طرح توجیهی تولید قطعات و صفحات گچی سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Plasterboard

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید قطعات و صفحات گچی سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید قطعات و صفحات گچی را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید

 

قطعات و صفحات گچی با استفاده از یک هسته گچی پوشش داده شده با ورق های مقاوم تولید می شوند .

این محصولات به عنوان سقف های کاذب ، دیوار های پوششی و ... ، در انواع ساختمان های مسکونی ، ساختمان های اداری ، هتل ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند.


نکاتی درباره محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید قطعات و صفحات گچی


قطعات و صفحات گچی محصولاتی می باشند ، که از یک هسته گچی که با ورقه های مقاوم پوشش داده شده و به خوبی به آن چسبیده است ، تشکیل شده اند ، بدین طرق صفحه ای مسطح و مستطیل شکل به وجود می آید .

نوع سطوح با توجه به نوع استفاده خاص از صفحه تغییر می کند و هسته گچی نیز ممکن است دارای مواد افزودنی ، برای به وجود آوردن خصوصیات اضافی مورد نظر باشد .

سنگ گچ از ته نشین رسوبات گچی در کف دریا تشکیل شده است ، که پس از چین خوردگی پوسته زمین به نقاطی که امروزه معدن گچ نام دارند ، جابه جا شده اند .

تشکیل گچ دویست میلیون سال به طول انجامیده است و امروزه لایه های گچی از حداکثر یکصد متری زیر زمین استخراج می شوند .

پودر گچ از پختن سنگ گچ در دمای پایین بدست می آید , نوع خالص آن بیرنگ است .

اگر زغال داشته باشد ، خاکستری ، اگر اکسید آبدار آهن داشته باشد ، زرد روشن و اگر Fe0 داشته باشد کبود رنگ است , سنگ گچ سرخ رنگ دارای FeO می باشد .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید قطعات و صفحات گچی


پانل ها و قطعات ساخته شده از گچ دارای موارد مصرف متنوعی در انواع ساختمان ها از جمله ساختمان های مسکونی ، اداری ، هتل ها و . . . . می باشند .

از جمله آن ها می توان به دیوارهای جدا کننده ، دیوارهای پوششی ، سقف های کاذب و سیستم های حفاظت حریق تیر و ستون اشاره کرد .

سیستم های ساخت و ساز خشک که شامل قطعات گچی نیز می شوند ، از سرعت و دقت اجرایی بسپار بالاتری نسبت به روش های قدیمی ساخت ( بنایی ) ، برخوردار می باشند .

به دلیل سبک بودن و نوع بسته بندی محصولات ، حجم حمل و نقل مصالح را به کارگاه کاهش داده و در مصرف انرژی و هزینه های ساخت صرفه جویی قابل ملاحظه ای را امکان پذیر ساخته اند .

انتخاب این سیستم ساخت در مرحله طراحی و محاسبات سازه ای ، باعث کاهش جرم کلی ساختمان و کم شدن ابعاد تیرها و ستون ها خواهد شد و در حین بهره برداری ضمن عدم تأثیر منفی بر سازه های اصلی ، در برابر زمین لرزه های با شدت بالا مقاوم خواهند بود .

ساختارهای ایجاد شده با این سیستم عایق حرارتی و صوتی مناسب و مقاوم در برابر رطوبت می باشند .

از دیگر قابلیت های این سیستم ، سهولت در انجام هرگونه تعمیرات جزئي ، تغییرات با توجه به نیازها یا کاربری بتا و دسترسی به تأسیسات می باشد .

با استفاده از ساختارهای مقاوم در برابر حریق ، می توان سازه با فضاهای مورد نظر ساختمان را در مقابل آتش مستقیم تا دو ساعت مقاوم نمود .

پانل های گچی استفاده بهینه از انرژی و منابع طبیعی ، صرفه اقتصادی ، سرعت ، کیفیت و تطابق با نیازهای متعدد جامعه امروزی را ممکن می کنند .


استاندارد های قابل توجه ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید قطعات و صفحات گچی


استاندارد ملی ایران در مورد ویژگی های صفحات روکش دار گچی دارای شماره ۷۸۳۰ می باشد .

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده قطعات و صفحات گچی :

ایالات متحده آمریکا و آلمان عمده ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گچ و فرآورده های آن در جهان هستند .

هم اکنون در بیش از ۹۰ درصد کارهای ساختمانی کشورهای توسعه یافته از سیستم های خشک ساخت و ساز استفاده می شود .

شرایط واردات و صادرات قطعات و صفحات گچی :

برخی از مشکلات پیش روی صادرات عبارتند از :

عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی و موافقت های تجارت آزاد دو جانبه و چند جانبه ، که در عرصه های منطقه ای و بین المللی ، صادر کنندگان را با تعرفه های تبعیضی در قیاس با رقبا قرار داده و امکان صادرات و توفیق نفوذ و حضور پایدار در بازارهای بین المللی را از محصولات سلب کرده است .

تثبیت نرخ برابری ارزهای خارجی و ریال حاشیه سود صادر کنندگان را کاهش داده و در بیشتر موارد خساراتی را متوجه آنان کرده است .

قیمت تمام شده محصولات به خاطر بالا بودن نرخ سود تسهیلات ، افزایش سالانه قیمت مواد اولیه ، نهاده ها و خدمات دولتی ، افزایش حقوق و دستمزد نیروی کار ، وجود تورم دو رقمی و بالاخره پایین بودن بهره وری عوامل تولید ، بالا می باشد .

بر همین پایه ، قدرت رقابت و چانه زنی تولید کنندگان در مقام مقایسه با محصولات سایر کشورهای رقیب کمتر است .

اهمیت استراتژیک قطعات و صفحات گچی :

پانل ها و قطعات گچی تأثیر قابل ملاحظه ای در کاهش هزینه های ساخت و افزایش دوام و کارایی ساختمان ها دارند ، اما کالای اهمیت استرتژیک محسوب نمی شوند .


فرایند تولید قطعات و صفحات گچی

فرایند تولید قطعات و صفحات گچیی به پنج مرحله کلی تقسیم می شود :

توزین گچ :

در این مرحله گچ به صورت پودر به میزان مورد نیاز ( مثلا ۲۰ کیلوگرم ) برای هر بلوک توسط باسکول وزن می شود . در هر مرحله توزین مواد اولیه ۲۴ بلوک برای هر مخلوط کن توزین می گردد .

مخلوط کردن :

در این مرحله به میزان ۸۳ درصد وزن گچ به آن آب اضافه شده و توسط مخلوط کن دو محوره عملیات تهیه دوغاب در طی ۳ تا ۵ دقیقه صورت می گیرد .

قالب زنی ( شکل گیری یا ریخته گری ) :

پس از آماده شدن دوغاب گچ ، با مکانیزم جک هیدرولیکی آن را درون قالب های ۲۴ عددی تولید بلوک گچی می ریزند ، پس از سپری شدن ۴ دقیقه ، توسط سیلندر هیدرولیکی بلوک ها از قالب تخلیه می شوند ، البته به طور همزمان درگیر کردن چنگک های جرثقیل برای انتقال بلوک ها بر روی واگن ها صورت می گیرد .

خشک کردن :

پس از ریخته گری قطعات پیش ساخته ، آنها را جهت خشک کردن و تبخیر آب اضافی به مقدار ۷۵ درصد آب ترکیب شده ، به گوره خشک کن ارسال می کنند . بلوک ها در طی ۵۰ تا ۵۵ دقیقه ، پنج منطقه کوره را بر روی واگن ها طی می کنند ، تا فرایند خشک کردن آن ها صورت گیرد .

بسته بندی :

در نهایت بسته بندی ۲۴ بلوک توسط دستگاه بسته بندی ، با استفاده از تسمه پلاستیکی برای حمل و نقل و جابجایی محصول صورت می گیرد .

ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید قطعات و صفحات گچی
  • آسیاب جهت مواد بازیافت
  • پرس بلوک دیواری
  • دستگاه تزریق پلاستیک
  • سوخت پاش
  • قالب های پلاستیکی
  • کمپرسور
  • مخلوط کن جهت ساخت گچ
  • نوار مقاله

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید قطعات و صفحات گچی

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.