طرح توجیهی فرآوری سنگ و تولید مصنوعات سنگی سال 1400 + کامفار

Stone artifacts

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی فرآوری سنگ و تولید مصنوعات سنگی ( مانند سنگ تزئینی و سنک فانتزی یا آنتیک ) سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی فرآوری سنگ و تولید مصنوعات سنگی ( مانند سنگ تزئینی و سنک فانتزی یا آنتیک ) را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی فرآوری سنگ و تولید مصنوعات سنگی ( مانند سنگ تزئینی و سنک فانتزی یا آنتیک )


مصنوعات سنگی دارای کد آیسیک 26961210 می باشد .

مصنوعات سنگی محدوده وسیعی از تولیدات سنگی را شامل می شود و منظور از آن هیکل سنگ های فرآوری شده مانند سنگهای تزئینی یا آنتیک و یا فانتزی می باشد .

به عبارت دیگر این تولیدات معمولاً پس از مرحله فرآوری سنگ در کارخانه سنگبری صورت می گیرد و در مواردی ممکن است ، مصنوعات سنگی مستقیما از سنگ خام حاصل شوند .

کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی فرآوری سنگ و تولید مصنوعات سنگی ( مانند سنگ تزئینی و سنک فانتزی یا آنتیک )

مصنوعات سنگی عموماً برای منظورهای طراحی معماری و یا ساختمانی استفاده می شود . به منظور توضیح مطلب ابتدا بایست طبقه بندی در خصوص مصنوعات سنگی ارائه داد . هرچند تقسم بندی یکسانی در خصوص مصنوعات سنگی وجود ندارد ، اما به طور کلی می توان مصنوعات سنگ بری را به صورت زیر تقسیم بندی کرد .

سنگ های تزئینی :

انواع قطعات سنگی کوچک و بزرگ ، به صورت تراش خورده و پرداخت شده است و این گروه خود به چند زیر مجموعه تقسیم می شود ، که عبارتند از :

قطعات کوچک سنگ های تزئینی زیر 500 گرم مانند آئینه شمعدان و انواع گلدان و مجسمه ، قطعات متوسط مانند انواع گلدان و سرویس کوچک با وزن حدودی هر قطعه 3 کیلوگرم .

موارد کاربرد این گونه از مصنوعات سنگی در ساختمان سازی و اجرای دکوراسیون منازل می باشد .

روش تولید این گونه مصنوعات سنگی در ابتدا به وسیله وسایل ابتدائی نظیر سنگ فرز ، دلر و . . . بوده ، که امروزه استفاده از این وسایل محدود و برای کارهای جزئی و پرداخت و اصلاح نهایی استفاده می شود .

در حال حاضر از دستگاه ها و وسایل مدرن برای تولید این گونه مصنوعات استفاده می شود .

امروزه مکانیزاسیون در صنعت به مرحله ای رسیده است ، که از ماشین آلات با ظرفیت بالا و در عین حال پیچیده و ( گرانقیمت ) استفاده می شود .

استفاده از این ماشین آلات نیاز به اپراتورهای آموزش دیده و ماهر دارد .

سنگ فانتزی ( آنتیک ) :

سنگ آنتیک از قرار گرفتن قطعات شکسته سنگ و خرده سنگ کنار هم ( ضایعات و باطله سنگ های تراورتن ) و چسباندن آن ها با ملات هایی که پایه رزینی دارد ، تولید می شوند .

ایده پدید آمدن سنگ های آنتیک یا سنگ های فانتزی از آنجا شکل گرفت ، که طراحان و آرشیتکت ها به منظور هر چه زیباتر کردن فضاها اعم از فضاهای بیرونی و درونی ساختمان ها و کف پوش ها و محوطه سازی های بیرونی ، نیاز به سنگ هایی با فاکتورهای ویژه ای داشتند .

ضمن این که پیشرفت صنعت ساختمان سازی و سلیقه های مختلف ، سنگ هایی با طرح های متنوع ، قیمت مناسب و خواص فیزیکی و مکانیکی قابل قبول را اقتضا می کرد.

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده فرآوری سنگ و تولید مصنوعات سنگی ( مانند سنگ تزئینی و سنک فانتزی یا آنتیک )

از کشورهای عمده تولید کننده مصنوعات سنگی در دنیا می توان به کشورهای ایتالیا ، آلمان ، چین ، ژاپن ، هندوستان ، تایوان ، یونان و . . . اشاره کرد و واردکنندگان عمده نیز علاوه بر آمریکا عبارت اند از : عربستان ، فرانسه ، کانادا ، سوئیس ، بلژیک ، ژاپن ، هلند ، اتریش ، انگلستان و دانمارک .


فرایند تولید مصنوعات سنگی ( مانند سنگ تزئینی و سنک فانتزی یا آنتیک )

با توجه به این که سنگ های ضایعاتی کارخانجات که عمدتاً از جنس تراورتن است ، به قیمتی ارزان خریداری شده و به کارگاه تولیدات سنگ آنتیک حمل می کنند و در آنجا قطعات تفکیک شده بر اساس ضخامت و ابعادشان در جای مناسب قرار داده می شوند .

این سنگ ها توسط کارگرانی که استادکار و مختص این کار در نظر گرفته است ، برش داده می شوند و به ابعاد منظم تبدیل می شوند ، به طور مثال به صورت 10 سانتی متر طولی.

پس از آن در بخش دیگری این سنگ ها توسط کارگران دیگر به ضخامت یک دست 1 سانتی متری برش داده می شوند .

بسته به نوع پایلوتی که در نظر است ساخته شود ، سنگ های به دست آمده را به قطعات کوچکتری مثلاً cm 2 × 2 یا cm 1 ×1 یا به هر شکل دیگری که مورد نیاز طرح باشد ، برش می دهیم .

این سنگ ها که به اشکال و ابعاد مورد نظر تبدیل شد ، هر گروه را به طور مجزا در دستگاه میکسر قرار داده و درون دستگاه حد معین آب ریخته و دستگاه را روشن می کنیم ، تا پس از چند ساعت در اثر سایش ، قطعات برش خورده روی یکدیگر شکلی کهنه به خود بگیرند و پس از آن محصول به دست آمده را ، جهت خشک شدن در محل های مخصوص قرار می دهند .

پس از خشک شدن قطعات ، بسته به نوع طرح ، قالب هائی که از قبل به این منظور طراحی و با موادی مثل سیلیکون ساخته اند ، در اختیار کارگرانی که در این بخش عمدتاً خانم ها می باشند ، قرار داده می شوند .

در این بخش کارگران سنگ هایی که به اشکال مختلف تهیه شده را در جاهای در نظر گرفته شده ، درون قالب ها می چینند ، هنگام چیدن آن ها ، شکل و طرح سنگ ها کاملاً اختیاری و با برنامه ریزی انجام می شود .

پس از جایگزینی قطعات در قالب ها ، پارچه متری برش خورده به اندازه مساحت قالب ها را روی سنگ و قالب قرار داده و روی آن را چسب کاری می کنند ، چسب کاری بایستی کاملاً با دقت انجام شود ، برای چسب کاری معمولاً از چسب چوب استفاده می شود .

پس از چسب کاری و خشک شدن چسب ، قالب ها را برعکس کرده و قالب را خارج می کنند . در این هنگام پس از تمیز کردن ، کار تولید شده قابل عرضه به بازار مصرف می باشد .

ماشین آلات مورد نیاز در طرح توجیهی تولید مصنوعات سنگی ( مانند سنگ تزئینی و سنک فانتزی یا آنتیک )
  • رایانه
  • روبات ها
  • سیستم های طراحی رایانه ای
  • سیستم های تولیدی رایانه ای
  • (Robots) (Computerized Numerically Controlled) CNC
  • CAD) Design Aided Computer)
  • Manufacturing Aided Computer( CAD/CAM)
  • (Computer Integrated Manufacturing) CIM
  • (Flexible Manufacturing System) FMS

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید مصنوعات سنگی

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.