی پنجره ها به صورت یک ، دو و سه جداره تولید می شوند .

در کشورهای صنعتی پنجره دو جداره بیشترین مصرف را دارد و در سایر کشورها عمدتاً پنجره ها از نوع یک جداره می باشند ، که امروزه در کشور ما نیز جهت صرفه جویی انرژی ، مطابق اعلام سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور ، می بایست از شیشه های دو جداره استفاده گردد .

چرا که بین دو جداره شیشه ای معمولاً با گاز آرگون پر می شود ، که علاوه بر بهبود مسائل انتقال حرارتی از کدر شدن شیشه ها ناشی از اختلاف دمای دو طرف شیشه ها جلوگیری به عمل می آورد .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پنجره کرکره ای پی وی سی PVC


از بدو ورود پنجره های پی وی سی PVC به بازار جهانی ، قابلیت های مطلوب پروفیل های پی وی سی در ساخت و نصب ، تنوع رنگ ، صرفه اقتصادی با در نظر گرفتن تمامی جوانب ( انرژی ، نصب ، نگهداری و ... ) و مقاومت در شرایط متنوع آب و هوایی دست به دست هم داده و به تدریج چوب و فولاد و آلومینیوم را از صحنه این صنعت خارج می سازد .

رشد عظیم تولید پنجره های پی وی سی ، در بسیاری از کشورهای ( کشورهای پیشرفته ) جهان و رواج کاربرد آن در صنعت ساختمان ، مؤید این گفته است .

دلیل این رواج ، برتری های متعدد و مزایای آشکار ( در ادامه بدان اشاره خواهد شد ) این محصول در قیاس با انواع دیگر در و پنجره هاست .

با توجه به مزایای ذکر شده ، پنجره های کرکره ای پی وی سی در موارد زیر کاربرد دارند .

دماهای کاربردی ۶۲- تا ۸۱+ درجه سانتیگراد در تولید انبوه ساختمان سازی و به صورت پنجره های پیش ساخته مکان هایی که نمی خواهیم انتقال حرارت و برودت یا انتقال صوت زیادی داشته باشیم ( کلیه ساختمان های با تلفات حرارتی زیاد و ساختمان های واقع در مناطق پر سر و صدا )

مکان هایی که نمی خواهیم از طریق درزها هیچگونه هوایی به داخل یا خارج نشت کند و جهت حذف آلودگی های هوایی نظیر اطاق های تمیز ، اطاق های جراحی ، آزمایشگاه ها و امثال آن ها .

به دلیل تنوع در رنگ های مختلف و به خاطر وجود روکش های بسیار زیبا ، در کاربردهای لوکس و ساختمان های شیک و مدرن استفاده در محیط های دارای مواد شیمیایی و خورنده ، به دلیل مقاومت نسبت به این گونه محیط ها و مواد در اکثر کشورهای صنعتی در ساختمان های صنعتی و مسکونی ، به طور عمده مصرف می شود . استفاده در مناطقی که دارای رطوبت بالا می باشند ( به دلیل جذب رطوبت ناچیز )

ضمناً در مورد آینده کاربرد پنجره های پی وی سی PVC ، باید اشاره داشت که چون استفاده از مواد پی وی سی در این نوع محصول به جای استفاده از چوب می تواند مطرح باشد ، لذا از طرف سازمان های حافظ محیط زیست به دلیل جلوگیری از تخریب جنگل ها از یک طرف و به دلیل کاهش تلفات حرارتی و برودتی و متعاقباً کاهش آلودگی هوا از طرف دیگر بسیار مورد توجه قرار گرفته و روز به روز بر اجباری نمودن استفاده از این مواد تأکید می شود.

همچنین استفاده از این مواد به جای آلومینیوم ، که فلزی با ارزش و با کاربردهای بسیار زیاد می باشد و در تولید آن نیز همه کشورها با محدودیت هایی مواجه هستند ، می تواند دلیل دیگری بر آینده روشن در استفاده از مواد پی وی سی ، در ساخت پروفیل های در و پنجره و .... باشد. در کشور ما نیز هم از طریق وزارت مسکن و شهرسازی و هم از طریق سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور ، به طور جدی پیگیر استفاده از این مواد ( پی وی سی ) در در و پنجره می باشند .


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پنجره کرکره ای پی وی سی PVC


پنجره های پی وی سی PVC از پروفیل هایی تشکیل یافته اند ، که این پروفیل های پلاستیکی از طریق روش اکستروژن و ماشین اکستروژن ، به طور پیوسته و ممتد تولید می شوند .

بنابر نحوه بکارگیری پروفیل ها و استفاده از یک ، دو یا سه شیشه در و پنجره و دیگر تمهیدات مورد نیاز ، این پروفیل ها به شکل ها ، ابعاد و سطح مقطع های متفاوتی تولید می شوند .

با توجه به نحوه اتصال این پروفیل ها به دیوار ، که می تواند روی یک چارچوب کاملاً تراز شده فلـزی و یا روی سطوح بتنی کاملاً تراز شده و به کمک پیچ انجام شود ، لذا لازم است درون این پروفیل های آلومینیومی مرغوب و برخی از ورق های نازک فولادی گالوانیزه استفاده می کنند .

البته باید اشاره داشت که این پروفیل های فلزی ، به سطح داخلی پروفیل پلاستیکی نچسبیده و آزادی حرکت دارد.

از جمله سایر ویژگی های پنجره های پی وی سی PVC می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

پروفیل های مورد استفاده به دلیل شکل هندسی خاص ، دارای استحکام بالا می باشد.

تعبیه پروفیل فلزی در داخل فضای خالی :

پروفیل پی وی سی PVC ضمن افزایش مقاومت ، باعث جلوگیری از تغییر شکل آن شده ، در کاهش سر و صدا نیز می باشد .

به طوری که عایقی صوتی در مقابل انتقال صوت با شدت ۳۴ تا ۷۰ درجه دسیبل می باشند . با بکارگیری یراق آلات وجود قفل های مربوطه در پنجره ها امنیت لازم را فراهم می نماید .

جبران هزینه های انجام شده در مدت زمان کوتاه به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و عـدم نیاز به سرویس های بعدی ( نقاشی ، تعویض قطعه و .... ) جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و تبادل سرما و کاهش استهلاک سیستم سرمایش و گرمایش تا میزان ۴۵ تا ۷۵ درصد ( با توجه به تعبیه شیشه های دو جداره ) .

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده پنجره کرکره ای پی وی سی PVC :

اروپای غربی با ۴۳ درصد ، آمریکای شمالی با ۳۱ درصد و کشورهای آسیایی بجز خاورمیانه با ۱۶ درصد به عنوان سه منطقه اصلی تولید این محصول می باشند.

اروپای غربی با ۴۲ درصد ، آمریکای شمالی با ۴۱ درصد و کشورهای آسیایی بجز خاورمیانه با ۱۱ درصد به عنوان سه منطقه اصلی مصرف کننده پروفیل شناخته می شوند.


شرایط واردات و صادرات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پنجره کرکره ای پی وی سی


با رعایت ضوابط مشکلی به لحاظ واردات پنجره های کرکره ای پی وی سی PVC در حال حاضر وجود ندارد . هر کالایی که وارد کشور می شود ، بسته به ماهیت آن محصول دارای مقررات و ضوابط خاص خود می باشد و تعرفه های گمرکی برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان داخلی برای محصولات مختلف متفاوت می باشد .

در این رابطه چنانچه یک محصول وضعیت تولید کنندگان داخلی را به مخاطره بیاندازد ، مسلماً حقوق گمرکی آن محصول بالا خواهد بود و بر عکس چنانچه محصولی به هر دلیلی در کشور تولید نشود ، یا اینکه نیاز کشور از تولید آن محصول بیشتر باشد ، به علت جلوگیری از مسائل تورم تا حد ممکن از حقوق گمرکی آن محصول کاسته شده است.

همانطور که در بند قبل نیز اشاره شد ، تعرفه گمرکی مجزایی برای پنجره های کرکرهای پی وی سی PVC وجود ندارد و این محصول با تعرفه محصولات دیگر وارد کشور می شود و لذا با توجه به کد تعرفه مشابه این محصول حقوق گمرکی آن در حال حاضر ۴ درصد می باشد .

همانطور که اشاره شد ، این محصول دارای کد تعرفه مجزایی نمی باشد ، تا قوانین صادرات و واردات آن مشخص باشد و با توجه به محصولات مشابه این محصول ، سود گمرکی برای این محصول ۴ درصد می باشد.

طی مذاکرات انجام شده با تولیدکنندگان داخلی ، با توجه به محصولات ترکیه ، نفوذ در بازارهای هدف صادراتی به آسانی امکان پذیر نیست .

در حال حاضر تولید کشور تقریباً با نیاز کشور همسان می باشد ، ولی با راه اندازی واحدهای جدید و استفاده از تکنولوژی های برتر و حمایت های دولتی ، امکان دسترسی به بازارهای منطقه امری دور از ذهن نخواهد بود.


اهمیت استراتژیک محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید پنجره کرکره ای پی وی سی PVC


صنعت تولید پروفیل های ساختمانی از جنس پی وی سی برای مصرف پنجره از چهل سال پیش در اروپا مرسوم گردیده و سپس با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه مصرف آن افزایش یافته است .

مصرف این نوع محصولات در ایران به قبل از سال ۱۳۵۷ بر می گردد ، که به صورت بسیار محـدود شروع شد ( مانند شرکت پی وی سی ایران ) و بعد از سال ۱۳۵۷ این صنعت تعطیل گردید و سپس در سالهای ۱۳۷۰ - ۱۳۷۵ مجدداٌ تولید آن آغاز گردید .

از سال ۱۳۸۰ با حمایت و پشتیبانی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی و دستـورالعمل های دولت ( وزارت مسکن و شهر سازی ) در ارتباط با مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ، که دستورالعمل صرفه جویی انرژی در ساختمان می باشد ، استفاده از این محصول روز به روز بیشتر گردید.

وزارت مسکن و شهـرسازی بر اساس ماده ۱۲۱ قانون برنامه سوم توسـعه و ماده ۲۷ آیین نامه اجرایی آن برنامه در کمیته مـربوطه برنامه بلند مدت صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان های بخش غیر دولتی را به تفکیک گروه بندی استان ها از نظر میزان مصرف انرژی تصویب نموده و در برنامه ای به وزیر محترم کشور که با همین مضمون تهیه شده است ، اشاره شده که ساختمان هایی که طبق برنامه ارایه شده ، ساخته می شوند .

باید در مقابل اتلاف انرژی مقاوم گردند و استفاده از عایـق های حرارتی ، پروفیل های در و پنجره و شیشه های دو جداره متناسب با این امر را اجباری نموده اند .

همچنین در برنامه فوق الذکر که در بخش پیوست آورده شده است ، خواسته شده تا شهرداری ها نسبت به نظارت بر اجرای مصوبه مذکور اقدام نمایند.

امید است که با اجباری کردن جلوگیری از اتلاف انرژی توسط سازمان های ذیربط صرفه جویی در انرژی در ساختمان ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد ، زیرا صرفه جویی در انرژی در رشد اقتصادی کشور نیز تأثیر بسزایی دارد .

علاوه بر آن مسأله عایق صوتی بودن این پنجره ها نیز اهمیت دارد ، زیرا با ازدیاد جمعیت و بزرگ شدن شهرها ، ایجاد عایق های صوتی در ساختمان جهت سلامت روانی جامعه مهـم می باشد ، که این مسأله در مورد پنجـره های پی وی سی ، با استفاده از شیشه های دو جـداره صـادق است .

در ایران تاکنون بیشترین استفاده از در و پنجره های آلومینیومی ، آهنی و چوبی می شود ، که طی این سال ها هزینه زیادی بابت اتلاف انرژی به دلیل کاربرد این نوع در و پنجره صورت گرفته است.

همانگونه که گفته شد با اجباری شدن آیین نامه بخش ۱۹ مبحث مقررات ملی ساختمان در مورد راهکارهای کاهش مصرف انرژی و تشویق های لازم در مورد ساختمان هایی که موارد فوق را بکار می گیرند ( کاهش مالیات ) ، فعالیت هایی در جهت بکارگیری عایق های حرارتی و صوتی در ساختمانه ا انجام می گیرد.

به طور کلی به نظر می رسد با وجود با آیین نامه ، وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در جهت توسعه اقتصادی اجتماعی کشور و همچنین حمایت همه جانبه از این صنعت ( تولید در و پنجره های پی وی سی ) تمامی تلاش خود را داشته اند.


فرایند تولید پنجره کرکره ای پی وی سی PVC

در ابتدا جهت ایجاد فرمـولاسیون مناسب ، پـودر PVC و مواد افـزودنی دیگر در مخـزن اکستـرودر ریخته می شود ، تا یک پودر ترکیبی از مخلوط آن ها حاصل گردد .

لازم به ذکر است که در حین تهیه پودر ترکیبی ، آزمایشات و نمونه گیری هایی انجام می شود ، تا ترکیب مورد نظر ، مناسب و مطابق با فرمول مورد نظر باشد .

این مواد در مخزن اکستـرودر به حالت خمیری در می آید و سپس توسط ابـزار اکستروژن که نازل نامیده می شود ، شکل مناسب به خود می گیرد .

جسم اکسترود شده در دستگاهی دیگر که قابل کالیبـره است ، ابعاد لازم را به خود می گیرد. ضمن سرد شدن ، بخشی از انـرژی ( حـرارت ) انتقـالی به پروفیـل شکل گرفته ، مجـدداٌ دفـع می شود .

ابـزار اکستـروژن و تجهیـزات کالیبر کننده در واقع ابعاد قطعه نیمه ساخته را به وجود می آورند و پس از کالیبـر کردن جسم خروجی از اکستـرودر، نوبت به عملیات خنک کردن نهایی می رسد .

این عملیات از طریق سیستم خنک کننده ای که در دستگاه کالیبره نصب می شود ، انجام می گیرد .

در ادامه سیسـتم کشش این وظیفه را دارد که با نیروی لازم و به حالت یکنواخت ، پـروفیل را از دستگاه کالیبـره و خنک کننده بیرون بکشد .

در اینجا لازم به ذکر است که عمل کالیبره کردن به معنی شکل دهی کامل نوار به صورت پروفیل مورد دلخواه می باشد .

سپس پروفیـل آماده در مرحله بعد ، توسط اره رومیـزی که به صـورت اریب در کنار اکستـرودر قـرار دارد ، بریده می شود .

لازم به ذکر است که در انتهای هر خط اکستـرودر ، یکسری تجهیـزات جمع آوری و دسته بندی تولیـدات قرار دارد .

پروفیل های جمع آوری شده به قسمت مـونتاژ فرستاده می شود و در این بخش ، پروفیـل های تولیـدی براساس نیاز و خواست مشتری و نوع محصـول تولیدی برش می خورد و پس از برش پروفیـل به انـدازه های مورد نظر ، آنها بر روی یکدیگر سـوار می کنند و پس از مـونتاژ قطعات ، قالب محصـولات مذکـور ( پنجره مورد نظر ) بدست می آید .

لازم به یاد آوردی است ، که پس از برش پروفیـل اکستـرود شده به ابعاد و اندازه های مورد نظر ، یکسری پروفیل های فلزی ای که از خارج کارخانه خریـداری می شوند ، در سایز پروفیل های برش خورده ، برش داده می شود و سپس در داخل پروفیـل های مذکـور قـرار می گیرد ، تا موجب افزایش استحکام درب و پنجره های تولیدی گـردد .

همچنین در فرآیـند مونتاژ پنجره یکسری عملیات سوراخکاری ، جوشکاری و تمیـزکاری نیز انجام می گیرد و پس از اتمام عملیات مـونتاژ ، نوار آب بندی را بر روی درب و پنجـره ها نصب می کنند . سپس نوبت به مـونتاژ یراق آلات می شود ، که این کار در ادامه انجـام می گیرد.

ماشین آلات مورد نیاز در طرح توجیهی تولید پنجره کرکره ای پی وی سی PVC
  • A : P.V.C and Compounds Mixer
  • B : Inside Silo for Dry Deland
  • C : Extruder Lines
  • D : Tools for Window System
  • E : Window Production
  • F : Isolate Glass Production
  • G : Outside Silo for P.V.C
  • H : Compressors
  • L : Water Cooling System

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پنجره کرکره ای پی وی سی PVC

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.