طرح توجیهی تولید قالب ریخته گری از جنس پلی استایرن در روش لاست فوم سال 1400 + کامفار ( Word و Pdf )

Polystyrene casting mold

جهت سفارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید قالب ریخته گری از جنس پلی استایرن در روش لاست فوم سال 1402 با نرم افزار کامفار به صورت فایل word و pdf ، جهت اخذ جواز تاسیس و وام و تسهیلات بانکی ، این مقاله را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید ضمنا میتوانید فایل طرح توجیهی تولید قالب ریخته گری از جنس پلی استایرن در روش لاست فوم را که آرشیوی و مربوط به سال های گذشته میباشد ، صرفا جهت مطالعه از انتهای همین صفحه دریافت نمایید.

 

در ریخته گری به روش لاست فوم ، از مدل هایی که از پلی استایرین منبسط شده ( فوم ) ساخته می شود ، استفاده می گردد و در درون ماسه بدون چسب قرار داده می شود .

از مزایای استفاده از مدل فومی این است ، که هم مراحل ریخته گری و هم قطعه ریخته را با حذف ماهیچه بهبود می سازد .


نکاتی درباره محصول در طرح توجیهی تولید قالب ریخته گری از جنس پلی استایرن در روش لاست فوم


ریخته گری به روش لاست فوم روشی جدید در تولید قطعات ریخته است ، که از سال ۱۹۶۰ در حال گسترش است .

اگرچه استفاده از این روش در سایر بخش های ریخته گری به عنوان یک تکنولوژی کامل به یک رویا شبیه است ، اما از این روش در ریخته گری آلومینیوم آهن خاکستری و داکتیل استفاده می شود .

در ریخته گری به روش لاست فوم از مدل هایی که از پلی استایرین منبسط شده ( فوم ) ساخته می شود ، استفاده می گردد و در درون ماسه بدون چسب قرار داده می شود .

از مزایای استفاده از مدل فومی این است ، که هم مراحل ریخته گری و هم قطعه ریخته را با حذف ماهیچه بهبود می سازد و همچنین میزان دقت را بالا می برد .

چین فضای داخلی مدل فومی توسط ماسه بدون چسب بر می گردد و مدل فومی حضرات داخلی قطعه را خود ایجاد می کنند ، نیازی به ماهیچه نیست .

با حذف ماهیچه می توان از مدل فومی برای قالب گیری قطعاتی که شکل هندسی پیچیده و مشکلی دارند ، استفاده کرد .

بر خلاف سایر روش های ریخته گری ، نیازی نیست که مدل از قالب گیری اولیه به Casting باز گردانده شود ، به مدل فومی باید روکشی از سرامیک داده شود ، جنس مدل های فومی از پلی استایرین منبسط شده یا PMAMA است ، که با ریختن مواد مذاب به درون قالب فومی تبخیر می شود .

استفاده از دانه های کم تراکم و pre expanded در تهیه عدل فومی میزان از میزان گازی که از تبخیر فوم متصاعد می گردد ، کاهش می یابد .

ممکن است که یک مدل از چندین قسمت با چندین مدل که در یک خوشه با هم ترکیب شده و به هم چسبانده شده اند ، تشکیل یابد .


کاربرد محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید قالب ریخته گری از جنس پلی استایرن در روش لاست فوم


کاربرد روش ریخته گری تبخیری یا LOST FOAM به طور گسترده ، مشکلات تکنیکی را در سراسر دنیا مرتفع ساخته است و کلید موفقیت شرکت ها در استفاده از این روش ، انتخاب صحیح کاربرد هاست .

در برخی از موارد این روش از نظر هزینه مستقیما با ریخته گری های رایج مقایسه می شود ، اما به منظور حصول بیشترین مزایا نیاز به بهینه سازی طراحی اجزا برای کاربرد صورت های خاص ، احتمالا با مراحلی از این قبیل نیاز است .

  • به حداقل رساندن شیب مدل
  • ضخامت دیواره ها را می توان به شکل عمودی طراحی کرد
  • دقت ابعادی یکسان در تولید
  • قابلیت چسباندن مدل ها به یکدیگر برای ساخت اشکال پیچیده
  • حذف اثر خط جدایش
  • عدم نیاز به کف تراشی
  • کاهش استهلاک ابزار
  • این فرایند ، قابلیت طراحی در خصوص بسیاری از موارد ریخته گری دقیق با فوم از بین رونده را دارد و هزینه آن از قالب های ماسه ای و یا دایکاست تقلی پایین تر است .

کشور های عمده تولید کننده قالب ریخته گری از جنس پلی استایرن در روش لاست فوم :

در حال حاضر کشور های آمریکا ، آلمان ، ژاپن و چین دانش فنی و تولید لاست فوم را در انحصار خود داشتند .

اهمیت استراتژیک در طرح توجیهی تولید قالب ریخته گری از جنس پلی استایرن در روش لاست فوم

ورود به عرصه نوین رقابت در بازارهای امروزی ، نیازمند به کارگیری تکنولوژی های مدرن در زمینه های مختلف صنعت است .

با پیشرفت تکنولوژی دستیابی سریع تر ، آسان تر و کم هزینه تر به قطعات سالم در فرایند ریخته گری میسر شده است .

از آنجا که همواره یکی از محدودیت های طراحی یک قطعه پیچیده ، به قابلیت فرایند ریخته گری در تولید مربوط می شود ، استفاده از روش هایی که این محدودیت ها را برطرف می نمایند ، بسیار سودمند خواهد بود .


فرایند تولید قالب ریخته گری از جنس پلی استایرن در روش لاست فوم

یکی از این روش ها ریخته گری با مدل های فومی فدا شونده می باشد ، که در دهه های اخیر رشد گسترده ای به ویژه در میان کارخانه های پیشرفته تولید قطعات خودرو داشته است .

زیرا روش های قالب گیری مرسوم محدودیت هایی را به بخش طراحی تحمیل می کشد ، چون در اغلب آن ها از مدل های دائمی استفاده می شود ، که می بایستی پیش از قالب گیری از قالب خارج شوند .

بنابراین ، در طراحی یک مدل دائمی باید به قابلیت خروج آن از قالب توجه کرد و با استفاده از مدل های فومی بسیاری از محدودیت های موجود در طراحی برداشته می شود .

اگر چه این فرایند محدودیت ها و معایبی دارد و برای تمام قطعات مناسب نیست اما در مواردی که امکان استفاده از این روش وجود داشته باشد ، کاهش هزینه ای بین ۲۰ تا ۶۰ درصد امکان پذیر خواهد بود .

روش ریخته گری با استفاده از مدل های فومی ، یکی از روش های تولید قطعات با پیچیدگی بالا و دقت متناسب است و امروزه در شرکت های پیشرفته خودروسازی نظیر بنز ، BMW ، فورد و جنرال موتورز برای تولید انبوه برخی از قطعات پیچیده آلومینیومی و چدنی استفاده می شود.

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید قالب ریخته گری از جنس پلی استایرن در روش لاست فوم

سخن مدیر با کاربران

از سال 83 تا امروز کنار شما کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز کشورمان بوده ایم و تمامی تلاش خود را کرده ایم تا در شرایط خوب و بد اقتصادی ، بتوانیم باری از دوش شما برداریم و مسیرتان را هموار سازیم.

بیش از 1100 فقره طرح توجیهی را با نهایت دقت و کیفیت و به سفارش شما کارآفرینان ایران زمین تدوین نمودیم و امروز نیز همچنان با نهایت توان در خدمت شما هستیم و خواهیم بود.

آنچه که باعث دلگرمی ما در این مسیر شده موج تقدیرها و لطف شماست که برخی از این تقدیرنامه ها را جهت مشاهده در صفحه درباره ما کانون مشاوران صنعتی ایران قرار داده ایم.

ما در این مسیر همچنان با شما خواهیم بود و به کار خود میبالیم.

لینک های مفید

دانلود رایگان طرح توجیهی

آدرس و اطلاعات تماس

تهران ، تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی (جهت دریافت لوکیشن به ما در واتساپ پیام دهید)

iranicc.ir@gmail.com

021-77869979

09126277388 (ایمان حبیبی)

09127975250 (امیر حبیبی)

09360555304 (ایمان حبیبی واتساپ)

شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید
© 1383, 1403 تمامی حقوق این سایت محفوظ است.