طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری سال 1401 + گرید + کامفار + مشاوره

Wallpaper

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل  word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری را که آرشیوی و مربوط به سالهای گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.


معرفی طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری


کاغذ دیواری پوششی تزئینی می باشد ، که از آن برای پوشش دادن دیوار های داخلی منازل ، اتاق ها ، ادارات ، شرکت ها و ... استفاده می شود . کاغذ دیواری نقش ویژه ای در تزئین داخلی ساختمان ها دارد و در انواع ساده ، طرحدار ، بافته شده و دارای الگو های گرافیکی تولید می شود .

برخی از کاغذ دیواری ها دارای تصاویری از مناظر طبیعی می باشند ، که حس طراوت را به انسان منتقل می نمایند . امروزه کاغذ دیواری ها دارای طرح های بسیار گوناگونی می باشند ، به صورتی که هر فرد با توجه به سلیقه خود و نوع کاربری ساختمان خود ، می تواند یک مدل کاغذ دیواری را انتخاب نماید .

چاپ طرح های مختلف بر روی کاغذ دیواری معمولا به صورت دیجیتالی ، چاپ سیلک ابریشمی ، به روش حکاکی ، با استفاده از ماشین چاپ چرخشی و یا چاپ سطحی صورت می گیرد .

یکی از دلایل طرفداران زیاد کاغذ دیواری علاوه بر زیبایی ، نصب آسان و بدون دردسر این محصول می باشد . چراکه خیلی راحت می توان با استفاده از چسب مخصوص که دارای بوی زننده ای هم نمی باشد ، کاغذ دیواری را بر روی دیوار نصب نمود . پس از نصب کاغذ دیواری نیز لکه های چسب هم که ممکن است بر روی دیوار به وجود آیند ، به راحتی با استفاده از یک اسفنج خیس پاک خواهند شد .

امروزه با توجه به علاقه بسیار مردم به دکور و زیباتر شدن منازل و ساختمان ها ، همچنین به علت نصب آسان و بدون دردسر کاغذ دیواری در مقایسه با رنگ آمیزی ساختمان ها ، میزان استفاده از کاغذ دیواری ها بسیار گسترش یافته است .

در حال حاضر بیشترین کاغذ دیواری وارد شده به کشور ما از طریق کشور چین وارد می شود . همچنین پس از چین بیشترین میزان کاغذ دیواری های وارد شده به کشور ما از طریق کشور های ترکیه ، کره ، ایتالیا ، آلمان ، هلند و گاهی از آمریکا تامین می شوند .


انواع کاغذ دیواری


کاغذ دیواری ها دارای انواع مختلفی می باشند ، که عبارتند از :

کاغذ دیواری نوع ساده : این نوع کاغذ دیواری ها دارای ضخامت نازکی هستند و همچنین قابل شستشو نمی باشند . برای استفاده از این کاغذ دیواری ، آن را با استفاده چسب مخصوص بر روی دیوار می چسبانند .

طول عمر این کاغذ ها بین 1 تا 2 سال بوده و دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها می باشند ، اما مقاومت آن ها پایین بوده و به راحتی پاره می شوند ، به همین جهت بهتر است در اتاق کودکان از این مدل کاغذ دیواری استفاده نشود .

کاغذ دیواری نوع پی وی سی ( ( PVC : این نوع کاغذ دیواری با استفاده از یک لایه پی وی سی پوشانده شده اند و به دو دسته قابل شستشو و قابل کندن از روی دیوار تقسیم می شوند .

کاغذ دیواری تولیدشده از الیاف طبیعی : این نوع کاغذ دیواری ها به صورت 100 در 100 ارگانیک می باشند و دارای دوام و مقاومت بالایی هستند ، اما از قیمت بالایی برخوردار می باشند . این کاغذ دیواری با استفاده از چوب فنلاندی تولید شده و تکه های چوب و برگ خیلی نازک در الیاف آن قابل مشاهده می باشد .

کاغذ دیواری نوع نانو : این نوع کاغذ دیواری دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد . از مزایای کاغذ دیواری های نانو می توان به عایق صدا ، عدم جذب گرد و غبار ، مقاومت دربرابر نور خورشید ، ضد حساسیت و عدم کثیف شدن در طی گذشت زمان اشاره نمود .

کاغذ دیواری نوع مخملی : کاغذ دیواری های مخملی با استفاده از پارچه مخملی و یا بافت مخملی تولید شده و دارای برجستگی هایی بر سطح خود می باشند . این نوع از کاغذ دیواری ها دارای قیمت بالایی بوده و در هتل ها ، تالار ها و کلا توسط افراد لاکچری پسند مورد استفاده قرار می گیرند .

کاغذ دیواری سه بعدی : بر روی این کاغذ دیواری ها شکل های سه بعدی چاپ شده و همچنین قابلیت شستشو دارند . با این که از مدت زمان ارائه کاغذ دیواری های سه بعدی سال های زیادی نگذشته است ، طرفداران این محصولات هر روز بیشتر می شود .

کاغذ دیواری نوع ضد زلزله : این نوع کاغذ دیواری با استفاده از رشته های خیلی نازک و همچنین مستحکم شیشه ای تولید می شود . این نوع کاغذ دیواری با استفاده از چسب مخصوص به خود بر دیوار نصب شود ، که در زمان وقوع زلزله بتواند انرژی وارد شده به دیوار را به جهت های مختلف هدایت کند و از ریزش دیوار جلوگیری نماید .

این نوع کاغذ دیواری از سال 2014 به بعد در بازار ارائه شده است و قیمت بالاتری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها دارد . اما برای مناطق زلزله خیز مناسب می باشد .


شرایط واردات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری ، به شرح زیر می باشد


اگر کاغذ دیواری از جنس پلاستیک باشد ، شامل ردیف 3918 می شود و برای واردات آن باید 40 درصد حقوق ورودی و 8 درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت شود .

اما اگر جنس کاغذ دیواری از کاغذ باشد ، شامل ردیف 4814 می شود و برای واردات آن باید 22 درصد حقوق ورودی و 8 درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت شود ، البته به دلیل این که در گروه 10 قرار گرفته است باید سود بازرگانی آن 2 برابر پرداخت گردد .


فرایند تولید کاغذ دیواری ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری ، به شرح زیرمی باشد

در مرحله اول با استفاده از تنه درخت ، کاغذ مورد نیاز همانند سایر کاغذ ها تولید می شود .

در مرحله دوم به منظور زیرسازی ، ابتدا یک لایه از پی وی سی بر روی سطح کاغذ چسبانده می شود .

در مرحله سوم عملیات چاپ با یکی از روش های چاپ غلتکی ، چاپ سطحی ، چاپ سیلک اسکرین و یا چاپ کلیشه ای انجام می شود .

در مرحله چهارم ، ابتدا با استفاده از یک لایه چسب نشاسته مرطوب کاغذ را می پوشانند و سپس کاغذ را خشک می نمایند .

در مرحله پنجم باتوجه به کاربرد اداری یا کاربرد خانگی کاغذ دیواری ، آن را در ابعاد مورد نیاز برش می دهند .

در نهایت کاغذ دیواری های تولید شده به شکل توپی بسته بندی می شوند و در نهایت دستور نصب آن ها به صورت برچسب بر روی طاقه ها چسبانده خواهند شد .


تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری

مخازن کاغذ

دستگاه های بخش چاپ

دستگاه گرم کن

دستگاه تثبیت کننده

دستگاه خشک سازی چاپ

دستگاه بسته بندی

دانلود فایل طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.