طرح توجیهی تولید فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Polystyrene foam

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

فوم پلی استایرن ضد آتش ، در صنایع ریخته گری ، صنایع قالب سازی و ساختمان سازی مخصوصا دیوار ساختمان ها دارای کاربرد می باشد .


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم


پلی استایرن انبساطی یا به اختصار EPS ، که از نظر ظاهری مانند فوم پلی استایرن ضد آتش می باشد ، گرانولی سبک و سفید رنگ است و این ماده اولین بار در سال 1950 تولید گردید .

انبساط این محصول در اثر وجود مقداری گاز پنتان است ، که به صورت حل نشده در هنگام تولید در داخل آن محبوس می شود .

این گاز در اثر حرارت ناشی از بخار آب ، از داخل دانه های پلی استایرن خارج شده و باعث انبساط آن می گردد و در اثر خروج این گاز حجم ، دانه های پلی استایرن تا 40 برابر اندازه اولیه آن ها افزایش می یابد .

بعد از عملیات انبساط ، دانه های منبسط شده بر حسب نوع کاربرد قالب گیری می شوند .

پلی استایرن انبساطی محصولی است ، که برای محیط زیست و انسان مشکلی ایجاد نمی کند و عدم آسیب رسانی به محیط زیست در تمام مراحل ساخت ، کاربرد و بازیافت یا دور ریزی این محصول به چشم می خورد .

فوم پلی استایرن ضد آتش در واقع پلی استایرن مقاوم در برابر آتش می باشد .

در ابتدای سال 1950 شرکتBASF ، یک فرآیند دو مرحله ای برای تولید فوم پلی استایرن را گسترش داد .

در این فرآیند مرحله اول شامل تهیه دانه های حاوی توزیع یکنواخت عامل پف زا ، توسط روش پلیمریزاسیون سوسپانسیونی مونومر استایرن بوده ، که در مرحله دوم این ماده در داخل یک قالب فرآیند می گردد .

سهولت تولید محصول به هر شکل و اندازه ، از مزایای این روش بوده که باعث توسعه آن شد .

با معرفی فوم پلی استایرن به بازار و کاربردهای آن در صنعت ساختمان و سایر صنایع ، این فوم جایگاه خود را در این صنعت یافته است .

بیش از 50 سال است که پلی استایرن انبساطی ، در بسیاری از کاربردهای بسته بندی جای خود را باز کرده است .

علاوه بر آن ، این محصول در ساخت عایق های حرارتی برای ساختمان ها ، سردخانه ها ، تونل های انجماد و کانتینرهای حمل مواد به کار برده می شود .

اغلب تولید کننده ها در صنایع مختلف برای عرضه محصولات تولیدی خود نیاز به بسته بندی دقیق دارند تا در هنگام حمل و نقل و عرضۀ محصول خود از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کنند .

ویژگی هایی نظیر وزن پایین ، مقاومت ابعادی و حرارتی ، پایداری در برابر رطوبت ، ضربه گیری خوب و قالب پذیری عالی پلی استایرن انبساطی در بسته بندی و محافظت از قطعات حساس الکترونیکی ، نقش بسیار مهمی داشته است .

علاوه براین ، پایداری در برابر رطوبت و نیز عدم فساد پذیری پلی استایرن انبساطی ، این محصول را در بسته بندی مواد دارویی و غذایی شاخص ساخته است . از دیگر موارد کاربرد این محصول استفاده از آن در عایق کاری است .

مقاومت خوب حرارتی و نیز عدم فساد آن در طول زمان ، باعث استفاده از این ماده در عایق کاری سردخانه ها شده است .

البته در سال های اخیر بلوک های پلی استایرن جایگزین سفال در دیوار منازل و ساختمان ها شده است ، که این امر باعث کاهش هزینه نیروی انسانی ، کاهش مصرف سایر تجهیزات ، صرفه جویی در حجم و هزینه بتن ، صرفه جویی در هزینه اسکلت و فونداسیون و صرفه جویی در هزینه کلی اجرای سقف شده است .

اما به طور کلی دانه های پلی استایرن انبساطی ، به عنوان یک محصول نهایی به بازار عرضه می شود ، که پس از آن توسط کارگاه های مصرف کننده بدون انجام هیچ گونه واکنش شیمیایی ، تبدیل به انواع قطعات و پلی استایرن می شود ، که این مواد بر حسب دانسیته و شکل و اندازه ، در زمینه بسته بندی و یا عایق کاری به کار برده می شود .

فوم پلی استایرن ضد آتش در ساخت سازه های پیش ساخته ( تریدی پانل ها ) و نیز در صنایع ریخته گری و قالب سازی استفاده می شود .

در صنایع ریخته گری از این فوم ها به عنوان قالب استفاده می شود ، که مواد مذاب داخل آن ریخته می شود و بعد از آن در اثر حرارت پلی استایرن از بین می رود و قطعه با همان شکل حاصل می شود .

اصلی ترین کاربرد فوم پلی استایرن ضد آتش که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است ، استفاده از این فوم در ساخت و ساز و استفاده از آن خصوصا در دیوار ساختمان ها می باشد .

فوم پلی استایرن ضد آتش ، دارای کد آیسیک 25201721 می باشد .


کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول در طرح توجیهی تولید فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم


کشورهای بزرگ تولید کننده پلی استایرن عبارتند از :

آمریکا ، چین ، آلمان ، فرانسه ، کره جنوبی ، سنگاپور و ژاپن . اطلاعات دقیقی از میزان تولید فوم پلی استایرن ضد آتش ، در کشورهای تولید کننده این محصول وجود ندارد.

اما با توجه به آمار و ارقام پراکنده تولید ، حدود 30 درصد تولیدات پلی استایرن در دنیا ، فوم پلی استایرن انبساطی ضد آتش می باشد .

این مقدار حدود 1300 هزار تن می باشد و لازم به ذکر است که این مقدار پلی استایرن ضد آتش تبدیل به فوم می شود .

شرایط واردات و صادرات فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم :

صادرات و واردات این محصول با توجه به حجیم بودن و اشغال فضای زیاد در حمل و نقل رایج نیست .

همچنین فرایند تولید ساده و سرمایه گذاری کم واحد تولیدی باعث شده است ، که اکثر مصرف کنندگان خود مبادرت به تولید این محصول کنند و از محصول وارداتی استفاده نکنند .

خوراک این محصول تحت عنوان پلی استایرن ضد آتش داد و ستد می شود ، ولی در داخل کشور فعلا تولید نداریم .

با توجه به حجم زیاد و جاگیر بودن این محصول و بالا بودن هزینه حمل و نقل ، مراودات این محصول زیاد رایج نیست .

همچنین با توجه به فرایند تولید ساده و اخذ راحت دانش فنی و قابلیت حمل و نقل خوراک این محصول ، برای تولید آن اکثر مصرف کنندگان تمایل دارند ، که محصول مورد نیازشان را خودشان تولید کنند .

با توجه به دلایل مذکور در بالا این محصول واردات نداشته است و همچنین از امکان صادرات بی بهره است .

اهمیت استراتژیک فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم :

فوم پلی استایرن ضد آتش ، دارای اهمیت فوق العاده ای در دنیای امروز است ، بدین معنی که این محصول با توجه به اهمیت عایق کاری ها و سبکی ساختمان ها ، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .

همچنین این محصول با توجه به این که ضد آتش می باشد ، از این حیث نیز اهمیت دارد .

به طور خلاصه می توان گفت که این محصول به علت ضد آتش بودن ، اهمیت بسیار زیادی در مقایسه با سایر رقبای خود دارد و به مرور جای محصولات رقیب را پر خواهد کرد .


فرایند تولید فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم


فرآیند فیزیکی فوم شدن وقتی که اجزای فرمولاسیون فوم با یکدیگر اختلاط پیدا کردند ، واکنش های شیمیایی به طور همزمان شروع می شود ، پس از گذشت زمان اندکی ، رنگ سیستم در حال واکنش کدر می گردد .

در این مرحله تشکیل حباب های گاز که با چشم قابل مشاهده است . به این فاصله زمانی که از شروع اختلاط آغاز می گردد ، زمان کرمی شدن ( time cream ) گفته می شود.

( از آنجائی که زمان کرمی شدن ، زمان کوتاهی است و ویسکوزیته سیال اختلاط یافته نسبتاً بالاست ، معمولا جریان مواد واکنش در قالب ضعیف است . بنابراین برای تولید فوم یکدست ، باید ریخته گری در داخل قالب به صورت یکنواخت انجام پذیرد ) .

در این شرایط ابتدا گازهای تولید شده در سیستم مایع حل شده ، وقتی که به حد اشباع رسیدند ، تشکیل هسته های اولیه را می دهند و پس از این مرحله ، عمل بالا آمدن فوم شروع می گردد .

با ادامه فرآیند تولید گاز ، عمل انتقال مولکول های گاز تولید شده از مایع به داخل سلول های بوجود آمده ، صورت می پذیرد .

هرچه اندازه سلول ها کوچکتر باشد ، فشار داخل آن بیشتر است و همین امر باعث ناپایداری سلول های کوچکتر و ادغام آن ها در سلول های بزرگتر مجاور می شود .

با ادامه این فرآیند ، از تعداد سلول ها کاسته شده و بر اندازه آن ها افزوده می شود .

در ابتدا وقتی که سلول ها تشکیل می شوند ، کروی هستند ، ولی با گذشت زمان به صورت چند ضلعی هایی در می آیند ، که در جهت بالا آمدن فوم ، حالت کشیده پیدا می کنند .

به طور کلی شکل هندسی سلول ها به سمتی میل می کند که حداقل سطح را ایجاد نماید ، در نتیجه انرژی کمتری داشته باشد .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم
  • قالب بلوکر
  • دستگاه پخت مواد
  • یونیت روغن
  • میز پله زن
  • میز لبه زن
  • میز برش کانوایری
  • سیلوی مواد اولیه
  • تاسیسات و لوله کشی
  • میز شیارزن اتوماتیک

:: دانلود طرح توجیهی تولید ورق های پلی استایرن

:: دانلود طرح توجیهی تولید فوم پلی استایرن یا پلاستوفوم

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.