طرح توجیهی تولید سرامیک یا کاشی کف سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Floor Tiles

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی سرامیک یا کاشی کف سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید سرامیک یا کاشی کف را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

کاشى های کف قطعاتى سرامیکى هستند ، که در اثر پخته شدن مواد اولیه ، به مقاومت و خصوصیات ضد سایشی دست می یابند .

از این کاشی ها در ساختمان های اداری ، تجاری ، مسکونی و ... می باشند .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سرامیک یا کاشی کف


کاشى کف اصطلاحاً به سرامیک معروف می باشد و جهت مفروش کردن سرویس هاى بهداشتى از قبیل توالت ، دستشوئى ، حمام و همچنین مکان هاى پخت و پز نظیر آشپزخانه بکار برده مى شود .

کاشى کف قطعاتى سرامیکى است ، که در اثر پخته شدن مواد اولیه متشکله آن مقاومت و خصوصیاتى را پیدا مى نماید ، که مناسب استفاده در محل هاى گفته شده و سایش مى باشد .

مشخصات فنی محصول همانگونه که گفته شد ، موارد استفاده کاشى کف متنوع بوده و با توجه به محل کاربرد داراى خواص فیزیکى و شیمیائى بخصوص هستند .

لیکن موادى که مخلوط خمیر کاشى را تشکیل مى دهد ، تقریباً مشخص و یکسان بوده و پایه اصلى آن خاک رس همراه با فلدسپار ، کوارتز و کائولن مى باشد .

علاوه بر آن افزودنی هاى دیگرى که در بالا بردن مقاومت خاک مؤثرند و نیز لعاب هاى مختلف ، که منطبق با نوع استفاده کاشى انواع خاص آن ها بکار برده مى شود ، رنگ و چسب نیز از جمله مواد متشکله کاشى مى باشند .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید سرامیک یا کاشی کف

عمدتاً کاشى کف بسته به نوع مصرف داراى اندازه هاى مختلف و ضخامت گوناگون مى باشد ، از خصوصیات این محصول داشتن امتیازاتى از قبیل رنگ ناپذیرى ، مقاو مت در برابر اسید و باز ، شستشوى راحت و پوشش کامل یک فضا بوده ، که به همین دلیل علاوه بر مکان هاى گفته شده فوق ، در راهروها ، سکوهاى راه آهن ، سالن هاى عمومى نیز استفاده شده و از خانه سازى حشرات خانگى از قبیل سوسک و مورچه در محل هائی که این قبیل کاشى پوشش داده شده است ، جلوگیرى به عمل مى آید .

ناگفته نماند که بسته به نوع مصرف کاشى کف ، پوشیده از لعاب هاى مخصوص نیز مى تواند باشد ، که کاشى مخصوص آزمایشگاه ها از آن جمله است ، که مى بایستى در مقابل مواد شیمیائى مقاومت داشته باشد و کاشى روى سکوهاى مسافر برى و کف آشپزخانه ها نیز در اثر سائیدگى باید داراى مقاومت باشد .


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید سرامیک یا کاشی کف


کاشى کف داراى استاندارد ملى بوده ، که بر اساس آن کاشى هاى تولیدى آزمایش شده و در صورت انطباق با معیارهاى تعیین شده ، موفق به اخذ مهر استاندارد مى گردند.

مشخصات کاشى کف بر اساس استاندارد 67 تعیین گردیده و ویژگی هاى آن شامل مسطح بودن ، قائمه بودن زاویه ها ، مقاومت بیشتر از 25 در برابر سائیدگى ، میزان آبگیرى بین صفر تا دو درصد مى باشد .

بر اساس ضوابط موجود ، جهت تولید کاشى کف ، شرایط لازم ( استاندارد ) در هر مرحله از تولید لازم الاجرا بوده و به منظور تشخیص انطباق و مشخصات محصول تولیدى با شرایط استاندارد و تأیید آن ، عملیات زیر بطور نمونه بردارى مى بایستى روى بدنه کاشى تولیدى صورت گیرد .

سایش مرطوب با درصد هاى مختلف آب و رقیق کننده ها و تعیین مدت سایش ( مدت مطلوب سایش را از روى نتایج آزمایش با زبره هاى مختلف بدست مى آیند . )

خشک کردن دوغاب در خشک کن با حدود 110 درجه سانتى گراد .

خرد کردن پودر خشک شده با دست و عبور دادن از الک 40 مش رطوبت زدن به پودر ( تعیین مقدارى رطوبت ایده آل لازم است) .

الک کردن مجدد و جدا کردن تکه هاى گل درشت و قرار دادن پودر مرطوب در داخل کیسه پلاستیک جهت یکنواخت شدن آن .

پرس کردن ، در این مرحله باید دانه بندى ایده آل باشد ، ولى به علت محدودیت امکانات ، پودر تولید شده فوق قابل قبول است .

خشک کردن بیسکویت پر شده و تعیین انقباض به علت خشک شدن و مقاومت خمشى آن در درجه حرارت ) درجه سانتی گراد 5 + 110) ، در این مرحله بیسکویت را وزن کرده آنرا m1 و ابعاد اندازه گیرى شده را L1 مى نامند .

پخت بیسکویت مطابق سیکل کوره تولید ، پس از پخت وزن m2 و ابعاد را L2 مجدداً اندازه گیرى کرده و افت حرارتى و درصد انقباض را توسط فرمول مشخص نموده و با معیارهاى تعیین شده مقایسه مى گردد .

افت حرارتى مى بایستى در حدود 6/13 درصد و انقباض پخت 4/0 درصد باشد .

آزمایشات استاندارد روى تولید نهائى بایستى نشان دهد ، که کاشى مى بایستى در مقابل رطوبت و حرارت به اندازه کافى پایدارى نموده و نمى بایستى در سطح روئى آن هیچگونه ترک خوردگى پدپد آید .

مقاومت در برابر سرما ، مقاومت در برابر ضربه ، رنگ ناپذیرى ، مقاومت در برابر فشار مکانیکى نیز از جمله مواردى است ، که در مورد کاشى تولید شده در مرحله نهائى ، مورد آزمایش قرار گرفته و بایستى داراى مقاومت هاى ذکرشده باشد .

از نظر اندازه کاشى کف باید گفت که اینگونه کاشى ، در 3 اندازه مختلف با ضخامت مشخص از 2/5 تا 2/6 میلیمتر مى تواند تولید گردد . لیکن اخیراً تغییراتى را مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتى کشور در این ضخامت ها اعمال نموده است .

بدین معنى که بر اساس استاندارد جدید که در دست تهیه مى باشد ، در مقاومت کاشى کف مقاومت خاک عامل اصلى بوده و مى بایستى مورد دقت کافى قرار گیرد .

لذا چنانچه مقاومت خاک براى تولید کاشى کافى و با استانداردهاى نوشته شده مطابقت داشته باشد ، ضخامت ملاک عمل قرار نگرفته و مى توان در هر ضخامتى به تولید اقدام نمود .

همانگونه که گفته شد این تغییر در حال انجام بوده و استاندارد جدید براى انتشار آماده مى شود .


فرایند تولید سرامیک یا کاشی کف

کاشى کف به دو روش کلى تولید مى گردند ، که قسمت بیشتر این دو روش مشابه یکدیگر بوده و تنها در قسمت پخت تفاوت دارند .

در روش اول که روشى است نسبتاً قدیمى ، کارخانجاتى که چندین سال است احداث گردیده اند ، پس از آماده سازى خاک و پرس کردن آن و خشک نمودن بیسکویت ها ، در کوره هاى گازى یا گازوئیلى بیسکویت را چیده و با روشن نمودن مشعل کوره ، اقدام به پخت بیسکویت کرده و سپس بیسکویت را با تعبیه فن و دمیدن هواى سرد خنک مى نمایند . مدت عملکرد کوره شامل پخت و خشک کردن ده ساعت خواهد بود .

پس از انجام عمل پخت بیسکویت ها روى نوارهائى قرار گرفته ، در حین عبور از محل لعاب زدن ، لعاب به صورت اسپرى روى آن ها ریخته شده و سپس خشک مى گردد و با چیدن بیسکویت هاى لعاب خورده در واگن هاى مخصوص و انتقال آن ها به کوره پخت لعاب ، کاشى به صورت کامل پخته شده و از طرف دیگر واگن ها خارج مى شوند .

عمل سورت مرحله بعدى است ، چرا که در مراحل مختلف تولید ، ممکن است به بعضى ازکاشی ها صدماتى وارد گردیده و از این جهت کاشی ها را پس از خروج از کوه پخت لعاب ، درجه بندى نموده و پس از بسته بندى به بازار عرضه مى کنند .

در روش دوم که جدیداً مورد استفاده قرار مى گیرد و در کاهش مصرف انرژى و سرعت بخشیدن به تولید تأثیر بسزائى دارد ، قسمت پخت بیسکویت و لعاب با یکدیگر صورت گرفته و از این جهت نیاز به کوره هاى جداگانه پخت بیسکویت و پخت لعاب نبوده و ضمن آن که هزینه هاى کمترى را در بر مى گیرد ، در بالا بردن ظرفیت تولیدى کارخانه نیز مؤثر است .

با مقایسه دو روش فوق ، براى طرح حاضر روش دوم در نظر گرفته شده و به عنوان روش انتخابى و مناسب پیشنهاد مى گردد .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید سرامیک یا کاشی کف :

  • آسیاب چکشی
  • سیلوی توزین
  • بالمیل مواداولیه
  • اسپری درایر
  • پرس و متعلقات
  • کوره خشک کن
  • باند لعاب
  • کوره رولری
  • تسمه سورت و بسته بندی
  • واگن
  • خطوط انتقال و تسمه نقاله

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید سرامیک یا کاشی کف

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.