طرح توجیهی تولید قطعات بتنی پیش تنیده سال 1400 + کامفار + Word + Pdf

heblex
جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید قطعات بتنی پیش تنیده سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید قطعات بتنی پیش تنیده را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

مزایای استفاده از قطعات بتنی پیش تنیده عبارت اند از : در یک تیرچه بتن آرمه متداول کمتر از نیمی از بتن تحت فشار قرار می گیرد و ترک هایی در کف تیرچه تحت بارگذاری کامل ، رخ می دهند ، زمانی که یک تیرچه بتن پیش تنیده می شود ، تمامی بتن متراکم می شود . مکان های خارج از مرکز فولادی مسلح در تیرچه ، خمیدگی به وجود می آورند و تیرچه بتن پیش تنیده تحت بارگذاری هموارتر می شود ، اما باز هم تمامی بتن متراکم می باشد و هیچ گونه ترکی ایجاد نمی شود ، می باشد .


معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید قطعات بتنی پیش تنیده


بتن ها در برابر تنش فشاری استحکام قابل قبولی دارند اما در برابر تنش کششی مقاومت زیادی ندارند به همین جهت درون تیرهای بتنی را با آرماتورهای فولادی پر می کنند . فولاد در برابر کشش مقاوم است ضمن اینکه وجود چند میلگرد فولادی تأثیر چندانی بر افزایش با سازه ها نخواهد گذاشت . سازه های بتنی که با این فرمول ساخته می شوند را بتن مسلح می نامند .

بتن در برابر تنش کششی مقاومت کمی از خود نشان می دهد و برعکس در برابر تنش فشاری عکس العمل خوبی از خود نشان می دهد ، حال اگر ما در آرماتورها کشش داشته باشیم ، آرماتورها نیز نیروی متقابلی به سازه بتنی وارد می کنند و آنرا تحت فشار قرار می دهند .

بدین ترتیب اگر نیرویی کششی به سازه بتنی وارد شود ابتدا باید بر تنش فشاری اولیه موجود در سازه غلبه کند و لذا در کل تحمل سازه بتنی در برابر تنش کششی بیشتر خواهد شد .

پیش تنیدگی

نوعی فرآیند می باشد که به سازه های بتنی مسلح اضافه می شود و کارآیی آن را تا حد قابل توجهی بالا می برد .

در سازه های بتنی مسلح ، اگر قبل از بتن ریزی ، آرماتورها را تحت کشش قرار دهیم و آن را تا زمانی که بتن شکل قالب را به خود بگیرد تحت کشش نگه داریم سازه ی حاصل یک سازه پیش تنیده خواهد شد .

در حالی که یک سازه بتنی نسبت به سازه ای فولادی ، کم هزینه تر و سبک تر است و مقاومت خوبی در برابر نیروهای فشاری ( عمودی ) از خود نشان می دهد اما استحکام بتن در برابر نیروهای کششی ( تنش عرضی ناشی از زلزله ، باد و ... ) بسیار پایین است .

آرماتورهای فولادی تا حدی این مشکل را حل نمودند و چند دهه است که در دنیا سازه های بتنی پیش تنیده مقاومت ناکافی بتن در برابر کشش را به طور کامل حل نمودند و می توان گفت توانایی بسیار بیشتری از سازه های فولادی در تحمل نیروهای عرضی دارند .

تیرچه های بتنی پیش تنیده

مشخصات فنی تیرچه های فوق مدرن اشپنیت همانند هر عضو بتنی پیش تنیده دیگر بر اساس پارامترهایی همچون : مشخصات هندسی مقطع ، مشخصات مکانیکی بتن و مشخصات مکانیکی کابل های فولادی ( وایر : Wire )  تعیین می گردد .

بتن به کار رفته در تیرچه ها دارای مقاومت 350 تا 550 کیلوگرم نیرو بر سانتیمتر مربع ( بسته به تعداد وایر ) و وایرهای به کار رفته نیز بر اساس استانداردهای بین المللی دارای حداقل مقاومت نهایی 17500 کیلوگرم نیرو بر سانتی متر مربع می باشند .

مزایای قطعات بتنی پیش تنیده

  • در یک تیرچه بتن آرمه متداول کمتر از نیمی از بتن تحت فشار قرار می گیرد و ترکهایی در کف تیرچه تحت بارگذاری کامل ، رخ می دهند .
  • زمانی که یک تیرچه بتن پیش تنیده می شود ، تمامی بتن متراکم می شود . مکان های خارج از مرکز فولادی مسلح در تیرچه ، خمیدگی به وجود می آورند .
  • تیرچه بتن پیش تنیده تحت بارگذاری هموارتر می شود ، اما باز هم تمامی بتن متراکم می باشد و هیچ گونه ترکی ایجاد نمی شود.

فرآیند تولید قطعات بتنی پیش تنیده


ابتدا نوعی کابل به نام استرند ( وایر ) از قالب عبور داده می شود ، کابل توسط جک های هیدرولیکی کشیده می شود و با کمک گوه هایی مخصوص در دو انتها ، کابل های استرند در حالت کشیده شده ثابت می شوند .

سپس بتن به درون قالب تزریق می شود ، و در نهایت برای گیرایش سریعتر بتن ، قالبها درون اتاق بخار قرار داده می شوند و پس از چند ساعت ، تیر بتنی آماده جداسازی از قالب ها خواهد شد .

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید قطعات بتنی پیش تنیده

  • قالب های 12 گانه به طول 40 متر مجهز به موتور ویبره ( پیش تنیدگی )
  • دیگ بخار 2 تن
  • ایستگاه تولید ( بچینگ )

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید تیرچه بتنی پیش تنیده

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.